Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ocena stanu akumulatora.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja skupiłem się jednak na dedykowanym akumulatorze. Posiada on pewne nowe własności które pozwalają mu sprostać dodatkowym obciążeniom i porównywanie jego charakterystycznych parametrów jest słabo opisane. Choćby zjawisko szybkiej regeneracji do poziomu porównywalnego ze standardowym akumulatorem.
    Obserwuję w moim przypadku że po nocy napięcie jest na poziomie 12,03V i wystarczy 10 minut jazdy a napięcie wzrasta do 12,45V i wszelkie pomiary wykazują stan zadawalający - poza pytaniem co będzie jutro przy -10stC.
    Postaram się przekazać Wam jaki będzie rozwój wypadków. Prawdopodobnie skończy się na Honda Assistance.
    Pozdrawiam

    Comment


    • #17
      Jak auto odpala dobrze to czym się przejmujesz?
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #18
        Jeśli przeczytasz moje powitanie to zrozumiesz. Od blisko pięćdziesięciu lat mam do czynienia z samochodami i naciągałem się ich wystarczająco.
        Wreszcie kupując nowe auto miałem nadzieję na bezproblemową eksploatacje a pomiary które opisałem nie rokują ciekawie.
        Myślę że te doświadczenia dadzą do myślenia innym w tym optymistom jak ja.
        Liczę na zdanie ludzi ze stosownym doświadczeniem zawodowym w tym zakresie, również dla jego popularyzacji.
        Pozdrawiam

        Comment


        • #19
          Napisałem Ci już, sprawdź (albo ASO niech to zrobi) HDS'em w module PGM-FI parametr 'IDLE STOP INHIBIT (BATTERY DETERIORATION)' - powinno pokazywać NORMAL. Jeśli pokaże INHIBITED to znaczy że rezystancja wewnętrzna akumulatora jest zbyt duża i nadaje się on do wymiany. Jeśli wskazuje 'NORMAL' to przestań szukać dziury w całym.

          Przy klemie minusowej jest specjalny czujnik (EBS) który mierzy parametry aku i umożliwia ich odczyt przez HDS:

          14714599.jpg

          https://www.bosch-mobility-solutions...html?compId=89
          Last edited by Lukas; 02-12-2017, 11:16.

          Comment


          • #20
            Dziękuję tak zrobię.!!

            Comment


            • #21
              Witam Kolegów.
              Zgodne z moją deklaracją odwiedziłem ASO.
              Uwzględniając sugestię Lukas /Moderator ''sprawdzenia HDS'em w module PGM-FI parametr 'IDLE STOP INHIBIT (BATTERY DETERIORATION)"
              zostałem poinformowany że koszt odczytu danych wynosi 170zł (gwarancja nie dotyczy tego rodzaju usługi).
              Moje pytania dotyczące napięć na poziomie 12,0V podczas porannego pomiaru, zostały kompletnie zlekceważone a ostateczna deklaracja to - jak samochód nie odpali to porozmawiam.
              Za tydzień jadę w góry z pewną ciekawością czym to się skończy.
              Pozostawię to bez komentarza.
              Pozdrawiam

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez Andrzej68 Zobacz posta
                Witam Kolegów.
                Zgodne z moją deklaracją odwiedziłem ASO.
                Uwzględniając sugestię Lukas /Moderator ''sprawdzenia HDS'em w module PGM-FI parametr 'IDLE STOP INHIBIT (BATTERY DETERIORATION)"
                zostałem poinformowany że koszt odczytu danych wynosi 170zł (gwarancja nie dotyczy tego rodzaju usługi).
                Moje pytania dotyczące napięć na poziomie 12,0V podczas porannego pomiaru, zostały kompletnie zlekceważone a ostateczna deklaracja to - jak samochód nie odpali to porozmawiam.
                Za tydzień jadę w góry z pewną ciekawością czym to się skończy.
                Pozostawię to bez komentarza.
                Pozdrawiam
                170 zł - nieźle, chiński HDS/HIM zwraca się po dwóch odczytach danych :P
                Last edited by Lukas; 04-12-2017, 20:39.

                Comment


                • #23
                  U mnie podczas przeglądu B oceniono stan akumulatora na Dobry - Podładuj. Auto ma rok i 10 tyś km. Pan zasugerował, że to częsta sytuacja ale warto go podładować. Codziennie jeżdżę 50km a do samego ASO zrobiłem też około 50km więc raczej się podładował w trasie. Po kilku dniach od wizyty podłączyłem do automatycznej ładowarki dla własnego spokoju i ładowanie trwało kilka min więc podładowania oczywiście nie było konieczne.
                  Natomiast przy okazji wizyty w ASO w Katowicach przy innej okazji obok mnie była osoba zgłaszająca właśnie problemy z akumulatorem na gwarancji. Niestety nie wiem czy był to Civic.
                  Całe szczęście na akumulator jest gwarancja taka jak na całe auto - 3 lata (w aucie innej marki miałem inaczej.

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez Andrzej68 Zobacz posta
                    Witam Kolegów.

                    Moje pytania dotyczące napięć na poziomie 12,0V podczas porannego pomiaru, zostały kompletnie zlekceważone a ostateczna deklaracja to - jak samochód nie odpali to porozmawiam.
                    Pozdrawiam
                    Czy możesz pochwalić się które to ASO tak dba o dobro klienta?

                    Comment


                    • #25
                      Oczywiście mogę jednak myślę że nie o to chodzi. Konsultację prowadziłem w dwóch warszawskich salonach o wykwintnym aranżu i eleganckich doradcach serwisowych.
                      Moim zdaniem to polityka Hondy polegająca na maksymalnym unikaniu odpowiedzialność. Jeżeli specjalista elektryk sprawdza testerem akumulator tuż po przybyciu do serwisu i ocenia wyniki pomiarów, natomiast na moje żądanie wykonują pomiary w pozostawionym na noc aucie i wynik jest 12,11V - o czym to świadczy. Czy on nie wie czy ma nie wiedzieć.
                      Szkoda że to jest prawdziwe oblicze w sumie lubianej marki.
                      Pozdrawiam

                      Comment


                      • #26
                        ASO po prostu nie ma czasu na takie "dyrdymały", im nie zależy na takich klientach co się czegoś doszukują, oni muszą zarobić, daj podłączyć HDS i zarobić im 170pln to wtedy coś ci powiedzą... niestety ale taka jest rzeczywistość, teraz ciężko o porządnych ludzi którzy potraktują Cię jak się należy tak zupełnie bezinteresownie..
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez Andrzej68 Zobacz posta
                          Szkoda że to jest prawdziwe oblicze w sumie lubianej marki.
                          ASO to nie Honda,tylko prywatny warsztat który dostał pozwolenie gwaranta na naprawę jego aut.
                          Gwarancja opiewa na na to że auto będzie odpalać a nie na napięcie.
                          Serwis ma konkretne procedury i wytyczne,skoro nie wymienili baterii to znaczy że się nie klasyfikuje do wymiany ,bo taki jej stan zapewni poprawne użytkowanie. Mechanik mierzy ,a jeśli coś jest poza ustalonym przez producenta zakresem ,wysyła wyniki do rozpatrzenia lub prośbę o zgodę na wymianę.Ten który wymieni Ci część na własną rękę ,będzie musiał za nią zapłacić.
                          Wykonał pomiar autoryzowanym narzędziem i ustalił że dobry,jeśli Twoim zdaniem test wykonał niepoprawnie ,to zawsze możesz iść z tym wyżej i poskarżyć się na uchybienia -mailowo,telefonicznie lub listownie .
                          Nie odpali w górach to wzywasz pomoc za co Hnda zapłaci,bo to masz w cenie auta i na takie warunki przystałeś nabywając je.
                          Last edited by m26; 05-12-2017, 09:08.

                          Comment


                          • #28
                            Czas pokaże kto miał rację.
                            Pozdrawiam

                            Comment


                            • #29
                              Zakatuj akumulator to ci wymienią na nowy i będzie z głowy , a 12.45V po jeździe to chyba nie tak dużo z tego co mi wiadomo, nie wiem jak te nowsze akumulatory ale zawsze jak sprawdzałem to po jeździe, nawet krótkiej, napięcie na niedługi czas wskakuje na ponad 13 V i to jest normalne, potem szybko(kwestia godziny) spada do 12.6/7/8 i potem już normalnie

                              Comment


                              • #30
                                rocznik ....listopad 2013r. aku nigdy nie podładowywany, żadnych problemów z odpalaniem ani z zasilaniem, nie wiem po co szukać na siłę problemu, jeśli odpala nie ma problemu

                                Comment

                                Working...
                                X