Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

siwy dym i przerażające stukanie 8gen 2.2 i-CTDi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    no nie dziwne, każdy by się męczył z taką sytuacją. Co do oleju tak jak mówisz ma spełnione Normy, jednak przejście z SAE 5W-30 na 10W-40 to jest "grube przejście", oczywiście nie mamy zimy, ale możliwe że przyspieszyłeś pewien proces. Zauważ że mechanicznie turbinę nic nie boli, a jedynie co puściło to uszczelnienia. Oczywiście gdybamy. Natomiast zawsze należy doszukiwać się elementów przyczynowo - skutkowych.
    Dlatego mówię, turbiny w N22 mogą szwankować przy 450tys km ale nie 220, no i ona jest ok, z tym że nieszczelna.
    Zastanawiam się nad odpowietrzeniem turbiny odmą, dlaczego tam zapanowało wysokie ciśnienie? Chodzi oto że nawet jak ktoś zrobi turbo to niech zajrzy do przewodów i obiegu odpowietrzenia w części przewodu powietrznego jak na rysunku.
    Jak mówisz może to zbieg okoliczności a może miało to znaczenie to przejście grubo z SAE. Proponuję po regeneracji turbiny wrócić do SAE 5W-30 lub 5W-40 lub 0W-40. Unikaj stosowania SAE 10W.

    Wymiana turbiny - nie jest prosta, wymaga rozebrania nawet części podszybia dojścia od spodu i wyjęcia kilku elementów wokoło turbiny.

    turbo 2 N22.jpgturbo N22.jpg
    Last edited by rambo7; 10-05-2017, 10:29.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      Wielkie dzięki za rys. Kusi żeby się w weekend przygotować i walczyć.

      Comment


      • #18
        Na rysunku to wygląda już gołe ale zanim to zobaczysz to część samochodu musisz rozebrać, schemat to tylko tak wygląda.
        Samemu ... oj przemyśl. Musisz mieć co najmniej kanał a najlepiej podnośnik bo dojście może być potrzebne z każdej strony. Do tego masa różnych narzędzi i części. środki do odkręcenia zapieczonych gwintów - masz do czynienia z układem wydechowym czyli zapieczone śruby kolektora wydechowego, potem kolanek turbiny itd, przydać sie może palik do podgrzania śrub jak środki chemiczne nie pomogą, Doświadczenie w używaniu Momentu dokręcenia siła x ramię [Nm] ukręcenie którejś szpilki i jest zabawa. ASO zazwyczaj chce robić wszystko na wymienionych szpilkach, i uszczelniaczach, (dobre ASO) zrobi na używanych szpilkach ale wszystkie ponownie gwintuje narzynką, co większość mechaników nie robi. Uszczelnienia nie są czasem dostępne od ręki a niczego wycinać i sztukować nie polecam. Jak już wyjmiesz turbinę to i tak musi pójść na stanowisko diagnostyczne. Nie wiem czy jest sen się samemu w to pieprzyć wiele nie oszczędzisz a ktoś kto robi to zawodowo wie czego i jakich problemów "przy okazji" się spodziewać. Nawet jak masz doświadczenie to to nie jest jak odkręcenie i przykręcenie koła.
        Robotę warto zrobić zgodnie ze sztuką bo ta operacja wymaga precyzji siły doświadczenia i właściwego podejścia.
        Poczytaj ile problemów sprawia to mechanikom którzy wykonują takie remonty a klienci wracają bo niby efekt poprawy jest ale nie do końca.
        Masz wyjścia takie: odstawić do kogoś kto kompleksowo zajmuje się wyłącznie mechaniką turbin. (wyjmują, regenerują, montują. Tam popytać o to co napisałem nowe uszczelnienia i nowe szpilki a jak nie- to czy je ponownie gwintują! - konieczne to jest nawet jak na oko nie widać że trzeba).
        Oddać do ASO ale ty kupujesz regenerowane turbo wraz z kompletem uszczelek, oringów olejowych miedzianych itp.
        Przede wszystkim jednak to diagnostyka. Ustalić co powoduje kopcenie, i co powoduje rzęcholenie. Kopcenie - skłaniam się ku sprężarce, ale mimo to sprawdziłbym to - są sposoby.
        Co rzęcholi - wystarczy stetoskop za 12zł i osłuchać co i gdzie napieprza.

        Co zrobić możesz sam bezpiecznie?
        Rozebrać przewody dolotu za turbiną - część tzw zimna i zobaczyć czy jest olej w przewodach lub inny syf? płyn ...no czegoś tam się spodziewamy! Sprawdzić co jest w Intercoolerze - jak puściły uszczelniacze i dymi to czy na dnie w IC jest jakieś medium?
        Jak rozbierzesz przewody części zimnej turbiny, chwyć za wirnik i próbuj nim poruszać, nie powinien mieć luzów poprzecznych. (Luz będzie i może być, ale bardzo minimalny, ledwo wyczuwalny).
        Przykład oferty (nie lansuję i nie znam firmy,) https://allegro.pl/turbina-turbo-hon...2.html#thumb/1
        takie coś bym rozważył a montaż zlecił w ASO z którym wstępnie bym ustalił zakres robót, i by się przygotowali na taką robotę. Nie często się zdarza by do diesla mieli na stanie wszystkie niezbędne części, jak np uszczelki kołnierzy olejowych i wodnych.
        Last edited by rambo7; 10-05-2017, 11:23.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Zamówiłem juz sprężarkę i kolektor wydechowy bo mam blaszany i przy okazji wymienię.
          Jakby ktoś wrzucił linka do wymiany kolektora wydechowego bo wiem że gdzieś na forum była taka fajna instrukcja.

          Comment


          • #20
            Nic do tej pory nie zrobiłem Znajomy mechanik miał coś pilnego i się nie pojawił. Chyba autko trochę postoi bo niedługo wyjeżdżam na urlop a
            większość mechaników co pytałem to "zawaleni" robotą. Sam się nie podejmę bo mój warsztat jest dość skromny a jak wiadomo dobre narzędzia to pół roboty.

            Comment


            • #21
              Stukanie podczas jazdy to jest zapewne efekt sprężania zaciąganego z powietrzem oleju,dym na to wskazuje.Jednak to jest tylko skutek,tak samo jak awaria turbiny może być tylko skutkiem,o ile jest niesprawna.Moim zdaniem trzeba szukać najpierw u źródła,a może być nim niesprawny czujnik ciśnienia paliwa.
              Paliwo podawane w nadmiernych ilościach też powoduje stukanie,a dodatkowo trzeba brać pod uwagę fakt że oleju przybywa,a nie ubywa,co w przypadku nieszczelności na wirniku turbiny nie powinno mieć miejsca.

              Comment


              • #22
                Dzisiaj wyszły jaja bo zamówiłem nie taką turbinę. I teraz pytanie czy ta turbina co jest pokazana na rysunku kilka postów wyżej jest odpowiednia
                do mojego civica 2.2 ictdi 2006rok? Kupiłem przez pomyłkę do accorda i różni się wlotem zimnego powietrza (mocowanie na wąż opaską).
                Dzwonię do sklepu a tam lipa nie wyslą mi dopóki nie podam numerów ze starej. Niby ok ale mechanik powiedział niema części nie robię!!
                Kurka jaka sytuacja patowa.
                Do kolegi @m26 czy jak czujnik ciśnienia paliwa jest niesprawny powinno coś wywalić na desce? jakiś Check engine?
                dodam że nic się nie pali a Honda zapala bez problemu na wolnych cichutko pracuje tylko KOOOOPCI na biało że świata nie widać.

                Potrzebuję mieć pewność jaka turbina do civica 2.2.

                Dodałbym zdjęcia jaką kupiłem ale niewiem jak się to robi.

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez slawek107 Zobacz posta
                  Do kolegi @m26 czy jak czujnik ciśnienia paliwa jest niesprawny powinno coś wywalić na desce? jakiś Check engine?
                  bystrak jesteś, nie chciałem tego pisać, ale właśnie tak być powinno. .. oj, chciałbym aby mi (nam) się tylko czujniki psuły..było by super .
                  Zamieszczone przez slawek107 Zobacz posta
                  Kupiłem przez pomyłkę do accorda i różni się wlotem zimnego powietrza (mocowanie na wąż opaską).
                  tak, jest, to co na Schemacie podałem wpis #16 to ma być dokładnie tak jak na rys.
                  Co do samej turbiny to one są takie same, ale kolanka i złączki są inne w Civic inne w Acord i inne w CRV.
                  Sądzę że problemu nie będzie, (nie powinno być) kolanka da się wykorzystać. Czyli to co się da to pozamieniać. Kluczowe są "bebechy" turbiny.
                  Kolanko dolotu po prostu jest jak widzisz wykręcane, wykorzystaj to co masz. Chyba że cały korpus jest (co kupiłeś) nierozbieralny??? bo jak widzisz na rysunku kolanko jest odkręcane.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #24
                    Dzięki za szybką odpowiedź. Fakt może by poszło zamienić korpusy ale nie wpadłem na ten pomysł. Inaczej powiem angielscy mechanicy napewno tego nie
                    zrobią a druga sprawa to jakbym przełożył to tracę depozyt (100Ł) bo stara by wróciła z inny korpusem prawda?
                    Zamówiłem w innym sklepie tym razem kolega zapewniał na 100% że będzie pasować.

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez slawek107 Zobacz posta
                      Fakt może by poszło zamienić korpusy
                      ale korpus - co definiujesz "korpusem"? korpus to część ślimaka turbiny, kolanko - to nie korpus. Zatem Jeśli myślisz o wymianie ślimaka turbiny (korpus) oj! to niedobry pomysł, myślący mechanik tego nie powinien robić, wiąże się to z ponowną rozbiórką turbiny i jej wyważaniem pasowaniem itd. Jedyne co możesz wykorzystać to wszystkie elementy (patrz na rysunek) te które są przykręcone śrubami do korpusu ślimaka.
                      Musiałbyś być precyzyjny w pisaniu ewentualnie zrobić foto (z odpowiedniego profilu) tej turbiny co kupiłeś. Generalnie, jeśli korpus przechodzi od razu w profil dolotu i jest integralną częścią ślimaka turbiny - to musisz zmienić turbinę, nie kombinuj. Jeśli natomiast jak widać na rys. dasz radę przykręcić kolanko do kołnierza ślimaka - to mechanik sobie poradzi.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #26
                        widzisz różnice między Turbiną Accord a Civic ??
                        Accord 2,2 i-CTDi


                        Civic N22 2,2i-CTDi




                        to są identyczne turbiny co do parametrów technicznych ...ale zupełnie inny profil mocowania w części zimnej dolotu.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #27
                          O właśnie! Piękne zdjęcia. Pierwsze foto to turbina jaką kupiłem poprzednio czyli pudło.

                          Oczekuję na turbinę ze zdjęcia nr. 2
                          Tak zgadza się wymiana korpusa nie jest czynnością wykonalna w warunkach garażowych a tymbardziej w garażach angielskich.

                          Dodałbym zdjęcie ale nie kumam jak tego dokonać.18424698_120332000729669896_1321765893_n.jpg
                          turbo accord.jpg

                          Udało się wkleić zdjęcie. Jak przyjdzie kolejna (mam nadzieję dobra) to też wrzucę foto.

                          Jeszcze jakbyście ocenili ten kolektor. Będzie pasował? Na rysunku niby ok ale z góry osłona jest na 3 śruby a w moim jest na 2.
                          Czuję że też nie będzie pasował
                          18451855_120332000729978873_660618833_o.jpg
                          Last edited by slawek107; 17-05-2017, 14:16.

                          Comment


                          • #28
                            no więc właśnie, Turbina od Accorda nie spasujesz z Civic korpus ślimaka ma inne przyłącze dolotu.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              wymiana korpusa nie jest czynnością wykonalna w warunkach garażowych
                              Nie widzę przeciwwskazań do wymieniania tego nawet w piwnicy angielskiej
                              Zamieszczone przez slawek107 Zobacz posta
                              czy jak czujnik ciśnienia paliwa jest niesprawny powinno coś wywalić na desce? jakiś Check engine?
                              Wszystko zależy od harakteru usterki,bo nieprawdziwe wskazanie może być dla komputera jak najbardziej właściwe i nie musi być interpretowane jako błąd.
                              To tak jak byś zapytał ślepego ile widzi palców-odpowie że nie ma zadnych palców i dla niego ta odpowiedź będzie prawdą,a dla Ciebie kompletną bzdurą.
                              Jeżeli na podstawie pomiarów z innych czujników da się stwierdzić że za niewłaściwe parametry odpowiada dany czujnik,to komputer tej generacji go wskaże bo taki jest wymóg EURO,ale jeśli programowo nie da sie tego określić,to komputer będzie milczał.
                              W przypadku tego czujnika są procedury kontrolne które trzeba wykonać.

                              Comment


                              • #30
                                Wczoraj dotarła
                                IMAG0033.jpg
                                IMAG0034.jpg

                                Comment

                                Working...
                                X