Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

System przypominania o przeglądzie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Mimo wszystko wymiana oleju co 20k to zdecydowanie za późno jak na mój gust. Trochę już czytam fora motoryzacyjne i szczerze mówiąc zawsze spotykałem oponie 10-15k (max).

    Comment


    • #17
      Dwa razy do roku = co 10 kkm (subiektywne myślenie na podstawie własnych przebiegów).

      6000 km przy trudnych warunkach jazdy - jak najbardziej...

      Ale jak zwykle życie weryfikuje nasze decyzje.
      Przez cały czas jako kierowca wymieniam olej co 10-12,5 kkm i nie mam z tym problemu. Nie ubędzie mi... Jak mnie było stać na auto i chcę nim dobre parę lat pojeździć to musi mnie stać na prawidłową eksplatację.
      Uważam, że PL jest za duży syf na drogach i w paliwie, żeby takie długie przeglądy międzyolejowe robić.
      Tak więc jak minie okres gwarancyjny to wracam do swojego harmonogramu wymian

      Comment


      • #18
        Na temat częstotliwości wymiany oleju napisano w necie już bardzo dużo a mimo tego opinie są nadal skrajne i tego chyba nie rozstrzygnie żadne forum. Z jednej strony oleje są coraz lepsze i testy pokazują że można na nich sporo przejechać - może niezbyt trafnym jest przykład nowych ciężarówek gdzie olej zmienia się co 100 tys. ale daje to jakiś obraz. Poprzednio miałem 2 diesle z interwałem wymian 30 tys. i tego się trzymałem i akurat silniki były tym elementem który nie sprawiał problemów. Z drugiej strony jest lobby producentów którym oczywiście zależy by konsument olej zmieniał jak najczęściej bo wiadomo w naszych czasach zysk ponad wszystko a i serwis na tym zarobi bo część osób po gwarancji też jeździ do ASO. A nastraszony klient to klient z otwartym portfelem. A prawda leży tam gdzie leży czyli w tym przypadku gdzieś po środku. Nasze silniki mają taką konstrukcję że wymiana oleju nie wymaga serwisu i kompa więc olej można zmieniać nawet samemu czy w warsztacie poza ASO i koszty są do przyjęcia nawet co 10 tys. Co innego gdyby to były silniki benzynowe z turbiną jak np. u Fiata gdzie bez kompa oleju się nie zmieni a i koszty przez to większe. Ja osobiście uważam że jeśli silnik nie będzie brał mi oleju to nie będę go zmieniał częściej niż co 15 tys.
        CIVIC IX 1,8/142KM

        Comment


        • #19
          jak podaje Lord_N w Japonii trudniej dostępne są oleje full syntetyczne, wymogi interwału ustawione są dla standardu u nich czyli 0W-20 co 6 tys.
          podobnie w USA interwal jest 7tys mil lub 12 tys km. Skandynawia jeszcze inaczej i pozostała Europa jeszcze inaczej.
          Co do ciężarówek to też inaczej, bo te oleje głównie do Diesli są tak skomponowane by to wytrzymywały, i tak naprawdę taki olej do TIRa techniczne przewyższa 15 razy najlepszy olej do osobówki, ale oczywiście nie ma sensu go do lekkiego biegu lać.

          Wracając do sprawy "system przypomina o przeglądzie" to w civic ja to rozumiem tak: system oblicza ile przejechało sie [km] i na tej podstawie wyskakuje [przegląd] to przypomnienie ok, ale takie trochę oszukaństwo-przymuszenie, (chce powiedzieć że w sumie jest to sztywne, różnica polega na tym że po prostu nie wisi mi kartka na silniku - jak to jest tradycyjnie).
          W niektórych Lexusach czy BMW jest tak że inteligentny system decyduje o [Check-przeglądzie] i w zależności od warunków decyduje że raz wymiana filtra powietrza po 30tys innym razem po 5 tys a innym razem po 50tys w zależności od kondycji filtra, oleju itd. i to jest bajer.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Wracając do sprawy "system przypomina o przeglądzie" to w civic ja to rozumiem tak: system oblicza ile przejechało sie [km] i na tej podstawie wyskakuje [przegląd] to przypomnienie ok, ale takie trochę oszukaństwo-przymuszenie, (chce powiedzieć że w sumie jest to sztywne, różnica polega na tym że po prostu nie wisi mi kartka na silniku - jak to jest tradycyjnie).
            W niektórych Lexusach czy BMW jest tak że inteligentny system decyduje o [Check-przeglądzie] i w zależności od warunków decyduje że raz wymiana filtra powietrza po 30tys innym razem po 5 tys a innym razem po 50tys w zależności od kondycji filtra, oleju itd. i to jest bajer.
            No nie jest to dokładnie tak...
            Zlicza km, ilość odpaleń silnika, średnie odległości między uruchomieniami, prędkości obrotowe i coś tam jeszcze... z tym, że nigdy więcej jak rok lub 20 kkm

            Ten przegląd "B" to jest już taka typowa odliczanka

            Zauważ, że przegląd olejowy u każdego wypada przy innych przebiegach.

            Comment


            • #21
              Nie jestem pewien dokładnie od jakiego przebiegu (jakoś mniej więcej 16 500? coś takiego) Codziennie i przy każdym uruchomianiu silnika.. wyskakuje "Service due soon" Codziennie. Kilka razy od jakiegoś miesiąca. Mam może 18 500 przebiegu.. długa droga do przeglądu.
              Chyba to wyłącze, bo mnie to naprawdę irytuje.

              Dlaczego tak wcześnie przypomina?

              Comment


              • #22
                U mnie właśnie od kilku dni pokazuje ikonę samochodu z kluczem, czyli poniżej 30 dni do przeglądu. Dodatkowo w komputerze mam wymianę oleju (literka A z ikoną oleju + ikona wymiany w ciągu 10 dni), jadę dziś na przegląd. Dam znać jak wyjdzie cenowo.
                C I V I ɔ - It Drives You. Mój R18Z4.

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez wildhedgehog89 Zobacz posta
                  U mnie właśnie od kilku dni pokazuje ikonę samochodu z kluczem, czyli poniżej 30 dni do przeglądu. Dodatkowo w komputerze mam wymianę oleju (literka A z ikoną oleju + ikona wymiany w ciągu 10 dni), jadę dziś na przegląd. Dam znać jak wyjdzie cenowo.
                  A u mnie z kolei jest inaczej od kilku dni po odpaleniu silnika pojawia się komunikat "service dual soon", czyli serwis podwójny wkrótce. Po wejściu w komputer pokazuje ilość nie dni ale kilometrów do przeglądu. Dziś było to 960, czyli wychodzi na to, że dwa przeglądy z wymiana oleju wypadają u mnie przy przebiegu 19000 km.

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                    A u mnie z kolei jest inaczej od kilku dni po odpaleniu silnika pojawia się komunikat "service dual soon", czyli serwis podwójny wkrótce. Po wejściu w komputer pokazuje ilość nie dni ale kilometrów do przeglądu. Dziś było to 960, czyli wychodzi na to, że dwa przeglądy z wymiana oleju wypadają u mnie przy przebiegu 19000 km.
                    Według mnie powinieneś po prostu umówić się na przegląd. Ja byłem wczoraj w Hondzie na owym i zrobili mi właśnie podwójny, czyli tak zwany 'AB' (A - wymiana oleju, itp., B - przegląd).
                    C I V I ɔ - It Drives You. Mój R18Z4.

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez wildhedgehog89 Zobacz posta
                      Według mnie powinieneś po prostu umówić się na przegląd. Ja byłem wczoraj w Hondzie na owym i zrobili mi właśnie podwójny, czyli tak zwany 'AB' (A - wymiana oleju, itp., B - przegląd).
                      Wiem, wiem. Zamierzam, to niebawem zrobić, oczywiście zanim mi wyświetli 0 km do przeglądu AiB

                      Comment


                      • #26
                        Zbliża mi się znów przegląd A. Przy około 1300 km do przeglądu zaświecił mi się komunikat „przypominaczka”.
                        Tak to wygląda:





                        Zapala się to jednorazowo przy odpaleniu auta i potem znika. Ikonki na desce rozdzielczej na razie niema.

                        Comment


                        • #27
                          Przy około 300 km do przeglądu "A" zapala się komunikat "Service Due Now".
                          Last edited by Gość; 22-05-2015, 19:23.

                          Comment


                          • #28
                            Mam od miesiąca Tourera, kupionego z przebiegiem 2500 km. Czy ktoś mi może powiedzieć, czy informacje o przeglądzie powinna być cały czas dostępna, po wejściu do menu, info o pojeżdzie, czy dopiero pojawi się jak będzie sie zbliżać do przeglądu. Z instrukcji wynika że tak , a u mnie nic nie ma

                            Comment


                            • #29
                              Komunikat na wyświetlaczu wskakuje każdorazowo po uruchomieniu silnika jak jest już blisko przeglądu. Tymczasem możesz sobie samemu sprawdzić (pokazane są albo kilometry albo dni do przeglądu) wchodząc w menu i wybierając odpowiednią opcję. Masz Tourera więc chyba będzie polskie menu także odsyłam do instrukcji (bo ja mam po angielsku) ew. poczekaj na wpis kogoś z Tourerem właśnie.

                              Comment


                              • #30
                                No właśnie sprawdzałem zgodnie z instrukcją i niestety u mnie nic nie ma. Chyba będę musiał podjechać do ASO w tej sprawie.

                                Comment

                                Working...
                                X