Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jakie paliwo do diesla tankuję najczęściej?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jakie paliwo do diesla tankuję najczęściej?

    Prawie lato i pytanie banalne, ale zróbmy jakiś przegląd tego na czym jeździmy - czyli jakie paliwo tankujemy najczęściej, jakie sporadycznie oraz czy da się wyczuć tę różnice między paliwem Polskim tym z grupy "Lepsze" a tym standardowym a tym tankowanym na zachodzie jeśli ktoś regularnie jeździ.
    Zacznę od siebie, tankuje najczęściej zwykły ON na stacjach markowych jak Lotos, Shell, Lukoil. Nigdy nie tankuję na żadnej typu "STW Kozia Wólka" pod lasem. Zdarza mi się tankować w Luxemburgu. (jak to się dzieje że od razu w Lux? ano dlatego że diesel (pełny bak) wystarcza przejechać całe Niemcy bez tankowania a wiadomo że w Luxie jest 20% taniej niż w PL.
    Powiem szczerze że ja nie czuję żadnej różnicy w pracy silnika może mniej klepie ale w odległościach pokonanych km nie potrafię skonfrontować bo jadę nie oszczędzając ani paliwa więc tak napradę nie wiem.
    Jedną jedyna widzę różnice która polega na tym że w Luxemburgu https://sackermann-foto.photoshelter...000vt0l0aV6CL0 uwielbiam to . ich paliwa są koloru białego dosłownie jak krochmal. Natomiast nasze gdziekolwiek zalane zawsze są żółte. Zarąbiście to miasteczko "oil paradise" wygląda nocą https://www.privatkritik.de/wp-conte...sserbillig.png
    To żółte jak się powszechnie traktuje - to po prostu siarka - syf ruski który zabarwia ropę na żółto, wiec fizycznie widać że to zupełnie inne paliwo.
    Co do mocy to nie widzę różnicy, mam wrażenie że mniej silnik klepie, ale to tak zawsze jak diesel przeleci się długa trasę. No i nie występują po "krochmalu" żadne CE.
    Czy zachodnie paliwa są lepsze, trudno powiedzieć ot tak, ale na pewno są inne.

    Chciałbym Was użytkownikw zapytać, czy warto jeździć w Polsce non stop na tym "lepszym" mam na myśli Verve, V-power, Lotos-Dynamic, Statoil gold itp. ??
    Czy ktoś to praktykuje i może coś dobrego o tych paliwach i swoich spostrzeżeniach powiedzieć?
    Jeśli już lać? to które sprawdziliście? jakiego koncernu ON z tych lepszych polecacie?
    Kierownik Działu Diesla

  • #2
    Muszę przyznać, że różnica pomiędzy ON "zwyczajnym" a ON verva jest dla mnie znaczącą. Ja bynajmniej odczuwam to podczas jazdy np. przy wyprzedzaniu. Auto lepiej wkręca się na obroty jest bardziej żwawy. Tankuje raczej normalna ropę.

    Comment


    • #3
      Ja tankuję "zwyczajną" ropę tylko na markowych stacjach wymienionych przez Ciebie, ale...
      Do zbiornika tuż przed tankowaniem wlewam moją mieszankę: uszlachetniacz do diesla z Orlenu ( taka przeźroczysta butelka 1 litr na 1000 litrów ropy chyba starcza)+dwie małe nakrętki oleju do dwusuwów+ropa do wymieszania całości. Buteleczka 100 ml na 40 litrów i silnik zauważalnie mniej klepie. Zrobiłem na takiej mieszance około 12 tyś. km i nic złego się nie dzieje z silnikiem Taka "home made Verva"
      Last edited by mixturant; 30-05-2016, 11:55.

      Comment


      • #4
        Diesla tankuję tylko na markowych stacjach.
        Najczęściej chyba BP/Statoil - zwykły diesel. Jak jestem w okolicach dużych miast w Polsce to zwykle tam gdzie najtaniej czyli Tesco/Auchan.

        W Luxemburgu tez zawsze tankuję - cena rewelacyjna

        Raz na 6-7 tankowań zalewam dowolną ropą Premium ale róznicy nie czuję zbytnio. Może ciut więcej przejezdzam km ale to chyba raczej styl jazdy niż wpływ samej ropy z dodatkami.
        Moj TDI i DTEC nie klepie więc tego problemu nie mam (niezależnie od ropy). Silniki są zestrojone przez tunera pod zwykłą ropę więc leję jak kazał mechanik.
        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

        Comment


        • #5
          Osobiście do CTDi leję zwykłą z markowej stacji. Najczęściej Lotos a czasami Lukoil. Jak jestem po za granicami Swojego "rewiru" to markowa stacja przy głównej drodze. Często wymieniam filtr paliwa bo co 3 wymianę oleju (co 30tyś).

          Czemu Lotos? Bo dostawcą na owej stacji jest rafineria z mojego miasta (na tej konkretnej stacji, chociaż są dwie od Lotosa).
          Przy uszlachetnianiu, dystrybucji i tankowaniu zbiorników na CPNie pracują moi znajomi więc potocznie mówiąc "wiem co mam".

          Inne stacje nie powodują zauważalnych zmian w pracy silnika. Chociaż jedna zmiana występuje. Po niektórych tankowaniach (inna stacja niż "ulubiona") częściej dochodzi do odłączenia turbiny w czasie jazdy miejskiej (problem znany w 1,7 CTDi). Wystarczy ok 300km i mamy zaczadzone łopatki VTG. Po "ulubionym" CPNie Lotos nie występuje tak szybko ten objaw.

          P.S. nie robię "krypto-reklamy" jeśli chodzi o markę Lotos. Są to tylko moje spostrzeżenia nie poparte badaniami.

          Comment


          • #6
            Ja tankuje na stacji, którą akurat mam w pobliżu.Żadnej zmiany w pracy silnika nie odczuwam. Na jakiejkolwiek ropie bym nie jeździł jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się odłączenie turbiny.Może dlatego, że często dostaje po dupie na autostradzie (+_ 180km/h)

            Comment


            • #7
              nalałem do baku specyfiku tego: https://www.youtube.com/watch?v=QIZmIzrjjFk oraz zalałem 20L paliwa Shell ON V-power, na razie jestem w trakcie badania ... .
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Od siedmiu lat tankuje na Auchan, bo mam najbliżej. Przejechałem w tym czasie 110 kkm.
                Raz na nie wiem ile (pół roku) tankuje na markowej dowolnej stacji i nie widzę różnicy.
                Auto spisuje się tak samo, bo codzienna eksploatacja, dystans było takie same.
                Mam wrażenie, że mój diesel lepiej jeździ jedynie gdy jest dobrze "dotleniony".
                Civic 1,7 ctdi, 2003 r.

                Comment


                • #9
                  swojego czasu tankowałem paliwo z tak zwanego źródełka tj za wschodniej granicy przywożonej praktycznie nówką sztuką ciężarówką. i powiem tak że samochód lepiej chodził niż na paliwie z orlenu. Jak ma się pewne źródełko to polecam.
                  Innym razem robiłem test na paliwie z shella tym v power. mile zaskoczony byłem. spalanie było niższe niż na innym paliwie z innego cpnu. nie pamietam jakie to ilosci paliwa było ale ok 50-60 km więcej zrobiłem na tych litrach co na innej stacji tankowałem. dla kolegi w audi a4 podobnie wyszło.
                  a co tego płynu to z mojego doświadczenia powiem tak:
                  - przy regeneracji wtrysków w serwisie bosha kazali unikać. pozytywnie wypowiedzieli się na temat dolania oleju 2t do ropy max 100ml/50l
                  - płyn dolałem do baku tj 10-15 litrów i różnicy nie widziałem po tym w spalaniu czy dynamice silnika. za to odczucia na plus na pewno nie zaszkodziło.
                  ale jak to z opiniami i radami. trzeba wyważyć i mięć swoje zdanie.
                  miałem jeszcze inny płyn i powiem to była kosa. WP_20160127_002.jpgWP_20160127_005.jpg


                  dla kolegi opla omegę 2.2 dti na nogi postawiła. w hondzie też odczułem zmianę bo wałczę z regulatorem ciśnienia paliwa w pompie. bardziej czuła na pedał gazu.
                  sorry za odbieganie od tematu

                  rambo7 czekam na Twoją opinię.
                  Last edited by rpone; 08-06-2016, 18:13. Powód: dodanie zdjęć

                  Comment


                  • #10
                    Ja jeżdże na KleenFlo - w silniku Nissana w dieslu.

                    Generalnie stosuję zasadę:
                    albo:
                    1. tankuję co trzeci raz uzdatniony ON typu Ultimate, Dynamic, Verva - jest różnica - mniej klepie i lepiej się zbiera, na jałowym cichutko jak na Niemieckiej ropie
                    albo
                    2. tankuję zwykłą markową ON na Orlen/Lotos/Shell/BP i dolewam KleenFlo.

                    Cenowo na jedno wychodzi. Koszt dodatku na bak paliwa wychodzi tyle ile nadpłata związana z kupnem lepszego paliwa.

                    Szerokości!!
                    ps. mój Nissan w dieslu dochodzi do 300k km.

                    Comment


                    • #11
                      Odkąd jeżdżę 1.7ctdi lałem zawsze premium. Tknęło mnie jednak, że paliwo to paliwo i czy zatankuje na Orlen czy na Tesco nie powinno być większej różnicy. Ostatnio zalałem na lukoil zwykłego diesla - 4,2l/100km przy bardzo spokojnej jeździe na dystansie 200km. Potem zalałem zwykłego z Orlenu i mam wrażenie, że może ciutke mniej pali.

                      Jako, że się schładza to zastanawiam czy się czy na zimę pakować paliwo premium czy kupić sobie ten specyfik KleenFlo, o którym mówicie.

                      Comment


                      • #12
                        Ja odradzam lukoil bo to kasa dla putina. Na Orlenie w miarę dobre paliwo ale dosyć drogie. Ja ostatnio polubiłem Transoil - polska sieć jeszcze niezbyt duża ale mają dobre paliwo i chyba najniższe ceny. A ten silnik 1.7ctdi to raczej spali wszystko o ile nie chipowany.
                        Honda Hybrid 3,4L/100km
                        sigpic
                        https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez lybra Zobacz posta
                          Ja odradzam lukoil bo to kasa dla putina
                          nie siejmy nie sprawdzonych informacji. Wiadomo że marka brzmi rusko, ale ostatnio widzę co? ... podjeżdża cysterna, cała biała "non name" pytam faceta,
                          - a pan skąd? z Rosji?
                          - nie, z Orlenu,
                          - jak to z Orlenu?
                          - bo Lukoil bierze z Orlenu tylko cysterna jest bez oznakowania.
                          no i pogadali...
                          Widział ktoś Cysternę Lukoila w Polsce? no ja nie widziałem .
                          Płacąc za paliwo poprosiłem zgodnie z ustawą o parametry paliwa któe klient ma prawo wglądu do ostatniej dostawy. Parametry paliwa, a pani za kasą do mnie:
                          - pan z telewizji regionalnej?
                          - nie tak pytam,
                          - ja wiem żę pan z TV, już dzwonie do szefa by wystawił ten papier dostawy,
                          - ja mówię że nie z TV tylko ilość Cetan mnie interesuje czy jest wymagane 51 ?
                          - ja nie wiem ale szef zaraz panu to pokaże,
                          - mówię ..nie ...no jadę bo jaja jakieś się robią niechcący
                          (swoją drogą dość regularnie tankuję zwykły ON na Lukolilu i Lotosie i nie narzekam).
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Kierowniku a czy ja pisałem skąd im przywożą ? Przecież Orlen też tej ropy nie ma swojej (większość, w sensie wydobycia). Ale chodzi że zyski z lukoila idą do rosji czyli pfutina.

                            O jakby ktoś nie wierzył : https://pl.wikipedia.org/wiki/Lukoil
                            Last edited by lybra; 10-11-2016, 15:05.
                            Honda Hybrid 3,4L/100km
                            sigpic
                            https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                            Comment


                            • #15
                              tak. i tak zrozumiałem , ale zabrzmiało jak by beczki były wiezione od ruskich , w PL 90% paliw to z Rosji.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X