Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Diesel w oleju??? 2.2 iCTDI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Diesel w oleju??? 2.2 iCTDI

    SIEMKA wszystkim.
    powoli mam dosc mojej hondy civic 2,2 sport jak ktos juz czytal moje posty to wie ze to nie pierwszy moj problem z nia.
    Teraz zastanawia mnie podwyzszony stan oleju w silniku spowodowany nie wiadomo czym.po drugiej wymianie oleju juz zaczynalo sie tak pokazywac ale nie w wielkich ilosciach i nic z tym nie robilem wydawalo mi sie ok ze moze zle spojzalem albo ze zle auto stalo, ale nie teraz gdy po trzeciej wymianie oleju po przejechaniu 5000 km stan sie podniusl o drugie tyle co jest od min do max pojechalem z tym do hondy a tam facio zdziwiony, zlal z niej litr oleju i zrobilo sie max pytalem czy moze jaki uczen u nich mogl wlac za duzo to powiedzial ze nie ma mowy wiec spytalem czym to moze byc spowodowane to powiedzial ze moze to byc np disel dostajacy sie do oleju i ze jak sie pojawi to ma przyjechac.Wyjechalem z serwisu myslac ze to i tak byl blod jakiegos mechanika ze moze nie zlal do konca starego oleju przy wymianie ale niestety nie przejechalem jakies 700 km i wydaje mi sie ze znowu stan sie podnosi i mnie to strasznie dziwi bo jest to auto z 2007 roku na gwarancji i ma ok 50000 km dopiero, strasznie mi sie to nie podoba i nie wiem co zrobic jezeli faktycznie bedzie cos z silnikem czy mam mozliwosc sie starac o drugie auto ja jestem taki ze jezeli cos jest raz rozkrecane to juz nigdy nie bedzie takie jak bylo fabrycznie skrecone i nie widzi mi sie juz ta honda.czy ktos ma tez albo mial taki problem i czy to jest grozne w tej chwili dla silnika zanim cos z tym zrobia.

    pozdrowienia

  • #2
    Jeżeli coś dostaje się do oleju to zawsze jest groźne i powoduje zmiane właściwości oleju i oczywiście związane z tym szybsze zużycie, a nawet zatarcie. Jestem zdziwiony, że serwis tak to lekceważy. Nie odpuszczaj i zgłaszaj to w serwisie i to tak żebys miał dowody, gdyby coś się rozpier...
    Daj znać, jak coś się zmieni.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Jarek civicVIII Zobacz posta
      SIEMKA wszystkim.
      powoli mam dosc mojej hondy civic 2,2 sport jak ktos juz czytal moje posty to wie ze to nie pierwszy moj problem z nia.
      Teraz zastanawia mnie podwyzszony stan oleju w silniku spowodowany nie wiadomo czym.po drugiej wymianie oleju juz zaczynalo sie tak pokazywac ale nie w wielkich ilosciach i nic z tym nie robilem wydawalo mi sie ok ze moze zle spojzalem albo ze zle auto stalo, ale nie teraz gdy po trzeciej wymianie oleju po przejechaniu 5000 km stan sie podniusl o drugie tyle co jest od min do max pojechalem z tym do hondy a tam facio zdziwiony, zlal z niej litr oleju i zrobilo sie max pytalem czy moze jaki uczen u nich mogl wlac za duzo to powiedzial ze nie ma mowy wiec spytalem czym to moze byc spowodowane to powiedzial ze moze to byc np disel dostajacy sie do oleju i ze jak sie pojawi to ma przyjechac.Wyjechalem z serwisu myslac ze to i tak byl blod jakiegos mechanika ze moze nie zlal do konca starego oleju przy wymianie ale niestety nie przejechalem jakies 700 km i wydaje mi sie ze znowu stan sie podnosi i mnie to strasznie dziwi bo jest to auto z 2007 roku na gwarancji i ma ok 50000 km dopiero, strasznie mi sie to nie podoba i nie wiem co zrobic jezeli faktycznie bedzie cos z silnikem czy mam mozliwosc sie starac o drugie auto ja jestem taki ze jezeli cos jest raz rozkrecane to juz nigdy nie bedzie takie jak bylo fabrycznie skrecone i nie widzi mi sie juz ta honda.czy ktos ma tez albo mial taki problem i czy to jest grozne w tej chwili dla silnika zanim cos z tym zrobia.

      pozdrowienia
      No niestety mój Ojciec jest podobnego zdania,że juz nie będzie takie jak nowe ;-/Trudno odpowiedzieć na twój problem. Teraz to kwestia czasu i zobaczysz co się dzieje. ja proponowałbym Ci pojechać z samochodem do prawdziwej firmy tak jak forumowicz h16v i oni doszli by co tam się dzieje. ASO jest dobre,w naprawach powypadkowych i takich drobnych usterkach,a na resztę to się nadają już nie powiem do czego. Ubiegać o nowego Civic-a mógłbyś ubiegac się jak o by były częste awarie-chociaż i tak to jest długa droga przez męke i twoje argumenty mogłyby nie wystarczyć. Najlepszy serwis(drogi) to DEKRA wszystkiego dojdą

      Comment


      • #4
        witam narazie jestem "zielony" w tj chwili po na zi jakich kolwiek pism mnym silniku poziom jest nizszy niz na cieplym a mysle ze powinno byc odwrotnie musze jeszcze troche poczekac i zobaczec jak bedzie dalej bo teraz pewnie uslysze ze w tej chwili niemoga nic stwierdzic.oni zaczynaja sie brac za robote jak juz naprawde widac bezwzglednie ze cos jest nie tak.a co do jakichkolwiek pism onosnie napraw na gwrancji w hondzie to ponoc nic takiego nie istnieje mialem tak z wklejeniem przedniej szyby gdy po zimie okazalo sie ze mam w samochodzie akwarium no i niestety nawet niemam jakiejkowiek pamiotki po tej wizycie w hondzie.auto kupilem i serwisuje w niemczech i tam na moje pytanie czy dostane jaki kolwiek papierek to dostalem jednoznacznie ze honda nie wystawia nic.Tak samo jest z autem zastepczym, jezeli nawet auto zostawie na naprawe na gwarancji to go nie dostane chyba ze zaplace jak za wynajem bo honda nie placi.Dla mnie to jest to dziwne ale niewiem jak jest gdzie indziej.

        pozdrawiam Jarek

        Comment


        • #5
          Czy jeżdzisz na krótkich dystansach. Myśle że tak. A przyczyną twoich kłopotów jest DPF. DPF filtr cząstek stałych ma za zadanie spalić wszystkie cząsteczki sadzy i wszystkiego co sie osadzi w tym filtrze a potrzebuje do tego paliwa więc co jakiś czas komputer daje sygnał i paliwo dostaje się do obiegu z olejem nie powinno sie to dziać w tej ilości co opisujesz bo powinno sie spalić ale jest to dopuszczalne. Z tym że powinna sie zapalić kontrolka filtra gdy jest on zapchany, tego filtra sie nie wymienia. Jeżeli sie myle niech mnie ktoś sprostuje.

          Comment


          • #6
            andre dobrze pisze

            tu jest cały artykuł na temat filtra cząstek stałych i związanych z nim problemów
            Filtr czątek stałych - Jak o niego dbać?

            A wszystko przez ekologów. ehh
            Last edited by kondzi; 27-06-2009, 19:52.

            Comment


            • #7
              W benzynie ten filtr tez występuje? Mam nadzieję że nie

              Comment


              • #8
                jedynie w wolnossacych

                silniki benzynowe produkują zdecydowanie mniej cząstek stałych ( sadzy, pyłów itp.)

                Comment


                • #9
                  Ciekawy tekst. Nasuwają mi się jednak pewne wnioski:
                  - nasze samochody musza mieć te filtry bo z czasem nie da się wjechać do żadnego większego europejskiego miasta (patrz Berlin) - to znak czasów i przepisów ale także coraz bardziej zanieczyszczonego świata czemu nikt z Was zaprzeczyć nie może,
                  - zastanawiam się jak na to wszystko reaguje filtr oleju i czy daje sobie radę z paliwem, które spływa do miski
                  - dla mnie to kolejny dowód na to, że trzeba częściej zmieniać olej i filtr - nadmienię, że problem z pomarańczową kontrolką u mnie zniknął,
                  - nie używać samochodu w mieście - prawdę mówiąc stosuję tą zasadę z powodzeniem i używam Hondy jedynie w trasach (ale to moje subiektywne podejście więc rozumiem tych co muszą jeździć),
                  - może Honda nie dopracowała tego nadwozia ale silnik 2.2CTDi był wielokrotnie nagradzany i jest używany po dziś dzień również w Accordach więc nie wierzę w jego zawodność (na razie ).
                  h16v
                  Civic i-CTDi
                  średnie spalanie

                  Comment


                  • #10
                    Myślicie że to silnik hondy taką ma przypadłość,nie bo kumpel ma Mazde 6 i też miał taki problem z tym że on na bagnecie oleju ma trzecią kreske która to informuje o dopuszczalnej max ilości oleju. Ale najlepsze w tym wszystkim było to że gdy pojechał na wymiane oleju to wlano mu właśnie do tej max kreski oleju, ale nie w ASO zaznaczam. Mechanik dziwił sie że do dwu litrowego diesla udało mu sie wlać prawie 7 litrów oleju. Oczywiście póżniej trzeba było spuścić nadmiar tego oleju gdy mu powiedziałem że to nie możliwe żeby mu tyle tego oleju sie tam pomieściło. Kupa śmiechu było gdy spuszczaliśmy ten olej.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Jarek civicVIII Zobacz posta
                      SIEMKA wszystkim.
                      powoli mam dosc mojej hondy civic 2,2 sport jak ktos juz czytal moje posty to wie ze to nie pierwszy moj problem z nia.
                      Teraz zastanawia mnie podwyzszony stan oleju w silniku spowodowany nie wiadomo czym.po drugiej wymianie oleju juz zaczynalo sie tak pokazywac ale nie w wielkich ilosciach i nic z tym nie robilem wydawalo mi sie ok ze moze zle spojzalem albo ze zle auto stalo, ale nie teraz gdy po trzeciej wymianie oleju po przejechaniu 5000 km stan sie podniusl o drugie tyle co jest od min do max pojechalem z tym do hondy a tam facio zdziwiony, zlal z niej litr oleju i zrobilo sie max pytalem czy moze jaki uczen u nich mogl wlac za duzo to powiedzial ze nie ma mowy wiec spytalem czym to moze byc spowodowane to powiedzial ze moze to byc np disel dostajacy sie do oleju i ze jak sie pojawi to ma przyjechac.Wyjechalem z serwisu myslac ze to i tak byl blod jakiegos mechanika ze moze nie zlal do konca starego oleju przy wymianie ale niestety nie przejechalem jakies 700 km i wydaje mi sie ze znowu stan sie podnosi i mnie to strasznie dziwi bo jest to auto z 2007 roku na gwarancji i ma ok 50000 km dopiero, strasznie mi sie to nie podoba i nie wiem co zrobic jezeli faktycznie bedzie cos z silnikem czy mam mozliwosc sie starac o drugie auto ja jestem taki ze jezeli cos jest raz rozkrecane to juz nigdy nie bedzie takie jak bylo fabrycznie skrecone i nie widzi mi sie juz ta honda.czy ktos ma tez albo mial taki problem i czy to jest grozne w tej chwili dla silnika zanim cos z tym zrobia.

                      pozdrowienia
                      Witaj!! Choć jestem użytkownikiem Hondy CR-V z silnikiem diesla, a to ten sam motor co w CIVIC-u mam ten sam problem z przybieraniem oleju w silniku. W ASO jednym twierdzą,że tak ma być bo auto ma filtr cząstek stałych DPF, a winnym ASO odwrotna sytuacja- to jakiś problem i.........gdy usłyszą, że auto zakupione w Niemczech ( zamówione jako nowe bo był krótszy czas oczekiwania i cena ciekawsza za tą wersję), odsyłają do Niemiec bo..... coś tam, coś tam- generalnie uważam serwisy hondy poniżej poziomu..... A najdziwniejsze, że na początku przez pierwsze parę tysiączków kilometrów tego zjawiska nie było- do pierwszej wymiany oleju, którą zrobiłem tu w kraju. Po tym się zaczęło.......Generalnie wiem kiedy się ten filtr wypala - inaczej pracuje motor i gwałtownie wzrasta zużycie paliwa na wskaźniku chwilowego.... nie przerywam tego procesu jadę za miasto (wysokie obrotu ok 3 tys, tempomat i 10 min jazdy filtr wypalony) tak mniej więcej mówi instrukcja. A oleju przybywa i..... Może już znalazłeś przyczynę tego- to daj znać

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Jarek civicVIII Zobacz posta
                        SIEMKA wszystkim.
                        Teraz zastanawia mnie podwyzszony stan oleju w silniku
                        Przepraszam, że zadam może idiotyczne pytanie Jarku ale jak żeś doszedł do tego, że masz podwyższony poziom oleju - mam na myśli czy sprawdzasz to regularnie czy miałeś jakiś komunikat na wyświetlaczu? Pytam ponieważ mówiąc szczerze kontrolę poziomu oleju robię bardzo rzadko.
                        h16v
                        Civic i-CTDi
                        średnie spalanie

                        Comment


                        • #13
                          Witam wszystkich po dlugiej przerwie.z tym problem oleju jezdze do dzis.Bylem juz chyba ze trzy razy w sewisie i za kazdym razem zadnych konkretow.ostatnie dwie wizyty mnie strasznie zdenerwowaly, bo normalnie maja tam czlowieka za idiote, mysle tak dlatego iz plombujac korek wlewu oleju powinni moim zdaniem poinformowac klienta o takowych dzialaniach gdyz chca sie upewnic czy np nie dolewam sam itp.ok rozumiem to, ale nie uczynili tego a ja niewiedzac o tym odkrecilem korek w celu pokazania znajomemu mechanikowi co sadzi o tym i chcial powachac czy moze czuc jakies spaliny itd.oczywiscie zerwalem ich prowizoryczna plombe z farby.gdy stan sie znowu podniusl pojechalem ponownie do hondy, tam ponownie spuscili troche oleju oczywiscie zas zaplobowali i nic nie powiedzieli oprucz tego zeby nie dolewac a ja hahahaha od nowosci ani kropli nie dolewalem jeszcze. Rozumiem ze musieli to przyjac za zart bo byla zerwana plomba ale poprostu z mojej niewiedzy.Tej drugiej tez nie zauwazylem odrazu tylko po jakims czasie gdy czyscilem te plastikowa pokrywe silnika wtedy ku mojemu zdziwieniu zobaczylem ze korek jest polaczony kapka niebeiskiej farby z korpusem a porzednio musialo byc tak samo tyle ze czerwona, doszedlem do wniosku ze juz wczesniej mialem i dlatego tak glupio mi powiedzieli o tej dolewce. 'Jakis tydzien temu bylem ponownie bo jest juz spowrotem wiekszy stan i odrazu powiedzialem czemu mnie nie informowali o swoich praktykach, nie padla zadna odp. a co do tej czerwonej, to ze tylko raz plombowali i ze niewiedza nic o tej czerwonej farbie, ale ok przyznali mi wkoncu racje o tym oleju i powiedzieli ze musza zadzwonic to glownej siedziby i spytac co maja z tym zrobic,i na tym sie skonczylo mina tydzien i nic ciekawe ile jeszcze moge zrobic kilometrow bez zadnych obaw, a w sobote wybieram sie w podroz jakies 3000km. a mysle ze juz z ta dolegliwoscia zrobilem conajmniej juz ze 30tys ciekawe jak wytrzymaly jest silnik hondy na rozcienczony olej dieslem. pewnie niedlugo sie dowiem to napisze

                          pozdrawiam wszystkich pechowych posiadaczy ufo heheheheheh

                          Comment


                          • #14
                            Wam przybywa, a ja notorycznie musze dolewac oleju, srednio wychodzi jakies 0,7 do 1,0 L na 1000km
                            Zastanawiam sie czy z drogiego 5W30 nie przejsc na tanszy olej o parametrach 0W40
                            Auto ma przebieg 41tys km

                            Comment


                            • #15
                              Jarek civicVIII, a jaki masz poziom płynu chłodniczego? Bo coś musi powodować podwyższanie się poziomu oleju.

                              Comment

                              Working...
                              X