Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic Tourer - za i przeciw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez poziomek Zobacz posta
    zy schowek pod półką bagażnika jest głębszy niz w hb?
    W aktualnym Motorze napisali że 27cm. Nie wiem, jaka jest głębokość w hatchu IX - możecie sprawdzić W 8gen był podobny wymiar w najgłębszym miejscu jak dobrze pamiętam (ja akurat nie mam jak sprawdzić, bo wnękę mam zabudowaną ) .

    Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
    Bagażnik w Civicu poza konkurencją
    Taaaaa bagażnik o 1/3 większy (realne 602 vs 450 litrów, chyba kluczowa wartość dla kombi???), Magic Seatsy, większa kanapa, etc. ... a tymczasem Seat remisuje punktami w "nadwozie i wnętrze". Brawo, kochajmy testy. Kolejna kwestia czy Seat jeździ lepiej od Civic? Z hatchbacków - nie powiedziałbym. Seat przy hamowaniu i na zakrętach nuruje zupełnie no jak... nie Seat Za to na pewno IMO ma lepsze czucie kół jak napisali, bo nie ma tak przesadzonej siły wpomagania kierownicy jak Civic.
    Last edited by Alix; 13-03-2014, 20:38.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #17
      A za tydzień w Auto Świecie będzie taki sam test czyli Leon ST vs Civic Tourer Nawet auta te same (choc na fotkach 1 cyferka sie rejestracja Seata rozni)
      Ciekawe jak inni redaktorzy ocenią ...
      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

      Comment


      • #18
        Co szanowni koledzy tak ten Seat i Seat. Dla mnie ta marka prowadzi niezrozumiałą politykę modelową. Kiedyś wszystko było jasne - 3 modele w trzech klasach - Ibiza, Cordoba i Toledo. Rozumiem że Leon zastąpił Cordobę ale po co równolegle wprowadzono Exeo czyli wycofany model Audi z lekko zmienioną budą? Rynek tego nie przełknął i Exeo to przeszłość. Do tego jeszcze ta Altea czyli takie podniesione kombi również segment C (dla niektórych MPV). Gdy kupowałem parę lat temu poprzednie auto to oglądałem Alteę i na oględzinach zakończyłem nie korzystając nawet z jazdy próbnej. Jakby tego było mało po kilku latach wraca Toledo ale nie jako segment D tylko jest to Skoda Rapid ze znaczkiem Seata. Rozumiecie coś z tego? Rynek też chyba nie rozumie co widać po sprzedaży. Poza tym gdybym chciał kupić takie auto to poszedłbym po oryginał do VW lub po podróbkę do Skody, nie widzę powodu zakupu Seata. Ja osobiście gdybym był dziś zmuszony do zakupu turbobenzyny nie czekając na nowy silnik Hondy to postawiłbym na Focusa.
        CIVIC IX 1,8/142KM

        Comment


        • #19
          remar - po prostu media ostatnio porównują Seata ST z Civic Tourer. Pewnie wynika to z tego, że oba to świerzynki na rynku.

          A polityka Seata taka, a nie inna, bo sam VAG nie wie co z nimi zrobić. Zamykać czy nie zamykać. Z tego co widze teraz wracają do ideii aut usportowionych w gamie VAG, z wydłużoną gwarancją i trochę tańszych niz VW.
          Mnie od wielu lat odrzuca stylistyka wnetrza - po prostu nie trawię tych plastików w Seatach mniej więcej od czasu wprowadzenia Alteii. Szczerze mówiąc nawet Skodę uważam za bardziej atrakcyjną wewnątrz.
          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

          Comment


          • #20
            Seat miał być "auto emocion" VAGa - niedrogie, ale z "pieprzykiem" modele. Szczytem tego był Leon 2 generacje temu - choć przeciętnie wykonany i w cenie podobnej do Skody, był dużo twardziej zestrojony niż Golf czy Skoda, prowadził się znacznie bardziej angażująco, montowano w nim wiele mocnych silników i wersji usportowionych (dość przyjaźnie wycenionych) - za co był lubiany. Tymczasem obecny Leon nie jeździ już jak bym od Seata oczekiwał, tylko jest równie "pasjonujący" co VW czy Skoda, a przy tym rzeczywiście wciąż gorzej od nich wykonany (wnętrza). Mam podobne wrażenie, że VAG nie za bardzo wie, co z tą marką zrobić. W każdym razie, w Hiszpanii i Portugalii tego na ulicach nie brakuje

            A Honda zwykle była, przynajmniej w PL, postrzegana jako takie "auto emocion" wśród japończyków, stąd też pewnie częste porównania z Seatem. Tutaj sporo osób szukających Civica jako alternatywę widzę rozważa Leona, więc coś w tym jest. Choć Honda sama próbuje się chyba kreować na adwersarza bardziej premium, np. Audi, przynajmniej patrząc po cenniku np. Accorda... to też mam wrażenie, że czasem nie do końca wie, co ma ze sobą zrobić - patrz https://www.civicforum.pl/showthread...866#post215866 ... Przynajmniej na rynkach UE.

            Tymczasem jakbym miał brać kombi, dla mnie na pewno kluczowy byłby jednak ten bagażnik no i trumna tej mocy to przecież nie auto sportowe tylko raczej pojazd do celów transportowych, więc wolałbym ją zestawić z potencjalnie trwalszą benzyną bez turbo od Hondy. No i Tourer dużo bardziej mi się podoba wizualnie od Leona ST
            Last edited by Alix; 14-03-2014, 19:43.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
              A Honda zwykle była, przynajmniej w PL, postrzegana jako takie "auto emocion" wśród japończyków, stąd też pewnie częste porównania z Seatem.
              To się niestety zmienia. Civic IX jest zwyczajnie grzeczny i coraz częściej jest postrzegany jako niewyróżniające się auto z tłumu, bez krzty sportu
              Dzieje się tak ze względu na charakterystykę i moce dostępnych silników ale też i ugrzecznioną stylizację.

              Ja wolałbym żeby Honda poszła kierunkiem wytyczonym przez 8gen - w sumie nie wiem dlaczego tak się nie stało, bo zawsze mi się wydawało, że 8gen był jednym z lepiej sprzedających się Civiców w historii. (sam 2 razy zagłosowałem swoją $ ) Statystyk nie widziałem ale wydaje mi się, że IX gen tego wyniku nie powtórzy, bo aktualnie jest sporo lepszych aut na rynku (a zupełnie inaczej było jak było jak 8 gen wchodził na rynek).

              Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
              więc wolałbym ją zestawić z potencjalnie trwalszą benzyną bez turbo od Hondy
              W ubiegłym tygodniu będąc w Danii rozmawiałem na temat awaryjnych silników z kierownikiem floty koncernu energetycznego i widząc, że mają dużo THP od PSA zapytałem jak z awariami, kosztami itp a on na to, że go to nie interesuje i problemu nie zna, bo zaraz po 3 letniej gwarancji auta są sprzedawane. No i w sumie facet ma rację - niech się martwią Ci, którzy uzywane auta kupują lub tacy którzy zamierzają od nowości te 150-200 tys km przejechać.
              U nas ma to oczywiście zdecydowanie większe znaczenie ale dla producentów aut liczy się niestety tylko rynek pierwotny.
              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                A za tydzień w Auto Świecie będzie taki sam test czyli Leon ST vs Civic Tourer Nawet auta te same (choc na fotkach 1 cyferka sie rejestracja Seata rozni)
                Ciekawe jak inni redaktorzy ocenią ...
                No i test się ukazał i Civic przegrał bo według testującego oprócz większego bagażnika wszystko ma gorsze - Seat ma lepiej zaplanowany kokpit (???), lepiej się prowadzi (?????) ciut mniej pali, lepiej się wkręca, jest tańszy, łatwiejszy w obsłudze (????), ma więcej miejsca na glowę i tym podobne argumenty by kupić auto z niemieckiej stajni. Tylko kurczę ja tak siedzę i myślę że ze mną chyba jest coś nie tak bo ja pomimo tego testu i tylu mądrych argumentów i tak bym się nie zamienił. Ludzie pomóżcie ja nie chciałbym Seata - czy da się to leczyć?
                CIVIC IX 1,8/142KM

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez remar Zobacz posta
                  Ludzie pomóżcie ja nie chciałbym Seata - czy da się to leczyć?
                  Spoko - jest nas w takim razie dwóch jak jeszcze kilku kolejnych dołączy, to z choroby zrobi się epidemia

                  Dodatkowo w najnowszym Auto Motor i Sport tez jest identyczny test (chyba najdokładniejszy z dotychczasowych). Znowu Civic Tourer vs Seat Leon ST
                  Niestety i tym razem Civic przegrywa i akurat tutaj dość znacząco...

                  Natomiast rozwiązanie zagadki jest proste - w kategoriach, które da sie zmierzyć Leon jest lepszy, a tylko takie kategorie można ocenić.
                  Wygląd to rzecz subiektywna i jak sie komus Seat nie podoba (np. mi wewnątrz) to i tak nie kupi choćby nie wiem jaki dobry był.
                  Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                    Natomiast rozwiązanie zagadki jest proste - w kategoriach, które da sie zmierzyć Leon jest lepszy, a tylko takie kategorie można ocenić.
                    Wygląd to rzecz subiektywna i jak sie komus Seat nie podoba (np. mi wewnątrz) to i tak nie kupi choćby nie wiem jaki dobry był.
                    To jest sedno sprawy w tym przypadku. Bo co by nie powiedzieć, wszystkie 3 testy (niemieckie rodowodowo Auto Świat i Auto Motor Sport oraz nasz polski Motor) trzeba przyznać były dość spójne i trudno tu wytknąć grube błędy. To jest po prostu kwestia gustu. Mi również Tourer podoba się duuużo bardziej niż ST i o ile kiedykolwiek byłbym zmuszony (oby nie) kupić kombi, wybór byłby jasny Natomiast mimo wszystko jest do przemyślenia dla Hondy, dlaczego w aż tylu mierzalnych kryteriach tych testów jednak Leon wypadł lepiej...

                    Zamieszczone przez poziomek Zobacz posta
                    Czy schowek pod półką bagażnika jest głębszy niz w hb?
                    Byłem na wymianie kółek na letnie w ASO i sobie pogrzebałem w hatchbacku i Tourerze. No więc tu jest inna kwestia, typowa z resztą w konstrukcjach kombi z tego co widzę. Po prostu w kombi bazowa podłoga jest dużo wyżej poprowadzona! Od tego typu nadwozia wymaga się, żeby próg załadunkowy był równy z podłogą i jednocześnie możliwie niski, więc próg obniżono a podłogę podniesiono aby nie było "burty" jak w hatchu. Dlatego też schowek naturalnie zrobił się na oko 1,5 razy głębszy (miarki nie miałem...). Niestety, oczywiście skutkuje to tym, że bagażnik jest wyraźnie (może nawet z 10cm) płytszy niż w hatchbacku, licząc do rolety i głównie długością wyrabia pojemność.
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • #25
                      Mam w ręku Auto Świat z tym artykułem. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy co do nieobiektywnej oceny to różnica w ogumieniu testowym. Civic stoi na 17-kach 225/45, Seat na 16-kach 205/55. Różnica w spalaniu i przyspieszeniu jest na korzyść Seata - czyżby? Ciekawe co Seat pokazał by na 17-kach i szerokości 225 zarówno w kwestii spalania, przyspieszenia jak i komfortu.

                      W teście nadwozia Civic ma 6 pkt. mniej. Traci je min. za przestronność z przodu (ok, jest ciasnawo), ładowność (tego akurat nie rozumiem (9/15 dla kombi?? - Seatowi dali 12/15).

                      W teście napędu i zawieszenia IMO bardziej chodzi o różnicę w oponach (profil 45 Vs 55). 8 pkt. na korzyść dla Seata, min. za przyspieszenie, komfort jazdy (oczywista oczywistość? ).

                      W teście kosztów drobne różnice (nie mam zdania co do nich).

                      Suma punktacji to 411 Seat i 393 Civic.
                      Szkoda że nie piszą że Civic ma bezpieczny wolnossący silnik benzynowy. Szkoda że nie piszą że silnik z Civica raczej przetrzyma ten z Seata. Szkoda że nie piszą o jakości materiałów.

                      Tak jak zawsze gadam te testy trzeba czytać przez durszlak wtedy widać co faktycznie sprawdzają .

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez Joe_79 Zobacz posta
                        ładowność (tego akurat nie rozumiem (9/15 dla kombi?? - Seatowi dali 12/15).
                        Tu akurat Civic ma duzy problem - dopuszczalna ładowność Tourera na standardowym zawieszeniu tylnym to tylko 450 kg (benzynowe 1.8)
                        Tak mi podawali w ASO jak sie interesowałem Tourerem.
                        Dla mnie to nie miało znaczenia, bo ja wożę raczej objętościowe rzeczy ale pewnie dla kogoś kto chce intesywnie wykorzystywać kombi jest to kluczowe. (bo w sumie dla pojemności i ładowności się kombi kupuje)

                        Pewnie z tym zawieszeniem adaptacyjnym będzie lepiej ale testów ani samochodu w salonie z tym bajerem nie widziałem.
                        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                        Comment


                        • #27
                          Skoro tak to powiedzmy że się bronią z tą oceną. Ale jak ktoś szuka praktycznego kombi gdzie załaduje na tył powyżej 0,5t to lepiej kupić dostawczaka do 3,5t. Kombi jest dla ludzi co mają dużo ale nie koniecznie ciężkie do wożenia. Tak czy inaczej ocena nieobiektywna IMO.

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez Joe_79 Zobacz posta
                            Ale jak ktoś szuka praktycznego kombi gdzie załaduje na tył powyżej 0,5t to lepiej kupić dostawczaka do 3,5t.
                            Ale to jest całkowita ładowność samochodu a nie tyłu...jak załadujesz 4 osoby po 85 kg, to zostanie Ci tylko 110 kg na bagażnik. Czyli w zasadzie mamy 4 osoby + 4 torby z bagażami


                            Sprawdziłem i nie ma róznicy w przypadku adaptacyjnego zawieszenia tylnego.
                            Trochę to dziwne ale wg. specyfikacji jest taka sama ładownośc dla belki i regulowanego zawiasu tylnego: 450kg. (może to błąd w katalogu ? )

                            Adaptacyjne jest w standardzie wersji Lifestyle i Executive.
                            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                            Comment


                            • #29
                              Centymetry, kilogramy, sekundy - cyfry, cyfry i jeszcze raz cyfry. A przecież jest jeszcze coś takiego niemierzalnego w żadnym teście jak dopasowanie kierowcy do auta. Ja po kilku jazdach testowych innymi autami wsiadłem do Civika i wiedziałem po kilku minutach że o to mi chodziło. I co z tego że Leon ma 3 cm więcej miejsca na nogi skoro nie ma tego czegoś co powoduje że patrząc na moje auto gęba mi się śmieje. I naprawdę nie należę do ludzi którzy twierdzą że samochód który akurat posiadają jest najlepszy na świecie i nie jestem też jakimś strasznym fanem Hondy bo to moje pierwsze auto tej marki. Po prostu wiem że gdybym kierował się wyłącznie rozumem i suchymi liczbami to teraz w moim garażu stałoby pewnie coś innego a ja rano wychodząc z domu patrzyłbym na nie mówiąc " o żesz ku... co ja kupiłem". Takie kierowanie się wyłącznie liczbami jest dobre dla ludzi którzy traktują samochód wyłącznie jako narzędzie, jak młotek. Ja osobiście oczekuję czegoś więcej, czegoś czego dla mnie na pewno nie ma Leon i inne auta spod znaku VW. I piszę to z naciskiem na zwrot "dla mnie" bo oczywiście dopuszczam możliwość że fani Seata są przeciwnego zdania.
                              CIVIC IX 1,8/142KM

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez Joe_79 Zobacz posta
                                O ile wiem to nie. Raz ze różnią się tapicerką, dwa że te z 5D i Tourera są bardziej "kubełkowe" niż te z 4D.
                                A może ta wysoka (wyższa niż w 4d) pozycja za kierownicą wynika z faktu, że w 5d i Tourerze zbiornik paliwa jest pod przednimi siedzeniami?

                                Co do meritum, gdybym miał wybierać nowego Civika to wahałbym się między 4d a Tourerem. Po wczorajszej wizycie w ASO, kiedy miałem czas obejrzeć sobie auta 4d IX gen trochę mnie rozczarował (wybacz Joe_79), szkoda że lift, który był w tym roku dotyczył tylko modelu dostępnego w stanach Natomiast Tourer zaskoczył mnie bardzo pozytywnie - na żywo wygląda rzeczywiście dużo lepiej niż na zdjęciach, a na felgach 17" prezentuje się bardzo przyzwoicie. Nie miałem czasu na jazdę próbną, natomiast po krótkich oględzinach zarówno 4d, jak i Tourera, wybrałbym tego drugiego.
                                W kapitaliźmie wszyscy gotowi są zawsze na najgorsze, u nas na najlepsze.
                                Aerodeck
                                Civic 4D
                                Accord Aerodeck

                                Comment

                                Working...
                                X