Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki Olej silinikowy w dieslu 1.6 i-DTEC?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Zamieszczone przez Hondaniel Zobacz posta
    Teraz pytanie do was bo mam zagwozdke z wymianą oleju ,gdyż już się zbliża czas ,czy lać dedykowany 0w30 czy jednak podnieść lepkość.Co o tym sądzicie ,co doradzacie
    Z tytułu tak dużego przebiegu, tolerancja pasowania mogła trochę już się "poluzować", ja np. będąc na twoim miejscu wlałbym jakiś 5W30, ACEA C3 bo pewnie masz GPF. Jest fajny olej do silników z większymi przebiegami, ostatnio sam do swojego Opla taki zalałem - Valvoline Maxlife 5w30. Ma przyzwoite parametry i nawet całkiem sporą zawartość modyfikatora tarcia, jak na tą cenę. Oczywiście nie robię tutaj reklamy, są również inne dobre marki olejów o danym SAE i specyfikacji ACEA. To już twój wybór, na forum mamy przeróżne tematy na temat wyboru "najlepszego" oleju
    Last edited by Grzechu; 02-05-2020, 19:29. Powód: literówka
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • #47
      Ten silnik jest specyficzny ,jednak faktycznie przebieg jest spory i parametry nominalne zapewne już się trochę rozjechały .Zastanawiam się nawet czy nie zalać 5w40 niskopopiołowy .Napiszcie mi czy do tego silnika jest konieczne montowanie oryginalnego filtra oleju Hondy ,czy można zamiennik wsadzic

      Comment


      • #48
        Ja zawsze montowałem zamiennik filtra oleju, chyba bosch i co dwa lata filtr paliwa.

        Comment


        • #49
          Filtr możesz wrzucić jaki chcesz nie ma nakazu ani żadnych przesłanek aby montować wszystko co oryginalne. Co do stosowania innego oleju to jeśli uważasz że zużycie oleju w twoim silniku wzrosło to można było pokusić się o zmianę na ten 5W40 lowsaps, jeśli nie ma widocznych oznak zużycia silnika to po co? Sam mam 300 na blacie i stosuję 5W30 nie ma zwiększonego zużycia oleju, od wymiany do wymiany bez dolewek. Co do filtra paliwa to tak jak ListeR powiedział warto go zmienić co kilka lat.
          4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
          Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
          https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

          Comment


          • #50
            Auto mam dopiero kilka dni ,więc jeszcze trudno mi się odnieść ,co do zużycia oleju .Powiem szczerze ,że jestem pod wrażeniem nienagannej pracy tego silnika ,jak na taki spory przebieg,chodzi jak zegarek.Wydaje mi się że olej 5w30 w tej sytuacji będzie najrozsądniejszym wyborem .Ten Valvoline jest chyba idealnie dopasowany do tego przypadku .Moze ktoś z Was ma jeszcze jakiś sprawdzony olej ,przy tym silniku i z większym przebiegiem .Co do filtrów olejowych i i wogole ,to opinie są podzielone i rozrzut cenowy spory .Generalnie tam gdzie jest turbo ,lepiej jak ten olej jest solidniej czyszczony

            Comment


            • #51
              Zamieszczone przez Hondaniel Zobacz posta
              czy lać dedykowany 0w30
              Nie ma czegoś takiego jak dedykowane SAE. SAE dobierasz do temperatury otoczenia albo pod kątem oszczędzania paliwa.
              Dedykowane możesz mieć tylko ACEA, ale tej informacji nie podajesz.
              Zamieszczone przez Hondaniel Zobacz posta
              Auto mam dopiero kilka dni ,więc jeszcze trudno mi się odnieść ,co do zużycia oleju
              Więc pojeździj nim 1 miesiąc zrób jakiś 1000km nic mu się nie stanie, a jak stanie to będzie zagadką czy to od np oleju który wlałeś.
              Ustal jakie oleje stosowano do tego diesla na podstawie wpisów? (nie sądzę że było jeden i ten sam rodzaj 300.000 tys km / co 20tys wymiana to masz 15 wymian. lub 300000 km / 25 wymian to masz co 12 tys km. Nie wiem jaki interwał robiono? co ile? jak po autostradach latał to może mieć dłuższe interwały. Zorientuj sie co i jak często wymieniano?).
              DPF od 2011 roku to obowiązek więc jest.
              Poczytaj ten temat od początku.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #52
                Mam zagwozdke z tym olejem .Generalnie chodzi mi o odpowiedni dobór odnośnie tak wysokiego przebiegu ,wolał bym aby olej bardziej chronił ten silnik nawet kosztem zwiększonego spalania
                Co sądzicie o oleju dexos2 GM on spełnia wymogi acea C2 C3 ,zastanawiam się także nad motulem xclean 8100 ,jest także ponoć dobry dexelia od mazdy total quarz ecs .Tak można wymieniać ....
                Last edited by Hondaniel; 10-05-2020, 23:16.

                Comment


                • #53
                  dexos to nazwa EKO olejów GM np Opla, jak każdy koncern nie powie Ci z czego on jest, bo jak by napisali, to nikt by tego gówna nie kupił. A tak to jest to "tajemnicza" substancja pewnie zajebista .
                  Olej do wysokiego przebiegu i z Normą ACEA C3 (dla DPF), do tego idzie lato czyli coś bardziej na lato niż na zimę, to np: (masz spełnione szereg Norm w tym Dexos) VALVOLINE ALL CLIMATE DIESEL C3 5W40.
                  Valvoline jako nieliczna robi oleje na dobrych bazach syntetycznych.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #54
                    witajcie , czy jest sens zmiany oleju z 5W-30 na 0w-30(zalecany w instruckcji) ? Auto kupione 2 letnie i wcześniej w serwisie zalewany był castrol magnatec profesional 5w-30(nie wiem dlaczego taki wybór w ASO) . To moja pierwsza wymiana, więc chciałbym wrócić do zaleceń producenta ale nie wiem czy teraz ma to jakiś sens . Druga opcja to zmiana na olej Liqui Moly top tec 4200 5w30. Co bedzie lepsze ,zmiana na 0W-30 albo zostanie juz przy 5w-30 tylko zmiana oleju na Liqui Moly?

                    Comment


                    • #55
                      Pierwszy wpis, Dział powitań, nie witamy się w dziale techniczny, potem skorzystaj z wiedzy która zawarta jest na forum. Zapoznaj się z tematami olejowymi. Na tym forum są profesjonalnie rozpisane tematy olejowe, w związku z tym że jesteś na forum od wczoraj to ich nie przeczytasz przez najbliższe 15tys km. ale warto, skro tak Cię nurtuje temat oleju.
                      Nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji.


                      Ten temat diesla nie ma dużo wpisów, przeczytaj od początku, to też pozwoli spojrzeć na podejście w wyborze oleju. Dlatego trudno w jednym zdaniu napisać Tobie to, co zostało tutaj mówione o olejach.
                      Jeśli chodzi o olej, SAE - to drugorzędne wymaganie. Ty stawiasz je jako pierwsze. Nie. Zapomnij o tym. Pierwsze primo, jak chcesz być tak zgodny z IO to ACEA to jest nr 1 przy wyborze oleju. Jak zdecydujesz się na ACEA potem rozważysz SAE. Nigdy inaczej, bo możesz nieświadomie uszkodzić silnik.
                      Dlaczego ASO leje to co leje? a co ma lać? ... leje to co im zbywa na magazynie.
                      Zamieszczone przez mathematicus Zobacz posta
                      czy jest sens zmiany oleju z 5W-30 na 0w-30
                      ...ale masz pierwszy raz samochód w życiu? .
                      SAE obowiązuje od 1905 roku. zasady doboru lepkości nie zmieniły się od ponad 100 lat.
                      Wracając do pytania, czy jest sens?
                      a czy jest sens na lato zalewać olej o niższej lepkości zimowej? z 5W na 0W? czyli z -37stC zejść na -42stC ? idzie lato... spodziewasz się zimy?
                      Odpowiedz sobie sam.
                      Jest jedna rzecz, na którą się powołujesz
                      Zamieszczone przez mathematicus Zobacz posta
                      (zalecany w instruckcji)
                      nie ma czegoś takiego jak "zalecany olej" w żadnej Hondzie ani jedna instrukcja Hondy nie zawiera tego słowa ze wskazaniem na jedyny olej jaki może być stosowany. (Nie dodawaj od siebie czegoś czego nie ma).
                      ASO leje jak mówiłem to co im zbywa.
                      Honda zaleca olej zgodny z aktualną Normą Środowiskową.
                      Czyli jeśli mamy 2020rok to w IO zalecenie pierwsze będzie takie, jaka jest obecnie obowiązująca Norma Jakościowa.
                      Czyli aktualna Norma Jakościowa preferuje oleje energy-conserving (oszczędzania energii) to i na warunki lata zasugeruje (nie zaleci !) olej do oszczędzania paliwa.
                      Czyli IO na lato "zaleci" tobie olej o najniższych wartościach SAE abyś mógł oszczędzać paliwo, stąd olej ekonomiczny do diesla o niskiej lepkości SAE 0W-30.
                      A Ty myślałeś że Honda Tobie (czytaj twojemu silnikowi() zaleci najlepszy olej? ... nie, z najlepszością to on nie ma nic wspólnego. On jest najlepszy w tym do czego został zaprojektowany w celu spełnienia Najwyzszej, Najnowszej Normy Jakościowej (Jakość - nie mylić z zajebistość, z zajebistością on nie ma nic wspólnego).
                      Czyli zasadność stosowania oleju o niskiej wartości SAE "W" -"Winter"= Zima w lato, jest wyłącznie jedno, jeśli w lato schodzisz z lepkością jest to równoznaczne z chęcią oszczędzania paliwa - "jazda na kropelkę".
                      Tak samo jak olej z ASO o nazwie "Proffessiolan" on tam nic profesjonalnego w sobie nie ma oprócz nazwy, jest to olej profesjonalnie pro środowiskowy.
                      Olej Top Tec 4200 5W-30 tu podałeś nazwę wiec można się domyśleć co to za olej (nie podałeś ACEA).
                      ACEA jest dla ciebie kluczowe bo masz DPF ...SAE ma drugorzędne znaczenie.
                      Nie wiem czy wiedziałeś czy nie ale ten olej https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Top-Tec-4200-5W-30-/55 jest przeznaczony do Diesli z DPF posiada ACEA C3. Wiec możesz go stosować z powodzeniem w dieslu z DPF. Jest on również w pełni zgodny z zaleceniami diesla Hondy z DPF w zakresie Normy ACEA.
                      Natomiast jeśli ASO lało:
                      Zamieszczone przez mathematicus Zobacz posta
                      castrol magnatec profesional 5w-30
                      nie podałeś danych ACEA tego oleju, a domniemam że to był castrol magnatec profesional ACEA A5/B5 SAE 5w-30, to to jest przykład niezgodnego oleju z Zaleceniami Producenta samochodu.
                      Paradoks polega na tym żę masz DPF w dieslu i Wymagania Jakościowe - Normy zmuszają producentów do "zalecania" klientom oleju pro środowiskowego. A ASO na ten przykład nie dość że łamie wymagania środowiskowe to i nalało do diesla z DPF olej do diesla bez DPF! ...ten olej jest bardzo dobrym olejem do benzyniaka i do diesli ale bez DPF.
                      Czyli masz odpowiedź ... co robi ASO. ASO jednym rodzajem oleju karmi - załatwia wszystkie silniki tym samym olejem . Super te ASO jest . bravo dla ASO .

                      ASO leje olej B5 do diesla z DPF ....czy ktoś ma jeszcze wątpliwość czy olej ACEA A5 zatka filtr DPF? ...pewnie kolega ma nastukane z kilkadziesiąt tysi.. i się nie zatkał? to dziwne .

                      matematikus, jak chcesz wiedzieć więcej o olejach, czytaj tematy olejowe, są one zawsze w każdym dziale na pierwszym miejscu - bo to tematy bardzo poczytne.
                      Last edited by rambo7; 22-05-2020, 11:46.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #56
                        Olej do diesla Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30

                        Witam.
                        Mam zamiar zalać swojego diesla olejem Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 co wy na to czy to dobry pomysł.

                        (piszemy w odpowiednim dziale Regulamin pkt 5, wyszukiwarka tematów pkt 3).
                        Last edited by rambo7; 20-04-2021, 10:10. Powód: Regulamin fourm.

                        Comment


                        • #57
                          Doskonała ochrona układu wydechowego pojazdu poprzez utrzymanie w czystości filtra DPF, tak deklaruje Shell, musisz to lać bo masz takie ustrojstwa jak DPF.
                          Co do samego oleju to rzuć okiem na analizę tego oleju tutaj: otwórz tabelę i odszukaj AM-L i spróbuj na podstawie tego zestawienia odpowiedzieć sobie, czy jest wystarczająco dobry? i czy jest pod Ciebie?
                          Oleje silnikowe - porównanie parametrów fizykochemicznych.

                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #58
                            I jak tam sprawauje się motor na tym oleju? Również zastanawiam się nad wymianą do swojej 1.6.

                            Szukam oleju do swojej IX z takim samym silnikiem. Jak nadal oceniasz ten olej?

                            Przewertowałem cały wątek (poświęciłem na to kilka wieczorów), a oleji do mojej 1.6idect nie wiele znalazłem. Obecnie jeżdżę na hondowskim 0w30 przebieg około 100tys. Czy możeci mi doradzić? Nie znam się z byt dobrze,a więc proszę o radę.dziękuję
                            Last edited by rambo7; 05-11-2021, 13:39.

                            Comment


                            • #59
                              nie musisz pisać w każdym temacie - wystarczy w tym do którego przeniosłem wpisy.
                              Pytałeś o olej kolegi maniaco wpis #20
                              Producent / Marka - rekomendacja czyli - jaki olej do Silnika Diesla ?

                              czyli:
                              1. Model diesla: 1,6 i-DTEC (N16A1)
                              2. aktualnie zalany olej: Motul 8100 X-CLEAN FE 5W30 5W-30
                              Specyfikacje: ACEA C2, ACEA C3, API CF, API SN

                              Twój egzemplarz jest z 2015r ?
                              Zatem posiada DPF. Więc co do wymagań Norm środowiskowych powyższy olej jest właściwy.
                              Kwestia "lepszości" jednego nad drugom to sprawa indywidualna, trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników, których my nie znamy ale znasz Ty, jak np. warunki jazdy, i temp otoczenia.
                              Wszystkie tematy olejowe mówią o tym samym. Dobierz olej "pod siebie" pod własne warunki użytkowania (ACEA) i temp otoczenia (SAE).
                              Pomocą też niech będzie TABELA porównawcza parametrów fizyko-chemicznych danego oleju. Ten Motul chyba tez tam jest. Poczytaj rozważ swoje warunki przemyśl rodzaj oleju i decyduj świadomie.
                              Oleje silnikowe - porównanie parametrów fizykochemicznych.

                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • #60
                                Czy do diesla 1,6 olej Motorcraft (Ford) Formula F 5 l 5W-30 ACEA A1/B1, A5/B5 będzie odpowiedni?

                                Comment

                                Working...
                                X