Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Filtr cząstek stałych (DPF) w dieslu N22A

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez dawid Zobacz posta
    czy w normalnym układzie, gdy wszystko działa sprawnie, filtr po regeneracji tak szybko by sie zatkał?? raczej nie?! :/
    1. DPF to Filtr Cząstek Stałych. Warto uświadomić sobie, że filtruje wszystko co z silnika wylatuje. Oprócz produktów spalania mieszanki paliwa z powietrzem również takie "drobiazgi" jak np:
    - śmieci przelatujące przez filtr powietrza i paliwa
    - dodatki do paliw (często nie wiemy nawet jaką mamy zawartość paliwa w "paliwie")
    - produkty spalania oleju
    - produkty zużywania się elementów silnika (przede wszystkim z okolic miejsc którymi paliwo i powietrze do silnika się dostaje - tłoków, cylindrów, zaworów, sprężarki)

    2. Regeneracja niestety nie załatwia problemu cząstek stałych których nie da się "wypalić" żywym ogniem do postaci gazowej

    3. Efekty "przytkanego" DPF to najczęściej objawy podobne do połączenia dwóch zjawisk:
    - przytkanego wydechu (strata mocy silnika) oraz
    - prób "regeneracji" przez elektronikę samochodu DPF (zwiększone zużycie paliwa)

    Podsumowując, musisz:
    1. ocenić stan swojego silnika,
    2. na tej podstawie podjąć decyzję o regeneracji/wymianie DPF
    3. stosować się do zaleceń związanych z eksploatacją samochodu wyposażonego w DPF
    UFO 1.8 Sport 2009

    Comment


    • #17
      Jak nie jesteś "eco" a sprawia Ci problemy to wywal to cholerstwo, ogarnięty tuner poradzi sobie z modyfikacją softu i zapomnisz o kłopocie.
      Nie wszystkie Civy w dieslu miały go na pokładzie (zależnie od państwa w którym były sprzedawane).
      Koszt demontażu waha się od 800zł do 2000zł w zależności od miejsca w którym chciałbyś to zrobić. Ja mam to już za sobą.
      W momencie gdy komp dawkuje paliwo do filtra by go wkrótce wypalić to nawet na biegu gdy puścisz gaz to spalanie pokazuje 3-4l/100km (normalnie zero, czyli jedną kreskę)
      To że czasem spalanie na jałowym wariuje to normalne. Chyba to coś na zasadzie kalibracji.
      Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

      Comment


      • #18
        https://www.naprawasamochodowkrakow....FcZc3godzw4AnA to tylko przykład że nie jest to odosobniony pomysł Butlera
        Pzdr.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez Butler Zobacz posta
          (...) sprawia Ci problemy to wywal to cholerstwo
          całkowicie popieram !
          Bez wchodzenia dyskusję nad istotą dpf, dpf jest całkowitym nieporozumieniem od samego początku jego powstania. Na przestrzeni dziejów tak to już zawsze było i jest, - jeszcze nic nigdy francuzi nie wymyślili dobrze. Parę rzeczy im tylko w miarę wyszły i to na szczęście nie przy ich całkowitym udziale to Louis de Funès, nie był całkiem francuzem, bo i to by spieprzyli .
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #20
            Hmm francuskie DPFy z tym dolewaniem czynnika AdBlue co prawda niby lepiej i bardziej bezproblemowo chodzą niż te "bezobsługowe" suche niemieckie i japońskie Ale generalnie zgadzam się z przedmówcą, rzeczy wymyślonych przez Francuzów generalnie unikam, a jeśli chodzi o motoryzację to szczególnie

            Ja też bym DPF usunął natychmiast i nie wyrzucał pieniędzy... Tym bardziej, że filtry same w sobie są raczej antyekologiczne, bo te trochę sadzy co wyłapią nijak nie równoważy wydatku energetycznego do wydobycia potrzebnych do ich stworzenia surowców i procesu ich obróbki - tak naprawdę kolejna rzecz "pseudoeko" napędzająca rynek i kasę do kieszeni koncernów. W dodatku przytkanie filtra i ciągłe wypalanie powoduje emisję masy kolejnych spalin, rozrzedzanie oleju silnikowego ( = częstsze jego wymiany...) oraz skraca życie silnika, które zazwyczaj równa się życiu samochodu - kolejny raz należy zadać sobie pytanie, gdzie tu ekologia? Bo ja jakoś nie widzę Także nie ma nawet co mieć wyrzutów sumienia pod kątem ekologii usuwając to

            A tymczasem jest już plan zakładania DPFów do nowych silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim, bo się okazuje że on też cząstki stałe emituje... moje gratulacje "postępu".
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #21
              Trzeba uważać z usuwaniem DPF w Civicu w byle pierwszym warsztacie który takie usługi wykonuje.
              Permanentnie ciągnie się temat niedziałającego tempomatu po modyfikacji softu.
              Wynika to w 100% z niewiedzy osoby podejmującej się przeprogramowania komputera.
              Jeśli taki symptom się pojawi nie szukajcie problemów w czujnikach itp. bo to kwestia erroru który się pojawia w tle (niewidoczny dla kierowcy bo wyłączony przez magika od DPF) i z automatu rozłącza Cruise Control.
              Cisnąć temat albo żądać zwrotu gotówki, mam namiar na gościa w Płocku który na odległość udanie przeprogramował większość Civiców które mu wysłałem.
              Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

              Comment


              • #22
                tak na dokładkę świeże tematy z sieci, żadna tajemnica https://biznes.onet.pl/nowoczesny-di...czednosc/6n6sh
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  Hej Panowi
                  dziękuję za odpowiedzi i rady... akurat tak się składa że mieszkam w Wiedniu i tu mam zarejestrowany samochód. Wywalenie filtra tutaj raczej nie wchodzi w gre, chociaż musiałbym sie dowiedzieć jaka jest emisja spalin po wywaleniu go, i czy może jednak samochod przeszedlby przegląd. Jesli nie, chyba lepiej sciągnąć samochod do polski, wymontować filtr i go sprzedać, bo poza tym filtrem auto jest w świetnym stanie. Macie jakieś pomysły??
                  pozdrawiam

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez dawid Zobacz posta
                    Wywalenie filtra tutaj raczej nie wchodzi w gre, chociaż musiałbym sie dowiedzieć jaka jest emisja spalin po wywaleniu go, i czy może jednak samochod przeszedlby przegląd
                    ale co? Austria to co kraj 3-ciego świata?
                    Samochód może być zarejestrowany na Kamczatce, jeśli jeździ po polskich drogach czyli w Unii Europejskiej musi mieć przegląd techniczny ...skąd? np 2 lata to co wtedy?? będziesz jechał na Kamczatkę? .
                    Roztaczasz czarne wizje .
                    Bez problemu przejdzie przegląd techniczny, jakość spalin tego diesla (w modelach bez DPF) jest o 5 raz czystsza od WV nawet z podwójnym DPF ... wiec o czym mowa .
                    Będziesz w PL wywal go tutaj, ze 3 razy taniej wyjdzie, po wywaleniu i tak będzie jednym z najczystszych silników w klasie.

                    Pisaliśmy już o tym do czego służy DPF? - na na pewno nie do oczyszczania spalin jak byś podjechał na przegląd kiedy byłby w trybie dopalania sadzy - to na bank byś przeglądu nie przeszedł , diagnosta niemiecki czy austriacki kazał by ci jechać rozgrzać silnik i to wydmuchać (w atmosferę) bo przekroczenia by były powyżej dopuszczalnych norm.
                    Ten diagnosta w Wiedniu jak by zobaczył te kontrolkę - to by od razu Ci podziękował , najpierw ASO potem Pan wróci , nie wierzysz ... spróbuj .
                    Last edited by rambo7; 20-12-2013, 18:17.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez dawid Zobacz posta
                      chociaż musiałbym sie dowiedzieć jaka jest emisja spalin po wywaleniu go, i czy może jednak samochod przeszedlby przegląd
                      Cześć.
                      Musisz nie tylko sprawdzić emisję, ale i brzmienie austriackich przepisów w tym zakresie. Są uregulowania prawne wykluczające taką ingerencję bez względu na efekt finalny. Fabryka zamontowała i ma być, nawet jak szkodzi zamiast pomagać. Nie wiem jak to wygląda tam u Ciebie, ale warto sprawdzić.
                      Pozdrawiam.
                      Ps. Co do pomysłów, mam jeden blisko związany z Twoim. Daj znać jak zdecydujesz Się na sprzedaż w Polsce po obniżonej ze względu na Forum cenie.

                      Comment


                      • #26
                        A kto każe go wycinać? Przecież można go wytłuc w środku (zrobić przelot) i nikt się nie będzie czepiał przy przeglądzie.
                        Fakt, nie sprzedasz go... Ale w takim stanie chcesz go komuś pchnąć? Hmm... Chyba że na odzysk metali.
                        Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                        Comment


                        • #27
                          dzieki
                          postaram sie jeszcze poszukać przyczyny dziwnego zachowania. Wydaje mi sie ze musi byc coś, co nie pozwala przeprowadzić w filtrze pierwszego (nieawaryjnego) trybu wypalania. Może jakiś czujnik?? A może coś z układem paliwowym?? CIVIC pali cały czas 1-2l wiecej na 100km niz pokazuje komputer.

                          Comment

                          Working...
                          X