Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wskaźnik poziomu paliwa - pokazuje tylko rezerwę

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wskaźnik poziomu paliwa - pokazuje tylko rezerwę

    Witam kolegów założyłem temat gdyż mój problem z pozoru wydający się typowym uszkodzeniem pływaka po prostu jest skomplikowany. Kupiłem 3 tyg. temu civic 1,7 diesel 2004 r. przy oględzinach wydawało mi się że po prostu świeci rezerwa bo nikt nie da mi gratisu w postaci baku paliwa Wracając do domu zalałem zbiornik paliwa do pełna i tu wielka niespodzianka... wskaźnik u samego dołu nawet nie drgnął i cały czas świeci się kontrolka rezerwy. Wiadomo laikiem jestem w temacie i jedyne co mi przyszło do głowy to wymiana pływaka. Jeden z stałych bywalców ,, rambo7"", któremu chciałbym tu na forum serdecznie podziękować za poświęcony czas i rady, podpowiedział bym zanim zrobię wymianę pływaka zrobił diagnostykę zegarów.

    Dziś ogarnąłem temat z znajomym mechanikiem :

    Podjechałem z tym problemem i przy okazji poprosiłem o sprawdzenie zawieszenia. Kolejna niespodzianka bo zbiornik paliwa był już ściągany... ktoś nawet nie potrafił dobrze założyć gumy i pewnie problem go przerósł bo wskaźnik dalej ,, śpi "

    został przeprowadzony test zegarów, który to wyszedł pozytywnie. Nie wiem czy dalej dokładnie opisze co robił znajomy ale postaram się. Odpiął kostkę od pływaka i pomierzył na kilka sposobów zastępując pływak.. Niestety wskaźnik paliwa nawet nie drgnął w każdej opcji ( włączony zapłon odpalony silnik ) Z tego co mi powiedział, że to na bank nie będzie pływak tylko wina leży typowo po stronie instalacji...

    Za okazaną pomoc niech Was i wasze Fury Bóg Błogosławi

  • #2
    spodziewałem się że TEST zegarów zgodnie z Procedurą: https://www.civicforum.pl/showthread...-temp-i-paliwa
    da odpowiedź i po sprawie. Niestety nikt z nas nie brał pod uwagę faktu (który stwierdziliście) że zbiornik paliwa był już ściągany.

    Zatem to jest kluczowa informacja.

    Jeśli TEST zegarów wyszedł pozytywnie - tzn wskazówki działają prawidłowo, to po stronie modułu wskaźnika jak i całego licznika jest ok.

    Zakładam i tu bym szukał przyczyny coś jest rozłączone albo źle połączone, albo coś jest przerwane w instalacji przy baku, oczywiście nie można wykluczyć usterki całego modułu pływaka.
    Nie chcę prorokować ale pewnie gdybym zamienił i podpiął inny (zamiennie) moduł pływaka - pewnie by zadziałało, jeśli stwierdzisz że połączenia przewody nie znajdujesz uszkodzeń mechanicznych to stawiam na usterkę Modułu pływaka.
    Jeśli ktoś wyjmował bak to z jakiegoś powodu i w jakimś celu.
    Powód? - może zalali PB i potrzebowali wylać? może pomyśleli że jak wyjmą bak to będzie lepiej sie dobrać do pływaka?
    Coś musiało spowodować że zdecydowali się wyjmować bak i za pewne dobierać się do samego Modułu pływaka.

    Wskaźnik rozumiem "leży na dnie" i ani drgnie a kontrolka świeci cały czas na żółto? - jeśli tak to usterka wskazuje na to że ramię pływaka nie zmienia oporności podawanego sygnału do Wskaźnika na tablicy zegarów.
    Mówiąc krótko ruszając ramieniem pływaka - wskaźnik nie reaguje - nic sie nie zmienia, a wartości [Ohm] są niezmienne.

    Dodam tylko że w całym korpusie Modułu pływaka znajduje się tzw. pompa paliwowa strumieniowa. https://www.civicforum.pl/showthread...Civic-1-7-CTDi
    wielu nazywa to poprostu pompą (ale nie mylić ja z Pompą Common Rail) albo po prostu pływakiem.

    Na allegro trzeba szukać pod nazwą "pompa paliwa do civic ctdi" i wyskakuje takie coś:
    Jako że o paliwie w dieslach zimą mówi się więcej przygotowałem forumowiczom MANUALA - wątek informacyjny, jak to jest w naszej Hondzie Civic 1,7CTDi Ogólne informacje dotyczące układu paliwowego Ogólny opis układu Układ paliwowy spełnia również następujące funkcje: •Funkcja samodiagnozy i alarmu, wykorzystująca komputer do diagnozowania stanu głównych podzespołów układu i alarmowania kierowcy w przypadku wystąpienia jakiejś usterki. •Funkcja bezpieczeństwa, powodująca zatrzymanie

    lub:

    lub:

    (foto przedstawia pompę strumieniową / z Modułem pływaka).
    Moim zdaniem trzeba to naprawić albo kupić używkę i zaryzykować że zadziała .
    UWAGA ceny sa bardzo rózne od 50zł do 300zł !!!

    No chyba że masz fachowca co dobierze się do cewki w module pływaka i tam pogrzebie - bo najwyraźniej tam jest problem.
    Załączone pliki
    Last edited by rambo7; 08-03-2013, 17:09.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      licznik nie reaguje na podanie rezystancji na
      instalacje która jest od razu za pływakiem (kostki)

      Comment


      • #4
        Test zegarów (w tym wskaźnika paliwa) wyszedł pozytywnie, pisałeś jak wyżej, czyli uszkodzenie najwyraźniej jest w cewce modułu pływaka.
        Nie wiem czy da się to naprawić czy pozostaje kupić całe to ustrojstwo jak pokazałem na foto.
        Last edited by rambo7; 11-03-2013, 14:15.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Nie wiem czy to dobre wnioskowanie jeśli nie ma reakcji na podanie zmiennej oporności poza pływakiem. Może najnormalniej w świecie przy manewrach z wyjmowaniem złączki kabel któryś się poddał od strony baku.? Bo można przecież i tak proste rozwiązanie trafić. Facet widać kumaty, ale czy mierzył też zmianę oporności w zależności od położenia pływaka ? Bo jeśli tak, to nic tylko zakupy wskazane przez Rambo7.
          Jeśli nie, to ja jeszcze bym to sprawdził.
          Pzdr.

          Comment


          • #6
            dzięki za uwagi dopytam i jutro działamy... to może lepiej będzie od razu zrobić zakupy ?

            Comment


            • #7
              Jeśli sprawdzał Wszystko i jest pewny usterki, to nie ma sensu po raz kolejny tego rozbierać i płacić za "powtórkę z rozrywki".
              Wtedy faktycznie kupić, wrzucić zakupione graty i cieszyć Się wolno opadającą wskazówką.
              Pzdr.

              Comment


              • #8
                właśnie wróciłem. Zostawiłem auto, faktycznie nie mierzył na sposób który podałeś, wiec jutro to zrobi. Mam nadzieje że się okarze że dalej wskaźnik ,,śpi " kupie pływak i będzie git majonez. Zastanawiamy się tylko po jaką cholerę ktoś ściągał bak paliwa...

                ale znając Palaków bystrość to pewnie jak wspomniał rambo7 zalali pewnie pb95

                edit
                nowe info czekam pilnie na rady

                edit
                Sprawdziliśmy pływak

                działa on w zakresie od 12,5 Ohm - 132,5 Ohm

                więć sam pływak ( pompa strumieniowa jest wg nas sprawna)
                a usterka wiąże sie z usterką elektryczną ( wiązką od pływaka /
                pompy do licznika) bo jak sprawdzilismy razem test licznika również
                przebiegł pomyślnie

                co do akumulatora też go ponierzyliśmy... Ogólnie chyba to wszystko jest ze sobą powiązane ....

                Napięcie ładowani alternatora :
                bez obciążenia - 14,48 V
                z obciążeniem - 14,40 V

                pulsacja zbyt duża - 0,88 V ( główny problem)
                napięcie rozruchu - 10,71 V ( w normie )


                akumulator w słabej kondycji nadaje się do wymiany:
                napięcie akumulatora : 12,48 V
                prąd rozruchu : 550 A (550EN)
                parametr fabryczne : 550 EN
                parametry aktualne : 379 EN
                stan naładowania : 91%
                stan techniczny : 69%
                lecz akumulator nie jest problemem zbyt dużej pulsacji alternatora.


                Jeżeli chodzi o Xsenon to zarówno żarnik jak i przetwornica jest
                sprawna,
                usterką jest zły stan instalacji do świateł.
                Last edited by rambo7; 12-03-2013, 10:49. Powód: po sobie stosuj EDIT

                Comment


                • #9
                  tu akumulator nie będzie problemem.
                  skoro moduł/cewka pływaka jest sprawna i zegary przeszły pozytywnie Test to pozostaje sprawdzić przewody dlaczego sygnał z pływaka nie dociera do sprawnej wskazówki w liczniku?
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    też tak robimy aż w końcu dojdziemy do celu

                    Comment


                    • #11
                      poszukam czy nie mam czegoś mądrego z podpowiedziami do tego problemu.
                      ale tak czy siak, podmianka dała by nam odpowiedź na 100% czy oby na pewno nie coś po stronie modułu pływaka.

                      mały schemacik z rozebranym całym Modułem pompy i pływaka.
                      Załączone pliki
                      Last edited by rambo7; 12-03-2013, 11:14.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        czyli pulsacja oświetlenia będzie objawem alternatora

                        Comment


                        • #13
                          nie do końca.... to będzie problem tego typu, zapoznaj się: falowanie obrotami silnika i przygasanie świateł
                          Last edited by rambo7; 05-08-2013, 13:52.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            no tak ale mi nie falują obroty ani nie narywa budą ...

                            edit
                            wszystko ok cała droga od pływaka do licznika wraz z wiązkami ale pojawił się kolejny temat na liczniku od strony slinika są zacieki od wilgoci tak samo na skrzynce bezpiecznikowej ( bezpieczniki pomierzone wszystkie sprawne ) ... Dobrym motywem byłoby znalezienie kogoś z pobliska i podbiąć inny licznik bo tu może byc problem. Potwierdziło by się że śiaganie baku przez poprzedniego właścieciela było dobre tylko w momencie jak się okazało że pływak sprawny gość się poddał , bo pewnie nie wiedział gdzie dlalej szukac.... Nie wiem tak tylko po prostu nasze sugestie
                            Last edited by rambo7; 12-03-2013, 11:34. Powód: proszę po sobie stosuj edycję.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez matdaw Zobacz posta
                              czyli pulsacja oświetlenia będzie objawem alternatora
                              na podstawie tego zdania podpowiedziaęlm jakie prawdopodobne będzie rozwiązanie.
                              skoro oświetlenie pulsuje, to pulsuje w rytm pracy silnika?! - nie może być inaczej... (nie musi zatem trzepać silnikiem ani budą), diesel ma specyficzna pracę silnka na wolnych obrotach i jak się wsłuchasz i przyjrzysz oswietleniu to z pewnością tak będzie.

                              To jest jeden problem i on może wynikać z tego że ktoś również grzebał w alternatorze, np. go wymienił, ale na taki który nie ma sprzęgiełka, i to jest sedno tego watku w obszarze pulsujących świateł tak jak napisałeś.
                              Przeczytaj do końca uważanie - gośc nie miał problemu z trzepotaniem silnika ani budą.... miał problem z mrugającym oświetleniem w rytm pracy silnika.
                              To częsty problem gdy kotoś kupuje alternator a ten nie posiada tego "drobnego" ale istotnego elementu.

                              Druga sprawa to komunikacja pływak - wskaźnik poziomu paliwa.

                              to są odrębne 2 problemy (bak/pływak/wskaźnika ...a ... alternator) w żaden sposób ze sobąnie związane.

                              kolejna rzecz mokra tylna ścianka licznika ? - po jego wyjęciu? - tak? ("licznik od strony silnika" - to dla mnie dość niejasny opis).
                              Last edited by rambo7; 12-03-2013, 11:50.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X