Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic Tourer - za i przeciw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic Tourer - za i przeciw

    Dzisiaj miałem okazję pojeździć około 20km nowym Tourerem po mojej standardowej trasie testowej (mix miasto-podmiejska-autostrada) - wersja benzyna 1.8 Sport.

    To co mnie najbardziej interesowało, czyli adaptywne tylne zawieszenie, niestety w tej wersji nie występuje Ciekawy byłem chociażby z uwagi na dyskutowane wcześniej ( https://www.civicforum.pl/showthread...205#post213205 ) obawy idei belki skrętnej w nadwoziu kombi. No ale nic to, pewnie jeszcze będzie okazja

    Najpierw wrażenia z zewnątrz. Do słupka B identyczny jak hatchback, co tu gadać. Ale reszta co najmniej równie udana - wygląda naprawdę nieźle i spójnie jak na kompaktowe kombi z wielką paką. Profil boczny jest dla mnie bez porównania naturalniejszy od tego, co Honda wymodziła w Aerodecku VI gen, gdzie z boku wygląda to nieco jak aftermarketowa dokładka do liftbacka - proszę się na mnie nie obrażać szanowni miłośnicy Aerodecka, to tylko tak na mój gust Zaznaczam tu, że zdecydowanie do zwolenników nadwozia kombi nie należę, ale naprawdę Tourer jest w realu W niektórych miejscach (linie nadkoli, tylne światła i blenda) wręcz wygląda to lepiej od hatchbacka, sprawia też paradoksalnie mniejsze wrażenie "ogromnej d**y" Sam tył powiedziałbym najciekawszy wśród obecnie dostępnych kompaktowych kombi No i felgi poliftowe dwukolorowe dużo ciekawsze od dotychczasowych, ale teraz hatchback też już je ma. Na koniec najciekawsze - kombi ma symbol... SHHFK2 !!! Tak więc mamy dwa różne nadwozia dwóch różnych generacji i wszystko z 1.8 pod maską - hatchback 5D 8gen, hatchback 5D 9gen i kombi 9gen mają ten sam skrót nadwozia Chyba muszę zmienić w moim opisie, że mam FK2 bo nikt nie będzie pewny o co chodzi

    Wnętrze - tym samym pierwszy raz zobaczyłem poliftowego IX w środku. No i co tu pisać? Nie wiem. Zabawa w "znajdź 10 szczegółów"... Właściciele pewnie je zauważą to niech się wypowiedzą, ja nie wdawałem się w szczegóły - jedyne co zauważyłem, to że istotnych nie zauważyłem I tak mi się VIII, szczególnie przedliftowa stylistycznie podoba dużo bardziej Ale do rzeczy, jak o środku to najważniejsze w kombi - paka. No więc... spora, choć niekoniecznie wygląda na tak dużo większą od hatchbacka, jakby można się po papierach spodziewać (477 vs 624 litry). Powiedziałbym, że po prostu te 22cm jak i nadwozie tak i jest dłuższy bagażnik i tyle. W tej dodanej części podłogi jest całkiem praktyczny schowek Zamiast półki jest roleta, klapa ma wreszcie solidne uchwyty do zamykania a nie wnęki, a tylna wycieraczka stała się dużo bardziej efektywna. Poza tym wnętrze powiedziałbym identyczne z hatchbackiem, wspiera mnie w tej "ocenie na rzut okiem" taki sam rozstaw osi i... symbol nadwozia

    Jazda. Najpierw teoria - w wagach producent ostro zamieszał w zeznaniach; patrząc po dieslu w Comforcie wydaje się 30kg różnicy do hatchbacka, bo nie widzę za bardzo powodu do różnicy aż 74kg w benzynowym 1.8... sam już nie wiem. Różnice papierowe w osiągach to 0,1s do setki, Vmax o 5km/h i 0,4 litra spalanie na 100km - na niekorzyść Tourera naturalnie. W ocenie miejscem gdzie plecy kończą swą szlachetną nazwę miałem trochę kłopot, bo przesiadłem się do Tourera po jeżdżeniu kilku dni turbożelazkiem, co przy przesiadaniu się do "normalnego" auta kończy się dziwnym wrażeniem, że silnik działa co najwyżej w trybie awaryjnym, hamulce straciły wspomaganie a na zakrętach coś opony piszczą i porównuj tu sobie... No więc - IMO jeździ to praktycznie jak hatchback (= duży plus). Nie czuć, żeby było istotnie cięższe, mniej rzutkie (praca silnika i przełożenia skrzyni są identyczne), czy miało nienaturalną tendencję do nadsterowności. Co więcej, nie czuć tego nawet w akustyce znakomicie wyciszonego wnętrza Jedyna istotna różnica to typowa próba na słabości belki skrętnej - przy odpuszczeniu gazu przy granicy przyczepności na zakręcie tył leeeciiiiiał, zdecydowanie bardziej niż w hatchbacku. Ale do codziennej jazdy, dla której kupuje się kombi, bo to w końcu nie Type R, jest O spalaniu itp. nie będę się wygłupiał pisać po takim dystansie

    Dla mnie w sumie udana wersja, naprawdę. Znakomicie spełnia swoje założenia. Żeby jeszcze diesel był tańszy...

    Ktoś z Was miał okazję się przejechać/pomacać? Jakie są wrażenia?
    Last edited by Alix; 27-02-2014, 09:28.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

  • #2
    Czy schowek pod półką bagażnika jest głębszy niz w hb? Bo rozumiem ze dluzszy jest?

    Comment


    • #3
      Hmm... ten zasadniczy, gdzie zwykło być nigdyś koło zapasowe, to dłuższy raczej nie - bo w tej części "dołożonej" jest po prostu osobny, trochę płytszy schowek na bzdety (apteczka, gaśnica, linka, etc.):



      Czy jest głębszy? Dobre pytanie. Nie wiem, nie zwróciłem uwagi...
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • #4
        Widzę, że Tourer to dobre auto na wyjazdy - można w nim spać. Ładna, równa powierzchnia robi swoje.
        C I V I ɔ - It Drives You. Mój R18Z4.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
          Ktoś z Was miał okazję się przejechać/pomacać? Jakie są wrażenia?
          Ja w poniedziałek byłem. Z ASO zadzwonili, zaprosili to się pojawiłem
          Potwierdzam wrażenia Alixa, że jedzie tak jak hatchback (przynajmniej z 2 osobami na pokładzie). Nie katowałem go zbytnio ale wszystkie za i przeciw przy 1.8 mają tu zastosowanie. Głośność jak w htb, z tym że powyżej 130 km/h szumi mocno jakby z tyłu ale nie wiem z czego to wynika - cos z aerodynamiką.
          Obroty i przełożenia skrzyni jak w htb.
          Zmian we wnętrzu nie zauważyłem, no ale na codzień IXgen nie jeżdzę.

          Auto sprawia wrażenie dużego, długiego i masywnego. Przetłoczenia nadkoli są fajne i wydaje mi się, że bedzie można auto stuningować jakimś pakietem stylizacyjnym. Na żywo prezentuje sie nawet lepiej niz na zdjęciach.

          Najważniejsze czyli bagażnik: jest dłuższy - to normalne ale co dla mnie kluczowe roleta poprowadzona jest wysoko (i stąd bierze się ta pojemność 624l).
          Niestety pojemność liczona jest z wnęką w podłodze więc realnie z pojemności bagażnika muszę odjąć te ok. 120 l, bo w moim przypadku sprzęt muszę układać na płaskiej podłodze.
          Za to jeśli chodzi np. o wyjazd wakacyjny to jest ok, bo do tej wnęki wchodzą 2 standardowe walizki kabinowe w standardzie IATA (mieli przygotowane w salonie i pokazali, że wchodzą). Wtedy całe te 624l są do dyspozycji.
          Po złożeniu siedzeń powierzchnia płaska. Niski próg załadunku.

          Słabo widać do tyłu, więc jeśli ktoś ma fobie, że musi wszystko widzieć to tak średnio szczególnie przy cofaniu po łuku - w bocznych okienkach nic nie widać (chyba przez linie dachu/blachy). No ale jesli ktos jeździ htb to nie ma to żadnego znaczenia, bo jest do tego przyzwyczajony.

          Generalnie auto pojemne i funkcjonalne.
          Ceny kompletnie bez sensu (prawie poziom tańszych modeli klasy D), więc jesli ktoś chce kupić, to trzeba poczekać rok i kupić na wyprzedaży rocznika.
          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
            szumi mocno jakby z tyłu ale nie wiem z czego to wynika - cos z aerodynamiką
            to już coś, ale ogólnie nuda, sądziłem że wypiszesz listę ...co Ci się zepsuło ...
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
              Głośność jak w htb, z tym że powyżej 130 km/h szumi mocno jakby z tyłu ale nie wiem z czego to wynika - cos z aerodynamiką.
              Ja pociągnąłem go dużo wyżej, ale po żelazku to tam jest jak makiem zasiał więc Może kwestia relingów?

              Co do cofania to zawsze jeszcze jest kamerka

              Zamieszczone przez wildhedgehog89 Zobacz posta
              Tourer to dobre auto na wyjazdy - można w nim spać.
              Tak i to spokojnie z kimś
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • #8
                Byłem dzisiaj w Autowest i oglądałem Tourera. Na żywo bardzo fajnie się prezentuje. Subtelne zmiany w środku. Podoba mi się linia nadwozia, jak na kombi super!
                Honda Civic IX HB 1.8, Ford Focus MK4 ST

                Comment


                • #9
                  Ja, zdeklarowany hater kombi dzisiaj byłem w ASO i oglądałem te cudo. Wizualnie z zewnątrz mimo że kombi auto mi się podoba. W końcu zrobili coś z tym paskudnym przodem z 5D a mianowicie pomalowali go na czarno. Na czarnym aucie wygląda to teraz bardzo dobrze. Auto na 17 wygląda elegancko, koła ani za małe ani za duże. Powsiadałem tu i tam i stwierdzam że z przodu jest mało miejsca na głowę. Miałem fotel max do gleby opuszczony i jak bym miał np. 1.9m wzrostu to głową szuram o sufit o podskakiwaniu na jakiś dziurach już nie wspominam (w 4D tak nie mam). Ale generalnie auto mi się podoba, kupić bym nie kupił ale jest ok.

                  Comment


                  • #10
                    Te subtelne zmiany w środku to pewnie poliftowe na 2014 rok. Kierownica przeszyta białą nicią, wstawki ala chrom i chyba siedzenia też potraktowane jakimiś przeszywkami w kontrastującym kolorze. Pewnie to samo co w hatchbacku na 2014r.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Joe_79 Zobacz posta
                      i stwierdzam że z przodu jest mało miejsca na głowę. Miałem fotel max do gleby opuszczony i jak bym miał np. 1.9m wzrostu to głową szuram o sufit o podskakiwaniu na jakiś dziurach już nie wspominam (w 4D tak nie mam).
                      Może siedziałeś w wersji ze szklanym dachem.
                      Wtedy jest wyraźnie mniej miejsca nad głową.
                      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                      Comment


                      • #12
                        Nie było tam szklanego dachu ale takie subiektywnie wrażenie odniosłem --> ciasno. Ponad to fotel miał niewygodną dla mnie pozycję (nieustawialną) - zbyt wysoko uniesiona przednia część siedziska.

                        Comment


                        • #13
                          To widocznie w stosunku do sedana różnic jest jednak sporo.
                          Dla mnie wnętrze wyglądało identycznie jak w hatchbacku 5D. Siedziało się tez identycznie (9gen ma wygodniejsze fotele od 8gen - głównie odcinek lędzwiowy) choc problem krótkiego podparcia pod uda pozostał.

                          Ciekawe czy sedan, tourer i 5D maja takie same fotele standardowe (pomijam te akcesoryjne elektryczne z pompowaniem boczków).
                          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                            Ciekawe czy sedan, tourer i 5D maja takie same fotele standardowe
                            O ile wiem to nie. Raz ze różnią się tapicerką, dwa że te z 5D i Tourera są bardziej "kubełkowe" niż te z 4D.

                            Comment


                            • #15
                              W najnowszym Motorze dość dokładny test Civica Tourer Sport 1.8 w porónaniu do Seata Leona Kombi ST 1.4 turbo.
                              Bagażnik w Civicu poza konkurencją
                              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                              Comment

                              Working...
                              X