Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

siwy dym i przerażające stukanie 8gen 2.2 i-CTDi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    tam gdzie jest czerwony korek wlewu oleju (obieg oleju) poszukaj od razu uszczelek na te kołnierze! Mechanik zazwyczaj ich nie ma. Zakładać starych nie powinien. Bywa że te uszczelki nie są dostępne od ręki, trzeba poszukać a to generuje czas! Wtedy są pomysły by podpasować z czegoś innego, lub nawet wycinać, czasem nawet grubość ma znaczenie. Powinna być dokładnie taka (grubość, materiał) jak ta która siedziała. nie idź na półśrodki.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #32
      W zestawie są takie uszczelki, 2 metalowe 3 jakiś twardy papier.
      IMAG0037.jpg

      Comment


      • #33
        to jest klingieryt odporny na olej i wysokie temperatury - tak ma być! o to chodziło. im lepiej się przygotujesz do roboty tym mniej nieoczekiwanych problemów.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #34
          Jeśli jeszcze chodzi o uszczelki to tych od odpowietrznika (rurka przymocowana do kolanka dolotu)
          i połączenia wydechu (kolanko z rurą wydechową) nie mam i chyba przy wymianie turbiny ich nie potrzeba.
          Cała akcja wymiany odbędzie się w poniedziałek. Jednak jako że pracuję popołudniami autko odbiorę we wtorek i
          zdam relację oraz załączę zdjęcia starej sprężarki.

          Comment


          • #35
            W związku z tą operacją, sugerowałbym zmianę oleju. Dobrze by było gdyby nowa turbina miała zapewnione smarowanie be dodatku sadzy, który się teraz w oleju znajduje w dużym stężeniu oraz nieszczęsny dodatek ON. Ten 10W 40 Petronas półsyntetyk wymień na SAE 5W-40 ACEA B3/B4. Przykładowo:
            Liqui Moly Diesel Synthoil High Tech - 5W40
            SHELL HELIX ULTRA DIESEL -
            5W-40
            Castrol EDGE Turbo Diesel - 5W40 (będzie miał co prawda ACEA C3 ale może być)
            Valvoline Durablend DIESEL - 5W-40
            MOTUL 8100 X-Cess 5W40
            Mobil1 turbo diesel 0W-40.


            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #36
              Rozważam tą operację. Jako że jestem dość mało mobilny teraz to zapytam w warsztacie czy mogą od razu wymienić olej.
              Dzięki za sugestie co do typu oleju.

              Comment


              • #37
                Do dzisiaj żadnego przełomu, chłopaki spędzili 4 godziny przy Hondzie i nie jestem pewny czy dadzą radę.
                Dziwne dla mnie to trochę bo to nie ich pierwsza taka akcja. Chyba chcą mnie naciągnąć na kasę
                Czekam i się niecierpliwię.

                Comment


                • #38
                  Robota nie zawsze idzie jak po maśle,czasem nawet byle pierdoła potrafi pokazać rogi...

                  Comment


                  • #39
                    @m26 zgadza się każda robota nawet ta dobrze znana może napotkać na nieoczekiwane problemy.
                    Dostałem informacje że wszystko idzie w dobrym kierunku i Hondę będę mógł odebrać dzisiaj tak na 99%.
                    Prawdopodobnie będzie to jutro bo niestety popołudniu mnie niema. CDN

                    Comment


                    • #40
                      No to mam zagadkę, turbina wymieniona a dyyymi jak dymiła. Szlag mnie trafia. Jakieś sugestie?

                      Comment


                      • #41
                        jesteś pewny? (godz 2:10) część oleju dostała się do wydechu, ten olej jeszcze będzie jakiś czas zalegał.
                        Last edited by rambo7; 25-05-2017, 07:30.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #42
                          Zamieszczone przez slawek107 Zobacz posta
                          Jakieś sugestie?
                          Tak ,we wpisie 21. Dodatkowo proponuję oddać wtryskiwacze do sprawdzenia.
                          Przybywa stanu na bagnecie-to jest priorytet,tego nie ma prawa być.
                          Czy jesteś pewien że nigdy nie było tam DPF-a ?

                          Comment


                          • #43
                            Pewność na 100% po uruchomieniu i kilkunastominutowej pracy na wolnych obrotach pozostałości niedopalonego
                            oleju powinny zniknąć jednak dym jest jednostajnie bardzo obfity i nie do zniesienia. Takie białe bardzo gęste (nabite) kłęby dymu ręką
                            je dotykając aż ma się wrażenie że "ważą" sporo, takie zajebiste "poduchy" kłębiące się z rury wydechowej. Idę zaraz ustalić prace nad wtryskami.
                            Zdjęcia starej turbiny i kolektora za ok 2h wrzucę.

                            @m26 możesz rozwinąć myśl o tym DPF? W sensie jaki ma to wpływ na taaakie dymienie?

                            Comment


                            • #44
                              Jeśli miałeś DPF a teraz go nie ma bo został niefachowo wywalony,to jest duże prawdopodobieństwo ze powodem moze być uruchomiony właśnie proces czyszczenia tego filtra.
                              Czyszczenie polega na podaniu dodatkowego podwtrysku na otwarty zawór wydechowy w celu podniesienia temperatury w wydechu.
                              Problem polega na tym ze takie paliwo dopala sie w filtrze,którego Ty nie posiadasz,a drugi problem to taki że czyszczenie w nieskończoność niesie ze sobą szereg konsekwencji,jedna to stałe dolewanie paliwa do oleju.Co do wtrysków to powiem że ich dalece idąca niesprawność powinna byc zasygnalizowana błędem,bo zaraz wychodzą różne rzeczy związane z ciśnieniem paliwa,ale różne rzeczy już widywałem,więc jeśli nie ma konkretów to trzeba trzepać co się da.Czy to stukanie było harakterystyczne dla jednego cylindra czy raczej odgłos wskazywał na wszystkie 4 ? Występuje cały czas,czy tylko sporadycznie i jeszcze jedno: co zrobiłeś z olejem,wymieniłeś,upuściłeś czy dalej jest ponad stan?

                              Comment


                              • #45
                                Luzy wirnika góra - dół bardzo wyczuwalne luzy boczne na mój palec ok 0.5 - 1mm wyczuwalne bez problemu.
                                Strona spalin (gorąca) zawalona olejem chyba brak przepału silnika, po stronie wylotowej (zimnej) sucho i biało nie sugerujcie się czarnymi śladami bo to od rąk.

                                Stukanie było słyszalne ogólnie tak jak "grające" zawory ale z większym natężeniem. Trudno określić czy to z jednego czy czterech cylindrów.
                                Nie miałem możliwości nasłuchiwać z pozycji przy silniku bo ten stukot wydobywał sie podczas jazdy i w okreslonej pozycji pedału gazu (obrotów)
                                coś na zasadzie wyszukiwania gazem tego momentu drgań hałasu bardzo specyficznego.

                                turbo 228.000km
                                IMAG0039.jpg
                                IMAG0043.jpg
                                IMAG0040.jpg
                                Last edited by slawek107; 25-05-2017, 11:41.

                                Comment

                                Working...
                                X