Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Producent / Marka - rekomendacja czyli - jaki olej do Silnika Diesla ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    1. 1.7CTDi
    2. Shell Helix Ultra Diesel 5W-40 API:CF; ACEA A3/B3, A3/B4
    3. 190 tyś km /
    4. co 12 tys. km
    5. Valvoline Synpower 5W-40 (SAE 5W-40; API: SL, SM, SN, CF; ACEA A3/B3, A3/B4)
    6. sklep LucArt - 5L 120zł (również sprzedaje na allegro.)
    7. warsztat 30zł
    8. Valvoline jest super, postanowiłem spróbować Shella typowego API:CF.

    rozważałem Liqui Moly DIESEL SYNTHOIL 5W-40 ACEAB4-04; API CF ale jest 2 x droższy od Shella.
    Po ostatnich dyskusjach olejowych również ja miałem wątpliwości czy SAE: 5W-40 to za gęsty... ? ... nic podobnego! olej rzadki jak cholera, gdyby nie nalepka pewnie bym nie uwierzył że to 5W-40 i rzadszego już nie . Zresztą Karta charakterystyki dla tego oleju Shella określa temperaturę płynięcia od -39stC. u nas nie ma takich temperatur.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      1. 1.7CTDi
      2. Shell Helix Ultra Diesel 5W-40 API:CF; ACEA A3/B3, A3/B4
      3. 202 tyś km /
      4. co 12 tys. km
      5. Shell Helix Ultra Diesel SAE 5W-40 API:CF; ACEA A3/B3, A3/B4. Filtr: Filtron - Filtr oleju (OE 648/4) 22zł.
      6. sklep LucArt - 5L 125zł
      7. warsztat 30zł
      8. No i prosze roczek minął, nawet nie zauważyłem. Na razie zostaję przy Shell'u. Szukałem Castrola tego co kiedyś był o nazwie "turbodiesel" w oznaczeniu ACEA A3/B4, ale nie ma, Castrol poszedł w politykę środowiskową tak mocno że w zasadzie nie ma olejów innych jak pod DPF, a takich olejów nie chcę, z uwagi na zbyt "wyjałowiony popiołowo". Wyłącznie oleje "wysokopopioowe" mnie interesują. Shell ww sprawdził się bdb.
      Z tych parametrów został mi
      do wyboru jeszcze Mobil1 turbodiesel SAE 0W-40; API:CF; ACEA A3/B3 może kiedyś?
      Olej bardzo podobny do klasycznego oleju Shell Helix Ultra SAE 5W-40 API:CF; (bez dopiski "diesel"). Jednak szukałem do diesla oleju ze wskazaniem "diesel" może ma to znaczenie może nie, (tylko propaganda) ale spodziewam się że "diesel" będzie miał więcej dyspergatorów z powodu sadzy. Olej bardzo ładnie tzn szybko się brudzi czego najbardziej oczekuję po takich olejach.
      Co mnie cieszy przy tym przebiegu: silnik nie wykazuje żadnych ubytków Shella podczas exploatacji, silnik pracuje cicho (jak na diesla).
      Ten sam olej będę wlewał do Toyoty Auris 1,4D4D gdzie instrukcja przewiduje wyłącznie Normy ACEA A1 i A5. W swoim przekonaniu przy przebiegu 35tys km zrezygnowałem z tych Norm z uwagi na ubywanie oleju. Cały czas 35-77tys km na Castrolu 5W-40 ACEA A4 potem C3 ulżyło mi bo spadło tylko do połowy na bagnecie po 10tys km. Na szczęście nie silnik do dupy, tylko stosowany do 35ts km olej. Tak że wytyczne Toyoty łamię świadomie, i nie zamierzam tego zmieniać.


      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Witam
        Mimo, że Hondy nigdy nie miałem (dwukrotnie się przymierzałem do jej zakupu), postanowiłem napisać tutaj swoją opinię o oleju, który wlewałem do turbodiesla 2.0 HDI 90KM.
        Krótko i na temat:
        1. 2.0 HDI, 90 KM, P307
        2. Total Quartz 7000 Diesel, 10w40, B4, CF, normy PSA
        3. do 280 000 km i zapewne nadal jeździ na tym oleju
        4. co 10 tys wymieniałem
        5. olej był używany od nowości , mam/miałem faktury serwisowe od pierwszego właściciela
        6. sklepy Arge, bańka 5L za ~90zł, filtr oleju Filtron 15zł.
        7. wymieniałem: zaprzyjaźniony warsztat 20zł
        8. silnik pracował poprawnie, konsumpcja oleju około 250ml/10 000 km. Żadnych zastrzeżeń co do oleju, bo utrzymał stan silnika na poziomie niewymagającym jakiejkolwiek naprawy.
        Samochód przejechał wg licznika 280 tys km (może był cofnięty max 30-50 tys km, bo przez półtora roku nie miałem faktur z przeglądów) na teoretycznie najgorszym z zalecanych przez producenta oleju (zalecenia odnośnie lepkości było od 5w30 do 10w40) i dalej jeździ. Wspomniany Total to tzw "półsyntetyk", pospolity hydrokrak.
        Turbo fabryczne, wtryski nieruszane, pompa WC nieruszana, wycieki oleju tylko nieznaczne spod pokrywy zaworów, zużycie paliwa powtarzalne i niskie (około 5,4L/100km), silnik odpalał od strzała, pracował równo i stabilnie od razu.
        W maju go sprzedałem i kupiłem "eko turbo benzynę" (X gen niestety przegrał ...) i "jestem zmuszony" do jazdy na "ekowodzie" (SN+RC, 5w30). Po gwarancji lub tuż przed końcem zmienię olej na 5w30, A3 i tak zostanie do końca mojej eksploatacji.
        Jeżdżę dość dużo, wychodzi mi przynajmniej 30 tys/rok.

        Po co piszę tego posta?
        Tematy olejowe mnie bardzo interesują, ale ilość śmieciowych wątków o olejach na forach internetowych jest porażająca!
        Przeważają opinie śmieciowe, ludzie nie mają wiedzy nt olejów, klas jakości, lepkości, interpretacji parametrów fizykochemicznych itp.
        Ludzie się spierają, czy dany olej to HC, czy PAO lub estry, ile % ma bazy mineralnej, ile sytnetycznej itd.
        Uważam, że nie ma to najmniejszego sensu w przypadku oleju do samochodu spełniającego rolę tylko środka transportu.

        Tymczasem dobór oleju to sprawa prosta - wystarczy zajrzeć do instrukcji samochodu, zapoznać się ze znaczeniem klas jakości i kupić olej je spełniający.
        Producent ma mniejsze znaczenie, tak samo analiza parametrów oleju i porównywanie ich między olejami tej samej klasy.

        Nigdy nie kupowałem oleju u mechanika, zawsze w sieciówkach typu AD, InterCars, Arge.
        Preferuję odrobinę mniej znane marki jak właśnie Total, Elf, Shell, Valvoline, czy ewentualnie Motul lub nawet nasze rodzime Orlen/Lotos.
        Olej ma spełniać normy producenta silnika/samochodu, pochodzić z pewnego źródła.
        Zmiana co 10- max 15 tys km i zapominamy o smarowidle.

        Comment


        • #19
          1. Model diesla 1.7ctdi 100ps
          2. aktualnie zalewam olej - Specol 5w40 Gold API: SN,SM,CF; ACEA: A3/B3, A3/B4;
          BMW LL-01;
          Fiat 9.55535-Z2;
          GM-LL-B-025;
          MB 226.5/229.3/229.5;
          Peugeot/Citroën PSA B71 2296;
          Porsche A40;
          RN 700/710;
          VW 501.01/502.00/505.00;
          WT-SPEC-B-36 wersja 2 11.13
          3. od jakiego przebiegu używam polecany olej / ile na nim przejechałem km (wymian) Zalany przy 228500km, przejechane 150km, w innych moich samochodach zrobione na nim łącznie ponad 100tkm
          4. co jaki czaso/okres wymieniam olej ? co 10 000km
          5. jaki olej zalany był wcześniej ? według karteczki na silniku mobil 5w40 (moja 1 wymiana)
          6. gdzie kupić i jaka orientacyjna cena ? dobra cena na sklepie lejolej.pl, jeśli ktoś jest ze śląska to bezpośrednio u producenta w chorzowie. Cena za 5l ok 70-80zł. Stacjonarnie w sieci autopartner koszt 4+1l 92zł
          7. gdzie wymieniam olej ? sam wymieniam
          8. uwagi co do pracy silnika na tym oleju (wycieki, dolewki, praca silnika, etc, itp.) w Skoda Fabia 1.9tdi żadnych zmian w pracy w porównaniu do motul x8100 5w40, brak ubytku oleju w interwale 10 000km, brak wycieków, brak przepalania. Przekonany do oleju jestem od 3lat, nie powinien sprawiać problemów w Hondzie Dobra cena, syntetyczna baza, płacisz za olej a nie marketing.

          Comment


          • #20
            1. Model diesla: 1,6 i-DTEC (N16A1)
            2. aktualnie zalany olej: Motul 8100 X-CLEAN FE 5W30 5W-30
            Specyfikacje: ACEA C2, ACEA C3, API CF, API SN

            dexos2, Fiat 9.55535-S1, Fiat 9.55535-S3, MB 229.51, PSA B71 2290, VW 502 00, VW 505 01

            3. od jakiego przebiegu używam polecany olej / ile na nim przejechałem km (wymian) Zalany przy 31700km, przejechane 1200km
            4. okres wymiany oleju? co 10-12 000km
            5. jaki olej zalany był wcześniej ? Honda 0w20
            6. gdzie kupić i jaka orientacyjna cena ? w strefakierowcy.pl butelka 5L za ok. 119 zł + przesyłka
            7. gdzie wymieniam olej? warsztat, czasami samodzielnie
            8. uwagi co do pracy silnika na tym oleju: silnik przestał się tak tłuc jak miało to miejsce na 0w20. Ewidentnie słychać, że wlany jest nieco gęstszy olej przez silnik pracuje o wiele bardziej kulturalnie.
            Po przejechaniu 1200km nie stwierdziłem żadnych ubytków na bagnecie (na oleju Hondy 0w20 też mi nie brał olej).
            Planuje zmienić olej po przejechaniu ok 10-12 tys. km.
            sigpic
            FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
            FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
            FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

            Comment

            Working...
            X