no nie dziwne, każdy by się męczył z taką sytuacją. Co do oleju tak jak mówisz ma spełnione Normy, jednak przejście z SAE 5W-30 na 10W-40 to jest "grube przejście", oczywiście nie mamy zimy, ale możliwe że przyspieszyłeś pewien proces. Zauważ że mechanicznie turbinę nic nie boli, a jedynie co puściło to uszczelnienia. Oczywiście gdybamy. Natomiast zawsze należy doszukiwać się elementów przyczynowo - skutkowych.
Dlatego mówię, turbiny w N22 mogą szwankować przy 450tys km ale nie 220, no i ona jest ok, z tym że nieszczelna.
Zastanawiam się nad odpowietrzeniem turbiny odmą, dlaczego tam zapanowało wysokie ciśnienie? Chodzi oto że nawet jak ktoś zrobi turbo to niech zajrzy do przewodów i obiegu odpowietrzenia w części przewodu powietrznego jak na rysunku.
Jak mówisz może to zbieg okoliczności a może miało to znaczenie to przejście grubo z SAE. Proponuję po regeneracji turbiny wrócić do SAE 5W-30 lub 5W-40 lub 0W-40. Unikaj stosowania SAE 10W.
Wymiana turbiny - nie jest prosta, wymaga rozebrania nawet części podszybia dojścia od spodu i wyjęcia kilku elementów wokoło turbiny.
turbo 2 N22.jpgturbo N22.jpg
Dlatego mówię, turbiny w N22 mogą szwankować przy 450tys km ale nie 220, no i ona jest ok, z tym że nieszczelna.
Zastanawiam się nad odpowietrzeniem turbiny odmą, dlaczego tam zapanowało wysokie ciśnienie? Chodzi oto że nawet jak ktoś zrobi turbo to niech zajrzy do przewodów i obiegu odpowietrzenia w części przewodu powietrznego jak na rysunku.
Jak mówisz może to zbieg okoliczności a może miało to znaczenie to przejście grubo z SAE. Proponuję po regeneracji turbiny wrócić do SAE 5W-30 lub 5W-40 lub 0W-40. Unikaj stosowania SAE 10W.
Wymiana turbiny - nie jest prosta, wymaga rozebrania nawet części podszybia dojścia od spodu i wyjęcia kilku elementów wokoło turbiny.
turbo 2 N22.jpgturbo N22.jpg
Comment