Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic VII 4EE2 Przekaźnik podgrzewacza paliwa Denso.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic VII 4EE2 Przekaźnik podgrzewacza paliwa Denso.

    Witam!
    Jako że spadły temperatury a jest to moja pierwsza wspólna Zima z tym samochodem zaatakowała mnie kontrolka świec żarowych. Dzięki ogromnemu zasobowi postów na tym forum odkryłem że poprzedni właściciel miał jakąś przygodę, która spowodowała że przekaźnik w nadkolu kierowcy wisi pusty.

    Do rzeczy - z wiązki wystają 2 urwane kable - jeden z nich to masa, drugi to stałe +12V. Więcej nie odkopalem, więc trzeba to poskładac od 0. Problem w tym że nie mogę nigdzie odnaleźć ścieżki jak ida kable w tym przypadku.

    Byłbym wdzięczny jak ktos mógłby mi podpowiedzieć jak puścić instalacje - najprościej jak potrafię opisać o co mi chodzi :

    Przekaźnik ma 4 piny (2 stalowe 2 miedziane)
    Zakładam że stalowe to zasilanie, bo po podłączeniu tych pinów do aku słychać 'cyk' i piny miedziane się zwierają.

    Teraz kwestia skąd dokładnie ma iść kabel (+) na 1 pin miedziany ? (Jeśli dobrze zrozumiałem inne tematy przekaźnik jest uruchamiany przez sterownik silnika kiedy warunki otoczenia tego wymagają - pytanie przez który konkretnie pin ze sterownika jest to realizowane?)

    I pytanie czy dobrze kombinuje że ten stały (+12V) winien być wpięty w jeden miedziany styk, a z drugiego miedzianego powinno iść dalej do podgrzewacza na zielony kabel?

    Jeśli coś jest nie zrozumiałe to przepraszam ale mam już mętlik w głowie od tych kombinacji. Poprzedni właściciel był mega aparatem i właściwie to chyba cud że samochód nie stanął w płomieniach ...

    Liczę na konkretne odpowiedzi - chciałbym w końcu zamknąć ten temat raz na zawsze.

    Pozdrawiam

    Zapomnialbym dodać - Civic 2005r.

    Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka

  • #2
    ważną sprawą jest że namierzyłeś miejsce generowania usterki a to już jest bardzo dobrze. Wiesz że problem leży w przekaźniku w nadkolu który odpowiada za działanie podgrzewacza paliwa.
    Niestety ja nie podpowiem Ci który kabel do czego bo nie mam modelu po lifcie i nie znam tych szczegółów kolorów kabli itd.
    Natomiast mogę tylko podpowiedzieć tematy o tym problemie, przeczytaj ten temat:
    1.7 CTDI kontrolka świec żarowych

    i w tym temacie jest jeszcze wiele odnośników do innych tematów - też przeczytaj - będziesz miał sporą wiedzę która może pomóc rozwiązać problem.
    W tym ww temacie we wpisie #8 jest podany link Przekaznik podgrzewacza PALIWA w rocznikach 2004-2005
    może to cię nakieruje na jakieś rozwiązanie.
    W tej chwili kontrolka się świeci i ona tylko komunikuje informację że układ podgrzewania nie działa. Jak prawidłowo zapniesz kable do wtyczki i potem do przekaźnika to kontrolka sama zagaśnie, będzie to oznaczało że system diagnostyki zauważył prawidłowo wykonaną naprawę i sam zgasi kontrolkę.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Chwilę mnie nie było, klasycznie jak trzeba zrobić cos przy Hani - obowiązki pochłaniają 110% wolnego czasu

      Wpadłem na pewien pomysł - czy jeśli zastosuje przekaźnik, który uruchomi się po zapłonie (jakbym dokładał podgrzewacz jak w jednym z Twoich poradników) i zasili podgrzewacz to kontrolka powinna zgasnąć ? Czy oryginalny podgrzewacz Denso ma termostat czy będzie grzał non stop ?

      Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka

      edycja z smartfona jest niemożliwa a z komputera możliwa tylko do 12h.
      r7
      Last edited by rambo7; 07-01-2020, 08:05. Powód: edit r7

      Comment


      • #4
        Przepraszam za jedno pod drugim ale coś nie mogę / nie umiem edytować posta przez tapatalk.

        SUKCES !
        Po rozpruciu całej wiązki która idzie między duża puszka bezpieczników a nadkolem udało się namierzyć brakujące kable.

        Dla potomnych :
        Kabel biały cienki - Sterowanie przekaźnika z ECU
        Kabel czarny cienki - Masa z karoserii dla przekaznika
        Kabel żółty gruby - (+) zabezpieczony bezpiecznikiem 30A w wąskiej puszce przy filtrze powietrza
        Kabel zielony gruby - Zasilanie podgrzewacza

        Jako że moja wtyczka uległa degradacji zwyczajnie każdy z kabli zakończyłem żeńska wsuwką, a sam przekaźnik postanowiłem wypuścić do komory silnika dla łatwiejszego dostępu w przyszłości. Ponadto pozwala to na założenie przekaźnika w dowolnej obudowie co rozwiązuje problem dostępności oryginału.

        W przypadku przekaźnika OEM kable biały i czarny wpinamy w nóżki 1 i 2, kabel żółty w nóżkę 3 i zielony w nóżkę 5

        W tym miejscu pragnę ogromnie podziękować całemu forum a szczególnie @rambo7, ponieważ jak widać na załączonym obrazku moja ponad półroczna wojna z kontrolkami CE i Świec żarowych została zakończona sukcesem.

        Szerokości dla was Panowie ! Dzisiaj jeszcze ostateczny test, klepniemy ponad 200km w różnych warunkach jazdy aby się upewnić że żaden błąd nie wróci. Pozdrawiam !


        Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • #5
          Civiv 1.7 cdti 2004 r przekaźnik podgrzewacza paliwa .

          Witam. Mam problem z grzaniem świec żarowych i kontrolką na kokpicie . Świece są nowe które niedawno wymieniłem . Przekaźnik koło filtra oleju podmieniałem bez rezultatu natomiast przekaźnik pod lewym nadkolem od podgrzewacza paliwa gdy nim potrząsam to słychać jakiś oderwany element i myślę , że on jest winowajcą . Jego symbol to mitsuba rc-2201 . Czy macie może na zbyciu taki przekaźnik sprawny oczywiście albo czy są jakieś nowe zamienniki ?
          Załączone pliki

          Comment


          • #6
            Przeniosłem we właściwy temat.

            Czytaj drugi wpis i przejrzyj tematy które tam podano.
            Jest kilka tematów o świecach żarowych przekaźnikach i podgrzewaczu
            sterownik świec żarowych - civic 2004 1.7 CTDi
            Kierownik Działu Diesla

            Comment

            Working...
            X