Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zmieniające się napięcie.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
    To widocznie dostają niepełne napięcie.Weź sobie kawałek przewodu i jak zapalisz to zdubluj na chwilę masę a potem dodatni bezpośrednio do zarówki prosto z aku.Jak zaświecą jaśniej to znaczy że trzeba to naprawić.
    Jak pałuje na luzie do max obrotów to światła migają w rytm odcinki

    Comment


    • #17
      Poobserwuję poziom napięcia w różnych fazach jazdy. Mam światła do jazdy dzienniej (napięcie nie wzrasta), oraz biksenon (poziom napięcia wzrasta po ich zapaleniu).

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
        Jak pałuje na luzie do max obrotów to światła migają w rytm odcinki
        Miałeś sprawdzić coś zupełnie innego

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
          Jak pałuje na luzie do max obrotów to światła migają w rytm odcinki
          Miałeś sprawdzić coś zupełnie innego


          Zamieszczone przez dr.big Zobacz posta
          poziom napięcia wzrasta po ich zapaleniu
          Palnik potrzebuje 30kv,więc nie ma sią co dziwić że napięcie zasilania przetwornika rosnie o kilka % ,bo to przeklada sie na kilkaset V brakujących na wyjściu.

          Comment


          • #20
            Wiadomo, że przetwornice "doją" niewspółmiernie więcej .

            Comment


            • #21
              Nie doją wcale duzo,ale jak nie ma pełnego napiecia to kuleją.Nie wiem co im sie tam dzieje bo nie zgłębiałem,ale wydaje mi się że powodem jest to że jak by je zaprojektowano na pracę na obniżonym napięciu to potem kiedy dostały by pełne napięcie to na palniku zostało by ono przekroczone.
              Taką prostą drogą dedukcji można dojść do wniosku że aby osczędzać paliwo zgodnie z założeniami ,to trzeba by mieszkać nie w takim chorym miejscu gdzie obowiązuje światło non stop,albo założyć dzienne i nie podbijać napięcia światłami mijania.

              Comment


              • #22
                Zeby dopisać do końca: w momencie hamowania silnikiem (całkowitego puszczenia pedału gazu na biegu) mamy ok. 14,6 V nawet przy zgaszonych światłach.

                Wzrost napięcia jest natychmiastowy, nie tak jak przy zapalaniu świateł: wtedy napięcie rośnie powoli.

                Comment


                • #23
                  Czyli norma w dzisiejszych czasach,ale przynajmniej nie na beszczela jak w niektorych markach ze aż woda kipi.
                  Może przy rozładowanym aku też wali ile wlezie...

                  Comment


                  • #24
                    Z drugiej strony, jak ja to widzę, kiedyś ładowanie przy kilkugodzinnej jeździe napięciem ponad 14V np. świeżo naładowanego aku było też nie ok . Teraz takie skoki napięcia, ciekawe jak się to odblije na delikatnym (jeśli chodzi o ładowanie) AGM. Ale w końcu prądu musi wystarczyć na głupi start/stop system. Przynajmniej jego można jeszcze w tym modelu wyłączyć.

                    Comment


                    • #25
                      To nie tak,14.4 to jest napięcie które juz aku nie ładuje i nie niszczy.Akumulator traci ładunek w sposób naturalny a akurat to napięcie to jest równowaga,czyli w tym stanie tyle samo traci co zyskuje z powodu naplywu z instalacji.Jak bateria ma juz pełny ładunek to każde napięcie powyżej tej wartości jest przeladowywaniem i trwale uszkadza płyty.
                      Napięcie podnoszone ponad tą wartość (w granicach rozsadku)kiedy bateria jest rozładowana nie jest bardzo szkodliwe ,szkoda zaczyna się dopiero jak już jest pełny.
                      Nie masz się więc co martwić bo trzymanie ogniw pod takim napięciem jest dobre,choć też ma swoje miniusy.
                      Temat jest złożony,bo choć akumulatory kwasowe lubia byc nbaładowane,to trzymanie ich w stanie bezczynności jest szkodliwe niezależnie od tego czy jest rozładowany czy nie jest.Reasumując to powierzchnia aktywna plyty zmniejsza się również jak trzymasz non stop np. na prostowniku bo to nie pracuje.
                      Samo obniżanie napięcia w aucie ma na celu zmniejszenie poboru przez odbiorniki a nie oszczędzanie na napełnianiu baterii.
                      Dlatego napisałem wczesniej że licho wie co w tym oprogrmowaniu siedzi bo tam jest zawarta cała strategia a nie kilka prostych instrukcji.

                      Comment

                      Working...
                      X