Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

ciszej w konserwie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • ciszej w konserwie

    hiya, pozwolę sobie założyć nowy wątek dotyczący wygłuszenia tourera, w miarę możliwości chciałbym zamieszczć jakieś info dotyczące tematu oraz oczekuje wsparcia i pomocnej dłoni od koleżanek i kolegów, szczególnie od koleżanek....
    no więc zacząłem temat od wklenienia albutylu na fragmenty "gołej" blachy pod autem w miescu tunelu środkowego pod konsolą do zmiany biegów, maty silent coat 0,4 cm, powierzchnia jakieś m2 na oko, dalej powyżej jest już coś tam fabrycznie położone, pianka jakaś cienka, a i nie ma podejścia za bardzo żeby coś tam założyć bo ciasno, a nie mam solidnego podnośnika i trzeba by od spodu belke demontować i inne pierdoły żeby był dostęp, to może kiedyś przy wymiane sprzęgłą albo czegoś takiego sie zrobi
    pomogło jak kadziło umarłemu, dochodze do wniosku że największy hałas powoduje jednak wydech, silniczek nie jest aż tak głośny, może tylko kolektor wydechowy daje jakiś rezon ale więcej leci z pod auta, stasznie mnie to denerwuje takie "usportawianie" aut cywilnych, takie zabiegi stosują też inny porducenci co jest bez sensu ...
    no więc wydaje sie że można by polecieć podłogę od spodu takim właśnie albutylem a na rurą i tłumikami dodatkowo wzmocnić to pianką taką jak stosuje sie do wygłuszenia pokrywy silnika, pianki są pokryte aluminum z zewnątrz i wytrzymaują 100 stopni
    ale przeszukując net, jednak nie natknąłem sie na takie rozwiązanie, raczej stosuje sie wygłuszenie od wewnątrz auta, co niezbyt mi pasuje bo to żmudna precyzjna robota dla cierpliwych, odpinać te wszystkie wnętrzności to będzie koszmar, zwłaszcza że wszystko na wcisk, w hondzie nie chcą sie podzielić książką serwisową co by można było zobaczyć gdzie są spinki i jak do nich podchodzić,
    ale jeszcze w kwestji materiałów, poslcy sprzedawcy materiałów oferują albo masy butylowe albo pianki z aluminium o róznej gęstości, o ile butyl co nieco wyciszy to pianka nie za bardzo, amerykańscy bracia stosują MLV mass loaded vinyl, rodzaj ciężkawego plastycznego materiału i tylko wtedy można oczekiwać znaczącej poprawy, niestety w pl nie ma tego vinylu, trzeba sporowadzić conajmniej z uk...
    natomiast może ktoś robił podobny temat i może coś tam podpowiedzieć, chodzi o to że fabrycznie są zamontowane dwie matki na podłodze, a w zasadzie 3, bo pod dywanikami jest pierwszy materiał, potem rodzaj filcowej skorupy i pod nią jakaś cienka warstwa kolejnego materiału przylegającego do podłogi,
    planując tą robotę przychodzi mi do głowy albo położenie MLV na tę ostatnią wastwę, luźno na tym osadzając matę o grubości 0,8cm albo dostac sie do gołej blachy polecieć 0,2cm butylem i na to luźno MLV i na to kolejne fabryczne warstwy, ale mam tu obawy czy całośc będzie sie trzymać kupy, dojdzie 1cm na grubości i mogą być problemy żeby te plastikowe progi i inne części zatrzanąć z powrotem ....
    przemyslenia, opinie, jak to widzicie ....?

  • #2
    Zamieszczone przez jebsen Zobacz posta
    stasznie mnie to denerwuje takie "usportawianie" aut cywilnych,
    tak to stosuje Honda bo zawsze miała "nutę" sportu. Główne zadanie to rozumiem wyciszyć go jeszcze bardziej niż jest wyciszony? nie wiem czy to ma sens? ...jechałeś tym autem tak 140km/h ...? i co ...? słychać ten wydech ? ciężko mi w to uwierzyć , prędzej hałas spod opon się rozchodzi niż wydech.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Civic 9gen i tak jest cichszy od UFO
      Natomiast jesli chodzi o profesjonalna robote to miałem okazje przejechac sie 3 samochodami zrobionymi przez https://www.sztukawyciszania.pl/ z Warszawy.
      Efekt bardzo dobry, naprawde robi wrazenie.

      Moj kolega robił sam UFO po gwarancji - masa pracy ale efekt był. Cale auto od srodka wykładał matami chyba dynamat (pisalem juz o tym). Roznica do mojego stockowego byla bardzo duza.
      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        tak to stosuje Honda bo zawsze miała "nutę" sportu. Główne zadanie to rozumiem wyciszyć go jeszcze bardziej niż jest wyciszony? nie wiem czy to ma sens? ...jechałeś tym autem tak 140km/h ...? i co ...? słychać ten wydech ? ciężko mi w to uwierzyć , prędzej hałas spod opon się rozchodzi niż wydech.
        hałas z wydechu, wyciszenie szumów jest bardzo dobre, kół też nie słychać, typowe "buczenie"
        sztukawyciszania życzy sobie 3k pln za podłogę, ale nawet gdybym sie zdecydował to oni pracują na piankach podobnie we wrocławiu, nie stosują niestety MLV, a to jest jedyne skuteczne, przy odpowiednim pokryciu można skoczyć o klasę wyżej z auta dla ludu do samochodu wyższej klasy, roboty sporo ale nie to jest problemem tylko ewnetualne niespasowanie elementów po ....
        a macie pojęcie czy siedzenie jest połączone jakąś wtyczką z podwoziem i czy to sie "łatwo" wypnie?

        Comment


        • #5
          Z informacjami na temat przeróbek 9gen bedziesz miał realny problem, bo te auta są na gwarancji więc nikt sam nie grzebie.
          Trzeba poczekać jeszcze ze 2 lata i pewnie coś się ruszy w tym temacie.

          Jest jeszcze druga opcja zeby zaoszczedzic trochę $. Pogadaj z jakims mechanikiem z ASO, który zna sie na rozbieraniu 9gen. Zapłacisz mu np. za cały długi weekend i w 2 osoby zrobicie to spokojnie.
          Jak tak zrobiłem w Mitsubishi jak instalowałem cały system audio. Robiłem to małym kosztem (średnia półka sprzetu) ale za 400 pln (sob i niedz) jeden z mechaników z ASO odkręcił i skręcił mi praktycznie całe wnętrze - drzwi, słupki, kanapa, prowadzenie kabli itp.
          Inna sprawa, że zbyt pięknie mi to nie wyszło (tweetery i mocowanie suba) i poźniej i tak musiałem 250 pln dopłacić żeby mi poprawili kilka elementów
          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

          Comment


          • #6
            Samo wyciszenie auta nie spowoduje, że jego standard podskoczy o kilka klas. W tak wyciszonym aucie zacznie się koncert symfoniczny przeróżnych drgających elementów, które przed wyciszeniem były nie słyszalne, bo zagłuszone. Chcąc mieć auto o wyższym standardzie, to trzeba takie auto kupić. Wszystkim napalonym na wyciszanie Civiców proponuję zatyczki do uszu, kosztują grosze.

            Comment


            • #7
              Mi osobiście hałas w IX HB w ogóle nie przeszkadza, uważam, że jest dużo ciszej i tym samym bardziej komfortowo niż w mojej poprzedniej VII.
              Honda Civic IX HB 1.8, Ford Focus MK4 ST

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                ...jechałeś tym autem tak 140km/h ...? i co ...? słychać ten wydech ?
                Zamieszczone przez jebsen Zobacz posta
                hałas z wydechu, wyciszenie szumów jest bardzo dobre, kół też nie słychać, typowe "buczenie"
                Zamieszczone przez Razbino Zobacz posta
                Samo wyciszenie auta nie spowoduje, że jego standard podskoczy o kilka klas.
                Zamieszczone przez civicrob Zobacz posta
                jest dużo ciszej i tym samym bardziej komfortowo niż w mojej poprzedniej VII.
                Jednym z kryteriów wyboru przeze mnie 4D w automacie był właśnie hałas. Auto z manualem jest wyraźnie głośniejsze przy tych samych prędkościach co automat. Moim zdaniem hałas powoduje silnik, który przy 140 km/h w manualu ma 4k obrotów na 6-tym biegu a w automacie ma zaledwie 2.8k na 5-ce. Obroty silnika przekładają się na głośność wydechu i krąg się zamyka. Pisałem o tym już kilkakrotnie, po prostu w automacie jest ciszej.
                Myślę kolego Jebsen że trochę walczysz "z wiatrakami". IMO jak chcesz wyciszać to zrób wyciszenie pod kontem audio i wtedy zobaczysz czy jest IYO (In Your Opinion) ciszej i kasę zainwestuj w audio, które w akcie desperacji zawsze możesz podgłosić. W klasie C, jakiej reprezentantem jest Nasz Civic, nie uzyskasz komfortu zarezerwowanego dla klas wyższych - tak to jest poukładane na tym świecie i albo to zaakceptujesz albo zmienisz markę.
                Pamiętaj że poprzednie generacje są głośniejsze i to jest fakt stwierdzony. Także kupując nowe Hondę i tak dostajesz najcichsze z możliwych. To samo jest z komfortem. Jechały ze mną na Zlocie osoby, które na co dzień użytkują starsze geny i po przejażdżce po dziurach stwierdziły że auto jest komfortowe w porównaniu z ich autami. Nadmienię tylko że jeżdżę na 225/40R18.
                Last edited by Gość; 13-06-2014, 18:26.

                Comment


                • #9
                  Jest tak jak Joe pisze. Problemem w Civicu 1.8 jest zbyt krotko zestopniowana skrzynia manualna i silnik po prostu wyje na autostradzie. W 2,2 ctdi tego problemu nie ma i subiektywnie jest o wiele ciszej ( wiem bo miałem to i to ).
                  Ja tez tak wdepnąłem w Civica - nie sprawdziłem dokładnie przed zakupem ( a miałem bardzo pozytywne wrazenia po Civiku diesel) i potem 3 lata meczyłem sie w hałasie. W miescie i na krajówkach jest bezproblemowo ale na autostradach jest kaplica.
                  To najwieksza wada Civica 8i9 gen . Praktycznie cała konkurencja jest tutaj lepsza i to wyraznie.
                  Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                    W miescie i na krajówkach jest bezproblemowo ale na autostradach jest kaplica.
                    Potwierdzam, w manualu buczy w sposób męczący. Jeździłem UFO 1.4 manual i było tak samo.

                    Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                    To najwieksza wada Civica 8i9 gen . Praktycznie cała konkurencja jest tutaj lepsza i to wyraznie.
                    Oczywiście pamiętamy że cała konkurencja ma też inne bardziej kosztowne i częstsze wady niż Civic.

                    Comment


                    • #11
                      No dobra to ja mam 2 pytania:
                      1. Ile waży takie wygłuszenie?
                      2. Jak tanio i skutecznie wyciszyć sam szum od opon ?

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez poziomek Zobacz posta
                        No dobra to ja mam 2 pytania:
                        1. Ile waży takie wygłuszenie?
                        2. Jak tanio i skutecznie wyciszyć sam szum od opon ?
                        1. Kompleksowo to ok. 30-40 kg na nadwozie kompakta
                        2. Kluczowe są nadkola, drzwi i przegroda silnika - co do tanio to juz raczej cięzko.
                        Samemu stosunkowo łatwo i tanio drzwi wygłuszyć - choc nie wiem jak w 9gen sie je rozbiera
                        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez poziomek Zobacz posta
                          2. Jak tanio i skutecznie wyciszyć sam szum od opon ?
                          Kupić ciche i węższe (od zalecanych) opony (konkretnej marki nie umiem polecić).

                          Comment


                          • #14
                            panowie nie ma czegoś takiego że sie nie da, da sie bo ludność takie rzeczy robi i wychodzi to całkiem nieźle, nie chciałbym tylko podczas operacji uszkodzić jakiegoś elementu, więc przydałaby sie instrukcja gdzie i jak pozakładane są spinki etc...
                            natomiast interesujące jest że automat z 5 przełożeniami (chyba) ma fajniej zrobione przełożenia i daje 2,8rpm a manual 6 biegowy, 4rpm przy 140km/h jak to możliwe?
                            pisałem do angielskich braci poszukując materiałów, znalazłem takich co mają MLV, zarzuciłem że są w zmowie z producentem na co dopisali tak: We love noisy cars as it makes good business Thank you Honda!

                            Comment


                            • #15
                              Jebsen - jesli bedziesz zamawiał te MLV to daj prosze znac w wątku gdzie i jaki koszt.
                              W długie zimowe wieczory tez planuje robic kompleksowe wyciszenie z sąsiadem jego SSS.
                              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                              Comment

                              Working...
                              X