Prawie lato i pytanie banalne, ale zróbmy jakiś przegląd tego na czym jeździmy - czyli jakie paliwo tankujemy najczęściej, jakie sporadycznie oraz czy da się wyczuć tę różnice między paliwem Polskim tym z grupy "Lepsze" a tym standardowym a tym tankowanym na zachodzie jeśli ktoś regularnie jeździ.
Zacznę od siebie, tankuje najczęściej zwykły ON na stacjach markowych jak Lotos, Shell, Lukoil. Nigdy nie tankuję na żadnej typu "STW Kozia Wólka" pod lasem. Zdarza mi się tankować w Luxemburgu. (jak to się dzieje że od razu w Lux? ano dlatego że diesel (pełny bak) wystarcza przejechać całe Niemcy bez tankowania a wiadomo że w Luxie jest 20% taniej niż w PL.
Powiem szczerze że ja nie czuję żadnej różnicy w pracy silnika może mniej klepie ale w odległościach pokonanych km nie potrafię skonfrontować bo jadę nie oszczędzając ani paliwa więc tak napradę nie wiem.
Jedną jedyna widzę różnice która polega na tym że w Luxemburgu https://sackermann-foto.photoshelter...000vt0l0aV6CL0 uwielbiam to
. ich paliwa są koloru białego dosłownie jak krochmal. Natomiast nasze gdziekolwiek zalane zawsze są żółte. Zarąbiście to miasteczko "oil paradise" wygląda nocą https://www.privatkritik.de/wp-conte...sserbillig.png
To żółte jak się powszechnie traktuje - to po prostu siarka - syf ruski który zabarwia ropę na żółto, wiec fizycznie widać że to zupełnie inne paliwo.
Co do mocy to nie widzę różnicy, mam wrażenie że mniej silnik klepie, ale to tak zawsze jak diesel przeleci się długa trasę. No i nie występują po "krochmalu" żadne CE.
Czy zachodnie paliwa są lepsze, trudno powiedzieć ot tak, ale na pewno są inne.
Chciałbym Was użytkownikw zapytać, czy warto jeździć w Polsce non stop na tym "lepszym" mam na myśli Verve, V-power, Lotos-Dynamic, Statoil gold itp. ??
Czy ktoś to praktykuje i może coś dobrego o tych paliwach i swoich spostrzeżeniach powiedzieć?
Jeśli już lać? to które sprawdziliście? jakiego koncernu ON z tych lepszych polecacie?
Zacznę od siebie, tankuje najczęściej zwykły ON na stacjach markowych jak Lotos, Shell, Lukoil. Nigdy nie tankuję na żadnej typu "STW Kozia Wólka" pod lasem. Zdarza mi się tankować w Luxemburgu. (jak to się dzieje że od razu w Lux? ano dlatego że diesel (pełny bak) wystarcza przejechać całe Niemcy bez tankowania a wiadomo że w Luxie jest 20% taniej niż w PL.
Powiem szczerze że ja nie czuję żadnej różnicy w pracy silnika może mniej klepie ale w odległościach pokonanych km nie potrafię skonfrontować bo jadę nie oszczędzając ani paliwa więc tak napradę nie wiem.
Jedną jedyna widzę różnice która polega na tym że w Luxemburgu https://sackermann-foto.photoshelter...000vt0l0aV6CL0 uwielbiam to

To żółte jak się powszechnie traktuje - to po prostu siarka - syf ruski który zabarwia ropę na żółto, wiec fizycznie widać że to zupełnie inne paliwo.
Co do mocy to nie widzę różnicy, mam wrażenie że mniej silnik klepie, ale to tak zawsze jak diesel przeleci się długa trasę. No i nie występują po "krochmalu" żadne CE.
Czy zachodnie paliwa są lepsze, trudno powiedzieć ot tak, ale na pewno są inne.
Chciałbym Was użytkownikw zapytać, czy warto jeździć w Polsce non stop na tym "lepszym" mam na myśli Verve, V-power, Lotos-Dynamic, Statoil gold itp. ??
Czy ktoś to praktykuje i może coś dobrego o tych paliwach i swoich spostrzeżeniach powiedzieć?
Jeśli już lać? to które sprawdziliście? jakiego koncernu ON z tych lepszych polecacie?
Comment