Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Diesel nie odpalił na tęgim mrozie co robić?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Diesel nie odpalił na tęgim mrozie co robić?

    Trudno mi pisać o moich problemach z racji doświadczenia ale napisze by dać może komuś wskazówki do tego co robić gdy nie odpala na dużym mrozie, a i chętnie posłuchać Waszych doświadczeń koledzy "kopciuchy".
    Ferie a zarazem nagły spadek temperatury w przeciągu 24 godz z -6stC zrobiło się -16stC.
    Jako że pisałem iż -13stC to magiczna temp przy której 1,7CTDi zaczyna "stękać" to 2 słowa co miałem 2 dni temu.
    2 tyg tempu padł akumulator, mam nowy.
    (2 zdania w jakim stanie mam auto)
    - filtr paliwa nie wymieniany 2 lata
    - filtr paliwa nie odwadniany 2 lata
    - aku nowy, 74Ah
    - w baku 1/2 zalane
    - filtr powietrza 60% zabrudzenia (na oko)
    - świece żarowe około 20 tys przebiegu (czyli prawie nowe) (w naszych warunkach, zalecam zmianę co 4 lata lub co 70-90tys km)
    - świece żarowe wodne od nowoiści czyli 9 lat
    - załozony podgrzewacz paliwa "Stanadyne"

    więc, kręce o 7.00 rano pali na strzała pochodził 6 sek, czuć było że chodzi na 2-3 cylindry i zdechł... zgasł i nic, aku kręci ochoczo, kręci jakby było +20stC po 4 kręceniach dałem luzzz bo zero reakcji.
    Z premedytacją nie robiłem nic z filtrami szczególnie paliwa bo chciałem sprawdzić jak się będzie zachowywał Stanadyne kiedy doprowadzę do sytuacji że o filtr paliwa nie będę dbać w ogóle.
    Więc byłem przekonany że nie ma ciśnienia w listwie CR, podniosłem maskę i wykonałem kilka pompnięć "gruszką" (może z 10 razy) bardzo mocno aż do całkowitego stwardnienia "gruchy" i wypełnienia filtra paliwa.
    Na podwórku mam - 16stC - po otwarciu maski sprawdziłem na ucho czy "klikają" przekaźniki świec żarowych i wodnych i przekaźnik podgrzewacza paliwa -wszystko "klikało" jak trzeba (sprawdziłem 3 razy, oczywiście kluczykiem kręciła córka a ja nasłuchiwałem pod maską)
    Silnik zaskoczył za 1 obrotem wału i chodził OK, żadnego szarpania gaśnięcia czy nierównej pracy, pełna kultura.

    Silnik mam zimny, i co widzę? (mam założoną kontrolkę ładowania ale dokładniejszą jak ta na zegarach) i widzę ze chodzi na wolnych obrotach
    bez ładowania akumulatora - jest tak duży rozbiór prądu że poniżej 1600obr nie następuje ładowanie akumulatora, postanowiłem jechać nie czekać na rozgrzanie sie silnika, oczywiście jazda na "czołgistę" i na 2 -gim biegu bo pedał sprzęgła czuć chodził z oporem.

    Do Zieleńca kto jechał z Przełęczy Polskiej wie że jest 8km non stop pod górę więc dobry test zarazem dla silnika, nie przekraczałem 3tys obr po 4 km byl zagrzany że odtajała szyba i ciepełko leciało, więc to dowód na to że lepiej jechać niż grzać na postoju.

    Zauważyłem że po już 1,5km (momentami jazda na luzie) kontrolka na wolnych obr już była OK, ładowanie aku już było.
    Rozbiór prądu na wolnych obrotach to głównie świece żarowe wodne, świece żarowe rozruchowe (pracują również w czasie rozgrzewania silnika), grzałka Stanadyne, wiatrak na 3 stopień na szybę, ogrzewanie tylnej szyby, działało.
    Więc automat dużo wcześniej odłącza świece wodne i żarowe nie grzeją do np. 85stc otwarcia termostatu, w zasadzie jak tylko poczułem letnie powietrze silnik już chodził bez elektrycznych wspomagaczy.
    Osobną sprawą jest Stanadyne ten chodzi zgodnie z własnym termostatem.

    Silnik nie złapał żadnego Check engin, ani nie szarpał podczas jazdy na zimnym (jeszcze nie było optimum) reagował na gaz i z każdą chwilą chodził "miękko".

    Jakieś winioski:
    - Stanadyne sprawdza się na 100%
    - nie ma znaczenia gatunek paliwa - ja leję zwykły ON od 3 lat,
    - ma znaczenie ciepłe paliwo
    - ma znaczenie odwadnianie filtra ale jak zacznie działać Stanadyne - nie ma znaczenia czy filtr jest nowy czy z dużym przebiegiem mój ma 2 zimy, jak grzałka będzie już działać to nie ma żadnego szarpania czy gaśnięcia.
    - dużo znaczy dobry akumulator w zimę,
    - dużo znaczą sprawne śiwece żarowe (zapłonowe)
    - rozważam w cieplejszym okresie roku sprawdzenie tu:świec żarowych wodnych, zastanawiam się czy nowe by grzały układ szybciej, sprawniej.

    podsumowując, dopompowanie paliwa gumową pompą "gruchą" do filtra załatwiło sprawę, Stanadyne później zrobił swoje.

    Trochę wiedzy z internetu - co robić?! : https://moto.pl/Porady/1,115894,1307..._Poradnik.html
    Last edited by rambo7; 19-01-2015, 12:45. Powód: uzupełnienie / literówka
    Kierownik Działu Diesla

  • #2
    Myslę, że pomimo Stanadyne gdzieś zrobiła się kaszka z ON i przez to zgasł p pierwszym odpalaniu.

    Comment


    • #3
      Można obserwować po przekręceniu kluczyka jak zachowuje się wskazówka stanu paliwa jeśli przesuwa się bardzo mozolnie - kaszka z ON. Możesz Rambo napisać gdzie dokładnie znajduje się ta gruszka którą pompowałeś ?

      Comment


      • #4
        dokładnie tutaj gdzie namalowałem , fakt, faktem dziś pompowałem przy -19stC i powiem że dużo siły trzeba użyć bo tak guma stwardniała.
        (w mojej okolicy codziennie rano jest mniej dziś rekord tej zimy i znowu po 10 sek zgasł, po dopompowaniu i odczekaniu chwile by Stanadyne też nabrał temperatury po ponownym uruchomieniu żadnego kłopotu przez 15km jazdy.

        Polecam jeszcze luknąć tu: Filtr paliwa i usuwanie wody https://www.civicforum.pl/showthread...-usuwanie-wody

        Last edited by rambo7; 02-02-2012, 12:11.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          W jakiej wzorowej czystości silnik - nic tylko pogratulować.

          A tak na poważnie, to te same objawy miałem w citroenie 1,9 diesel. Niestety Arku bedziesz musiał wymienić filtr paliwa, to on wstrzymuje dostarczanie paliwa do pompy. Ręcznie pompując jest wytwarzane większe ciśnienie i paliwo przepycha zapchany filtr i dalej jest OK. W mojej cytrynce jest fabryczna pompka przy filtrze i do tej pory w mrozy poniżej -15 stopni zawsze zapalał ze "strzała" i po 15-20 sekundach pracy gasł. Ręczne pompowanie i ponownie zapał (już po 3-5 sekundach kręcenia) i dalej chodził OK. Wczoraj wymieniłem filtr paliwa (strasznie zabrudzony) i dziś rano oba autka zagadały od razu, a o 6 rano było -22 stopnie.
          Uważam, że powinieneś wymienić filtr - jak nie pomoże zwracam koszty zakupu filtra
          Last edited by goralek; 02-02-2012, 14:04. Powód: a tak sobie

          Comment


          • #6
            hehehe,,,, hahaha....ehhhhh, to nie mój dobre
            Nie, no jasne ! ja wiem że to mój filtr ma dosyć ale mówię... zrobiłem to z premedytacją nie tykam się go od zeszłej zimy bo chciałem sprawdzić czy Stanadyne da radę grzać zabrudzony i pewnie zawodniony filtr - no i daje! - tylko mu muszę pomóc jak jest -17stC dopompowując trochę .
            Gdybym chociaż przed zimą go odwodnił to może i to by pomogło - testuję sytuację sam na sobie, ja nie panikuję bo ja totalnie ogarniam sprawę .

            Natomiast ponieważ albowiem szykuje się dziś Duuuuuuża sprawa z 1.7CTDi - wręcz sensacja !!! ale..... to na next time .

            Edit:
            a oto Sensacja roku 2012 https://www.civicforum.pl/showthread...e-1600-2200rpm
            Last edited by rambo7; 03-02-2012, 11:30.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              To moze ja cos wtrące do tematu,chociaz ze mnie "bity laik"w temacie mechanikija mam filtr paliwa taki jaki siedzial od nowosci(czytalem dzis ze niektórzy koledzy z forum wsadzaja filtr od 2,2 cdti)Jak wspmnialem w innym poscie leje od 3 miechów V power(ostatni placilem 6,04 )od poczatku mrozów palil na tzw.dotyk(fakt ze aku mam nowy od miesiaca juz nie pamietam ale cos ok 530 rozruchu)dopiero dzis mialem delikatne klopoty zapalil moze za 8-10 razem tylko tu uwaga!Mam to szczescie mieszkac w Bialymstoku i dzis termometr wskazywal -27 stopni!Takze mial prawo troche pochełtać.Tak czy owak wskazuje na to ze paliwo ma rowniez jakies tam znaczenie

              Comment


              • #8
                witam, a ja mialem dokladnie taki sam problem jadąc z siemiatycz do bialegostoku w środę, wiec pozdrawiam ziomka przycisnelem gaz, zapalila sie kontrolka silnika i świec zarowych i silnik zgasł, dopiero po dluzszej chiwli zapalial ale kontrolki ciagle sie palą, z treści wątku mam rozumieć ze to zła ropa, ajkas letnia/gęsta i zapchała mi filtr paliwa? zastanawiam sie nad spuszczeniem całej ropy ale mam ok4o l zalanych, jest na dole jakis korek spustowy czy musze wężykiem zassac? rozumiem ze konieczna jest tez wymiana filtra paliwa, tak? poradze sobie sam z tym, czy konieczne odiwedziny u mechanika? bede wdzieczny za odpowiedz i jakies fotki gdzie jest korek i ten filtr co mam go wymienic, bo jutro z rana zabieram sie za hanię zeby wieczorem móc do agatki podjechac pozdrawiam

                Comment


                • #9
                  kolego tobie jest potrzeby ciepły garaż a nie mechanik
                  to wcale nie jest zła ropa - to jest Fizyka w czystej postaci problemy bez układu podgrzewania w tym silniku już 2 lata temu pisałem są już od -13stC a co dopiero -27stC !!! dziwię się że wogółe jeździsz .
                  Absolutnie nie mechanik !! zdecydownie podgrzewacz paliwa sobie załóż i ciesz się jazdą.

                  Mam kolege a nawet paru forumowiczów jest z Olsztyna - pozdrawiam prawdziwi testerzy 1.7CTDi każdy ma Stanadyne hondawki jeżdzą!
                  Last edited by rambo7; 03-02-2012, 21:55.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    kurczę ale ja mam murowany garaż, jaka porada na teraz wiec dla mnie? mam do marca nie jeździc wogóle? nie ma co spuszcac paliwa i wymieniac filtra bo temp znowu spadnie za kilka dni i powtórzy sie zabawa? stary opel vectra benzyna + gaz śmiga a "czarna perła" ma odpoczywac do wiosny? jaki jest koszt zalozenia tego podgrzewacza i kto w podlaskim mi to zrobi i za ile?

                    Comment


                    • #11
                      Ktos tu pisal ze 200 zl koszt filtra i 100 zl robocizna,a pro po Bialegostoku to dzis na nocke zapowiadaja -31Pozdro!

                      Comment


                      • #12
                        tommy_74 nie daj sie ładować filtr paliwa od 30-70zł (30 china, 45zł Filtron, 65zł Bosch) robocizna? bo sie przewróce 2 śrubki i obejma robota na poziomie 10cio latka i 100zł ? ... to ja nie chce nic więcej w życiu robić, moge je wymieniać od rana do wieczora .
                        jak to zobic?
                        - https://www.civicforum.pl/showthread...-usuwanie-wody
                        - https://www.civicforum.pl/showthread...iwa-w-1-7-ctdi

                        Polecam również "stary" - aktualny Post https://www.civicforum.pl/showthread...TDi-zamarzło-!
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Hej Witam rowniez po przerwie. Przerwa spowodowana tym ze od 1,5 roku zro problemow z autem, wczesniej prezywalem to co wiekszosc ludzi na forum. Brak mocy w okresie zimowym w lecie wszystko dzialalo jak trzeba. Rozwiazaniem mojego problemu po bezsensownej regeneracji turbo 3 lata temu wymienieniu czujnika cisnienia doladowania, skuteczny okazal sie montaz fabrycznego filtra paliwa z hindy civic 2.2 i-ctdi filtr ma wbudowany podgrzewacz paliwa z czujnikiem ktory odpala sie jak temp spadnie do 5 st. Po tym zabiegu zero problemow z moja honda.
                          Nie twierdze ze jest to rozwiazanie na 100% wszystkich przypadkow, opisuje tylko jak to u mnie wygladalo i ze pomoglo. Koszt tej operacji to bylo 200 zl 100 zl filtr na allegro i 100zl fucha elektryka. .... - tutaj ktos podal te 100 zl i 100 zl troche zle przeczytalem czyli 200

                          Comment


                          • #14
                            tak

                            Hej!
                            a wiec pociagnełam auto na wysokich obrotach kilka dni temu i wszystko bylo okej !! do dzisiaj o 2 w nocy -28 jadę do pracy!! i nagle auto gaśnie! włącza sie check engine a do tego na czerwowno akumulatorek i olej! auto gasnie! odpalam i tak co 3 km przez 35 km! w koncu auto umarło! wzięłam na lawete! koles powiedział, że to filtr paliwa napewno! auto stoi u mechanika, jutro będe z nim rozmawiała więc od razu poprosze o zamontowanie filtra z hondy 2.2 ctdi ! czy myslicie, że to pomoże??

                            Comment


                            • #15
                              pomoze na 100% tylko czy beda mieli taki filtr i czy nie trzeba bedzie poszykac na allegro bo, jak ja chcialem nowy to nie bylo, no ale mowie to bylo 1.5 roku temu



                              tu jest link jak wyglada taki filtr z grzalka, widze tez ze panowie z allegro cos drogo sie cenia, ja swoj kupilem za 100zl
                              Last edited by rambo7; 04-02-2012, 11:36. Powód: Stosuj Edit po sobie łącz posty.

                              Comment

                              Working...
                              X