Witajcie
Zgodnie z zaleceniem Administratora, pozwalam sobie założyć nowy wątek-pytanie , kierowany do użytkowników civica 1.7 ctdi, którzy zamontowali w Swoich bolidach podgrzewacz paliwa Stanadyne. Pytanie wstępnie padło w wątku ~~STANADYNE~~ opinie ...
Skierowałem je do tych posiadaczy 1.7 ctdi, którzy nie mając fabrycznego podgrzewacza, zdecydowali się na montaż właśnie tego konkretnego urządzenia. Powtórzę je w bardziej zdecydowanej formie :
" Czy po zamontowaniu Stanadyne, spalanie Waszych samochodów utrzymało się na niezmienionym poziomie, wzrosło i jeżeli tak to o ile, czy może radykalnie spadło jak piszą Koledzy Faber i Antek44"
Ograniczenie do tego kręgu użytkowników wydaje się racjonalne. Inaczej zachowają się fabryczne podgrzewacze czy np. adoptowane z "UFO".
Tu chodzi o konkretne rozwiązanie. Pytanie zrodziło się po kilkakrotnym przeliczeniu spalania mojej Hondy po zainstalowaniu właśnie tego podgrzewacza. Według tej kalkulacji wzrosło ono o około 0,6 litra. Zaznaczam, że dotyczy to jazdy zimą, na zimowych oponach, na bardzo krótkich trasach ( do 10 km ). W ubiegłym roku, w tych samych warunkach nie przekroczyło nigdy wartości 7,8 l./100 km, liczonego zawsze tak samo tzn. zatankowanie do pełna przez przejechane kilometry od ostatniego tankowania. Zerowanie licznika i do następnego tankowania.
W tym roku po raz pierwszy "złamałem barierę" 8 l./100 i zbiegło się to z zamontowaniem grzałki.To może być zbieg okoliczności, ale jako że powołani już Faber i Antek44 odnotowali znaczący, ponad 15% spadek zużycia paliwa, bardzo mnie interesuje, jak to jest u innych użytkowników. Zanim zacznę szukać innych przyczyn, chciałbym porównać wartości jakie Wy odnotowaliście.
Ps.Na trasie 240 km przy -10st.C, potem 150 km w miejscu przy mrozie do -23st.i powrót 240 przy temperaturze koło 0 st.C spalanie, już z grzałką, wyszło mi dokładnie 5,3 l./100km. co uznałem za dobry wynik. Natomiast wynik 5,1 przy moim 8,2 w mieście jest zbyt rozbieżny i dla mnie niepokojący.
Pozdrawiam

Zgodnie z zaleceniem Administratora, pozwalam sobie założyć nowy wątek-pytanie , kierowany do użytkowników civica 1.7 ctdi, którzy zamontowali w Swoich bolidach podgrzewacz paliwa Stanadyne. Pytanie wstępnie padło w wątku ~~STANADYNE~~ opinie ...
Skierowałem je do tych posiadaczy 1.7 ctdi, którzy nie mając fabrycznego podgrzewacza, zdecydowali się na montaż właśnie tego konkretnego urządzenia. Powtórzę je w bardziej zdecydowanej formie :
" Czy po zamontowaniu Stanadyne, spalanie Waszych samochodów utrzymało się na niezmienionym poziomie, wzrosło i jeżeli tak to o ile, czy może radykalnie spadło jak piszą Koledzy Faber i Antek44"
Ograniczenie do tego kręgu użytkowników wydaje się racjonalne. Inaczej zachowają się fabryczne podgrzewacze czy np. adoptowane z "UFO".
Tu chodzi o konkretne rozwiązanie. Pytanie zrodziło się po kilkakrotnym przeliczeniu spalania mojej Hondy po zainstalowaniu właśnie tego podgrzewacza. Według tej kalkulacji wzrosło ono o około 0,6 litra. Zaznaczam, że dotyczy to jazdy zimą, na zimowych oponach, na bardzo krótkich trasach ( do 10 km ). W ubiegłym roku, w tych samych warunkach nie przekroczyło nigdy wartości 7,8 l./100 km, liczonego zawsze tak samo tzn. zatankowanie do pełna przez przejechane kilometry od ostatniego tankowania. Zerowanie licznika i do następnego tankowania.
W tym roku po raz pierwszy "złamałem barierę" 8 l./100 i zbiegło się to z zamontowaniem grzałki.To może być zbieg okoliczności, ale jako że powołani już Faber i Antek44 odnotowali znaczący, ponad 15% spadek zużycia paliwa, bardzo mnie interesuje, jak to jest u innych użytkowników. Zanim zacznę szukać innych przyczyn, chciałbym porównać wartości jakie Wy odnotowaliście.
Ps.Na trasie 240 km przy -10st.C, potem 150 km w miejscu przy mrozie do -23st.i powrót 240 przy temperaturze koło 0 st.C spalanie, już z grzałką, wyszło mi dokładnie 5,3 l./100km. co uznałem za dobry wynik. Natomiast wynik 5,1 przy moim 8,2 w mieście jest zbyt rozbieżny i dla mnie niepokojący.
Pozdrawiam

Comment