Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

[Civic VII CTDI] Silnik odpala na kila sekund i gaśnie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ciekawe jest to że po około 14 latach pompa CR jest tak skorodowana na styku łączenia z pompą wstępną. Uszczelniacze być może nie wystarczają, szkoda że nie smarowana jest ta powierzchnia jakimś silikonem.
    2 zdania, co do kosztów wymiany?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      Koszt robocizny w Warszawie - 400 zł. Oczywiście cena "netto"

      Mechanik trochę się namęczył przy tej wymianie, bo oprócz rozpięcia rozrządu musiał rozłączyć listwę wtryskową CR. Podobno bez tego w żaden sposób nie mógł wyjąć pompy, ani górą, ani dołem.

      Comment


      • #18
        zaprawdę to nie łatwa robota, bo o ile kręcenie śrubek jest banalne, ale aby wiedzieć gdzie co i za co się wziąć to ju trzeba nieco wiedzieć. Mechanik przyjął twoją diagnozę bez mrugnięcia okiem czy dywagował nad przyczynami? W każdym razie ogarnąłeś to bardzo tanio.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Wyłożyłem mu całą naszą "diagnozę" i uznał, że była wiarygodna

          Prawdopodobnie sprawdzili również po swojemu czy jest tak jak im mówiłem, ale przebiegło to dosyć sprawnie.

          Po tym jak rozkręciłem starą pompę i zobaczyłem, że wałek się posypał (pompa ssawna raczej też trafiona, bo inaczej wałek by się raczej nie posypał) cieszę się, że kupiłem używaną pompę w całości, bo inaczej koszty mogłyby urosnąć. Nigdzie nie mogłem wygooglować części do tej pompy, więc nie mogłem oszacować kosztów wymiany poszczególnych elementów. A używka szczęśliwie okazała się dobra. Z zewnątrz wygląda lepiej niż ta uszkodzona.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez takchcezyc Zobacz posta
            Chcę ten samochód naprawić i od razu wystawić na sprzedaż, dlatego wyjątkowo chciałbym zmniejszyć możliwie koszta.
            w kontekście tej sytuacji wiesz że diesel nie musi być drogi w utrzymaniu. Koszty napraw nie sięgają zenitu. Fajnie że udało się ogarnąć temat sprawnie.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #21
              Jasne, że tak. Nie sprzedaję z powodu napraw, po prostu niebawem będzie... za mały

              Przy sprzedaży każde koszta nieoczekiwanych napraw bolą bardziej. Bo mi samochód już nie będzie służył, a drożej i tak się nie sprzeda. W dieselach(zwłaszcza japońcach) jest też powszechny problem z dostępem pod maską, co przy - z pozoru - prostych naprawach, vide rozrusznik, alternator, bywa wkurzające.

              ________________

              Po zimie niestety odzywają się niektóre rzeczy, w samochodach. Drobne, ale się nakładają. Łożysko w kole powinienem wymienić, bo hałasuje i sprzęgło zaczęło ćwiergotać. Nie pomaga to w sprzedaży
              Last edited by takchcezyc; 15-05-2017, 13:35.

              Comment

              Working...
              X