Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ciśnienie paliwa - błędy P0193, P1087 i P1095 (i oczywiście P1401)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ciśnienie paliwa - błędy P0193, P1087 i P1095 (i oczywiście P1401)

    Witam!
    2-3 lata temu zaczęły mi wyskakiwać z różną częstotliwością błędy P1401. Objaw był taki że na niskich obrotach, na światłach, podczas krótkiego postoju, silnik dławił się. Wyglądało, a raczej brzmiało to tak jakby na chwilę odcinało paliwo. Obroty falowały. Na początku tym objawom nie towarzyszyła kontrolka Check Engin. Kontrolka zaczęła się świecić mniej więcej kilka miesięcy po tym jak pierwsze objawy zaczęły się pojawiać. Gdy tylko kontrolka się zaświeciła przeskanowałem Hankę na interfejsie OBD i odkryłem P1401. W ramach akcji naprawczej zawór EGR został wyczyszczony. Zgodnie z sugestiami z forum starałem się zmienić styl jazdy - głównie nie wchodzić na najwyższe obroty przy zimnym silniku. To pomogło na jakiś czas, a w zasadzie patrząc teraz z perspektywy czasu, raczej nie pomogło, bo falowanie na niskich obrotach nadal czasem występowało. Nie mniej nie było to jaqkoś strasznie upierdliwe i dało się z tym żyć.

    W zeszłym roku podczas długiej podroży zauważyłem kolejne problemy, mianowicie po dłuższej trasie (kilkadziesiąt, a nawet kilkaset kilometrów) obroty nie tylko falowały, silnik nie tylko się dławił, ale po prostu gasł. Oprócz Check Engine świeciła się też Kontrolka świec żarowych. Co gorsza bez pod pompowania paliwa gruszką nie szło go odpalić. Po ostygnięciu silnika objawy znikały, ale wracały dosyć szybko po przejechaniu kilkunastu kilometrów.
    Po wakacjach Hankę użytkuję na krótkich trasach w mieście więc praktycznie od ostatnich wakacji sytuacja nie powtarzała się aż do ostatnich upałów w trójmieście.
    Po drodze miałem jeszcze przygodę z zamarzającym paliwem i problemami z rozruchem, ale tych tematów bym nie łączy (nie mniej wolę wspomnieć dla pełnego obrazu sytuacji).
    Aktualnie schemat ten sam czyli:
    wysoka temperatura powietrza, silnik zimny, odpalam bez problemu, po przejechaniu w takich warunkach kilkunastu kilometrów, silnik rozgrzany, silnik na niskich obrotach zaczyna się dławić, obroty spadają, trzepotanie silnikiem, silnik gaśnie, odpalam, przejeżdżam do kolejnego postoju, obroty spadają, słaba reakcja na gaz, trzepotanie silnikiem, silnik gaśnie zapala się kontrolka check engine i świeca żarowa. Bez użycia gruchy auto nie daje się odpalić, nie ciągnie paliwa, gruszka jest miękka.

    Dziś w końcu udało mi się reanimować ELM237 BT - tak na marginesie straszne badziewie, i odczytałem kody błędów. Tłumaczenie pierwszego jest po angielsku ponieważ w wątku "Najczęściej Generowane Kody błędów - DTC w Dieslach modeli CIVIC - OBD II" nie ma jego opisu.

    DTC P0193: Fuel Rail Pressuere Sensor Circuit High. The Fuel Rail Pressure (FRP) sensor is a diaphragm strain gauge device in which resistance changes with pressure. The electrical resistance of a strain gauge increases as pressure increases, and the resistance decreases as the pressure decreases. The varying resistance affects the voltage drop across the sensor terminals and provides electrical signal to the Powertrain Control Module (PCM) corresponding to pressure. Strain gauge type sensors are consider passive sensors. A passive sensor is connected to a voltage divider network so that varying the resistance of the passive sensor causes a variation in total current flow. Voltage that is dropped across a fixed resistor in series with the sensor resistor determines the voltage signal at the PCM. This voltage signal is equal to the reference voltage minus the voltage drop across the fixed resistor. The FRP sensor measures the pressure of the fuel near the fuel injectors. This signal is used by the PCM to adjust the fuel injector pulse width and meter fuel to each combustion cylinder.

    DTC P1087: Wysokie napięcie czujnika FRP-czujnik w listwie paliwowej Common Rail (generowany w przypadku pustego zbiornika paliwa lub używania paliwa niezgodnego z wymaganiami - najczęściej "wyskakuje" przy zamarzającym paliwie w zimę w parze z P1095) tzw. kod specyficzny hondy. (najczęściej w modelach bez podgrzewacza paliwa). (skutki: problemy z odpaleniem, gaśnięcie silnika niebawem po uruchomieniu lub po przebyciu krótkiego odcinka, szarpanie (tzw. "kangur"), słaba reakcja na gaz, gaśnięcie przy naciśnięciu na pedał przyspieszania, trzepotanie silnikiem, rzężenie motoru lub nierówna "twarda" praca, problemy z wejściem na wys. obroty)

    DTC P1095: Niskie parametry działania układu sterowania ciśnieniem paliwa (generowany w przypadku pustego zbiornika paliwa lub używania paliwa niezgodnego z wymaganiami - najczęściej "wyskakuje" przy zamarzającym paliwie w zimę w parze z P1087) tzw. kod specyficzny hondy. (najczęściej w modelach bez podgrzewacza paliwa). (skutki: problemy z odpaleniem, gaśnięcie silnika niebawem po uruchomieniu lub po przebyciu krótkiego odcinka, szarpanie (tzw. "kangur"), słaba reakcja na gaz, gaśnięcie przy naciśnięciu na pedał przyspieszania, trzepotanie silnikiem, rzężenie motoru lub nierówna "twarda" praca, problemy z wejściem na wys. obroty)
    P1095 generowany również w przypadku usterki któregoś z elementów Pompy Wysokiego Ciśnienia np. koła pasowego rozrządu pompy wysokiego ciśnienia - skutki: nieregularne przypadkowe spadki obrotów silnika (przy pracy silnika na wolnych obrotach, wygląda to tak, jak by coś odcinało na pół sek dopływ paliwa).

    DTC P1401: Usterka EVRV - ujemne odchylenie sterowania zaworu EGR (Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ), (EVRV ang. Fault Electrical Vacuum Regulating Valve (usterka elektrycznego regulatora zaworu EGR) w praktyce Pierburga nr 2.(możliwe świecenie kontrolki Check Engin - bez utraty mocy).

    Tak więc mamy tu niezłą kiszkę
    Odnośnie P1401 napisano na tym forum już chyba wszystko więc w czwartek poproszę mechanika aby przeszedł przez procedurę Tampona LT z wątku https://www.civicforum.pl/showthread...2%C4%85d+P1401 co najprawdopodobniej skończy się wymiana Pierburga - ale to jeszcze zobaczymy, może wyjdzie co innego, np. jakaś widoczna nieszczelność.

    Bardzie zastanawiają mnie te pozostałe błędy. Czy moglibyście coś doradzić ? Może mógłbym wykonać jakieś oględziny zanim pojadę do mechanika ? Gdyby była zima, to bym stwierdził... no... cóż taki mamy klimat... bez podgrzewacza nie wyda, pisano o tym na forum wielokrotnie, ale kurde... ostatnio mieliśmy 30 st. w cieniu! Paliwko tankuje jak mniemam dobre, choć cholera wie co tam dolewają, w każdym razie na Shellu i BP.

    DLa pełnego obrazu dodam żę kilka dni temu wymieniłem filtr paliwa i filtr powietrza. Ppo oględzinach podejrzewam też jakąś nieszczelność na głowicy - jest brudna od oleju od zewnątrz, nie jestem w stanie ocenić czy to "tylko" uszczelka, a nie pęknięty blok silnika, a może po prostu resztki rozlanego oleju... Sprawdzę to jutro u mechanika.

    Doradźcie coś proszę odnośnie P0193, P1087 i P1095. Co sprawdzilibyście organoleptycznie będąc na moim miejscu ?

  • #2
    Cześć.
    Opisywane falowanie było już przerabiane jako skutek źle działającego sprzęgiełka na alternatorze. Więc może to być kolejny przypadek. Nie ma to natomiast przełożenia wprost na ciśnienie paliwa. Na generowanie błędów już zdecydowanie tak. Ten silnik to "wrażliwiec prądowy" i już niejeden cud dotyczył właśnie niestabilnego ładowania. Sprawdźcie stabilność ładowania i połączenia masowe.
    Gaśnięcie rozgrzanego silnika i brak problemów na zimnym to klasyka usterki czujnika położenia wału, choć wtedy powinien jednak być wygenerowany kod błędu P1331 (jeśli dobrze pamiętam).
    Może też paść czujnik na listwie paliwowej i będzie ogłupiał pompę CR co do faktycznych wartości ciśnienia jakie pompa podaje.
    Jednak ja bym poszedł w kolejności sprawdzanie: prąd ładowania, czujnik położenia wału a dopiero potem dalsze rozważania o ile te 2 pierwsze elementy są ok.
    Pzdr.

    Comment


    • #3
      Cześć!
      Dzięki za szybką odpowiedź.
      No właśnie, coś mi się tu nie zgadza. Przewertowałem wątki dotyczące gaśnięcia rozgrzanego silnika i tam zawsze pojawia się kod P1331, a u mnie błędy zupełnie inne.
      Czy oprócz diagnozowania na podstawie objawów mogę w jakiś sposób zweryfikować podejrzenia dotyczące czujnika wału ? Czy jeśli jest uszkodzony będzie to widoczne z zewnątrz ? CKP znalazłem na rysunku zamieszczonym przez rambo więc zaraz pójdę go obejrzeć.
      Możesz coś więcej powiedzieć o czujniku na listwie paliwowej ? O jaki konkretnie czujnik chodzi ? Mogę się do niego jakoś łatwo dostać i sprawdzić stan ?

      Pozdrawiam.

      Przy okazji kilka dodatkowych informacji:
      Przebieg 170 tyś km.
      Auto sprowadzone z Włoch do Polski w 2005 r.
      Stan wszystkich płynów w normie.
      Brak problemów z turbo (przez cały okres użytkowania odcięcie przy 2000 zdarzyło mi się może ze 2 razy, w obu przypadkach wynikało z przegrzania, które to z kolei wynikało z uszkodzonej chłodnicy, a potem luźnych przewodów odprowadzających chłodziwo z chłodnicy).

      Sprawdziłem jeszcze to o czym pisałeś czyli:
      Napięcie akumulatora - silnik wyłączony: 14,9 V
      Napięcie pomiędzy + aku a silnikiem i elementami obudowy: 14,9 V
      Napięcie akumulatora - silnik włączony: 17,3 V
      Wszystko stabilnie czyli napięcie podczas pomiaru (kilkanaście sekund) nie zmieniało się.
      Rozumiem że o taki test chodziło ?

      Jeśli chodzi o czujnik ciśnienia to skoro napisałeś o listwie to pewnie chodzi o FRP.
      Nie wiem czy się dostanę do CKP (czujnika położenia wału) ale spróbuję.
      Jeśli się tam dostanę to oba wyczyszczę i zrobię jakieś foty.

      Pozdrawiam.
      Last edited by syriuszteam; 06-08-2014, 13:22.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez bartar Zobacz posta
        Napięcie akumulatora - silnik wyłączony: 14,9 V
        Napięcie pomiędzy + aku a silnikiem i elementami obudowy: 14,9 V
        Napięcie akumulatora - silnik włączony: 17,3 V
        Wartości są zbyt wysokie. Albo błąd pomiaru albo alternator przeładowuje.
        Napięcie na aku w spoczynku nie powinno być powyżej 13V zaś napięcie ładowania to 14,4V, a już niewątpliwie nie może przekraczać 17V.
        Tak więc pierwotny problem to u Ciebie imao to regulator napięcia ładowania. Ewidentnie nie trzyma parametrów.

        Comment


        • #5
          Wygląda na to że jednak pomiar był do bani. Na mierniku wyświetla mi się ikonka baterii więc to miernik szwankuje.
          Dodatkowo sprawdziłem rozładowaną baterię 1,5 V i miernik pokazuje prawie 2 V więc to zdecydowanie miernik.
          Wymienię baterię i sprawdzę jeszcze raz ale to na pewno błąd miernika.

          pozdr.

          Comment


          • #6
            Potwierdzam to co napisałem wcześniej.
            Błąd pomiaru był spowodowany słabą baterią w mierniku. Po wymianie baterii wyniki są następujące:
            Kluczyk wyjęty ze stacyjki - silnik wyłączony, napięcie akumulatora: 12,43 V (to samo pomiędzy + akumulatora, a silnikiem i elementami nadwozia)
            Kluczyk przekręcony, silnik wyłączony, napięcie akumulatora: 12,31 V
            Kluczyk przekręcony, silnik włączony: 14,28 V

            Załączam fotę czujnika ciśnienia FRP na listwie paliwowej. Tak mi się przynajmniej wydaje że to on. Czy ktoś może zweryfikować ? FRP_Czujnik_cisnienia_w_listwie_CR.jpg
            Z tego co widzę w Manualu hondy to procedura weryfikacji działania tego czujnika wymaga podłączenia pod ECM Test pin boxa (07XAZ-0010100), nie mam takiego wynalazku. Czy ktoś próbował testować takie elementy w jakiś inny sposób ?

            Pozdrawiam,
            bart

            Comment


            • #7
              rzuciłem okiem na problem i mam pytanie:
              - jak długo jesteś w posiadaniu auta?
              - czy kody P1087 i P1095 pojawiły się 1-wszy raz?
              - mamy lato - taki "zestaw" kodów wskazuje wyłącznie na zatankowanie felernego paliwa, nie ma innej możliwości.
              - tankowałeś ostatnio w rożnych miejscach ? (wcześniej ile razy sie zdarzyły takie kody?) - jesli to jest 1-wszy raz - to musiałeś coś zalać nie tak!
              - Moim zdaniem musi byc niezły syf skoro mamy lato ponad 20staC co dziennie i takie kody.
              Owszem jest prawdopodobieństwo że ine ma drożności w przewodach lub sieci paliwowej - ale w to nie wierzę.
              Patrząc na kody ... "poleciało domino" wszystkie kody związane są z układem paliwowym. Filtr - przewody - pompa - listwa CR - to wszystko na raz nie może się spieprzyć !
              Moim zdaniem masz w baku kapuśniak.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Witam Pana Prezesa Kierownika
                Najpierw Hanka 2 lata jeździła we Włoszech, potem 2 lata używała ją osoba która auto sprowadziła do kraju. Od 7 lat użytkuje je ja.
                Na drugie pytanie nie jestem w stanie odpowiedzieć ze 100% pewnością, ale sądzę że to nie był pierwszy raz. Na pewno ostatniej zimy miałem problem z gasnącym silnikiem i zamarzającym paliwem, jak tylko temperatury wróciły do okolic 0, problem zniknął. Świeciły się wtedy zarówno CE jak i świece. Niestety wtedy nie podłączyłem się do OBD więc nie wiem czy te kody występowały, ale objawy pasują idelnie do tych opisywanych na forum no i była zima... Wcześniej podobna sytuacja ale tym razem na gorącym silniku miała miejsce w wakacje w 2013 roku. Byliśmy wtedy we Włoszech (w rodzinnych stronach Hanki). Były obie kontrolki CE i świece, ale błędów wtedy nie miałem jak zczytać, więc pewności co to konkretnie było nie mam. Objawy w każdym razie identyczne do tych które mam teraz. We Włoszech oczywiście tankowałem na rożnych stacjach ale raczej tych znanych czyli ESSO i Agip.
                Jeśli chodzi o pytanie dotyczące tego czy ostatnio czyli, przed wystąpieniem błędów, tankowałem w różnych miejscach, to odpowiedź brzmi nie. Przed wyruszeniem w trasę tankowałem Vpower na Shellu, a potem Ultimate na BP.
                Po paru latach użytkowania wiem że moja Hania nie lubi BioDisla, a nawet śmiem twierdzić że zwykły Disel z BP i Shella czasami jest jej nie w smak i po tankowania takiego paliwka błędy związane z EGR DTC P1401 pojawiają się jakby częściej, ale może to tylko moje subiektywne odczucie.

                Odnośnie teorii domina, to też mi się nie wydaj żeby wszystko się spieprzyło. Póki mechanik mi nie sprawdzi ciśnienia w układzie paliwowym to wolę nie dywagować, bo pompa i/lub regulator ciśnienia moim zdaniem mogą być właśnie tą pierwszą kostką domina która rozsypała pozostała (albo palcem

                Generalnie po rozmowie z mechanikiem, przed którą przestudiowałem ostro forum, więc byłem mocno napakowany wiedzą, odniosłem wrażenie, że tego typu usterki raczej w tym warsztacie naprawia się na chybił trafił. Zostawiłem im więc opisy błędów i sposób ich diagnozy - zobaczymy czy do czegoś dojdą, a jak dojdą to mam nadzieję, że nie każą wymieniać połowy silnika.
                W związku z tym że mam wrażenie że sprawa nie zostanie rozwiązana, możecie polecić jakiś warsztat z trójmiasta ? - chodzi mi o kogoś z doświadczenie przy naszych silnikach.

                Pozdrawiam,
                Bart

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez bartar Zobacz posta
                  Po paru latach użytkowania wiem że moja Hania nie lubi BioDisla,
                  ... uuuu... byc może to kluczowa informacja!? pisaliśmy o tym wielokrotnie, nie tankujemy do civic 1,7ctdi absolutnie i pod żadnym pozorem na stacjach typu Bliska czy innego badziewia oznakowanego jako Biodiesel!!
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Na szczęście jednorazowa akcja. Nie było wyboru, totalna wiocha, jedna stacja w baku pusto. Musiałem nalać kilka litrów. Jakieś 4 lata temu to było i Fakt ze mniej więcej wtedy zaczęły sie problemy związane z EGR DTC P1401. Myślisz ze teraz czkawka sie odbija ten rzepak i slonecznik ?

                    Comment


                    • #11
                      nie , nie jeśli to dawno było, to nie, zastanawiam się co teraz masz w baku ? Diagnostyka dot. kodów P1087 i P1095 ma tylko 2 możliwości:
                      1 - zamarznięta ropa, (lato - wiec wykluczam)
                      2 - niewłaściwe paliwo
                      nie ma innej możliwości.
                      Obstawiam że masz coś w baku co nie spełnia kryteriów odpowiedniego ON.
                      P1401 jest ich wypadkową, domniemam że syf jest tak duży że nawet EGR zareagował.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Dziś auto idzie na kompa w ASO. Dałem im tez wskazówki wyczytana na forum. Jutro będę wiedział coś wiecej.

                        Cały czas sie zastanawiam i faktycznie problemy z EGR a po jakimś czasie check engine + świece żarowe zaczęły sie pojawiać kilka miesięcy po zatankowaniu biodisla. Wcześniej takie problemy nie występowały. Może to zbiego okoliczności a moze w baku cały czas są resztki rzepaku... Nie wiem... To pewnie trochę naciągana teoria bo to wszystko powinno juz dawno sie odłożyć na filtrze.

                        Comment

                        Working...
                        X