Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

przepływomierz 1.7 ctdi , zasada działania? odczyt temperatury powietrza dolotowego

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • przepływomierz 1.7 ctdi , zasada działania? odczyt temperatury powietrza dolotowego

    Witam
    Mam taki problem z przepływomierzem a raczej czujnikiem temperatury który razem z nim jest zintegrowany.
    Błędnie odczytuje temperaturę. W czasie jazdy pokazał 35 stopni w dolocie gdzie jechałem ok 100km/h a warunki pogodowe to bylo ok 10 st C.
    Zacząłem sprawdzać co i jest nie tak.
    Po nocy gdy szczytuje parametry przy wyłączonym silniku czujnik pokazuje temperaturę powietrza taką samą jak na zewnątrz i płynu chłodzącego, czyli wszystko ok.
    Problem zaczyna się gdy po paru minutach przy włączonym zapłonie, odczyt parametru temp pokazuje ze wzrasta np po 10min pokazuje 7 stopni więcej (silnik wyłączony i nie włączany nawet na chwile, warunki pogodowe bez zmian). np było 12 st C a po 10 min wzrosło do 19 st C.


    Czy przepływomierz ma w sobie jakąś grzałkę? Czy to tak ma być?

    przepływka zmieniona z bosch 0 281 002 482 na tani zamiennik NTY EPP-HD-001.

    Może ktoś używa zamiennika np tego co wyżej NTY bądź NGK 90466 lub Autlog LM1111?

  • #2
    Nie pamiętam, ale chyba tak jest jak opisujesz.
    Po pierwsze czy masz jakieś kłopoty z pracą silnika i czy system diagnostyki komunikuje jakieś kody błędów związane z przepływomierzem?
    Jeśli nie, to chyba tak jest jak opisujesz, nie wiem o ile konkretnie wzrasta ta temp. ale chyba u mnie też tak było.
    Wiesz, że te przepływomierze (typ tzw. Masowy) mają podgrzewany drucik platynowy i ten drucik się nagrzewa (podobno nawet do ok 100stC dlatego jest zabudowany) i być może w otoczeniu robi sie nieco cieplej. Tak to sobie tłumaczę.
    Drucik już przy zapłonie (od startu silnika) ECM stara się rozgrzać do stałej temp. i cały czas ją trzymać taką samą, ale jedziesz i pęd powietrza które wpada do dolotu chłodzi ten drucik, no to ECM próbuje utrzymać temp. więc zwiększa jego V czyli podnosi temp. i tak balansuje V by utrzymać go w stale takiej samej temp.
    Czujnik temp jest bardzo blisko to jest drucik przy druciku, dzieli go cienka ścianka plastikowa, sądzę że on musi odczuwać ze tuż obok coś grzeje.
    Więc grzałki tam nie ma, ale drucik platynowy pełni rolę "grzałki" więc w jakiś sposób jest to "zauważalne" po odczytach temp. w dolocie.
    Jeśli nie ma CE to bym się nie przejmował, sama wymiana dla wymiany niczego nie zmieni. Ja bym niczego nie kupował a już na pewno nie zamiennika. (jest kilka tematów o przepływkach numerach zamiennikach i które konkretnie pasuje z konkretnego Opla bo nie wszystkie! itd, to tak na przyszłość możesz poczytać).
    Czytanie parametrów OBD2 jak sie nie wie czy tak ma być to może wprowadzać zakłopotanie , dlatego nie bierz wszystkiego dosłownie, szkoda nerwów .
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Dziękuje za odpowiedź.
      Na wcześniejszym czyli oryginale bosch miałem latem problemy że samochód nie jechał i silnik nie równo pracował. Po zgaszeniu i uruchomieniu po paru minutach wywalalo check i błąd jak dobrze pamiętam to p0113. Wymiana na szybko na ten NTY rozwiązała problem.
      Fakt, pytanie się wzięło bo całkiem z przypadku zobaczyłem odczyt jaka jest temperatura w dolocie. Swoją drogą układ dolotowy w tym w samochodzie wg mnie to raczej słabo rozwiązany.
      Wg Twojej rady zostawiam tak jak jest i przestaje szukać dziur w całym.
      Odpukać w niemalowane to na razie ten zamiennik daje rade i mowie to po użytkowaniu 3 miesięcy i 4 tys km przejechanych.
      Jeszcze raz dzięki za konkretną odpowiedz

      Comment

      Working...
      X