Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Car audio w IX generacji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    dudek_t, wlasnie to zamierzam zrobic, ale 1500-2000 to duzo. Glosniki odseparowane wczoraj ogladalem, mysle, ze w 800 bym sie zamknal. Maty i instalacja takie drogie?

    Comment


    • #17
      Napewno da sie taniej. W tej cenie zalozylem glosniki za 1000-1200 i porzadne wygluszenie drzwi. Po kosztach to glosniki za polowe, maty stp czy cos w tym stylu i masz szanse zmiescic sie w okolicach 1200zl za wszystko.

      Comment


      • #18
        maca001 ja zamknąłem się w założonej przez Ciebie wyjściowo sumie w moim drugim autku które służy mi jako funcar i słucham w nim głównie silnika i sapnięć Blow-offa, no ale coś tam po mieście w korkach grać musiało, nie wytrzymałbym gdybym nie pogrzebał Tym bardziej, że poprzedni właściciel/zakładający nie miał zielonego pojęcia jak to należy zrobić i był lekki dramat:



        Wybrałem komplet https://www.centrumaudio.pl/pl/p/Aud...-165-PLUS/2610 + te cieńsze maty STP (maty są tu specjalnie na niecałe drzwi - obejmują kluczowe dziury i zapewniają szczelność, bo waga auta była dla mnie kluczowa z uwagi na osiągi, więc nie ładowałem pełnoprawnych mat na całe drzwi i boczki bo bym mu z 10kg więcej wrzucił) + adaptory MDFy + robocizna garażowa:





        i po założeniu boczków drzwi - tweeter wylądował jak widać w nich, bo w tradycyjnym trójkącie szyby nie było na to miejsca z uwagi na ręczną regulację lusterek (sorry boczki wyjściowo były trochę brudne po 23 latach użytkowania, teraz wyglądają lepiej ):



        Ostatecznie wyszło to nawet lepiej niż się spodziewałem, te głośniki mają rzeczywiście świetny dół jak o nich piszą i to bez wzmacniacza (tylko radyjko Clarion - wzmacniacz i sub to już by było za dużo nadmiarowych kilogramów ), tak że bas można nawet poczuć fotelem, a bez suba to rzadkość. Reszta jest też więcej niż przyzwoita. Może wyglądem nie zachęcają (szczególnie skąpa zwrotnica, która za to jest regulowana), ale w tej klasie cenowej to kawał dobrego sprzętu - żaden OEM nie ma podejścia Więc zmieścić się w takich sumach da jak widzisz.

        Ale tak szczerze, to przesiadka do codziennego Civica z Infinity Kappa jest dla mnie słyszalna i tę parę stówek IMO warto dołożyć do zakładanego budżetu bliżej tego co dudek_t napisał, to w końcu jednorazowy wydatek i tak naprawdę grosze w stosunku do ceny nowego auta jako całości, w którym parę lat pewnie spędzisz... Bo wtedy też jak robić maty to po całości drzwi i boczki (kilkaset pln) + robocizna w porządnej firmie car audio też co nieco wyjdzie, nie ma siły.
        Last edited by Alix; 17-09-2013, 17:27.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #19
          Odswiezam temat, jako ze moja Hania jest juz razem ze mna Powiem tak, system audio (w wersji Comfort 4d, czyli bez wysokotonowych) nie jest taki zly jak mi sie wydawalo po jezdzie probnej, ale mimo wszystko nie jestem zadowolony. Brak ukierunkowanych wysokotonowych przeszkadza mi chociazby dlatego, ze zaslaniam sobie dzwiek noga z lewego glosnika i wtedy slysze prawa strone jako mocniejsza. Niestety w wersji 4d wysokotonowe zamontowane sa tak, ze caly slupek musialbym wymienic. Slupek taki znalazlem tylko na amerykanckim ebayu i pewnie beda problemy z dostawa do Polski. Czy zna ktosz was stronke, badz sklep, gdzie taki slupek moglbym dostac? Oprocz tego kolejny problem jest taki, ze kabelki bedzie pewnie trzeba pociagnac az od radyjka. Czy to sie wiaze z rozbebeszeniem calego przodu?

          P.S. Z drugiej strony zamontowanie tweetera na drzwiach tez nie bedzie proste ze wzgledu na krzywizne powierzchni drzwi.

          Comment


          • #20
            Prawie wszystkie dwudrożne głośniki mają w zestawie siatki montażowe, nie ma po co zmieniać słupka... Jak możesz, zamieść fotkę gdzie będzie przedni kawałek drzwi, trójkąt lusterek bocznych, przednie słupki i część deski rozdzielczej - ja taką na necie widzę tylko z tweeterami OEM wyższych wersji, nie wiem jak wygląda to w Comforcie - może coś Ci podpowiemy jak sprawę rozegrać.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
              Prawie wszystkie dwudrożne głośniki mają w zestawie siatki montażowe, nie ma po co zmieniać słupka... Jak możesz, zamieść fotkę gdzie będzie przedni kawałek drzwi, trójkąt lusterek bocznych, przednie słupki i część deski rozdzielczej - ja taką na necie widzę tylko z tweeterami OEM wyższych wersji, nie wiem jak wygląda to w Comforcie - może coś Ci podpowiemy jak sprawę rozegrać.
              Wyglada to tak:
              Załączone pliki

              Comment


              • #22
                Hmm nie ma takiego klasycznego miejsca w przodzie drzwi bo jest tam ta dodatkowa szybka... Trójkącik w Twojej wersji słupka jest nie dość że chyba zbyt mały na tweeter to jeszcze w niefajnej płaszczyźnie. Opcje widziałbym dwie:

                1. Kupujesz solidne dwudrożne głośniki, dół w miejsce OEM, zwrotnica w drzwiach, tweeter np. nad klamką wewnętrzną - nawet jak jest tam pewna krzywizna, to dobry instalator nie powinien mieć problemów z odrobieniem obudowy / osłony tweetera jak należy. Wtedy montaż dotyczy wyłącznie drzwi - jak już je rozbierać, polecam od razu wygłuszenie, efekt będzie 2 x lepszy. Do tego odpiąć tylne głośniki żeby nie bruździły jak pisaliśmy wcześniej i po robocie.

                2. Bardziej OEM oraz może nieco korzystniej akustycznie to zakup tych jasnych plastikowych nakładek słupka A z wersji Executive tam gdzie jest miejsce na tweetery:



                Zacząłbym ASO, to w sumie kawałek plastiku - niekoniecznie będzie kosztować fortunę. Jak jednak drogo - to rynek wtórny, np. ludzie Allegro sprzedający elementy wnętrza z 9gen z rozbiórek czy miejsca takie jak to: https://honda.pl/upload/multimedia/2...4d-07_main.jpg

                Instalacja jest wtedy większą robotą niż w opcji 1. , gdyż jak zauważyłeś trzeba będzie raczej od radyjka poprowadzić przewody i prawdopodobnie przy nim wtedy umieścić ewentualną zwrotnicę - chyba, że ma ją wewnętrzną i od razu ma wyjście na wysokie osobne - jeśli jest takie samo jak w Executive, to prawdopodobne, że tak jest. Ale nie jest to problem dla instalatora - na spokojnie do ogarnięcia.
                Last edited by Alix; 19-10-2013, 11:49.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • #23
                  Car audio w IX generacji

                  Profesjonalnie prowadzimy usługę geometria kół na terenie Krakowa i okolic. Zaproponujemy ustawienie zbieżności kół od 40 zł za 1 kołó a regulacja zajmie 30 min.


                  Fajna robota, ktoś z Was wymieniał już głośniki w swojej Hani ?

                  Comment


                  • #24
                    Jeszcze trochę, pokończą się gwarancję i się zacznie .

                    Comment


                    • #25
                      Na fabrycznym radiu?

                      Comment


                      • #26
                        Ciekawi mnie spsób zamontowania subwoofera w tym luku po prawej stronie bagażnika ( ja tam mam zestaw naprawczy opony). Jak tam się mieści głośnik, czy może ktoś wie czy jest możliwość dokupienia subwoofera i czy w wersjach Sport jest wyprowadzony kabel do radia i do zasilania. Zdjęcie mile widziane.

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
                          Na fabrycznym radiu?
                          Wbrew pozorom, to całkiem daje to radę,szczególnie jak mamy jednostkę sterującą dźwiękiem ja tu.

                          Ale tak w sumie... to dla mnie ktoś lekką rzeźnię odwalił. Tzn. drzwi zrobione elegancko, ale ta wyraźnie dokoptowana gała na panelu... po co? Przecież to się spokojnie reguluje faderem i wzmocnieniem basu z radia A bagażnik - litości, nie można było tego wzmaka i jednostki sterującej wrzucić w schowek pod podłogą żeby nie ograniczać funkcjonalności bagażnika albo przynajmniej jakoś kabli obudować żeby nie było kolorowego cyrku na wierzchu? IMO garażowa robota a nie profi montaż Tymczasem, widzę, że seryjne plastikowe głośniczki z magnesami wielkości dwuzłotówki od 8gen niestety nie uległy zmianie

                          Zamieszczone przez Joe_79 Zobacz posta
                          Jeszcze trochę, pokończą się gwarancję i się zacznie
                          Czemuż się tak przejmujesz gwarancją? Ja robiłem audio w 3 mce po wyprowadzeniu ufoka z salonu i nikt mi z tego powodu gwarancji nie odbierał. Bo na co? Na seryjne głośniki? I tak są do d**y
                          Last edited by Alix; 18-04-2014, 23:13.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                            Czemuż się tak przejmujesz gwarancją?
                            Ja to chyba jestem ostatni co się przejmuje . Miałem na myśli innych.

                            Comment


                            • #29
                              Mogę być ten inny bo tak się zastanawiam ze fakt głośnikami bym się nie przejmował ale co z wyciszeniem. Nie wiem, czytałem tylko ze podczas wyciszenia wypełniane są otwory 'serwisowe' i przypuszczam że mogły by być problemy gdyby awarii uległ centralny zamek lub sterowanie szyb. Może póki ma się gwarancję zmienić głośniki plus jakiś wzmacniacz a wyciszenie później.


                              Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez kiszonn Zobacz posta
                                Mogę być ten inny bo tak się zastanawiam ze fakt głośnikami bym się nie przejmował ale co z wyciszeniem. Nie wiem, czytałem tylko ze podczas wyciszenia wypełniane są otwory 'serwisowe' i przypuszczam że mogły by być problemy gdyby awarii uległ centralny zamek lub sterowanie szyb. Może póki ma się gwarancję zmienić głośniki plus jakiś wzmacniacz a wyciszenie później.
                                Mam już 4-te auto wygłuszone, żadne z powyższych nigdy nie miały miejsca. Matę z reguły można spokojnie odkleić i przygrzać z powrotem. Wyciszenie powinno iść właśnie najpierw, ono często daje nawet więcej niż sama wymiana głośników, tym bardziej, że co mocniejsze na seryjnym się i tak w pełni nie rozwiną, wzmacniacz tego nie zmieni.

                                Zamieszczone przez Razbino Zobacz posta
                                Ciekawi mnie sposób zamontowania subwoofera w tym luku po prawej stronie bagażnika ( ja tam mam zestaw naprawczy opony). Jak tam się mieści głośnik, czy może ktoś wie czy jest możliwość dokupienia subwoofera i czy w wersjach Sport jest wyprowadzony kabel do radia i do zasilania. Zdjęcie mile widziane.
                                Proszę:





                                Co do kabla - trudno powiedzieć, chociaż nie sądzę.
                                Last edited by Alix; 18-04-2014, 23:40.
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X