Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Następca Civica VIII - IX generacja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Zamieszczone przez kosmos5 Zobacz posta
    bardzo dobrze to skomentowałeś
    Raczej skomentowałaś ---> She`s a girl ;D.

    Comment


    • #77
      7052817.jpg a ja właśnie takie zamówiłem UFO dla mojej Żony! Ona też się w nim zakochała jak tylko po raz pierwszy do niego wsiadła! Szukała czegoś z charakterem a jednocześnie komfortowego! Myślę, że dobrze wybrała!
      Last edited by pieetroo; 19-09-2012, 00:11.

      Comment


      • #78
        Zamieszczone przez Icarium Zobacz posta
        A ja po przejechaniu 6400 km nowym civikiem tęsknie do starego, tęsknię do trzeszczących plastików, twardego zawieszenia, dynamicznego silnika, nie cieszy mnie niskie spalanie, tryb eco, start stop, miękkie zawieszenie. Jak wsiadam do starszej z wyglądu IX i widzę tą wycieraczkę tylną i przyciski ala volkswagen ronię łzy za starą dechą rozdzielczą i "słaba widocznością". Gulała mi chodzi, kiedy widzę "starą" ósemkę w kolorze czerwonym na ulicy i spojrzenie jej właściciela na moja "nową" IX i jego lekki uśmieszek. Niestety moja czerwona VIII poszła do kasacji a nowej VIII już nie dało rady nabyć.
        Kolego bardzo dobrze Cię rozumiem bo mam to samo - moja VIII EXE też poszła po małym krash teście i nowa IX to już nie to samo (mimo, ze mam ten sam kolor co poprzedniczkę) - po tygodniu jeżdżenia tym samochodem na 20 zmian które są w nowej to 15 na gorsze niestety. Może kiedyś się pokuszę i moje subiektywne opinie z porównania przeleje w formie długiego postu. A tak z takich głównych to na gorzej jest:
        1) schowek nie klimatyzowany
        2) siedzenia krótkie i niewygodne i nie takie jak w VIII
        3) niby 142 koni ale to gorzej idzie - no może jeszcze poczekam aż się ułoży bo to pierwszy tysiąc
        4) zużycie niestety większe niż w starej ale może kwestia pierwszego tysiąca
        5) z tyłu mniej miejsca (krótsza kanapa i chyba ciaśniej)
        6) oszczędność na dojazdówce i podnosniku to już kur...... przesada (jak się uszkodzi opona mocniej to tylko laweta bo tego zestawem i sprajem się nie zalepi)
        7) kierownica - gorsza skóra, ślizga się w rękach (wygląda jak plastik) i niestety trochę większa
        8) wspomaganie zbyt mocne słabo czujemy auto
        9) niby komputer bardziej rozbudowany ale więcej było widać w poprzedniej wersji (informacje o zużyciu, przebiegu, ilości km szybko i łatwo dostępne) - tu trzeba trzymać guzik długo i czekać i jeszcze nie wiem ale chyba w trakcie jazdy tego zmieniać nie można
        10) jak dla mnie to przednia szyba mniejsza i wydaje mi się że w poprzedniej wersji była lepsza widoczność a co do widoczności z tylu to i w poprzedniej i w nowej jest tak samo do du.... a ta wycieraczka to już totalnie psuje wygląd - okropna jest taka wielka i leży prawie na środku szyby i zastanawiam się czego w ten sposób - czy ma poprawić aerodynamikę?

        Rzadko się tak zdarza ale starsza generacja tj. UFO wygrywa i zawsze będzie autem z charakterem - nowa generacja niestety nie jest takim przełomem w dziejach Hondy jak przejście z "dziadkowej VII" ala VAN na VIII UFO - to był udany skok w kosmos. Tu już tylko się cofneli.
        Są też plusy w nowej ale o tym może później jak się do niej przyzwyczaję

        Comment


        • #79
          Mi w większości te usprawnienia/ugrzecznienia akurat w IX gen pasują i to w zasadzie był jedyny argument gdy zastanawiałem sie nad zakupem IX gen.

          Natomiast odnośnie osiągów to IMHO są one prawie takie same. Kolega ma roczną IX i w próbie przyspieszeń i elastyczności auta szły równo (8gen Sport vs 9gen Comfort).
          Naprawdę nie było różnicy w przyspieszaniu.
          Za to IX jest wyraźnie cichszy przy przyspieszaniu i może stąd ta subiektywna różnica ?
          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

          Comment


          • #80
            - ja nie mam zastrzeżeń do siedzeń, a testach różnych czasopism są one nawet chwalone jako duże,
            - kierownica jest fajna, gruba, dobrze leży w dłoniach (chyba, że ktoś ma małe łapki ),
            - klimatyzowany schowek - chyba jest w wersji wyższej od Sport,
            - wyświetlanie informacji z komputera - to fakt, podobno nie można zmieniać podczas jazdy (choć nie próbowałem, bo nie miałem potrzeby),
            - widoczność do tyłu - nigdy nie miałem lepszej, a to dzięki kamerze i dużym lusterkom,
            - położenie wycieraczki wynika z linii - patrząc od góry.

            Comment


            • #81
              można zmieniać podczas jazdy informacje z komputera

              Comment


              • #82
                Ja w dojazdówkę dostałem w tzw. gratisie, a podnośnik, kompresorek i zestaw naprawczy były w schowkach w bagażniku.

                Comment


                • #83
                  Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                  - widoczność do tyłu - nigdy nie miałem lepszej, a to dzięki kamerze i dużym lusterkom;
                  znajdzie się też taki test, gdzie minusem są "Małe lusterka boczne". Co do zmiany informacji podczas jazdy jest ona dostępna w modelach z 2013r.
                  Last edited by Alwin; 27-11-2013, 11:38.

                  Comment


                  • #84
                    Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                    Ja w dojazdówkę dostałem w tzw. gratisie, a podnośnik, kompresorek i zestaw naprawczy były w schowkach w bagażniku.
                    No ja przed chwila pobiegłem do auta by zobaczyć ale w schowku po lewej pusto (po prawej jest subwoofer) - a na gratisa dostałem wycieraczki oryginalne gumowe Hondy ( w cenniku w Hondzie stoją za ok 350 zł (oddzielna cena na tył i oddzielana za przód). Nigdy nie korzystałem z takie zestawu samo naprawczego i chyba pewniej bym się czuł mając we wnęce bagażnika objazdówkę i lewarek. A tu oszczędność ze strony hondy chyba jakieś 100 fontów. Ciekaw jestem czy inne marki tez przestały wkładać dojazdowki tylko jakies zestawy naprawcze

                    Comment


                    • #85
                      Zamieszczone przez minton Zobacz posta
                      No ja przed chwila pobiegłem do auta by zobaczyć ale w schowku po lewej pusto (po prawej jest subwoofer) - a na gratisa dostałem wycieraczki oryginalne gumowe Hondy ( w cenniku w Hondzie stoją za ok 350 zł (oddzielna cena na tył i oddzielana za przód). Nigdy nie korzystałem z takie zestawu samo naprawczego i chyba pewniej bym się czuł mając we wnęce bagażnika objazdówkę i lewarek. A tu oszczędność ze strony hondy chyba jakieś 100 fontów. Ciekaw jestem czy inne marki tez przestały wkładać dojazdowki tylko jakies zestawy naprawcze
                      Zestaw naprawczy można docenić jadąc z pełnym bagażnikiem, podczas brzydkiej pogody i łapiąc śrubę w oponę.
                      Jeśli chodzi o koła zapasowe, czy dojazdówki, to jest tak już w większości marek, czyli brak. A pojemności bagażników podaje się razem z wnęką na koło. W Civicu jest to 477, a bez jakieś 407, ale mając nawet dojazdówkę, można tam jeszcze sporo upchać w środku i po bokach.

                      mod: 477 dla 5D.
                      Last edited by Gość; 27-11-2013, 21:50.

                      Comment


                      • #86
                        W najnowszym Motorze duży test porównawczy kompaktów z benzyniakami.

                        Finalna klasyfikacja i zdobyte punkty:

                        Octavia 214
                        Leon 207
                        Pug 308 203
                        Golf VII 203
                        Kia Ceed 199
                        Mazda 3 196
                        Auris 196
                        i30 195
                        Civic 193
                        Cruze 192
                        Focus 187
                        Astra 186
                        Bravo 185
                        Megane 179
                        C4 178

                        Civic IX stracił najwięcej pkt za cenę Wersja Comfort
                        Gdyby nie cena byłby kilka miejsc wyżej.
                        Zmierzona pojemnosc bagaznika 5d to 413 l (wg. producenta 477)
                        Predkość w slalomie 90 km/h (czołówka klasyfikacji)
                        Spalanie średnie 7,0 (tutaj dostał minus, bo konkurencja lepsza)
                        Bardzo dobra elastycznosc (jak na wolnossaka)
                        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                        Comment


                        • #87
                          Dokładnie to dwa ostatnie Motory. Trzeba tu przyznać, że po pominięciu tabeli koszty (każdy nada tu punkty indywidualnie) Civic był w sumie na 5. miejscu - po VAGach i 308. Zmierzona pojemność paki była 3.w teście - po Octavii i C4, zdecydowana większość to jednak < 350 litrów. Ale co najciekawsze, miał najlepszy czas do setki (8,5 sek.), nawet w porównaniu do 1.4TSI/140KM (8,8 sek). No i wspomniana już elastyczność naprawdę niewiele była gorsza od turbobenzyn, a duuużo lepsza od praktycznie dowolnego innego silnika N/A. Konkluzją było, że wygrywają konstrukcje najnowsze - więc VAGi na nowiutkiej platformie modułowej i właśnie wchodzące na rynek nowe 308 - tutaj miejsce Civica hatchback jako projektu z lat 2004-2005 ze sporym faceliftem w 2011/2012 zwanym przez Hondę IX gen (w końcu żadnych zasadniczych zmian konstrukcyjnych ani w nadwoziu ani w silnikach nie ma), trzeba przyznać jest budujące. Praktycznie 10 lat konstrukcji w najdynamiczniej rozwijającym się segmencie i pozostać w czołówce to jednak jakiś tam wyczyn. Porównajcie to sobie z 6-cio letnią konstrukcją Bravo, która była w tekście określona jako już wyraźnie starzejąca się i zamiata końce rankingu.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • #88
                            Silniki VAG w tym teście to też nie są jakieś nowości. Civic IX generacji ma benzynę taką samą jak jego poprzednik, ale diesel już jest nowy. Jeśli ktoś twierdzi że między Civiciem VIII a IX nie ma większych zmian w wyglądzie, to równie dobrze można stwierdzić, że VW do dziś bawi się w facelifting Golfa III czy IV. Ludzie bądźcie obiektywni choć trochę. Co do ceny to akurat się zgodzę z przedmówcą, ale tak swoją drogą to wypadało by wybierać samochody podobnie (a najlepiej tak samo) wyposażone do takiego testu.

                            Comment


                            • #89
                              Zamieszczone przez kamilen Zobacz posta
                              Silniki VAG w tym teście to też nie są jakieś nowości.
                              Słuszna uwaga.

                              Zamieszczone przez kamilen Zobacz posta
                              Jeśli ktoś twierdzi że między Civiciem VIII a IX nie ma większych zmian w wyglądzie
                              Ależ w wyglądzie są duże, a w środku wręcz bardzo duże! Ale poza wyglądem nadwozie to wciąż to samo FK2 a silnik ten sam R18... Więc parametry w teście typu miejsce na nogi, pojemność bagażnika, elastyczność silnika - nie za bardzo miały jak się zmienić... Diesle są owszem nowe (obydwa, bo N22B to bardzo mocno zmieniona jednostka w stosunku do N22A a 1.6 to zupełnie nowa konstrukcja), ale tu się kłania chora polityka cenowa, przez który stanowią one margines sprzedaży (2.2 jest całkiem niedostępny w oficjanej sprzedaży). Albo wręcz nie stanowi sprzedaży w Polsce. Moje ASO ma na koncie "aż" jednego sprzedanego diesla IX gen... jedną sztukę 1.6 samemu sobie, jeździ jako testówka Tak więc, bądźmy realistami i patrzmy na benzyny. Żeby było jasne: ja nie mam nic przeciwko temu, że nie było zasadniczych zmian konstrukcyjnych, powyżej wspomniany test potwierdza wręcz to, że może dobrze się stało że ich nie było! Lepsze wrogiem dobrego w końcu

                              Zamieszczone przez kamilen Zobacz posta
                              Co do ceny to akurat się zgodzę z przedmówcą, ale tak swoją drogą to wypadało by wybierać samochody podobnie (a najlepiej tak samo) wyposażone do takiego testu.
                              Samochody były dość podobnie wyposażone. Gdyby wybrali Sporta, Civic jeszcze poleciałby w rankingu z uwagi na wyższą cenę (na którą już narzekano) a cięższe koła 17'' bynajmniej nie faworyzowałyby silnika N/A w próbach dynamicznych.
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • #90
                                No to widzę że się rozumiemy tylko nie pisz o "starym" Civicu porównując go do jeszcze starszego Golfa. Ja też jestem zdania że udanych konstrukcji nie ma co za bardzo zmieniać i widocznie konstruktorzy Hondy i VW też tak uważają.

                                Comment

                                Working...
                                X