Widziałem w salonie sedana i szczerze mówiąc nie podoba mi się. Szczególnie tył koszmarny. VIII po lifcie w budzie 4D moim zdaniem ładniejsza. Środek przemawia za IX gen - tylko ta kiera mogła zostać ze starszej wersji. Bajerant sprzedawca zachwalał nową gen jako techniczny cud w porównaniu do VIII. Póżniej napatoczył się mechanik i stwierdził , że technicznie niewiele zmienili a raczej ograniczyli się do poprawienia mechanizmów z poprzednika. Jest więc szansa , że poradzili sobie ze sprzęgłem. Przyszłość da odpowiedź.......Jak kupowałem swoją hankę to diler też mnie zapewniał , że Honda wyeliminowała wady sprzęgła w wersji po liftingu.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Następca Civica VIII - IX generacja
Collapse
X
-
Zamieszczone przez jakw Zobacz postafajny bajer z tym systemem start-stop - gasi silnik na luzie na postoju i odpala natychmiast po wciśnięciu sprzęgła. Fajnie wyglądają ledy z przodu. Odpalanie już z kluczyka, a nie przyciskiem. Na niekorzyść dwie rzeczy - obecnie nie ma już koła zapasowego tylko zestaw naprawczy (może można dokupić koło za dopłatą).I co to daje?Te kilka mililitrów paliwa mniej zużytego?A jak akumulator to wytrzyma.Zimą przy małych przebiegach to co chwila chyba do ładowania.
Dla mnie taki układ to porazka.Co to bedzie ruszanie z pod swiateł jak mam czekać aż mi sie silnik uruchomi.Przecież mnie zatrąbią.
Jednym słowem ktos na tym robi kasę,a do niczego to jest niepotrzebne.Jak ma być mniejsze spalanie benzyny to niech tańsze będą hybrydy.Albo fabryczne instalacje gazowe i silniki do nich fabrycznie przystosowane.Bo i wyprodukowanie oraz utylizacja akumulatorów daje na pewno też większą szkodę środowisku niż spalona benzyna.Czy LPG.Tym bardziej że jest obecnie bezołowiowa,a auta maja katalizatory.Jednym słowem dobrze że kupiłem VIIIgen.Bez śmiesznego gadzetu jakim jest star-stop.
Last edited by jacek65; 07-03-2012, 15:56.
Comment
-
Nawiązując do systemu start-stop - też mi się wydawał zbędny i ryzykowny, ale: po pierwsze silnik startuje natychmiast sam po wciśnięciu sprzęgła, a więc nikt nie zdąży na nas zatrąbić. Po drugie podobno komputer analizuje cały szereg czynników, np. temp. silnika, stopień naładowania akumulatora i gasi silnik wtedy kiedy wyjdzie to na dobre. Jeżeli nie chcemy korzystać z tego dobrodziejstwa, to sami możemy wyłączyć tę funkcję. Podobno dzięki systemowi start-stop silniki spalają w mieście około 1 l. mniej paliwa, stosuje już to większość m.in. renomowanych marek, a więc może to nie jest takie złe. Ale z drugiej strony o ile nie obawiałbym się o rozrusznik - podobno jest wzmocniony przy tym systemie, ale akumulator po 3-4 latach, szczególnie zimą? Może firmy wychodzą z założenia, że mamy akumulatory zmieniać co 2 lata? A tak z innej beczki - czy słyszeliście, że za około rok ma pojawić się nowa Honda typu Cross Over na bazie Civica, tylko uterenowiona? Taki dawny HRV. W necie są już pierwsze wizualizacje tego auta. Jeżeli nie wywalą ceny w kosmos, to kto wie, może na naszych polskich dziurach to byłaby niezła alternatywa do obecnego jeszcze obniżonego Civica? Przy cenie około 75-80 czemu nie, ale jak wyjadą z ceną 90-100 to wszyscy wybiorą Nissana Qashqaia ( co za nazwa - aż musiałem sprawdzić jak to się pisze)
Comment
-
Zamieszczone przez jakw Zobacz postaNawiązując do systemu start-stop - też mi się wydawał zbędny i ryzykowny, ale: po pierwsze silnik startuje natychmiast sam po wciśnięciu sprzęgła, a więc nikt nie zdąży na nas zatrąbić. Po drugie podobno komputer analizuje cały szereg czynników, np. temp. silnika, stopień naładowania akumulatora i gasi silnik wtedy kiedy wyjdzie to na dobre. Jeżeli nie chcemy korzystać z tego dobrodziejstwa, to sami możemy wyłączyć tę funkcję. Podobno dzięki systemowi start-stop silniki spalają w mieście około 1 l. mniej paliwa, stosuje już to większość m.in. renomowanych marek, a więc może to nie jest takie złe. Ale z drugiej strony o ile nie obawiałbym się o rozrusznik - podobno jest wzmocniony przy tym systemie, ale akumulator po 3-4 latach, szczególnie zimą? Może firmy wychodzą z założenia, że mamy akumulatory zmieniać co 2 lata?Spalinowym trzeba trochę "pokręcić".A może on ma jakiś dodatkowy elektryczny, który zanim zapali spalinowy porusza autem.
Co do spalania niby 1l mniej to zapewne jest to tylko teoria.Jak spalania w danych fabrycznych które zwykle są zaniżane.No i jak tu pogodzić wyłączenie silnika z działaniem klimy? Dodatkowa elektyczna sprężarka by się wtedy przydała.
.A zimą ogrzewanie szyb,dmuchawa czy światła to się muszą chyba wyłączać.Bo przy dłuższym postoju w korku dalej by się już chyba nie pojechało.No i akumulatory nawet dwóch lat by nie wytrzymały.A może takie auta po prostu nie mają klimy czy ogrzewania szyb i siedzeń.
Comment
-
Witam,
Kto z Was zamierza kupić nowy model ?
Ciekawe jakie jest rzeczywiście zainteresowanie, jak idzie im sprzedaż i co można obecnie wynegocjować.
Jestem w trakcie rozmów i wstępnie wynegocjowałem pakiet komfortowy oraz przednie czujniki parkowania w cenie wersji Sport 1,8.
Podzielcie się swoimi doświadczeniami.
P.S.: chyba już czas aby admin utworzył nowy, osobny dział dla 9 generacji ?
Comment
-
Byłem ostatnio w salonie montować tylny spojler na szybę i przy okazji wykonałem foty widoku kierowcy, gdy spogląda do tyłu - czyli widoczność do tyłu, oto efekty:
honda_civic_2006_2012.jpg
Jak widać, obecna generacja ma lepszą widoczność w tylnej bocznej szybie (jest nieco wyższa), natomiast z tyłu lepszą ma najnowsza generacja. Ma nieco mniejszy słupek boczny ("narożnik"), oraz nieco wyższą tylną szybę.
Przy braku pasażerów z tyłu to może mieć jakieś znaczenie.
Natomiast z boku lepiej widać z obecnej raczej.
ps. ciekawi mnie, po cholerę zmniejszano rozstaw auta.
Comment
-
No ale teraz przynajmniej ta część pod spojlerem jest szybą a nie plexi i ma ogrzewanie - to jest na plus. Co do samej widoczności to ja tam różnicy nie widziałem, a na dolną szybkę i tak wycieraczka nie sięga więc...
Co do generacji 9 to uważam że powinno się pisać 8.1 bo nawet symbol nadwozia jest identyczny jak w 8 gen (SSHFK2)... To jest lifting, a nie żaden nowy gen! Dodatkowo IMO stracił częściowo sportowy charakter 8gen (trójkątne końcówki wydechu, fantastyczna kierownica, metalowe wstawki etc.) który mi się strasznie podobał. Za to jest zdecydowanie lepiej wyciszony, bardziej komfortowy i ma komputer pokładowy z nowej ery. W 2006 to ten model był super, ale konkurencja poszła do przodu - Honda niestety na razie nie, lifting to trochę mało. A sedan jak dla mnie to wręcz krok w tył - zunifikowali wersję z amerykańską i to zaszkodziło - twarde plastiki, tanie wykończenie bagażnika, brzydki tył... Tak czy owak, zdecydowanie najbardziej brakuje mi zmian pod maską. Jakieś "cywilne" 1.6 turbo 160-180KM jakie obiecywali i jaki oferują konkurenci byłoby bardzo wskazane...............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaCo do generacji 9 to uważam że powinno się pisać 8.1 bo nawet symbol nadwozia jest identyczny jak w 8 gen (SSHFK2)... To jest lifting, a nie żaden nowy gen!.I w związku z tym uważam że powinien być dla niej też już osobny dział.
Comment
-
No masz rację, powinien być. Tu przecież bez sensu dyskutować o start-stopie czy poduszkach olejowych w tylnym zawieszeniu czy tylnej wycieraczce. Co prawda nic poza tym się nie zmieniło, ale to już szczegół
Ciekawostka - krótka lekcja dla panów z Hondy których designerów warto zatrudnić na przyszłą generację:
Chyba najpiękniejsza limuzyna (właściwie to chyba bardziej nadwozie shooting brake) jaką widzialemLast edited by Alix; 14-04-2012, 20:39.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
Chyba najpiękniejsza limuzyna (właściwie to chyba bardziej nadwozie shooting brake) jaką widzialem
Comment
-
Hmm. Każdy ma swoje gusta i nie koniecznie lubi limuzyny. Dla tego ta cytryna nie podoba mi się. Z limuzyn tylko Alfa 156/159.
Wracając do tematu stwierdzę, że żadna Alfa ani cytryna nie równa się wyglądem z nowym Civikiem. Jak dla mnie jest piękny i dużo lepiej wygląda niż poprzedni. Na żywo jest niższy, szerszy i bardziej "przysadzisty" niż ufo. wnętrze też robi wrażenie bardziej przestronnego. No i na reszcie w serii nie ma tego obrzydliwego przeszklonego przedniego grilla. Oglądałem wersję pokazową w jakimś centrum handlowym więc na pewno nie była to tania wersja, ale wrażenie robi świetne.Last edited by kamilen; 24-04-2012, 08:57.
Comment
-
Oczywiście kwestia gustu i pewnie Honda modli się żeby było jak mówiszCzas pokaże co ludzie myślą - będzie widać po sprzedaży. Bo od kolegów z salonu na razie słyszę że jest bardzo kiepsko jak na premierowy model... Jak postawiłem swoją (no dobra, grill mam Mugen a nie szklany) obok 9gen obie czarniutkie to na zdjęciu kilkanaście osób stwierdziło że jedna zdecydowanie krok w tył
............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Hmm. Myślę, że potrzeba czasu na oswojenie się z nowym modelem. Jak weszło do sprzedaży ufo to też były różne opinie i wiele osób krzyczało, że to zerwanie z tradycją itp. Teraz wszyscy się nim zachwycają. Jak wszedł Civic VII to były podobne głosy, a teraz powstają kluby zrzeszające właścicieli tej wersji. CTR VII EP3 to najlepszy Civic według wielu fanów marki. Myślę, że jak zaczęto sprzedaż "jajka" to też było to kontrowersyjne auto bo wyprzedzało wyglądem epokę o jakieś 5 lat, a teraz jest to samochód kultowy. Po prostu czas pokaże.
Krok w tył był już w 2006 roku jak w nowym modelu w tylnym zawieszeniu zastosowano belkę skrętną. Rozwiązanie archaiczne stosowane jeszcze tylko w tanich chińskich markach albo małych samochodach miejskich. Nie wiem jak zawieszenie jest rozwiązane w Civiku IX ale mam nadzieję że będzie lepiej.
Comment
-
Zamieszczone przez kamilen Zobacz postaHmm. Myślę, że potrzeba czasu na oswojenie się z nowym modelem. Jak weszło do sprzedaży ufo to też były różne opinie i wiele osób krzyczało, że to zerwanie z tradycją itp. Teraz wszyscy się nim zachwycają. Jak wszedł Civic VII to były podobne głosy, a teraz powstają kluby zrzeszające właścicieli tej wersji. CTR VII EP3 to najlepszy Civic według wielu fanów marki. Myślę, że jak zaczęto sprzedaż "jajka" to też było to kontrowersyjne auto bo wyprzedzało wyglądem epokę o jakieś 5 lat, a teraz jest to samochód kultowy. Po prostu czas pokaże.
Krok w tył był już w 2006 roku jak w nowym modelu w tylnym zawieszeniu zastosowano belkę skrętną. Rozwiązanie archaiczne stosowane jeszcze tylko w tanich chińskich markach albo małych samochodach miejskich. Nie wiem jak zawieszenie jest rozwiązane w Civiku IX ale mam nadzieję że będzie lepiej.
Z tym zawiasem to jest jakiś wieczny paranoiczny kompleks... Jeździłem wielowahaczem w Avensisie i właściwości jezdne były właśnie jak z poprzedniej epoki w stosunku do Civica 8 na belce skrętnej. Civic 1.8 na swojej biednej belce skrętnej spokojnie objeżdża wielowahaczowego Accorda 2.0 (stosunek mocy do masy dość podobny) na Torze Poznań zgodnie z testowymi czasami GT. Wszystko zależy od zestrojenia. Podobnie Type-R 8gen (FN2) objeżdżał na torach wielowahaczowego Golfa GTI mimo znacznie mniej dynamicznego silnika (1,5x różnica momentów obrotowych, aż 1s do setki różnicy w teście na korzyść VW). Oczywiście, Type-R 7gen (EP3) jest jeszcze lepszy, ale nie tylko z uwagi na wielowahacz, przede wszystkim ma ponad 100kg mniej do dźwigania przez praktycznie ten sam silnik i do trzymania przez zawias na zakrętach. Ale i z niego jeszcze lżejsza, sztywniejsza i niższa Integra Type-R zrobi wiatrak...
Prawda, w typowo torowych warunkach większe możliwości konstrukcyjne daje wielowahacz bo pozwala na lepsze utrzymanie geometrii zawieszenia w jego ekstremalnych wychyleniach. Ale w autach cywilnych przy dobrym zestrojeniu daje radę nie gorzej niż przeciętny wielowahacz (z mojego doświadczenia powyżej - czasem nawet znacznie lepiej) i nie ma co tu Hondy od chińczyków wyzywać. Za to masz rozwiązanie trwalsze, tańsze w naprawach i dodatkowe 50 litrów bagażnikaLast edited by Alix; 26-04-2012, 08:41.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
Comment