Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

ON w moim 1,7 CTDi zamarzło !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • ON w moim 1,7 CTDi zamarzło !

    Witam ponownie.
    (myślałem że na czujniku na dolocie się skończą problemy tej zimy ale to dopiero widać początek).

    Diagnoza ASO - zamarzło paliwo !
    odpalam rano auto było -13stC, odpaliło za 4 razem, chodzi jakby nie na wszystkich cylindrach. Przy ruszaniu nie ciagnie jak normalnie słaba reakcja na gaz, po kilku metrach robię "kangura" kilka razy i auto gaśnie - zapalają się kontrolki Check Engin oraz Spiralka świec żarowych.
    Wyłączyłem zapłon, po minucie odpalam ponownie - i sytuacja się powtarza - przez około 30min. 10km jechałem 40min na awaryjnych na 2 gim biegu i co chwile gasł.
    Skontaktowałem się z ASO odrazu mi powiedział że paliwo, wyskoczyły mi ponadto błedy:
    P1095
    P1087

    niestety jeszcze nie wiem co oznaczją - ale usunąłem te błędy - niestety na chwilę obecną sytuacja się powtarza i te same błędy.
    Ponadto od tygodnia miałem wlane do baku tzw depresator do ON - niestety ten SAM - ZAMARZŁ !!! miałem go w aucie w bagażniku - depresator kupiony w REALU pisze do ON do -40 stC !! nie wytrzymał próby -10 stC !!! - co za syf !
    ledwo dojechalem na Schel'a wlałem butelke org. depresatora Schela - ale słabo pomogło - widać teraz to się nie chce rozpuścić, jeżdżę gorzej jak autem lekcyjnym - wszyscy co jadą za mną się wściekaja pewnie, ale ja nic nie mogę zrobić - czekam na odwilż !
    jestem w kontakcie z ASO jak będę wiedział co to za błędy - napiszę.
    Kierownik Działu Diesla

  • #2
    kolego jak najszybciej jedź do jakiegoś centrum handlowego z garażem (najlepiej pod ziemią i by nie był przewiewny).... to może se tobie to paliwko rozmrozi no chyba że masz garaż, to może jakaś grzałka i pod samochód skieruj. Wtedy dodatek zadziała ponieważ dodatki do ON są dobre przed zamarznięciem niestety... mam podobnie aczkolwiek nie wyskoczyły mi błędy na szczęście
    dziwne jest to że ropa zamarza przecież ON teraz powinno być "zimowe" a zamarza przy -15
    Last edited by kristo1,7; 21-12-2009, 12:13.

    Comment


    • #3
      dzieki za radę - mam halę ogrzewaną w robocie, ale dobrze że idzie odlwilż.
      Depresator nalałem też 2 tygodnie temu zanim tankowałem- i no sam w sobie zamarzł - chcę przestrzec WSZYSTKICH przed kupowaniem takiego czegoś w np. Realu z napisem do -40stC - TO NIE DZIALA!!! zamarzło mi przy -13stC leżąc w aucie!

      Ale ALE !!!
      dostałem tel od uprzejmego Mistrza z ASO:
      Kody błedów:
      P1095 - niskie parametry układu sterowania ciśnieniem paliwa
      P1087 - wyskokie napięcie czujnika SPR (przyczyny: pusty zbiornik paliwa, paliwo niezgodne ze specyfikacją)

      czyli: WSZYSTKO JASNE !!!
      Last edited by rambo7; 07-01-2017, 19:45. Powód: edit
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        ja już sam się zastanawiam, co u mnie jest. bo objawy jak u góry. zanim wymienię czujnik postawię go do ciepła ;-) one chyba lubią ciepło....bez sensu

        Comment


        • #5
          witam mam pytanie czy ktos wymienial swiece w 1, 7 ctdi jak to sie robi i po jakim przebiegu sie je wymienia

          Comment


          • #6
            a do ropy przy tankowaniu do pelna dolejcie ze dwa litry benzyny i nie zamarza

            Comment


            • #7
              co do praktyki dolewania PB do ON to ja tego nie praktykuję i raczej bym nie polecił.

              co do świec w CTDi to instrukcja nie przewiduje wymiany tego elementu, do +5stC świece nie biorą udziału w uruchomieniu auta. Wymieniać można wszsytko - tylko po co?
              świece żarowe to nie świece iskrowe.

              dobrze że mamy odwilż - me auto wróciło do życia - ropa odmarzła.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                ludzie to nie ropa w baku marznie tylko ropa w filtrze paliwa poniewaz jest on nie podgrzewany i napwno jest w nim parafina zabrudzenia i woda mi sie stalo identycznie wymienilem i gra przy wymianie spyscie ze starego pozostalosci do sloika i zobaczycie co tankujemy w polsce na stacjach

                Comment


                • #9
                  ja wymieniłem w grudniu po pierwszych -20 i zrobiłem głupote bo dałem za świece 80zł sztuka i nic nie zmieniło w odpalaniu przy tak niskeij temp. po wymianie okazało się, że stare świece są dobre

                  zgadzam się, chociaż po wymianie filtra paliwa problem z zamarzaniem nie zniknoł
                  Last edited by Tomo1; 12-02-2010, 15:54.

                  Comment


                  • #10
                    no kochani założyłem dziś sam przepływowy podgrzewacz paliwa - było ciężko bo chciałem to zrobić jaknajlepiej i estetycznie - o efektach poinforuję - i czekam na mrozy ! mam kilka fotek oczywiście jak kto chce mogę się pochwalić co jak gdzie zrobiłem.
                    Last edited by rambo7; 31-05-2011, 08:53.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      to dziwnie że mechanik nie sprawdzał czy świece są jeszcze sprawne zwykle tak robią u mnie jka miałem problemy z odpalaniem wymieniłem świeczki i okazało się z 2 są wypalone (końcówki były już powyłamywane) i nie działały a 2 pozostałe były tez na wykończeniu. problemy z odpalaniem zniknęły. a tak z ciekawości rambo mógłbyś fotke rzucić jak to wygląda pod maską i ile to czasu trwało zakładanie i takie tam

                      Comment

                      Working...
                      X