Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Lifting IX gena

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Lifting IX gena

    Witam.

    Znalazłem taką oto wzmiankę z Frankfurckiego salonu samochodowego dotyczącą hatchbacka:


    "....Na wersji kombi nowości w gamie Civika się jednak nie kończą. A to dlatego, że dotychczas oferowany hatchback doczekał się kilku bardzo drobnych modernizacji. Nadwozie otrzymało przyciemnione szyby tylne i kilka czarnych detali, wnętrze zyskało garść jasnych akcentów wykończeniowych, a podwozie udoskonalono pod kątem właściwości jezdnych i komfortu."

    link do strony:





    może ktoś wie więcej na temat powyżej przytoczonych zmian?



    mod: proszę dopełnić Pkt 2 Regulaminu.
    Last edited by Gość; 16-09-2013, 06:25.

  • #2
    Sam jestem ciekaw. Będzie pewnie podobnie jak z VIII genem. W 2014 możliwe, że wypuszczą IX po małym liftingu, zmienią to i owo. Akurat jasne akcenty będą na plus. Sam mam czasem ochotę, żeby na niektóre elementy kokpitu wrzucić folie aluminiową. Trochę by rozjaśniły wnętrze.
    Honda Civic IX HB 1.8, Ford Focus MK4 ST

    Comment


    • #3
      A mi pasuje, do tej pory jeździłem autami, które miały jasne wnętrza, więc ciemne, dla mnie, wygląda inaczej i się tak nie opatrzyło.

      Comment


      • #4


        Już zmiany?
        Szybko

        Comment


        • #5
          Poniżej tekst z: "https://superauto24.se.pl/auto/honda-prezentuje-odswiezony-model-civic-na-rok-2014_365830.html"
          Zmiana tak na prawdę dotyczyć będzie tego co w mojej ocenie jest największym mankamentem Civica czyli układu kierowniczego (za mało sztywnego) oraz zawieszenia.

          Hondę Civic na rok 2014, z zewnątrz od poprzedniczki będą odróżniać czarne wstawki nadwozia, które są widoczne np. na przednim zderzaku czy klapie bagażnika, a także przyciemniane szyby i ciemniejsze wykończenie nadkoli. Oprócz tego znacznie uzupełniono gamę felg i kolorów nadwozia. Wnętrze wzbogacono o takie elementy jak czarne lub aluminiowe wstawki oraz białe przeszycia na tapicerce foteli i kierownicy.
          Więcej zmian dotyczy jednak podzespołów konstrukcyjnych. Zmodernizowano elementy podwozia czy wspomaganie kierownicy. Zawieszenie poprzez zmianę amortyzatorów zmodyfikowano tak aby zwiększyć komfort i przyjemność płynącą z jazdy. Wspomaganie kierownicy poprawiono w celu lepszego czucia podczas prowadzenia pojazdu. Producent wprowadził również nowy elektroniczny system sterowania, który ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa przy dużych prędkościach.

          Na zamówienie będzie dostępny asystent kierowcy z systemem ostrzegającym przed martwym polem, system rozpoznający znaki drogowe oraz układ zabezpieczający przed niechcianą zmianą pasa ruchu.

          Odświeżoną Hondę Civic będzie można nabyć w salonach już od stycznia przyszłego roku.

          Comment


          • #6
            Za kilka dni mija rok jak jeżdżę Civikiem i z perspektywy czasu mogę powiedzieć że faktycznie na początku ten układ kierowniczy sprawiał wrażenie bardzo elektrycznego i wtedy wolałbym aby był trochę bardziej sztywny. Teraz już w ogóle mi to nie przeszkadza - chyba po prostu się przyzwyczaiłem. Co do zawieszenia to jestem zaskoczony - jak dla mnie nie powinno być inne. Jak ktoś się pyta o opinię na temat Civika to zaczynam od pochwalenia zawieszenia. Jest bardziej komfortowe niż w poprzedniej generacji (opinie wielu osób) i wystarczająco sztywne by czuć się bezpiecznie w ostrych zakrętach. Mam taką obawę że większy komfort = większe bujanie a to nie byłoby dobre dla tego auta. No chyba że inżynierowie Hondy są w stanie wypracować jeszcze lepszy kompromis niż ten obecny. A reszta - no cóż show must go on.
            CIVIC IX 1,8/142KM

            Comment


            • #7
              Mi także zawieszenie bardzo pasuje. Auto świetnie sobie radzi w zakrętach nawet przy dużych prędkościach. Nie można też narzekać na brak komfortu jazdy, wszelkie nierówności są dobrze tłumione.
              Honda Civic IX HB 1.8, Ford Focus MK4 ST

              Comment


              • #8
                Dokładnie, mam podobne odczucia - samochód bardzo dobrze się prowadzi.

                Ciekam jestem jak będzie wyglądać 5d po lifcie

                nie wiem co sądzić o tych czarnych wstawkach, chyba trzeba to obejrzeć na żywo - na zdjęciach mi się nie podobają. Szczególnie te na kole kierownicy.

                Last edited by Gość; 17-11-2013, 21:36.

                Comment


                • #9
                  Z tyłem nawet fajnie kombinują: https://static.autoexpress.co.uk/sit...?itok=Vj11wu3U
                  Honda Civic IX HB 1.8, Ford Focus MK4 ST

                  Comment


                  • #10
                    Przydałoby się, aby na tylnej szybie dodali jeszcze wyżej kilka linijek ogrzewania, bo obecny zakres nie zapewnia odmrażania całej szyby i wycieraczka czasem przejedzie po lodzie.

                    Comment


                    • #11
                      Ten lifting to taki, że dopiero za trzecim spojrzeniem zauważyłem jakąkolwiek różnicę -_- Ale raczej na lepsze. Tylko te przymusowo przyciemniane szyby z tyłu a reszta b/z mi się akurat nie podoba, wieśgolfem mi pachnie, nie wiem czemu ludzi do takiego rozwiązania przymuszać. Jak ktoś chce, to niech sobie zrobi albo kupi w akcesoriach jak to dotąd było. Tylko to wszystko tak naprawdę srutututu Przyczyny zmiany na 9gen nadal nie mam - się pytam gdzie moja turbobenzyna albo Type R? Miałem nadzieję, że nadejdą z liftingiem
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • #12
                        Ponoc jest wiecej komfortu i jeszcze lepsze trzymanie na zakretach - tak piszą angole po pierwszych testach. No i chyba wszyscy dziennikarze na swiecie maja kompleks zawieszenia Focusa. Pomimo ze mialem 3 sztuki i byly super, to jednak dzis juz sa lepsze zawieszenia jesli chodzi o komort/prowadzenie.
                        Szkoda ze cena diesla nadal bez zmian czyli bardzo drogo.
                        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                        Comment


                        • #13
                          No właśnie ja też nie wiem jak to jest z tym kompleksem Focusa... Moim zdaniem Civic prowadzi się nie gorzej - powiedziałbym, że bardziej angażująco niż Focus kosztem nieco mniejszego komfortu, zależy co kto lubi.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • #14
                            To bardziej angażujące prowadzenie to dla mnie akurat wada.
                            8gen dość mocno "myszkuje" po drodze - nawet mały ruch kierownicą przekłada się na skręcanie auta. Przeszkadza to czasem przy dłuższej jeździe, bo przy przelotach 100-200 km nie ma to znaczenia...Inżynierowie to wyłapali i 9gen już takie nie jest. Tak jakby nawet przełożenie układu kierowniczego lekko zmienili (i wspomaganie kierownicy).

                            Ciekawe jak będzie jeździł kombiak z tymi specjalnymi amorami z tyłu.
                            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                            Comment


                            • #15
                              Nie wyłapali, raczej dobrze wiedzieli co zrobili - wcześniej dobrze wyważone i czułe autko po prostu zostało obrane z części swojego charakteru dla szarej uniwersalności To jest IMO najgorsza zmiana 9gen vs 8gen - auto straciło sporo kluczowego dla mnie, niemierzalnego parametru "fun to drive" Co do adaptacyjnych amortyzatorów to mam dystans, bo jechałem już takim zawieszczeniu np. w Leonie i Audi A6 i szczerze, różnica między ustawieniami jest niewielka, a kilka osób w moim otoczeniu które to mają i tak nie jeździ w innym ustawieniu niż Sport, bo auto po prostu gorzej się prowadzi w pozostałych. Wolę lepiej zestrojony zawias Civica bez żadnych regulacji. W kombi to może się przydać z uwagi na zmienne załadowanie (szczególnie takie "pod sufit"), ale jak to wyjdzie - zobaczymy. Na pewno też cena naprawy takiego "diwajsu" nie będzie miłą perspektywą (pamiętajmy, że amortyzatory to części eksploatacyjne) i pytanie czy warta przysłowiowej świeczki...
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment

                              Working...
                              X