Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki Olej silinikowy w dieslu 1.6 i-DTEC?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jaki Olej silinikowy w dieslu 1.6 i-DTEC?

    Jaki olej silnikowy polecacie ?

    Model: Honda Civic 5d IX 2013r 1.6 i-DTEC

    Co ASO to inne opinie. Jedni polecają mi 5W-40 natomiast inni 0W-30. I co fachowiec to inaczej "Nie wlewa Pan 0W-30 bo lampki kontrolne będą się palić olej jest za rzadki" itd...

    Druga sprawa jak wy odczytujecie poziom płynu chłodzącego bo kurcze ja tam nie widzę kompletnie gdzie jest poziom. Może jakieś rady ? Przestudiowałem calutką książę i się zastanawiam czy nie mam go za mało.

  • #2
    Honda zaleca 0w30 i taki bym lał.
    Choc faktycznie czesc mechanikow profilaktycznie mowi, ze moze sie powtorzyc historia z luzem w turbinie jak było w 2.2 i ze niby bezpieczniej lac 5w30...
    No ale skoro auto na gwarancji to nie ma co kombinowac i lac 0w30 zgodnie z Hondą.
    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

    Comment


    • #3
      Poświeć latarką i poruszaj zbiorniczkiem.

      Comment


      • #4
        Ja przy zakupie mam zalany Divinol 0W30, mój mechanik zaleca 5W30 w serwisie Hondy w mojej miejscowosci rownież zalewają 5W30 i na taki zmienie za 2000 km

        Comment


        • #5
          Czy ktoś testował olej Royal Purple? Warto coś takiego lać? ;]

          Comment


          • #6
            Ja mam wlany 0w30. Taki zalecili mi w ASO. Uzasadnienie brzmiało, że auto na gęstszym oleju będzie więcej paliło... Niestety nie bez powodu jestem nowicjuszem na tym zacnym forum i może ktoś mi powie czy to rzeczywiście jest prawda ?

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez konradesz Zobacz posta
              Ja mam wlany 0w30. Taki zalecili mi w ASO. Uzasadnienie brzmiało, że auto na gęstszym oleju będzie więcej paliło... Niestety nie bez powodu jestem nowicjuszem na tym zacnym forum i może ktoś mi powie czy to rzeczywiście jest prawda ?
              Myślę, że to prawda. Sam miałem przez pierwszy rok 0w20, a teraz 5w30 i pali zauważalnie więcej - ok. 0,3 - 0,4 l/100km. Zmienię na przyszły rok na 0w20 i zobaczymy.

              Comment


              • #8
                Im mniej gęsty olej tym niższe spalanie ale tez większe ryzyko zerwania filmu olejowego i chwilowa praca "na sucho".
                Generalnie schodzenia do bardzo niskich wartosci z gestoscią zbytnio silnikom nie służy (długowieczność) jednak faktycznie oszczedza paliwo, a to jest kluczowe przy homologowaniu silnika i samochodu przez producenta. No i przy okazji przy nadawaniu ile g CO2 silnik z siebie wyrzuca.

                Jak chcesz jezdzic autem do 110-120 tys km, to nie ma znaczenia czy lejesz 0w20 czy 5w30 - martwił sie bedzie drugi właściciel auta :P

                O problemie z luzem na turbinie w 2.2 i rzadkim oleju pisałem wcześniej....
                Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                Comment


                • #9
                  W oznaczeniach olejów pierwsza cyfra oznacza płynność oleju w niskiej temperaturze - im niższa wartość - tym lepsza płynność przy dużych mrozach, czyli olej szybciej dociera do wszystkich zakamarków silnika, druga cyfra oznacza lepkość w wysokiej temperaturze, czyli im wyższa wartość tym lepsze smarowanie przy wyższych temperaturach, w poprzednim aucie zalewałem olej 5W50, teraz serwis powiedział, że przy pierwszej wymianie zaleją mi shella 5W30.. trochę mnie to niepokoi.. lubię czasem pojeździć na wysokich obrotach, a wiadomo, że silnik wtedy mocno się grzeje, dlatego będę nalegał żeby wlali mi jakiś olej o drugiej wartości przynajmniej 40.
                  Last edited by Grzechu; 12-12-2014, 20:37.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                    Myślę, że to prawda. Sam miałem przez pierwszy rok 0w20, a teraz 5w30 i pali zauważalnie więcej - ok. 0,3 - 0,4 l/100km. Zmienię na przyszły rok na 0w20 i zobaczymy.
                    U mnie podobnie, w mieście zawsze maksymalnie miałem 9,0-9,2 l/100, ostatnio pokazuje mi równo 10l (przy średniej prędkości ok 20km/h). W dłuższą trasę dawno nie jeździlem to nie mam porownania. Ale różnicę pewnie da się zauważyć.
                    Powietrze świszcze pod uszczelkami szyb przy 330 km/h, czy to normalne?!
                    Była: Honda CIVIC IX 1.8 2013, Jest: Mazda CX-5 2.0 2017

                    Comment


                    • #11
                      Zimą ogólnie auto więcej pali.. a szczególnie w mieście.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • #12
                        Dylemat z olejem ciągle siedzi mi w głowie, gdyż czeka mnie pierwsza wymiana i ciągle zastanawiam się co lepsze, czy 5W40 czy 5W30, czy 0W20 - ten ostatni zaleca Honda w instrukcji. Olej 0W20 ma mniejszą lepkość, a więc nasuwa się taka wątpliwość, czy przy ostrzejszej jeździe silnik gdzieś się nie przytrze... trochę poczytałem i dowiedziałem się, że tego typu oleje mimo małej lepkości mają dodatkowe składniki które zapobiegają zwiększonemu tarciu.. zaś w niskich temperaturach i w pierwszych minutach pracy silnika olej 0W20 dobrze chroni silnik, gdyż szybko się rozchodzi po silniku, a podobno silnik w całej swojej eksploatacji zużywa się właśnie najbardziej pracując "na zimno".. Oleje 0W20 również podobno obniżają zużycie paliwa nawet do 2%... Podobno silniki dla których dedykuje się oleje o niskiej lepkości mają inna konstrukcję kanalików które rozprowadzają olej oraz wysoko wydajną pompę olejową.. i teraz pytanie.. jaki olej wybrać ? Po namyślę zdecydowałem się jednak na 0W20, tylko jakiej marki wybrać tego typu olej ? honda dedykuje podobno Castrol EDGE 0W20, ale nie widziałem go jeszcze w sprzedaży... tak więc pozostają do wyboru inne firmy, tylko jakie ?
                        Last edited by Grzechu; 15-12-2014, 11:01.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • #13
                          Ja na kolejną wymianę wezmę chyba oryginalny hondowski jak nic sensownego nie będzie na rynku. Teraz zalano mi shella 5W30. Z tego co mówili w ASO, przy oleju made in honda wychodzi za przegląd ok. 100 zł. więcej.
                          Powietrze świszcze pod uszczelkami szyb przy 330 km/h, czy to normalne?!
                          Była: Honda CIVIC IX 1.8 2013, Jest: Mazda CX-5 2.0 2017

                          Comment


                          • #14
                            Mi leja shella aml 5w30. Chyba 63pln/l placilem...

                            Comment


                            • #15
                              Ciekawe czemu tego shella tak rekomendują w serwisie.. a o jakim oznaczeniu jest ten shell 5W30 który zalewają w ASO? bo jest kilka rodzajów oleju shell 5W30. Na stronie shella rekomendują swoje oleje do Ford, WV, Audi, Peugeot, Renault ale Hondy nie widać...
                              Last edited by Grzechu; 16-12-2014, 20:52.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment

                              Working...
                              X