Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Producent / Marka - rekomendacja czyli - jaki olej do Silnika Diesla ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Producent / Marka - rekomendacja czyli - jaki olej do Silnika Diesla ?

    Witajcie.
    Jako że temat olejów zawsze jest na TOP'ie proponuję Post w temacie:
    Na jakim oleju jeżdżę? i co polecam użytkownikom diesla

    Fabryka podaje że olej do diesla 1,7CTDi powinien spełniać lub przewyższać następujące normy:
    SAE 5W-40
    API CF
    ACEA B3/B4-04
    Mercedes-Benz 229.1
    Volkswagen 505.00 (1997)
    Volkswagen 505.01 (2005)
    Ford M2C-917A


    Proszę użytkowinków i znawców również do zarekomendowania Oleju na jakim jeździ.
    Pamiętajcie o tym że Post będą czytać ludzie potrzebujący konkretnej opinii dlatego zestaw podstawowych pytań przy dylemacie co kupić? proponuję trzymać się szablonu j.n:

    1. Model diesla (np. 2.0TD; 1.7CTDi; 2.2CTD-i) ?
    2. aktualnie zalewam olej - dokładnie opis SAE / ACEA / API ?
    3. od jakiego przebiegu używam polecany olej / ile na nim przejechałem km (wymian)?
    4. co jaki czaso/okres wymieniam olej ?
    5. jaki olej zalany był wcześniej ?
    6. gdzie kupić i jaka orientacyjna cena ?
    7. gdzie wymieniam olej ?
    8. uwagi co do pracy silnika na tym oleju (wycieki, dolewki, praca silnika, etc, itp.)

    (proszę nie komentować w tym Poście, czy kochamy reklamowane produkty czy nie proszę o rzetelną wypowiedź - tzn. taką która pomoże nabywcy samemu wybrać i przede wszystkim zorientować się - CO leją użytkownicy?)
    __________________________________________________ ______________________
    zacznę od siebie:
    1. 1.7 CTDi
    2. Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40 ACEA A3/B3 / API SM/CF
    3. zalewany od 89tys przejechane 40tys
    4. co 15 tys wymieniam
    5. nie mam pojęcia co było wcześniej?
    6. allegro bańka 5L za 135zł - z przesyłką! , filtr oleju Filtron 28zł. sklep automoto w okolicy
    7. wymieniam: ASO 40zł zaprzyjaźniony warsztat 50zł, (zauważyliście kuriozum ceny?)
    8. po 30 tys (przy okazji regulacji zaworów) oceniam stan "bebechów" silnika na wzorowy tzn, żadnych przebarwień w brąz silnik czysty jak sreberko, żadnych wycieków, silnik nie bierze oleju, silnk pracuje cicho, dlatego nie zmieniam będę jeździł na nim dalej. Olej spełnia aż nadto wymagania Hondy cena do przyjęcia. Spełnia wymagania jako olej niskopopiołowy co moim zdaniem jest zaletą mało zostawia sadzy na trurbinie a na tym mi zależy (biorąc pod uwagę jakość naszego paiwa i przewagę jazdy w mieście).


    Oleje do Diesla:
    AUTONAPRAWA - Magazyn internetowy dla profesjonalistów branży motoryzacyjnej, mechaników samochodowych i warsztatów
    Last edited by rambo7; 22-12-2016, 20:24. Powód: uzupełnienie
    Kierownik Działu Diesla

  • #2
    1. 1.7 CTDi
    2. Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40 ACEA A3/B3 / API SM/CF
    3. zalany od 160tys, przejechane 3tys.
    4. planuję co 15tys.
    5. Castrol Magnetec 10W-40 (To dlatego, że nie wiedziałem co było po zakupie auta. Dopiero później dowiedziałem się, że wcześniej zalany był 5W-40. Na 10W przejechałem 7tys).
    6. zaprzyjaźniony warsztat - filtr+wymiana+olej 240 zł
    7. patrz p.6
    8. subiektywnie na 10W-40 silnik pracował ciszej. Wbrew obawom po zmianie na 5W-40 nic niepokojącego z silnikiem się nie dzieje. Na razie nie zauważyłem ubytków oleju.

    Comment


    • #3
      ...ludziska podzielta się opinią ...czy tylko 2 osoby mają diesla na tym Forum?? zapewniam że dyskryminacji nie będzie wśród jeżdżących na Mogulach, Rzepaku etc. .
      Last edited by rambo7; 26-04-2011, 09:01.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        1. 1,7 ctdi
        2. motul 8100 X-CESS 5w-40 ACEA A3/B3/B4, API SL/CF
        3. zalany przy 170 tys/km
        4. planuję co 10 tys.
        5. jakiś 10W40 we Włoskim serwisie
        6. allegro bańka 5L 110zł filtr oleju Knecht
        7. wymieniam sam
        8. silniczek pracuje super mięciutko,cicho żadnych wycieków ani zużycia oleju
        przy następnej wymianie zastanawiam się nad Castrol EDGE,tak jak koledzy wyżej podają jeżeli też jest dobry to mam dojście na miejscu bez zbędnego zamawiania przez internet i czekania.Wiadomo Motul to mało popularna marka na naszym rynku i ciężej jest z dostępnością.

        Comment


        • #5
          1. 1.7 CTDi
          2. motul 8100 X-CESS 5w-40 ACEA A3/B3/B4, API SL/CF
          3. zalany przy 151 tys/km
          4. co 15 tys. - w ciągu tygodnia mam wymiane
          5. nie wiem
          6. allegro bańka 5L 130zł filtr oleju Bosch
          7. zaufany mechanik - 90zł ( w tym wymiana f. paliwa i powietrza )
          8. silniczek pracuje bardzo dobrze, bardziej dynamicznie lecz lekko głośniej niż przed wymianą - słychać takie standardowe rzęrzenie (nie wiem jak to sie pisze ) , czego nie słyszałem przed wymianą .. możliwe że wczesniej był 10w40 , ale jednak wole 5w40.
          Teraz mam wymianę i zastanawiam się nad Castrolem Edge zasugerowany Waszymi podpowiedziami. Jak zmienie to dam znać.

          Comment


          • #6
            1,7 ctdi
            2. shell 5w 30
            3. zalany przy 62 tys/km
            4. wymiana co 15 tys.
            5. shell 5w 30 w Niemieckim serwisie Hondy
            6. markety, punkty wymiany oleju, itp.
            7. wymieniam sam
            8. silniczek pracuje super mięciutko,cicho żadnych wycieków ani zużycia oleju. Nie zamierzam nic zmieniać

            Comment


            • #7
              1,7 ctdi
              2. comma SYNER-D 5w 30
              3. zalany przy 148 tys/km
              4. wymiana co 15 tys.
              5. castrol EDGE
              6. sklep motoryzacyjny
              7. wymieniam sam
              8. w sumie żadnej różnicy nie odczuwam

              Comment


              • #8
                1. 1.7 CTDi
                2. motul 8100 X-CESS 5w-40 ACEA A3/B3/B4, API SL/CF
                3. zalany przy 127 tys/km
                4. co 15 tys. - wymiana przy 142 tyś/km
                5. syntetyk 5W40 ale nie wiem jaki (robione u szwabów)
                6. allegro bańka 5L 131zł filtry oleju, paliwa, powietrza i kabinowy zakupione w serwisie
                7. ASO (ze wzgledu na wymianę rozrządu i oleju w skrzyni)
                8. silniczek pracuje bardzo dobrze, nawet lekko słyszę zawory - może podjadę na regulację

                Comment


                • #9
                  1. 1.7 CTDi
                  2. mobil 1 0W40 ACEA A3/B3 A3/B4 API SM/SL/SJ/CF X
                  3. przejechane na nim 40kkm obecnie 80kkm.
                  4. wymiany co 10 tys, właśnie zabieram się do piątej zmiany
                  5. silnik nie bierze oleju, czy pracuje cicho ? Czasem cicho a czasami nie nie jak mu się podoba. Chyba jak się dobrze nagrzeje to cicho a jak jest zimny to mniej cicho.
                  7. Silnik od dołu od przodu pojawia się zapocenie ale na tyle niewielkie, że olej nie zbiera się w postaci kropli tylko brud się do niego łapie obszar jest ciemniejszy tłusty.

                  Przy drugiej wymianie kupiłem na allegro Castrol magnatek 100zł 5W40 po zalaniu stwierdziłem odmienną prace silnika nawet na nagrzanym nie chodził miękko tylko był dodatkowy szum, dlatego go wylałem po przejechaniu 100km.
                  Kupuję w sklepie bo cena na allegro jest niewiele wyższa o 15zł. 4l 156zł +(1l co druga wymiana).

                  Jeśli olej jest podrobiony to kupując w sklepie mimo, to możemy dostać podrobiony, i to że więcej zapłacimy nić nie zmienia.

                  Całość wypowiedzi skopiowana do Wątka: Oleje,data ważności,zastosowanie https://www.civicforum.pl/showthread...i-zastosowanie
                  Last edited by rambo7; 29-02-2012, 07:40.

                  Comment


                  • #10
                    1. 1.7 ctdi
                    2. Castrol Edge 5W30:C3
                    3. Wymiana przy zakupie 2 lata temu, stan licznika 117tys.
                    4. Co rok, wiosną.
                    5. 5W50 we włoskim serwisie, firma nieokreślona.
                    6. Duże sklepy internetowe do 170 zł za 5 l.
                    7. Zaprzyjaźniony warsztat.
                    8. Tu nieco szerzej z uzasadnieniem.
                    Decydując się na wybór oleju i filtrów sporo czytałem. Tu na forum również, jeszcze jako niezarejestrowany gość. Wynikało to z faktu, że obecny samochód jest pierwszym dieslem jakim jeżdżę. Wcześniej zawsze była to benzyna i to przez okres przekraczający długość życia wielu Zacnych Forumowiczów
                    To co napiszę jest tylko moją opinią i dalekie jest od zaprezentowanych tu mocno fachowych wypowiedzi.
                    Pierwsze na co zwrócić należy uwagę to wybór oleju przy którym nie zerwiemy filmu olejowego. Jeżeli jeździmy tuningowaną mocno benzyną to nie będzie przesadą nawet xW50. Kręcimy silnik do odcięcia, temperatura też nie maleje. Opory jakie stawia olej raczej wysokie a spalanie pomińmy milczeniem.
                    Ja jestem przeciętnym Kowalskim. Nie uprawiam PSJ jak to nazywa Rambo7 ale też nie jeżdżę agresywnie. Silnik pracuje najczęściej w zakresie 2-3,5 tysiąca obrotów. Większość krótkich tras w mieście, czasami dłuższy wypad do 200 km, ze dwie trasy 1400 w obie strony. Stąd mój wybór parametru 30 zamiast zalecanej 40. Jeżeli producent zaleca 5W40 na rynkach basenu Morza Śródziemnego, to w naszym kraju średnioroczna temperatura jest zdecydowanie niższa. Przez znaczną część roku niewątpliwie poniżej 20 stopni. Nie widziałem więc potrzeby ścisłego trzymania się zaleceń. Do Maroka czy Tunezji wlał bym 10W60.
                    Dla mojego silnika uznałem za ważniejsze zredukowanie na ile można tego co agresywne chemicznie stąd C3.
                    Przy takich założeniach wlałem wpomniany olej, filtry Mann ( poza kabinowym) i odżywiam silnik BP Ultimate. Założenia chyba nienajgorsze, bo silnik nie bierze oleju od wymiany do wymiany. Spalanie też wydaje się być jak najbardziej OK. Przy mrozach i kłopotach z zamarzającym paliwem zanotowałem maks. 7,4 l. Średniorocznie w mieście od 5,4 do 6,2 jeżdżąc na zmianę z Żoną, z ogrzewaniem bądź klimą w zależności od pory roku. Minimum to przelot non stop 750 km z prędkością do 160 km. Spalanie wyliczone na zasadzie bak full przed i po 4,7 litra. Tak więc reasumując, w naszych realiach klimatycznych i przy normalnej eksploatacji olej 5W30 raczej służy niż szkodzi. Silnik pokonuje mniejszy opór w codziennej jeździe a ekstrema pogodowe raczej się nie zdarzają na dłużej. Pozdrawiam i życzę trafnych wyborów ku naszej uciesze i kondycji naszych bolidów
                    Last edited by syriuszteam; 29-02-2012, 15:16.

                    Comment


                    • #11
                      1. 1.7CTDi
                      2. Castrol Edge 5W30 SAE 5W-30, ACEA C3
                      3. 179500 (300 km, pierwsza zmiana )
                      4. Pierwsza zmiana po 12500, kolejne co 15000
                      5. Mobil 1 10W40 S2000 od przebiegu 114000, zmieniany co 10 tyś.
                      6. 130 zł 5l (po znajomości)
                      7. W zaprzyjaźnionym warsztacie
                      8. Chyba ciszej silnik pracuje (na inne uwagi trochę za wcześnie)

                      Comment


                      • #12
                        1. 1.7CTDi
                        2. Castrol Edge 5W40 Turbo Diesel (SAE 5W-40; ACEA C3; API SM/CF)
                        3. 170kkm (600 km, pierwsza zmiana)
                        4. Pierwsza zmiana po 20kkm, kolejne co 15kkm
                        5. mobil1 0w-40 turbo diesel
                        6. 206zł wraz z filtrem (wymiana + płyn do spryskiwaczy gratis) - kupiony luzem u oficiajlnego partnera Castrola (https://www.upromex.pl/)
                        7. https://www.upromex.pl/
                        8. Wyskoczył mi check engine i kod P0238 po pierwszym wyjeździe na autostradę (zapewne ciekawy zbieg okoliczności, ale jednak...), po zrobieniu 600km z czego 500 na trasie, na zauważyłem żadnych problemów.

                        Comment


                        • #13
                          dokonałem "zdrady" Castrola

                          1. 1.7CTDi
                          2. VALVOLINE SynPower 5W40 (SAE 5W-40; API:SM/SN/CF; ACEA: A3/B4-04)
                          3. 150kkm (89-150 tys km, tylko Castrol 5W-40)
                          4. co 12 tys. km
                          5. Castrol Edge 5W40 Turbo Diesel (SAE 5W-40; ACEA C3; API SM/CF) - przez 60 tys km.
                          6. allegro bańka 5L za 175zł - z przesyłką! , filtr oleju Filtron 28zł. sklep automoto w okolicy
                          7. zaprzyjaźniony warsztat 30zł.
                          8. Nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika, zawsze się wydaje że po zmianie ciszej chodzi, ale to złudzenie - chodzi tak samo, nie przepala oleju/ zero brania oleju, jeszcze nie jeździłem na tym oleju w zimę, teraz będzie okazja. Czemu zmieniłem? aaa tak dla wyrobienia sobie opinii o innym producencie.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            1. 1.7CTDi
                            2. Motul 8100 X-Cess 5W40 (SAE 5W-40; API SM/CF; ACEA A3/B4)
                            3. 188kkm
                            4. co 10 tys. km lub rok
                            5. Motul 8100 X-Cess 5W40 (SAE 5W-40; API SM/CF; ACEA A3/B4)
                            6. allegro bańka 5L za 135zł z przesyłką
                            7. warsztat 30zł
                            8. właśnie wymieniłem trzeci raz i nie zamierzam zmienić na inny. Zero brania oleju, silnik pracuje bardzo ładnie.

                            Comment


                            • #15
                              1. 1.7CTDi
                              2. Liqui Moly DIESEL SYNTHOIL 5W-40 ACEAB4-04; API CF
                              3. 252tyś km / 10tyś km było na Motulu
                              4. co 10 tys. km
                              5. Motul 8100 X-Cess 5W40 (SAE 5W-40; API SM/CF; ACEA A3/B4)
                              6. allegro bańka 5L za 198zł z przesyłką sklep firmowy Liqui Moly
                              7. warsztat 30zł
                              8. Motul nie był zły ale postanowiłem wybrać coś typowo do klekotów ale z bazą estrową a nie HC jak Motul. Oczywiście branie, wycieku itp itd nie występują

                              Comment

                              Working...
                              X