Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z wymuszeniem wypalenia dpf - wypalenie przerwane przy 150 stopniach C.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem z wymuszeniem wypalenia dpf - wypalenie przerwane przy 150 stopniach C.

    Witam
    Jestem tu nowy i mam problem DPF-em w swojej Hondzie 1.6 i-DTEC 120KM. Mianowicie chodzi mi o to, że nie mogę wykonać procedury wypalenia dpf. Jak próbuje wypalić temperatura wypalania dochodzi do 150 C i nagle operacja zostaje przerwana. Wszystko zaczęło się to od kontrolki silnika na desce i po sprawdzeniu okazało się, że padł czujnik różnicy ciśnień. Wymieniłem go i od wymiany zaczęły się problemy z dpf-em. Nie można wymusić wypalenia bo zostaje przerwany. Teraz mam następujące błędy P242F i P24A4, które wskazują na zapchany dpf. Wcześniej nie miałem, żadnej żadnej informacji że dpf jest przytkany lub jakiejkolwiek innej informacji a teraz takie problemy Do tej pory zrobiłem ponad 40 tys km bez żadnego problemu na liczniku 186 tys. km. Pytanie brzmi czy można go jeszcze wypalić czy zostaje tylko pranie. Może miał ktoś taki przypadek?
    Pozdrawiam

  • #2
    Sprawdź czujniki temperatury, jeden jest przed, drugi za dpf.
    150 stopni to zdecydowanie za nisko do rozpoczęcia wypalania...
    Czujnik różnicy ciśnień kupiłeś nowy? Używany? OEM? Zamiennik.

    Comment


    • #3
      Witaj
      Czujniki temperatury są sprawdzone, niby są dobre. Czujnik kupiłem używany ale wiem, że jest dobry bo był sprawdzony i trzyma parametry. Chyba, że ktoś ma jakieś dane jakie powinny mieć parametry te czujniki. Wówczas będę pewny czy są dobre. Najgorzej ze w okolicy nikt się nie zna na Hondach. Salon Hondy już nie prowadzi usług jest likwidowany. A tym autem do serwisu nie dojadę chociaż na diagnostykę. Zastanawia mnie jeszcze jedno bo czujnik temperatury paliwa pokazuje temperaturę paliwa jaka jest ale w podaje też wartość -25C i na jednym z komputerów było info żeby wymienić filtr paliwa wymieniłem ale informacja dalej jest o wymianie może być uszkodzony czujnik ten w filtrze? Czy to może mieć też związek, że filtr nie chce się wypalić?

      Comment


      • #4
        A skad jestes? Wymuszasz wypalanie przez HDSa? Jaka jest różnica ciśnień przed dfpem i po dfpie?
        4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

        If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
        Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


        Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

        Comment


        • #5
          Jestem ze Słupska. Nikt w okolicy nie ma HDSa. Na wejściu nie wiem czy dobrze pamiętam ale było 1,2-1,6 Paskala a na wyjściu 12-12,6 Przynajmniej tak pokazuje x-Tool D9. Podobne wartości są też na Texie. (mam nadzieję że nic nie pomyliłem bo sprawdzenia robie po koleżeńsku)

          Comment


          • #6
            Wyciągaj dpf i do prania... albo czujnik który kupiłeś też jest trefny.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • #7
              Spróbuj jeszcze jedną metodę ale ciut niebezpieczną. Jedź w nocy na S6 i dobrze daj mu w palnik, tak wiesz rozpędzaj sie na każdym biegu do 3,5krpm, a potem na 6tym ciśnij w opór tak żeby była wysoka temperatura spalin pod obciążeniem. Zrób rundkę przynajmniej 10km na pełnym palniku.
              4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

              If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
              Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


              Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

              Comment


              • #8
                Czujniki rzadko się psują, ja bym czujników nie ruszał. Najczęstsze pomysły są takie, że "jest komunikat dpf" - "to weź wymień czujnik by zgasł komunikat". To tak nie działa. Jak proces będzie prowadzony zgodnie z pampą ECU to czujniki to zauważą i same zgaszą komunikat. Wymiana czujnika dobrego na dobry niczego nie załatwia, wymiana czujnika dobrego na popsuty będzie komunikat "defekt czujnika". Nie ma takiego komunikatu, to zostaw czujniki w spokoju.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Witam
                  Niestety nic nie pomaga. Zrobiłem nawet tak, że odłączyłem jeden przewód od czujnika ciśnienia różnicowego przegoniłem ją tak z 30 km, pomogło ale niestety po wykasowaniu Błędów i przejechaniu jakiś 15 km wywalało błąd ze za dużo popiołu choć ciśnienie spadło. Dałem do prania dpf i dzisiaj założyłem, wykasowałem błędy po praniu różnica ciśnień spadła do 0,8 Ruszyłem w trasę dla sprawdzenia wszystko było ok ale do około 20 km po tym czasie zapalił się dpf po po następnych paru km auto w tryb awaryjny jutro będę wiedział jakie błędy. Nie wiem w czym jest problem. Jestem głupi.

                  Comment


                  • #10
                    czyli zasada ta sama, jak najszybciej znajdź warsztat który profesjonalnie to gówno deaktywuje, nie trwoń kasy i nerwów.

                    Poczytaj, wyciągnij wnioski i działaj .

                    Jak działa dpf w civic ix 1.6?

                    1.6 i-dtec DPF demontaż i regeneracja. DTC: P149D, P24A4, P0113, P0102.

                    DPF do wymiany po 30 tysiącach kilometrów?

                    1.6 i-dtec, ściska węże turbo-intercooler-dolot. DTC P0069

                    1.6 i-dtec 120kM Wypalanie DPF (dziwny dym)

                    1.6 i-DTEC - wersja bez DPF - bypass decat

                    Last edited by rambo7; 05-02-2024, 08:17.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment

                    Working...
                    X