Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nie ma siły, mocy poniżej 2k rpm - nie wkręca się w obroty w tym przedziale

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    czyli wychodzi na to że w ogóle nie ma doładowania? rozumiem że w zakresie obr 1000-2200 szarpie, a powyżej 2200obr to odcina moc? czyli w ogóle jechać normalnie się nie da?


    Zamieszczone przez chmielu74 Zobacz posta
    miałem ten sam problem, że ruszanie na światłach to był dramat. Po rozebraniu osłony pokrywy zaworów okazało się, że przepuszcza uszczelka wtrysku pokrywy zaworów.
    jest to jakiś trop, ale mało wiemy o tym egzemplarzu no i jest to kolejny obszar do sprawdzenia.
    Auto nie ma możliwości jazdy normalnej to tez ciężko zaobserwować niektóre niedomagania jak wysokie spalanie, przeczytaj i rozważ to: https://www.wtryskiwacz.com/aktualno...-pod-wtryskiem

    a szczególnie poczytaj to:
    Skuteczne działanie wtryskiwaczy w układzie Common Rail może zostać zaburzone przez liczne czynniki, także przez objawy zużytych podkładek pod wtryskami. Niejedna awaria wtrysku została przez nas omówiona w poprzednich artykułach, teraz natomiast skoncentrujmy się nad objawami i skutkami, które mogą wystąpić, gdy uszkodzenie obejmie element występujący pomiędzy wtryskiwaczem Common Rail a jego gniazdem.

    Nie trzeba być mechanikiem, aby dostrzec, że samochód wykazuje nierówną pracę na biegu jałowym oraz że pojazd szarpie podczas jazdy.

    Auta te które eksploatujemy mają już swoje lata i diagnostyka będzie coraz trudniejsza bo niewiele wiadomo po przednich właścicielach co i jak używali, w jaki sposób dbali o silnik i właściwą eksploatację. Warto naprawić taki silnik bo mechanicznie są to trwałe jednostki tyle że osprzęt niemiecki jak to w niemcach nie daje rady.

    przeczytaj jeszcze ten temat cały albo od wpisu #61:
    Last edited by rambo7; 29-05-2021, 13:00.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      Ładuje i przyspiesza mocno do póki trzymam gaz w podłodze a gdy puszcze gaz to wywala kod 1236. Po zrestartowaniu silnika turbo znów ładuje ale potem ta sama sytuacja Szarpanie na wolnych obrotach pojawia się wtedy kiedy się bawię gazem i żeby tego nie było to trzeba silnik zrestartować i przyspieszać jednostajnie albo odłączyć zielona wtyczkę od zaworu EGR tego z 3 króćcami. U mnie sztanga zachowuje się jak na tym filmiku: https://youtu.be/PUlUJeoaa7o
      -vtg chodzi płynnie
      -gruszka trzyma ciśnienie
      -zawory 3 króćcami oryginalne działają dobrze i zamienniki też
      -pierburg z 2 króćcami jest nówka oryginalny ( sztanga od klap dolotu idzie w gore po uruchomieniu)
      -wężyki wszystkie sprawdzone
      -podciśnienie jest prawidłowe na tych zaworkach

      Proszę mi wyjaśnić czy uszkodzona gruszka od EGR może powodować takie problemy i w jaki sposób ?

      Comment


      • #18
        identyczny problem był opisany tutaj: Błędy P1401 P1237 EGR, Turbo, Pierburgi?

        to 100% ta sama sytuacja z tym że nie ujemne a dodatnie odchylenie praca turbiny zacina się przy rozłożonych łopatkach.

        EGR nie ma kompletnie wpływu w tym dieslu na pracę silnika, to tylko urządzenie dostarczające więcej sadzy do dolotu, czyli ekologiczny dziwoląg kompletnie do niego nie potrzebny i nie mający kompletnie na nic wpływu, ani na moc ani na środowisko. Po prostu musi to być aby auto mogło być sprzedawane od 2001 roku.

        Problem stanowi P1236 czyli sytuacja która powoduje odcięcie mocy. Tylko tym się zajmiemy.
        Zatem szybko przechodząc do wpisu #5 powyższego tematu który przytoczyłem można od razu pójść do Pierburg'a 72244.8 w linkach pokazane gdzie on jest i o co chodzi, to ten z 2 króćcami


        jeśli on wygląda tak:

        to silnik będzie szarpał i będzie odcinał moc z kodami P1236/7.
        Nawet nie musi być uszkodzony, wystarczy że jest źle dobrany, i też będa kody błędów i będzie odcinka mocy.
        To że masz nowy ten dokładnie Pierburg jeszcze nie gwarantuje usunięcia problemu z odcinaniem mocy!!
        Z doświadczenia jakie zebrałem ten Pierburg z 2 króćcami najwięcej wprowadza zamieszania i problemów z prawidłowa pracą silnika.

        Ten temat w całości dot twojego przypadku:
        EP4 i błędy P122E , P0220


        przy okazji znalazłem temat z danymi podciśnień które byłu w moim bolidzie:
        1,7CTDi Check Engine, MAP sensor, czujnik doładowania Bosch

        to do przeanalizowania.



        Tak że Kody nigdy nie kłamią i nie było ani jednego przypadku na forum od 13 lat aby kod źle wskazywał obszar.
        Zatem jeśli przyjąć za pewnik że turbina jest zregenerowana zgodnie ze sztuką, oraz pompa Vacuum, daje prawidłowe podciśnienia, do tego alternator ładuje minimum 13,9 - 14,2v ...a Pierburg 72244.8 nie jest oryginalny to zamiennik jest prawdopodobną przyczyną nieprawidłowej pracy silnika w 98% przypadków.
        Na pewno nie wymieniaj ECM !
        Mówię z doświadczenia że jeśli pewnikiem zakładasz że Pierburg 722448 jest sprawny to pewnikiem tak jest bo nowy zamiennik, ale mówię Ci że takich zamienników stosowano wielokrotnie i silnik nie działał prawidłowo.
        Moim zdaniem w nim tkwi problem.
        1. ten zamiennik nie spełnia parametrów odpowiednich dla oryginalnego P 7.22448
        2. jest uszkodzony czego nie widać - trzeba wyjąc i go dokładnie obejrzeć:
        3. niezmiernie ważną rzeczą jest aby wtyczki były podpięte do odpowiednich Pierburgów !!!
        UWAGA - to jest kluczowe i w ogóle nie ma o czym gadać jeśli wtyczki są pomylone:
        - zielona wtyczka - to EGR
        - czarna wtyczka to Pierburg z 3 króćcami.
        - szara wtyczka to Pierburg z 2 króćcami.
        Bardzo łatwo pomylić te czarną z szarą ...wtedy nie ma mechanika co by naprawił silnik, i nikt na to nie wpadnie latami że można pomylić wtyczki ...a można !!! ponieważ gniazda i osadzenie jest identyczne. Więc wystarczy że przy składaniu turbiny po regeneracji czy w trakcie wymiany wężyków (które miałeś wymieniane) ktoś zamienił wtyczki... i czarną podpiął do Pierburga z 2 pianami ... to jest pozamiatane... silnik nie będzie działał prawidłowo.
        tak ma to wyglądać:

        1 - turbina
        2- klapy dolotu (szara 2 króćce)
        3. egr.

        Lub jeśli Pierburg (2 króćce) 722448 wygląda tak:

        lub tak:


        to nie ma mowy by silnik prawidłowo pracował.
        Last edited by rambo7; 29-05-2021, 14:21.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Na wszelki jak "wtyczki" nie pomogą
          Wyczyść egr i wszystko co z nim jest związane.
          Jeśli coś nie działa płynnie ale działa ,to jest dalece prawdopodobne że nie mieści się w czasie i może powodować za duże ciśnienie w układzie wtedy kiedy powinno zostać ono zniwelowane przez uchylenie.
          Sam siłownik,sterowanie i zawór mogą mieć wpływ na wystąpienie tego kodu.Wszystkie kanały również.
          To jest jeden z przykładów kiedy kod OBD kłamie (nie mówi wszystkiego).
          Jak nie ma konkretnie zdefiniowanego powodu to wybierasz drogę eliminacji potencjalnych przyczyn.
          Ciężko jest udzielić rady nie mając możliwości własnoręczego przejechania się i zaglądania w logi,ale EGR i tak trzeba przetrzepać.
          Last edited by m26; 29-05-2021, 14:28.

          Comment


          • #20
            Ten 2 króćcami jest wyprodukowany przez Pierburga oryginalny kupiony tutaj: https://boxmoto.pl/?396,pl_72244800%22 i faktycznie numery się zgadzają ale niema notki o civicu ale chyba przez to, że niewiedzą że takie auto istnieje Wtyczki nie są pomylone zapewniam
            Mam dwa pytania (przepraszam, że się powtarzam):
            1.Dlaczego wtedy kiedy zielona wtyczka od zaworu EGR jest odpięta to nie występuje szarpanie obrotów w zakresie turbo dziury a gdy jest znowu w pieta to problemy z szarpaniem znowu się pojawiają ?
            2. Jaki jest oryginalny czujnik map sensor znaczy od jakiego producenta ? bo mam jakiś delphi i nie wiem czy poprzednia właścicielka coś kombinowała
            3. Na biegu jałowym jak sztanga od vtg jest wciągnięta maksymalnie to jest to prawidłowe ? bo u mnie tak jest
            Co do logów to mogę coś wrzucić tylko nie wiem czy apki na androidzie potrafią coś generować
            Last edited by zrxv3; 29-05-2021, 16:11.

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez zrxv3 Zobacz posta
              1.Dlaczego wtedy kiedy zielona wtyczka od zaworu EGR jest odpięta to nie występuje szarpanie obrotów w zakresie turbo dziury a gdy jest znowu w pieta to problemy z szarpaniem znowu się pojawiają ?
              Jak chcesz się tego dowiedzieć to muszisz porównać wykresy ze zdrowych aut,albo przynajmniej przeanalizować swoje zrobione na profesionalnym sprzęcie.

              Comment


              • #22
                faktycznie zamiennik Pierburg 7.22448 dobrałeś dobrze.
                Zakładam że wężyki układu podciśnieniowego są dobrane zgodnie ze sztuką:
                - są identycznej długości, (ani nie za długie, ani nie za krótkie w stos do OEM)
                - są szczelnie założone na króćce zaworów Pierburg.
                - brak Civica 1,7ctdi wynika faktycznie raczej z faktu że był to silnik dość rzadki.
                Zamieszczone przez zrxv3 Zobacz posta
                Dlaczego wtedy kiedy zielona wtyczka od zaworu EGR jest odpięta to nie występuje szarpanie obrotów w zakresie turbo dziury a gdy jest znowu w pieta to problemy z szarpaniem znowu się pojawiają ?
                Dlatego że jak jest wtyczka odpięta to zawór jest zamknięty i dawkowane jest tylko powietrze - bez porcji sadzy.

                Taka sytuacja wskazuje więc na szczelność zaworu (mechanicznie ok, zamknięty nie dopuszcza spalin /sadzy/).
                Kiedy wtyczka zielona zaworu Pierburg regulujący prace EGR jest odpięta, to zawór jest zamoknięty i nie dawkuje spalin. Zważywszy na to że masz model 2005 po lifcie, to EGR jest sterowany elektrycznie i pneumatycznie. (przedlift ma tylko pneumatykę).
                Widać że EGR w polifcie ma i wtyczkę na 3 piny i króciec wężyk podniśnieniowy.
                EGR zdaniem tego dziadostwa jest obniżenie zawartości tlenu (zawartego w powietrzu dostarczonego do silnika) dostarczanego do komór spalania, co ma obniżyć temperaturę procesu spalania i obniżyć zawartość emisji spalin.
                Czyli jeśli odpinasz wtyczkę a zostawiasz wężyk podciśnienia to może się tak dziać, że nie dawkowane są spaliny, a silnik ma więcej tlenu, ale zawór przepuszcza raz spaliny raz powietrze bo np ma korozję na rancie uszczelnienia, to jedna teoria, a druga to, wężyk podciśnienia jest cały czas podpięty do EGR i zawór Pierburg (3 króćce ) wraz z z układem gdzie powiązany jest z Pierburgiem na 2 króćce, powodują jego niekontrolowane poruszanie się. Musi to jakoś na niego wpływać. W efekcie układ podciśnienia pracuje niestabilnie - raz wrzuci więcej spalin, raz wrzuci więcej powietrza i tak w kółko. Te szarpanie jest nieznaczne, ale widać czujesz wyczuwalne to jest.
                - więc jak odpinasz wtyczkę zieloną Pierburga na 3 piny od EGR to i odepnij wtyczkę 3 piny od EGR oraz wężyk od EGR i wężyk ten zaślep. I sprawdź czy teraz szarpie?

                W tym momencie w takim ustawieniu że: gdy jest zielona wtyczka odpięta od Pierburga sterującego EGR, odpięta wtyczka 3 piny do EGR i odpięty i zaślepiony wężyk EGR:
                lub gdybyś całkowicie zaślepił zawór tak jak ja tu pokazałem:
                Czy warto zaślepić zawór recyrkulacji spalin EGR? - konsekwencje zaślepiania.

                to byś nie czuł szarpnięć bo spaliny by nie dochodziły.
                i to tyle.


                Taka sytuacja ma tylko miejsce w zakresie 1000-2200obr/min?
                i przy naciśnięciu pedału gazu?
                ...hymmm to ciekawe ...bo EGR dawkuje sadzę (spaliny) tylko w momencie trzymania nieruchomo nogi na pedale gazu. EGR jest zamknięty gdy: dodajesz gazu i gdy zdejmujesz stope z pedału gazu. Czyli przy jeździe: but w podłogę - odpuszczenie stopy z pedału gazu, but w podłogę - odpuszczenie - to EGR jest cały czas zamknięty nie wpuszcza sadzy.
                Jeśli w tym działaniu - testach szarpie, to Pierburg EGRa prepuszcza podciśnienie lub wprowadza zmiany w układzie podciśnienia które odczuwasz jako szarpanie.
                Układ sterowania podciśnieniem jak ma odpiętą którąś z wtyczek Pierburgów - tak może się zachowywać. Szarpać silnik może bo częśc układu podciśnieniowego w tym właśnie Pierburg jest pozbawiony sterowania.

                Czyli szarpanie (gdy wypięta jest zielona wtyczka od EGR) może nastąpić też gdy obroty silnika przekroczą 3500obr... bo to jest moment otwarcia 8 klap dolotu - które to otwiera Pierburg na 2 króćce .. i wiadomo że masz podpięty wężyk podciśnieniowy do EGR... więc zawirowanie powietrza w układzie podciśnieniowym może jeszcze dodatkowo wpływać na szarpanie.
                Musisz się pobawić tak, że jeśli odpinasz wtyczkę zieloną od EGR to i odpinaj wężyk podciśnieniowy od EGR i wtyczkę 3 pinową od grzybka EGR>
                Wtyczkę odpinasz a wężyk zostawiasz zapięty. W tej sytuacji może być szarpanie.
                Polift ma wtyczkę - przedlift jej nie ma.
                Widocznie w polifcie informacje elektryczne z EGR są kierowane do ECM (komputera silnika) i ten w zależności od informacji (od ilości otwarcia) dodatkowo ustawia np dawkę paliwa, albo inaczej wysterowuje pracę turbiny. (nie wiem tego dokładnie jaka jest różnica w informacji do ECM z egr z wtyczką i bez wtyczki).

                Oczywiście cała ta powyższa sytuacja generuje kod P1236 bo odpinasz wtyczkę zieloną od EGR. Brak informacji do ECM (gdy nie jest podpięta zielona wtyczka) silnik nie będzie dział prawidłowo.

                Zamieszczone przez zrxv3 Zobacz posta
                Na biegu jałowym jak sztanga od vtg jest wciągnięta maksymalnie to jest to prawidłowe ? bo u mnie tak jest
                tak, mówię prawdopodobnie tak, bo jak silnik pracuje na wolnych obr to ja mimo potężnej siły w łapie nie jestem w stanie ruszyć ręcznie sztange. Natomiast jak silnik jest zgaszony to dużej siły trzeba użyć by ruszyć sztangę ale ona pracuje w zakresie około 1cm i to jest na tyle mało że trudno mi ocenić czy ona otwiera się do "dechy" czy tam zostaje 1-2mm. do pełnego dobicia na otwarciu?
                Przyjmuję że: silnik zgaszony sztanga jest max wychylona w jedną po uruchomieniu w drugą str.
                Zamieszczone przez zrxv3 Zobacz posta
                Co do logów to mogę coś wrzucić tylko nie wiem czy apki na androidzie potrafią coś generować
                nie potrafią, nawet się nie trudź bo i Servisowy HDS z ASO nie ma logów. Program na ten silnik jest bardzo ubogi.

                Podsumowując, nie jest problemem to dlaczego szarpie w zakresie 1000-2200obr. tylko dlaczego odcina moc? przy normalnej jeździe?
                Odpinając zieloną wtyczkę od EGR - silnik nie będzie działał nie pojeździsz normalnie, z odpiętą wtyczką on nie ma mocy i tak. Nie ma możliwości jazdy normlanej przy normalnej sprawności silnika.

                Jak odepniesz zieloną wtyczkę - jakie generują się kody?
                Jak odepniesz wtyczkę przy grzybku EGR - jakie generują się kody?
                Gdy odepniesz wężyk od EGR - jakie generują się kody?
                Jak wszystko jest pospinane jak należy i próbujesz jechać normalnie korzystając z całych zakresów obrotów i możliwości silnika - jakie są kody?
                I na koniec, jeździła wcześniej kobieta: to pytanie w jakim stanie są klapy dolotu?? pytan konkretnie o te 8 klap dolotu które otwierają się powyżej 3500obr /min? jak jeźziła kobieta to zakłądam że obrotów 3500 to ten silnik nie widział i klapy są zaczopowane sadzą. Jak są zaczopowane to będą kody P1236 /P1237.
                poczytaj pomału co tu napisałem:

                Diesel - efekt przeciwciśnienia. Tryb awaryjny i brak mocy P1236, P1237, P0238.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  no i na koniec, czy zgodzisz się ze mną że ten Pierburg co kupiłeś (2 króćve) to to samo co to?

                  foto:

                  chyba że taki już nie jest dostępny?

                  Pytanie sytuacyjne:
                  silnik pracuje na wolnych obrotach, (zagrzej do testu choć trochę) gaz w podłogę do 4000tys obr/min czy gruszka klap dolotu otwiera się natychmiast i gwałtownie po przekroczeniu 3500 i zamyka gwałtownie natychmiast jak spadną obr poniżej 3500?
                  o tym zaworze mówię:

                  do 3500 otwarte po 1 klapie na cylinder czyli 4 klapy. Po przekroczeniu 3500 otwiera się 8 klap. Nawet jak się otworzy 8 to czy są drożne? czy zawalone mazią i sadzą? jak zawalone to masz odcięcie o brak mocy i P1236.
                  Last edited by rambo7; 30-05-2021, 14:29.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #24
                    Odpinając wtyczkę od EGR wprowadzasz ECU w tryb w którym nie jest on wykorzystywany.Program doładowywania silnika i upuszczania ciśnienia jest wtedy zmieniony ,a silnik działa zgodnie z założeniem nie wykazując innych anomalii.To chyba dobry powód żeby lepiej się przyjrzeć temu obszarowi.
                    I jeszcze jedno,nie pamietałem definicji błędu i klepnąłem sobie go właśnie w googlach,zobaczcie co znalazłem.

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                      klepnąłem sobie go właśnie w googlach,zobaczcie co znalazłem
                      Internet wszystko wytrzyma ... tylko pytanie ile w tym prawdy?

                      Procedura dla Kodów P1236 i P1237 w żadnym miejscu nie nawiązuje do EGR. Ten to co pisał nie ma zielonego pojęcia co tak naprawdę się stało. Uznajmy to za przypadek.
                      Procedura:
                      Procedura naprawy wg Kod Błędu DTC P1236. Schemat układu podciśnienia.


                      a tu informacja od użytkownika, zobaczcie co napisał wpis #16:
                      Błąd P1236 czyszczenie pierburga


                      jest tu dużo obszarów niepewnych mimo że nowe Pierburgi i nowe wężyki itd. to generalnie będzie to pierwszy przypadek że po czyszczeniu turbiny są kody z obszaru turbiny P1236.
                      Zazwyczaj, do tej pory kończyło się tak że jak nic nie było grzebane/wymieniane to czyszczenie turbiny załatwiało całkowicie problem.
                      Chyba że ktoś ponownie jeździł do 3000 obr . min i 90% czasu po mieście to po 3 m.cach to samo ... i sprzedawał auto
                      Takie historie to normalne.

                      Nie przypominam sobie aby tu ktokolwiek napisał (od zarania dziejów forum) że po wymianie EGR naprawił problem z obszaru odcinania turbiny P1236 czy P1237.
                      Ja osobiście przerabiałem te kody na sobie i mój EGR jest ten sam od 2002r. No więc skoro go nie wymieniałem a temat jest rozwiązany - mam nową turbinę, a EGR nawet nigdy nie czyściłem od 17 lat 1 raz do niego zajrzałem gdy rozbierałem dolot by się dostać do Pierburga 7.22448 od góry)... więc ....
                      Last edited by rambo7; 30-05-2021, 14:48.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Internet wszystko wytrzyma ... tylko pytanie ile w tym prawdy?
                        To prawda,dlatego nie podpieram sie tym,ale dalej nalegam żeby sie temu przyjrzeć (nie wymieniać,skontrolować).
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Procedura dla Kodów P1236 i P1237 w żadnym miejscu nie nawiązuje do EGR.
                        Może i nie,ale tak jak net przyjmuje wszystko,tak instrukcja już niekoniecznie.
                        Instrukcje w KIA dla przykładu(bardzo obszerne instrukcje)dotyczące podobnych problemów też tego nie ujęły,a przynajmniej nie do roku 2015.
                        Powiem więcej,budowa została po cichu tak zaprojektowana że zawór wystarczy jedynie obrócić żeby mieć pełnię szczęścia .

                        Comment

                        Working...
                        X