Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

zwijak taśmy, czujnik skrętu, civic IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • zwijak taśmy, czujnik skrętu, civic IX

    Witam Forum

    taka historia, podczas wymiany kierownicy w sedanie, pociągnął za mocno, moja wielka wina! i rozwinąłem taśmę clock spring, nie wiem jak, ale wcisnąłem taśmę do środka, wszystkie przyciski na kierownicy działają, komputer. ale jest duży problem, ponieważ jest błąd poduszki powietrznej, trakcji SRS oraz ciśnienia powietrza w oponach, po starcie silnika jak tylko ruszę kierownicą. na pewno winna jest taśma, którą prze pewnie czas miałem w szufladzie, samochód musiałem przestawić, czyli był bez czujnika skrętu jak i taśmy zwijają. jeżeli taśma działa, czy jest możliwość, że czujnik skrętu jest problemem? można go jakoś skalibrować? ASO? najłatwiej pewnie jest wymienić cały zwijak, ale akurat do sedana jest straszna bieda, jeżeli i tak kalibracja to może i moja taśma jest ok?

  • #2
    Piszą że to zamiennik, ale chyba nikt nie sprawdzał.
    Na aukcjach chyba jeszcze taniej. Raczej trzeba kalibrować, choć kiedyś w innej marce skalibrowałem siłowo tzn: gdy kierownica stawiała mega opór to siłowałem się i kontrolki zgasły to niebezpieczne nie polecam.
    Piszce jakie oznaczenie maja te wasze egzotyki ten to Civic FB czyli FaceBook?
    Last edited by Waflo; 01-10-2024, 16:14.

    Comment


    • #3
      dzięki Wafli za podpowiedź, niestety nie wiem jak to jest powód, samochód z polskiego salonu, FB czyli sedan, ale wersja chyba z księżyca, wszystko inne, nawet ten zwijak nr oryginału to 35000-TR0-A01, a tego w necie brak, są z podobnymi "numerkami", ale to pewnie ma jakieś znaczenie. swoją drogą alarmy na desce, poduszka, trakcja, czyli SRS to chyba dość niebezpieczne alarmy, wczoraj podczas ruszania, ABS wariował, dopiero jak pokręciłem kierownicą i wróciły armat na desce, teoretycznie samochód jechał, gdzie znaleść info o kalibracji, taśma to fakt rozwinęła się, ale po złożeniu, zachowuje się poprawnie, kasowanie błędów niestety nie rozwiązały problemu. po włączeniu silnika jest pięknie, dopóki kierownicą się nie zacznie kręcić, może to jednak kalibracja...

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez DariuszBi Zobacz posta
        dzięki Wafli za podpowiedź, niestety nie wiem jak to jest powód, samochód z polskiego salonu, FB czyli sedan, ale wersja chyba z księżyca, wszystko inne, nawet ten zwijak nr oryginału to 35000-TR0-A01, a tego w necie brak, są z podobnymi "numerkami", ale to pewnie ma jakieś znaczenie. swoją drogą alarmy na desce, poduszka, trakcja, czyli SRS to chyba dość niebezpieczne alarmy, wczoraj podczas ruszania, ABS wariował, dopiero jak pokręciłem kierownicą i wróciły armat na desce, teoretycznie samochód jechał, gdzie znaleść info o kalibracji, taśma to fakt rozwinęła się, ale po złożeniu, zachowuje się poprawnie, kasowanie błędów niestety nie rozwiązały problemu. po włączeniu silnika jest pięknie, dopóki kierownicą się nie zacznie kręcić, może to jednak kalibracja...
        Jedź do warsztatu specjalizującego się w Hondach, który posiada urządzenie diagnostyczne HDS, które potrafi kalibrować czujnik.
        A jak się nie da to będziesz wiedział czy trzeba kupować.

        Comment


        • #5
          Witam

          problem SOLVED, przy pomocy dobrego mechanika, zakopiony używany zwijak, wyglądał na spoko i w sumie tak było, ale bez komputera, idealnie go zamontowałem, ale okazało się, że czujnik skrętu był przesunięty o 180 stopni. ja ręcznie to sobie mogłem taśmę wycentrować, 3 w lewo, 3 w prawo. ale dopiero na komputerze można było wyzerować zerowy kąt. czyli mechanik musiał ponownie zdjąć kierownicę, zwijak i go wycentrować, założyć.
          pewnie gdyby to był oryginał, fabrycznie jest wyzerowany, a tak, bez komputera no i dobrego fachowca, nie da rady.
          ale mogę ostrzec innych, niby prosta rzecz, zwijak/clock spring/czujnik konta, ale jak to nie działa, to jest katastrofa, choinka na desce, airbag, srs, ciśnienie w oponach (!) do tego samochód nie jedzie, ponieważ ABS ciągle się włącza. generalnie nie polecam majstrowania przy zwijaku, przy ostrożnej wymianie kierownicy, "pociągnął za mocno!" nic nie powinno się urwać, w moim przypadku rozwinięcie taśmy było początkiem dużych problemów.

          ale wróciłem do żywych,

          Comment

          Working...
          X