Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Bateria, akumulator w hybrydzie - eksploatacja, wymiana w VIIIgen 1.3 IMA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Witam .
    Mam pytanie gdzie mozna by kupic baterie do napedu hybrydowego .Na allegro czy e bayu nic konkretnego nie znalazlem ewentualnie regeneracja...Moze istnieje jakis zamiennik? moze jakis link do strony gdzie mozna taka zamowic .posiadam honde civic hybrid z 2008 r
    Pozdrawiam

    Comment


    • #17
      W Polsce nie słyszałem ale w USA są i to nawet podobno lepsze od oryginału. Szukaj na amazon. Na którymś forum w usa polecali np te https://bumblebeebatteries.com/
      Last edited by lybra; 25-10-2018, 16:17.
      Honda Hybrid 3,4L/100km
      sigpic
      https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

      Comment


      • #18
        Podepnę się pod wątek.
        Dwa dni temu kupiłam auto jak w temacie z roku 2007. Na jeździe próbnej wszystko było ok. Silnik odpalał cicho, z dużej baterii. Następnego dnia odpalił z akumulatora 12V i nie ładował baterii. Zapaliła się kontrolka akumulatora, IMA i check engine. Po chwili wysiadło wspomaganie, przy ponownej próbie odpalenia już się nie uruchomił. Akumulator 12V poszedł do wymiany bo przy próbie uruchomienia silnika miał tylko 4V. Po wymianie na nowy wszystko było ok, samochód przestał noc na ulicy. Następnego dnia powtórka z rozrywki. Silnik odpalił głośno z akumulatora, zapaliła się kontrolka akumulatora, IMA i check engine. Bateria nie ładowała się. Po odcięciu zasilania (chwilowym odpięciu akumulatora 12V i podłączeniu z powrotem) wszystko wróciło do normy, kontrolki zgasły, bateria się ładuje, wszystkie systemy działają, silnik odpalił się z dużej baterii. Po przejechaniu ok. 50-60km zapaliła się kontrolka IMA w czasie jazdy. Poza tym nie było żadnych objawów. Ładowanie i wspomaganie silnika elektrycznego działało normalnie. Start-stop działał. Po ponownym uruchomieniu silnika (z dużę baterii) kontrolka zgasła. Nie zapaliła się przez kolejne 70km.
        Czym może to być spowodowane? Z czego może wynikać konieczność odłączania akumulatora? I najważniejsze - czy dalsze użytkowanie auta jest bezpieczne? Czy jednak bateria jest już w złym stanie?
        Na diagnostykę profesjonalisty będę musiała jeszcze poczekać.

        Comment


        • #19
          To że mały akumulator miał 4 V to świadczy o jego kompletnym zużyciu. Kontrolki Ima , check i ładowanie w tym wypadku to normalne. Można sprawdzić jak w każdym "normalnym " aucie czy coś nie rozładowuje małego akumulatora. Odłączenie małego akumulatora resetuje ewentualne błędy. Trudno teraz sprawdzić co się wydarzyło za drugim razem. Zapalenie kontrolki IMA podczas jazdy wskazuje na błąd w układzie dużej baterii. Może to być cokolwiek od niegroźnego chwilowego przegrzania układów do poważnej awarii. Najpewniej będzie to na 99 % błąd P0A7F wskazujący na pogorszenie stanu jakości dużego akumulatora. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu zwykle IMA gaśnie. Kody błędów można odczytać diagnozerem lub wywołać na wyświetlacz. Sposoby były opisywane na forum. Jeżeli to błąd jak wyżej to oczywiście autem można spokojnie jeździć ale oznacza to kłopoty z dużą baterią. Baterie można oddać do profesjonalnej regeneracji ( około 4 tyś PLN), kupić regenerowaną w serwisie ( nie ma nowych są tylko regenerowane, 9 tyś PLN) lub samemu próbować regenerować ( kilkaset PLN plus własny czas).

          Comment


          • #20
            Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. A czy orientujesz się może na jaką żywotność można liczyć w regenerowanej (profesjonalnie) baterii? Nie oczekuję, że będzie sprawna przez kolejnych 10 lat, ale czy 3 lata to realna liczba?

            Comment


            • #21
              Czy orientujesz się może, jeśli bateria pada po kilkugodzinnym postoju to jest jeszcze szansa na odratowanie jej ładowarką? Koszt całkiem niezły, bo mniej niż 1000zł na ebay. Regenracja to ok 3,5k i to nie zawsze od ręki.

              Comment

              Working...
              X