Witam!
Jako że spadły temperatury a jest to moja pierwsza wspólna Zima z tym samochodem zaatakowała mnie kontrolka świec żarowych. Dzięki ogromnemu zasobowi postów na tym forum odkryłem że poprzedni właściciel miał jakąś przygodę, która spowodowała że przekaźnik w nadkolu kierowcy wisi pusty.
Do rzeczy - z wiązki wystają 2 urwane kable - jeden z nich to masa, drugi to stałe +12V. Więcej nie odkopalem, więc trzeba to poskładac od 0. Problem w tym że nie mogę nigdzie odnaleźć ścieżki jak ida kable w tym przypadku.
Byłbym wdzięczny jak ktos mógłby mi podpowiedzieć jak puścić instalacje - najprościej jak potrafię opisać o co mi chodzi :
Przekaźnik ma 4 piny (2 stalowe 2 miedziane)
Zakładam że stalowe to zasilanie, bo po podłączeniu tych pinów do aku słychać 'cyk' i piny miedziane się zwierają.
Teraz kwestia skąd dokładnie ma iść kabel (+) na 1 pin miedziany ? (Jeśli dobrze zrozumiałem inne tematy przekaźnik jest uruchamiany przez sterownik silnika kiedy warunki otoczenia tego wymagają - pytanie przez który konkretnie pin ze sterownika jest to realizowane?)
I pytanie czy dobrze kombinuje że ten stały (+12V) winien być wpięty w jeden miedziany styk, a z drugiego miedzianego powinno iść dalej do podgrzewacza na zielony kabel?
Jeśli coś jest nie zrozumiałe to przepraszam ale mam już mętlik w głowie od tych kombinacji. Poprzedni właściciel był mega aparatem i właściwie to chyba cud że samochód nie stanął w płomieniach ...
Liczę na konkretne odpowiedzi - chciałbym w końcu zamknąć ten temat raz na zawsze.
Pozdrawiam
Zapomnialbym dodać - Civic 2005r.
Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka
Jako że spadły temperatury a jest to moja pierwsza wspólna Zima z tym samochodem zaatakowała mnie kontrolka świec żarowych. Dzięki ogromnemu zasobowi postów na tym forum odkryłem że poprzedni właściciel miał jakąś przygodę, która spowodowała że przekaźnik w nadkolu kierowcy wisi pusty.
Do rzeczy - z wiązki wystają 2 urwane kable - jeden z nich to masa, drugi to stałe +12V. Więcej nie odkopalem, więc trzeba to poskładac od 0. Problem w tym że nie mogę nigdzie odnaleźć ścieżki jak ida kable w tym przypadku.
Byłbym wdzięczny jak ktos mógłby mi podpowiedzieć jak puścić instalacje - najprościej jak potrafię opisać o co mi chodzi :
Przekaźnik ma 4 piny (2 stalowe 2 miedziane)
Zakładam że stalowe to zasilanie, bo po podłączeniu tych pinów do aku słychać 'cyk' i piny miedziane się zwierają.
Teraz kwestia skąd dokładnie ma iść kabel (+) na 1 pin miedziany ? (Jeśli dobrze zrozumiałem inne tematy przekaźnik jest uruchamiany przez sterownik silnika kiedy warunki otoczenia tego wymagają - pytanie przez który konkretnie pin ze sterownika jest to realizowane?)
I pytanie czy dobrze kombinuje że ten stały (+12V) winien być wpięty w jeden miedziany styk, a z drugiego miedzianego powinno iść dalej do podgrzewacza na zielony kabel?
Jeśli coś jest nie zrozumiałe to przepraszam ale mam już mętlik w głowie od tych kombinacji. Poprzedni właściciel był mega aparatem i właściwie to chyba cud że samochód nie stanął w płomieniach ...
Liczę na konkretne odpowiedzi - chciałbym w końcu zamknąć ten temat raz na zawsze.
Pozdrawiam

Zapomnialbym dodać - Civic 2005r.
Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka
Comment