Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki Olej silinikowy w dieslu 1.6 i-DTEC?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    @fetorman
    Też myślałem o x-clean'ie, gdyż lałem go do poprzedniej Hondy (ufo) i sprawdzał się znakomicie (nie było poboru, nie zmieniał barwy mimo przebiegu), ale o wyborze FE zdecydowało spełnianie normy C2.
    Daj znać za jakiś czas jakie masz wrażenia z jazdy na tym oleju. Tzn. oceniasz pracę silnika, jak wygląda spalanie jeżdżąc na nim itd.

    Każde doświadczenie bezcenne
    sigpic
    FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
    FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
    FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

    Comment


    • #32
      Jeśli chodzi o rekomendację dealerów którzy mają umowy z koncernami to: castrol fst 0W30, mobil esp 0W30, shell helix ect3 jak masz tam dpf to z normą ACEA:C3,
      Nic nie szkodzi i wlać 5W30 zamiast tego 0W30, temperatura pracy ta sama (30), dla osób wymieniających sezonowo, na zimę 0W30 na lato 5W30, nawet 5W40 też byłby OK na lato i na autostrady oraz korki.
      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

      Comment


      • #33
        Wydaje mi się, że odporność temperaturowa jest w tym przypadku parametrem drugoplanowym. Nada się zarówno 0w30 jak i 5w30 czy 5w40.
        Diesla się aż tak mocno nie kręci jak benzyniaka.

        Nawiążę jednak do instrukcji obsługi, która mówi jasno - w przypadku gdy olej OEM 0w20 nie jest dostępny, silnik powinien zostać zalany olejem spełniającym normy ACEA C2/C3.
        Sam C3 być może też się nada. Norma C2 to przede wszystkim energooszczędność i N16 jest przystosowany do takiego oleju.
        sigpic
        FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
        FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
        FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

        Comment


        • #34
          Zamieszczone przez maniaco Zobacz posta
          która mówi jasno - w przypadku gdy olej OEM 0w20 nie jest dostępny, silnik powinien zostać zalany olejem spełniającym normy ACEA C2/C3.
          owszem ale jasno mówi tylko w przypadku (tym o którym piszesz) ....czytaj Instrukcję nie tylko co Tobie się podoba a całość.
          Pisze wyraźnie i jasno jakie są zalecane oleje a olej 0W-20 nie jest jedynym olejem! nie ma takiego zalecenia !!! niema i nie było.
          Mówi Instrukcja że "olej 0W-20 jest specalnym olejem zaprojektowanym w celu..." doczytaj w jakim celu zaprojektowano ten olej. I w przypadku ...zaastosowania tego substytutu, braknie oleju (producent wyraźnie zakłada że go braknie /zastanówi się czemu/ to wtedy (bo nie jest to popularny olej!/ jak nic innego nie znajdziesz /a wiadomo że nie znajdziesz/ to wtedy możesz dolać olej "SAE "
          Nie wierzę w zapis że pomieszali SAE z ACEA.
          Czyli jak piszesz:
          Zamieszczone przez maniaco Zobacz posta
          w przypadku gdy olej OEM 0w20 nie jest dostępny, silnik powinien zostać zalany olejem spełniającym normy ACEA C2/C3
          To się nie trzyma kupy, Jeśli braknie danego SAE można zalać o określonym ACEA ??? ...nie wierzę. pokaz instrukcję.
          Mogli napisać że jeśli nie ma SAE można zalać innym SAE.
          Tak samo jesli nie ma ACEA np C3 można zalać innym ACEA A2, ..ale nie SAE, sae w tym przypadku nie nie trzyma się to logiki.
          (gdzieś jest skan instrukcji do diesla, ale nie chce mi się szukać, nie potrafię znaleźć).

          Zamieszczone przez maniaco Zobacz posta
          Diesla się aż tak mocno nie kręci jak benzyniaka.
          w olejach z grupy ACEA "C" nie idzie o temperaturę, oleje te są o określonym przeznaczeniu (wymaż z głowy pojęcie wytrzymałości).

          Zamieszczone przez maniaco Zobacz posta
          Norma C2 to przede wszystkim energooszczędność
          nie, to jest niskopopiołowość o określonej wartości i dbanie o nieblokowanie filtra DPF.
          Oznaczenie C, C1, C2, C3. określa tylko i wyłącznie dopuszalną zawartośc dodatków powodujących niską zawartość "chemiczne limity": popiołu siarczanowego, związków fosforu i siarki. Nie ma mowy o żadnym energooszczędności, to wyłącznie wymagania środowiskowe. (określone dokładnie dla każdego C.).
          Last edited by rambo7; 22-04-2018, 16:54.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            To się nie trzyma kupy, Jeśli braknie danego SAE można zalać o określonym ACEA ???
            Ja w tym widzę logikę. Bo chodzi o OEM SAE a nie dowolne SAE. Czyli można zastąpić olej OEM olejem spełniającym wymogi eko.
            Honda Hybrid 3,4L/100km
            sigpic
            https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

            Comment


            • #36
              Poniżej instrukcja, co prawda w j.duńskim bo auto z importu, ale co trzeba to wyraźnie napisane.
              1.PNG
              "jeżeli olej Honda Diesel nr#1.0 nie jest dostępny, użyj oleju 5w30", co po podanej specyfikacji nad tabelką mówi wprost o oleju spełniającym normy ACEA C2/C3

              2.PNG

              A tak przy okazji @rambo7, to fakt że się ze mną nie zgadzasz nie daje Ci zielonego światła to używania " !!! " w moim kierunku i nie przestrzegania netykiety.

              #Energooszczędność
              Co do kontekstu energooszczędności to zapraszam tutaj https://warsztat.castrol.pl/wiadomos...nicze-symbole/ i https://www.e-autonaprawa.pl/artykul...silnikowe.html oraz do innych (lepszych?) źródeł dotyczącej tematyki olejowej.
              Moja poprzednia wypowiedź była oparta właśnie na tych źródłach.

              Wartym przypomnienia jest też fakt, że jednym z czynników wpływających na niskie zużycie paliwa w tym silniku była redukcja oporów wewnętrznych, co bez specjalnie opracowanego oleju do grupy silników serii Earth Dream nie byłoby w pełni możliwe do wykorzystania.

              Kto kiedykolwiek wiedział olej Hondy, wie że konsystencją ("wodnistością") niewiele różni się od taniego oleju z marketu i może zapewnia wykorzystanie pełnego potencjału do jak najniższego zużycia paliwa, o tyle swoją wodnistą konsystencją poddaje wątpliwości czy jest w stanie przez cały przewidziany interwał między wymianami (20 000km) z równą skutecznością chronić silnik i osprzęt.
              Wszystko w imię ekologii.
              Last edited by maniaco; 22-04-2018, 18:43.
              sigpic
              FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
              FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
              FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez maniaco Zobacz posta
                "jeżeli olej Honda Diesel nr#1.0 nie jest dostępny, użyj oleju 5w30",
                więc dokładnie jak mówię:
                pisze: "jeśli nie ma nr #1 tj. SAE 0W-30 to użyj SAE 5W-30". - tak jest napisane. To że musi spełniać ACEA nie podlega dyskusji.
                Nie ma tam napisane że SAE zastąp ACEA tego nie ma.
                Zamieszczone przez maniaco Zobacz posta
                która mówi jasno - w przypadku gdy olej OEM 0w20 nie jest dostępny, silnik powinien zostać zalany olejem spełniającym normy ACEA C2/C3.
                jasno mówi tylko napisałeś niejasno. Silnik ma być zalany olejem ACEA C2, lub C3. Jeśli nie będzie SAE 0W-30 możesz zastosować SAE 5W-30.
                Tak jest napisane w Instrukcji i nie może być inaczej.
                Zamieszczone przez maniaco Zobacz posta
                fakt że się ze mną nie zgadzasz
                zgadzanie czy nie, nie ma nic do rzeczy. Po prostu nie rozumiesz co napisano w instrukcji, myli się Tobie SAE z ACEA. To są odrębne kryteria. Lepkość nie ma się nie jak do Normy. Nigdzie w żadnej instrukcji nie ma napisane że SAE zamienić można na ACEA. To jest niezamienne.
                Zamieszczone przez maniaco Zobacz posta
                Moja poprzednia wypowiedź była oparta właśnie na tych źródłach.
                w internecie jest sporo bełkotu, nie musisz go brać za pewnik.
                Pewnikiem jest instrukcja i tu jest zgodna - tam jest napisane prosto, popełniłeś niewielką ale istotną pomyłkę i prostuję ten Duński.
                Zamieszczone przez maniaco Zobacz posta
                jednym z czynników wpływających na niskie zużycie paliwa w tym silniku była redukcja oporów wewnętrznych
                nie, nie w tym (ten to nic szczególnego) ...w "każdym" w każdym silniku, to słowo jest właściwe.
                Zamieszczone przez maniaco Zobacz posta
                Wszystko w imię ekologii.
                tak jest, a nie że coś tam do Ciebie mam.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #38
                  OLEJ MOTUL 5W-30 8100 X-CLEAN+ C3

                  zrobione na nim droge do Chorwacji czyli 2900km, zjadl 1mm na bagnecie ale silnik nie mial lekko. 140-145km/h na tempomacie klima 95% trasy i mocne przyspieszenia.
                  Lepiej ze ubylo niz zeby mialo wzrosnąć
                  4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                  If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                  Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                  Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                  Comment


                  • #39
                    Ten gościu przetestował większość olei dostępnych na rynku a olej Motul 8100 X-clean FE 5w30 wyszedł bardzo słabo o wiele gorzej od Lotosa który też ma specyfikacje C2 C3 co powiecie Panowie na to

                    Comment


                    • #40
                      filmik daje do myślenia, ale z drugiej strony, czy taka forma testu jest w jakikolwiek sposób miarodajna?
                      Podczas pracy silnika olej jest rozprowadzany po silniku przez cały czas przez pompę oleju (tak mniemam ), a sama temperatura oleju zależy od takich czynników jak temperatura na zewnątrz, obciążenie silnika itd., a na filmiku gość po prostu szlifuje gwóźdź

                      Nie zmienia to oczywiście faktu, że może są na rynku lepsze oleje, ale skoro Motul wypada na teście jak wypada to jak wypadłby olej OEM Hondy?
                      Na papierze, po porównaniu specyfikacji producentów olej Motula ma najlepsze parametry, porównywalne z Liqui Moly ale to wszystko dane laboratoryjne.

                      Wszystko jeszcze kwestia jakości samych elementów ruchomych silnika, bo wałki w Polonezach szły na szlif po ok 60-80 tys km przebiegu, a o szlifowaniu wałków w Hondach nie słyszałem .
                      Dlatego też nie jestem do końca przekonany do wiarygodności testu na gwoździu z castoramy czy innego marketu budowlanego, aczkolwiek ciekawe spojrzenie na sprawę
                      sigpic
                      FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
                      FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
                      FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

                      Comment


                      • #41
                        Olej C2 czy C3?

                        W książce serwisowej zalecany olej silnikowy to 0W-30 ACEA C2/C3.

                        Miałem poprzednio zalany olej 0W-30 Eco C2.

                        1. Domniemam, że zalany był olej syntetyczny?

                        2. Chciałbym się upewnić przed zalaniem nowego oleju. Czy ten, który załączam poniżej Castrol Edge Titanium FST 0W-30 syntetyczny C3 mogę spokojnie lać do mojego auta?

                        Który z tych dwóch byłby lepszy? Castrol Magnatec Stop-Start 0W-30 C2 czy Castrol Titanium 0W-30 C3?

                        Z góry dzięki za pomoc.


                        wpis przeniosłem we właściwe miejsce.
                        Załączone pliki
                        Last edited by rambo7; 29-11-2019, 07:45. Powód: Regulamin pkt 5.

                        Comment


                        • #42
                          Przeczytanie tego tematu od początku pozwoli wciągnąć jakieś wnioski.
                          Zamieszczone przez xaxx Zobacz posta
                          Który z tych dwóch byłby lepszy?
                          to pytanie jest niewłaściwie postawione, nie jest możliwa jednoznaczna odpowiedź na to pytanie. Musisz podać definicję "lepszości" co to znaczy lepszy? szczególnie że to są 2 oleje o różnych Normach środowiskowych.
                          Można porównać (jeśli ktoś potrafi i ma własne doświadczenia) olej o takiej samej Normie. Porównywanie olejów od odmiennych Normach i szukanie "lepszości" jednego nad drugim jest nieco kuriozalne.
                          Więc każdy z tych olejów jest dobry do tego, do czego został zaprojektowany. Dobrze by było znać różnice między nimi różnice wynikające z wymagań środowiskowych. Czyli na pierwszy rzut oka nie wgłębiając się w wymagania to wiadomo od razu że Norma ACEA C2 jest bardziej "czystą" Normą od ACEA C3. Czyli C2 jest jeszcze bardziej "wyjałowiony" niż C3 do samochodów z Euro 5 i 6. C3 bardziej do samochodów z Normą Euro 4 5.
                          Twój diesel spełnia Normę Euro 5 czyli oba oleje się nadają. Teoretycznie spalony olej w cylindrach (w wyniku pracy silnika) mniej popiołu zostawi C2, czyli mniej zanieczyści DPF, czyli dłużej teoretycznie powinien przeżyć DPF.
                          Tu się nasuwa teraz pierwsza "lepszość" jednego nad drugim, olej "start-stop" o Normie C2 powinien być lepszy dla skuteczniejszej ochrony filtra DPF, i teoretycznie mniej zanieczyści środowisko.
                          Oba oleje są pro środowiskowe czyli Priorytet to ochrona środowiska i wydłużenie żywotności filtra DPF. W tym porównaniu C2 wygrywa w tym aspekcie powinien być lepszy.
                          Castrol stosuje na opakowaniach "sugestie" dla użytkownika i używa takich zwrotów jak: "start-stop", "longlife", "long drain", "turbodiesel", "diesel", itp. to ma pomóc przy wyborze kiedy ktoś nie zna się na wymaganiach środowiskowych.
                          "start-stop" w tym oleju z C2 sugeruje olej do samochodów o najwyższych wymaganiach środowiskowych jak hybrydy. Taki olej musi spełniać wymagania aktualne środowiskowe, do tego musi być niskooporowy bo auta hybrydowe silnik spalinowy uruchamiają cyklicznie i na krótko wiec olej musi być o niskiej lepkości bo rzadko kiedy osiąga temperaturę 90stC, zbyt wysoka lepkość pogorszy wyniki spalania hybrydy.

                          Wracając kilka stron do tyłu w tym temacie jest skan IO i tam pisze że 1,6 dtec może być zalewany obiema Normami C2 i C3. Zawsze każda IO wskazuje jako "dedykowany" taki olej który spalenia najwyższe aktualne wymagania środowiskowe. (nie mylić z pojęciem "najlepszy olej". Definicja "najlepszy" nie istnieje. To co jest najlepsze dla środowiska jest słabe dla silnika, i odwrotnie to co najlepsze dla silnika jest słabe dla środowiska. Mamy tu sprzeczność interesów więc nie ma można mówić o lepszości jednego nad drugim).
                          Wybór w tym przypadku jest moim zdaniem uzależniony jak zawsze od tego samego, czyli od warunków użytkowania samochodu.
                          Jeśli poruszasz się na krótkich odcinkach 2-5km, często gasisz i odpalasz silnik, jeździsz często na baterii (a ty nie masz baterii) to wybrałbym "start-stop". Jeśli nie gasisz silnika co skrzyżowanie, jeśli jeździsz po autostradach, jeśli lubisz szybciej niż przepis mówi pojechać na krajówkach czy autostradzie to wybrałbym ACEA C3, jeśli do tego jeździsz do Chorwacji to w lato wybrałbym ACEA C3 i do tego SAE 0W-40.
                          Generalnie gdybym ja miał takie auto z takim silnikiem i z powodu DPF musiałbym używać olejów "wyjałowionych" to wyłącznie używałbym jednego oleju ACEA C3 SAE 0W-40 i mam spokój.
                          Ostateczny wybór Normy środowiskowej należy do użytkownika.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #43
                            Panowie prosze o pomoc w doborze oleju 10 k juz zrobione ostatnio zalany był 0w30 honda green, w aso zawolali za niego 770 z filtrem i wymiana, musze raczej szukac czegos taszego w i dobrego co polecacie prosze o konkrety. Civic 1.6 D 2015 polift, trasa 80% reszta miasto okolo 30 tys. rocznie. przebieg 150+

                            piszemy w odpowiednim temacie, korzystaj z wyszukiwarki tematów.
                            r7
                            Last edited by rambo7; 05-04-2020, 11:44. Powód: Regulamin pkt 5

                            Comment


                            • #44
                              Kurna z kąd tyś się urwał , poczytaj forum dowiesz się ,bez paniki , do Twego diesel bo mam miękkie serce 0/5w40 np. mobil fs 0W40 , ravenol ssl 0W40 , schell doczytaj .

                              Comment


                              • #45
                                Przebieg 370000km jaki tu zalać olej 1.6 idetec

                                Witam wszystkich
                                Wpada mi w łapy Hanka z dość sporym przebiegiem ,370000nalatane autostradowo w większości .Generalnie całkiem przyzwoity stan do końca serwisowana w ASO Hondy
                                Teraz pytanie do was bo mam zagwozdke z wymianą oleju ,gdyż już się zbliża czas ,czy lać dedykowany 0w30 czy jednak podnieść lepkość.Co o tym sądzicie ,co doradzacie

                                wertuj tematy lub korzystaj z wyszukiwarki by nie dublować istniejących tematów.
                                Last edited by rambo7; 04-05-2020, 07:36. Powód: Regulamin pkt 3.

                                Comment

                                Working...
                                X