Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki Olej silinikowy w dieslu 1.6 i-DTEC?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
    Ciekawe czemu tego shella tak rekomendują w serwisie..
    Bo aktualnie mają z Shellem umowę i muszą go rekomendować....przy okazji zresztą najwiecej na tym zarabiają.
    ASO nie jest zadnym autorytetem jesli chodzi o olej - producent zresztą też (jeśli mówimy o marce).
    Nalezy sie jedynie trzymać spoecyfikacji oleju zalecanej przez producenta - marka nie ma znaczenia.
    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      Ciekawe czemu tego shella tak rekomendują w serwisie..
      a zapłaciłbyś 400zł za wymianę oleju 0W-20? ...90% użytkowników by dało se z tym spokój.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        a zapłaciłbyś 400zł za wymianę oleju 0W-20? ...90% użytkowników by dało se z tym spokój.
        Z tym kosztem 400zł to trochę chyba przesadziłeś, średnio 1l 0W20 kosztuje 50-60zł, nie mając jednak w pełni zaufania do tej klasy olejów -0W20, zdecydowałem, że zaleję olej Motul 8100 Eco-nergy 0W30 który spełnia standard: ACEA A5/B5 i jest też paliwo-oszczędny co ciekawe Motul poleca go do Hondy, Mazdy, Toyoty, Subaru.
        Last edited by Grzechu; 17-12-2014, 18:19.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          Z tym kosztem 400zł to trochę chyba przesadziłeś, średnio 1l 0W20 kosztuje 50-60zł, nie mając jednak w pełni zaufania do tej klasy olejów -0W20, zdecydowałem, że zaleję olej Motul 8100 Eco-nergy 0W30 który spełnia standard: ACEA A5/B5 i jest też paliwo-oszczędny co ciekawe Motul poleca go do Hondy, Mazdy, Toyoty, Subaru.
          tylko wez z pewnego zrodła .Sprzedający musi miec aktualny certyfikat.Nawiasem mowiąc, to piszesz o tym Motulu jak o czymś nowym...to renomowana i bdb marka
          pzdr
          p.s.Stosuje go od 10 lat i nigdy nie bylo problemow "olejowych"

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
            nie mając jednak w pełni zaufania do tej klasy olejów -0W20, zdecydowałem, że zaleję olej Motul 8100 Eco-nergy 0W30 który spełnia standard
            Ja na pierwszą wymianę zalałem 0W20 hondowski - póki co brak zastrzeżeń, powiedziałbym nawet, że spalanie i osiągi są lepsze niż się spodziewałem.
            Mimo to, podobnie jak Ty, trochę mam wątpliwości co do ochrony silnika i jak to będzie wyglądać na dłuższą metę. Honda jakoś nie podaje parametrów tego oleju, więc markowy 0w30 powinien być dobrym wyborem.
            Myślałem nad Motul 8100 Eco-nergy 0W30 albo AMS 0w30 - też ma dobre opinie. Jedyna wątpliwość - to (odpukać) czy nie wpłynie to negatywnie na ewentualne naprawy gwarancyjne - wiadomo specyfikacja specyfikacją, olej niby ok, ale zawsze to jakiś pretekst do odmowy bezpłatnej naprawy...

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez martin Zobacz posta
              Myślałem nad Motul 8100 Eco-nergy 0W30 albo AMS 0w30 - też ma dobre opinie. Jedyna wątpliwość - to (odpukać) czy nie wpłynie to negatywnie na ewentualne naprawy gwarancyjne - wiadomo specyfikacja specyfikacją, olej niby ok, ale zawsze to jakiś pretekst do odmowy bezpłatnej naprawy...
              Też myślałem o tej gwarancji czy nie będzie problemów, ale chyba zaryzykuję, nie wiem czemu ale do tych "beczkowych" olejów z ASO nie mam zaufania.. jak widzę, że na czymś jest fabryczna plomba to wiem, że raczej na 99%, to co jest w środku jest tym co piszą na opakowaniu...
              Last edited by Grzechu; 18-12-2014, 17:47.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #22
                Mam dwie Siwki 1.8 4D i 1.4 5D - obie z 2012 roku, obie zalewam Mobilem 1 5W40, nie mam żadnych problemów, a spalanie z tego co czytam na forum mieści się w normie. W serwisie pytałam o przełożeniu tego oleju na warunki gwarancji i powiedzieli mi, że nie będzie miało to wpływu na gwarancję (mam nadzieję, że nie będę musiała tego sprawdzać w realu)

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez najra Zobacz posta
                  Mam dwie Siwki 1.8 4D i 1.4 5D - obie z 2012 roku, obie zalewam Mobilem 1 5W40
                  Zauważyłaś jakąś różnicę w osiągach czy też pracy silnika (głośność\kultura pracy) po zmianie z fabrycznego 0w20?

                  Comment


                  • #24
                    Żadnej zaskakującej zmiany nie widzę poza minimalnie większym spalaniem (ok. 0,2 l/100 km), które według mnie nie jest problemem

                    Comment


                    • #25
                      Ja zalalem Liqui moly 0w30 , na stronie pisze ze to prawdziwy syntetyk a nie zrobiony w technologi syntetycznej. Wszystko jest ok, zuzycia nie ma, w aso przy zalewaniu powiedzieli ze bardzo dobry olej.

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez najra Zobacz posta
                        Mam dwie Siwki 1.8 4D i 1.4 5D - obie z 2012 roku, obie zalewam Mobilem 1 5W40, nie mam żadnych problemów, a spalanie z tego co czytam na forum mieści się w normie. W serwisie pytałam o przełożeniu tego oleju na warunki gwarancji i powiedzieli mi, że nie będzie miało to wpływu na gwarancję (mam nadzieję, że nie będę musiała tego sprawdzać w realu)
                        Ja mam wlany mobil1 5W-50, tak samo odpytałem serwis co wlewać, nie mieli do tego żadnych zastrzeżeń, wręcz taki doradzili. Spalanie w normie, poziom oleju po 10 tys w normie. Jak czytam dyskusje o oleju do naszych aut, to się zaczynam zastanawiać, gdzie są granice szaleństwa w tym temacie.

                        Comment


                        • #27
                          Co do większego spalania w mieście na shellu (jakieś 0,3-04), reguła ta u mnie nie potwierdza się w trasie. Wczoraj 175 km, trasa krajówką Rzeszów-Zamość, tempo normalne, kilka wyprzedzań z redukcją i komp. pokazał 5,5l/100. To rekord na 0W20 made in Honda miałem odrobinę mniejszy, gdzie naprawdę starałem się jechać oszczędnie.
                          Powietrze świszcze pod uszczelkami szyb przy 330 km/h, czy to normalne?!
                          Była: Honda CIVIC IX 1.8 2013, Jest: Mazda CX-5 2.0 2017

                          Comment


                          • #28
                            Wczoraj w Hannie wykonany pierwszy przeglądzik 15 000 km. Zalany olejek MOTUL 8100 ECO-CLEAN C2 0W30 5L. Panowie mechanicy patrzyli na opakowanie oleju z oczami szeroko otwartymi, informując, że Hodna 1.6 i-dtec powinna jeździć wyłącznie na oleju made in Hodna. Po zapoznaniu się ze specyfikację obu olejów przyznali rację, że Motulek będzie silniczkowi dobrze służył .
                            Pozdrawiam

                            Comment


                            • #29
                              Po wielu godzinach poszukiwań jakichkolwiek opinii na temat oleju do diesla 1,6 i-DTEC, który w Polsce jest praktycznie ewenementem zdecydowałem się zalać silnik olejem Motul 8100 X-CLEAN FE 5w30.
                              Spełnia on zarówno normę C2 jak i C3, co jest zalecane w instrukcji obsługi w przypadku gdy nie zdecydujemy się na olej Honda 0w20, który jest bardzo wodnisty i nie budzi mojego zaufania.

                              Wahałem się pomiędzy Motulem a LIQUI MOLY Top Tec 4200 5W-30.
                              Po zapoznaniu się z kartami charakterystyki obu oleju wybrałem Motul, bo ma wyższą wartość substancji czyszczących silnik, co po dwóch interwałach na oleju OEM na pewno pozytywnie odbije się dla silnika.
                              Czas jednak sam zweryfikuje rzeczywistość
                              sigpic
                              FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
                              FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
                              FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

                              Comment


                              • #30
                                Ja niedlugo mam zamiar wlac Motul x-clean 5W40 C3. Jest tanszy od 5W30, a parametry ma ciut lepsze.
                                4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                                If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                                Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                                Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                                Comment

                                Working...
                                X