Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ocena stanu akumulatora.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ocena stanu akumulatora.

    Wyjaśnię skąd moja ciekawość dotycząca tego tematu.
    Otóż w moim rocznym Civic-u IX napięcie jest na poziomie 12,04V w czwartym dniu po ładowaniu.
    Prąd w stanie spoczynku czyli z włączonym alarmem wynosi 0,035A.
    Zgodnie z opinią ASO napięcie może spaść jeszcze niżej i też będzie OK.
    Czy to jest ciekawostka??

  • #2
    Ja mam 12,60V, po pół roku użytkowania auta. Wcześniej miałem w innej hondzie 12,56V, przez kilka lat. Powinno nie spadać po niżej 12,5V, Ty masz kompletnie zużyty akumulator. Sprawdz lepiej czy działa alternator. Czy ładuje. Ma być 14V z groszami,

    Comment


    • #3
      Oczywiście to jeden z pierwszych parametrów które sprawdziłem i uzyskałem 14,4V.
      Jednak argumenty spadku napięcia po ładowaniu (za pomocą prostownika) są niewystarczające dla ASO.
      Czy ktoś zna inne?

      Comment


      • #4
        Jeśli ASO wykonało diagnostykę akumulatora i nie stwierdziło problemów, to pozostaje jeżdzić i czekać aż auto nie odpali.

        Comment


        • #5
          Dziękuję za sugestię, słuszną choć smutną.
          Szkoda że argumenty techniczne są lekceważone przez autoryzowany serwis szanownej Hondy.
          Że szanująca się firma biorąca znacznie ponad 70tysięcy za samochód robi mizerne oszczędności.
          Że naraża i poniża się w podobnej dyskusji zamiast zadbać o poczucie bezpieczeństwa klienta.
          Czy to nasza kochana Honda????

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
            Sprawdź lepiej czy działa alternator. Czy ładuje. Ma być 14V z groszami,
            Nie wiesz o czym piszesz albo pomyliłeś dział - to nie VI-gen. Zalecam zapoznać się z:https://www.civicforum.pl/showthread...134#post319134

            Zamieszczone przez Andrzej68 Zobacz posta
            Dziękuję za sugestię, słuszną choć smutną.
            Szkoda że argumenty techniczne są lekceważone przez autoryzowany serwis szanownej Hondy.
            Że szanująca się firma biorąca znacznie ponad 70tysięcy za samochód robi mizerne oszczędności.
            Że naraża i poniża się w podobnej dyskusji zamiast zadbać o poczucie bezpieczeństwa klienta.
            Czy to nasza kochana Honda????
            Masz akumulator EFB, przystosowany do systemu start stop i działania w stanie głębszego rozładowania niż konwencjonalne aku. Jak u Ciebie z używaniem start-stop? Jego częste używanie wiąże się z głębszym rozładowaniem baterii.

            Jeśli nie używasz start-stop a mimo to akumulator nie jest doładowany poproś ASO o:

            1) sczytanie HDS'em parametru 'battery consumption current history', wszystkie wartości mierzone po godzinie od wyłączenia zapłonu powinny być mniejsze niż 29.31mA, u mnie tak to wygląda:

            untitled.jpg

            2) sprawdzenie HDS'em w module PGM-FI parametru 'IDLE STOP INHIBIT (BATTERY DETERIORATION)' - powinno pokazywać NORMAL

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
              Nie wiesz o czym piszesz albo pomyliłeś dział - to nie VI-gen
              Alternator ładuje prądem 14.4V. Kolega Andrzej to potwierdził.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
                Alternator ładuje prądem 14.4V. Kolega Andrzej to potwierdził.
                Owszem ładuje 14,4V ale nie cały czas lecz jedynie wtedy kiedy elektronika zdecyduje, że auto tego potrzebuje (np. przy włączonych światłach).

                Comment


                • #9
                  Chętnie wysłucham racjonalnej opinii.
                  A teraz fakty i pomiary:
                  Akumulator naładowany prostownikiem do 12,9V (mierzone po 1h) następnie zamontowany do samochodu i pozostawiony bez jazdy na parkingu.
                  Pomiar natężenia spoczynkowego prądu upływu, wykonany przez pracownika ASO wykazał wielkość 0,03A.
                  Kolejne pomiary wykazały: po 24godzinach 12,2v (temperatura otoczenia -1stC), po 48godzinach 12,07V (temperatura otoczenia -1stC), po trzech dniach 12,03V.
                  Systemu START/STOP unikam, zawsze go wyłączając od początku użytkowania samochodu.
                  Mam więc pytanie do kolegów czy zależność napięcia akumulatora w stanie stabilnym do stopnia naładowania również dotyczy akumulatorów EFB ?
                  Pozdrawiam.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                    Owszem ładuje 14,4V ale nie cały czas lecz jedynie wtedy kiedy elektronika zdecyduje,
                    tak już było od 8 generacji w civic.
                    Pewnie garażujesz, spróbuj w garażu nie aktywować alarmu, miałem podobnie i odkąd nie zazbrajam alarmu aku trzyma dużo dłużej.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Andrzej68 Zobacz posta
                      Pomiar natężenia spoczynkowego prądu upływu, wykonany przez pracownika ASO wykazał wielkość 0,03A
                      Trochę dużo i powyżej wartości maksymalnej wskazywanej przez serwisówkę Hondy (29.31mA = 0,02931A). U mnie auto bierze 0,00978A, screen kilka postów wyżej.

                      Zamieszczone przez Andrzej68 Zobacz posta
                      Mam więc pytanie do kolegów czy zależność napięcia akumulatora w stanie stabilnym do stopnia naładowania również dotyczy akumulatorów EFB ?
                      Mój EFB trzyma 12,15V-12,3V po jednodniowym postoju. Więc tak, te akumulatory tolerują zmniejszone napięcie.

                      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      tak już było od 8 generacji w civic.
                      Oczywiście, dlatego TO jest w dziale VIII-gen.

                      Comment


                      • #12
                        Możliwe że tolerują, proszę jednak zwrócić uwagę na szybkość spadku napięcia a raczej rozładowania oraz ogólne wymagania napięciowe dotyczące stopnia rozładowania.
                        Krótkie wyliczenia 0,03A x 72h =2,16Ah w stosunku do pojemności 60Ah to 3,6%, natomiast spadek napięcia do 12,o5V to przesada.
                        Pozdrawiam

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez Andrzej68 Zobacz posta
                          Kolejne pomiary wykazały: po 24godzinach 12,2v (temperatura otoczenia -1stC), po 48godzinach 12,07V (temperatura otoczenia -1stC), po trzech dniach 12,03V.
                          Z tych danych wynika, że akumulator jest do wymiany. Chyba, że tego typu akumulatory tak mają
                          Last edited by Grzechu; 01-12-2017, 08:41.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • #14
                            Otóż właśnie może któryś z kolegów trafił na materiały dotyczące akumulatorów EBF, zwłaszcza że obsługiwana przez nie funkcja Start/Stop może dotyczyć
                            coraz szerszego grona użytkowników i zachowanie się akumulatora tego typu wzbudzi większe zainteresowanie.

                            Comment


                            • #15
                              No niestety funkcja start-stop... Samo ZZZZZŁO :/:/:/ Najlepiej wyrobić sobie nawyk off przy okazji ciśnięcie akceptacji na ekranie Connecta/ Mi osobiście ta funkcja służy wyłącznie to sprawdzenia stanu akumulatora po dłuższym postoju lub męczącej dla silnika jeździe po mieście. Swoją drogą po tym jak mi podczas przeglądu dwa miesiące temu w ASO podładowano akumulator (miał 75% po rocznej jeździe głównie miasto / obwodnica) to teraz wystarczy, że silnik się leciutko nagrzeje i start/stop już działa.

                              Comment

                              Working...
                              X