Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

idzie zima, siada turbina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez jacekk90 Zobacz posta
    miska zgnije do reszty w przeciągu 3-5 miesięcy.
    miska jest blaszana i u mnie wymieniona 2 lata temu było próchno. Zamiennik jak oryginał i na silikon i jest ok.
    Zamieszczone przez jacekk90 Zobacz posta
    EGR zawraca spaliny i tym samym przyspiesza rozgrzanie silnika to jakąś pożyteczną funkcję dla jego działania spełnia
    nie, nie tak, zawracane spaliny ponownie do spalenia obniżają temp mieszanki, absolutnie nie przyspieszają rozgrzewania silnika, wręcz odwrotnie obniżają temp spalania mieszanki. Spaliny nie mają ładunku energetycznego to że są w pewnym stopniu gorące - co z tego? ładunku energetycznego nie mają, więc nie zwiększają temp spalania a obniżają, wydłuża się żywotność wydechu jest mniej wypalony, więc po to dawkowane są spaliny i tylko i wyłącznie po to aby neutralizować NOx. Jest to urządzenie kompletnie do niczego nie potrzebne więcej prynoski silnikowi szkody niż pozytku. W Euro4 z DPF w związku z niską temp spalin jest dodatkowy wtrysk ON w celu poniesienie temp spalin w celu wypalenia DPF czyli tego co się zgromadziło w wyniku odkładania sadzy z EGR. Czyli syf, jeszcze raz syf i paranoja w imię ekologii. Większej ściemy w ogłupianiu ludzi to nie wymyślili francuzi bo to ich pomysł.
    Zamieszczone przez jacekk90 Zobacz posta
    Myślałem o tym, że gdyby to było konieczne, a bardzo drogie to zaślepić i szkodzić bardziej środowisku
    zaślepiając EGR mniej faktycznie szkodzisz środowisku, tyle że EC się świeci.
    Zamieszczone przez jacekk90 Zobacz posta
    eraz stojąc w korku już nabiera ciepła szybciej...
    to jest subiektywne odczucie, od spalin nie zrobisz temp. wyższej a niższą. Nie wierzysz to zatkaj EGR, niech wszystko idzie w wydech przyłóż zapalniczkę do rury spróbuj podpalić spaliny.
    EGR najlepiej gdyby go nie było. Pisałem wyżej, EGR działa tylko i wyłącznie w przypadku gdy silnik nie jest obciążony (nie przyspiesz gwałtownie) i gdy nie stoisz na biegu jałowym na skrzyżowaniu.
    Zamieszczone przez jacekk90 Zobacz posta
    teraz stojąc w korku już nabiera ciepła szybciej...
    tak, właśnie dlatego że nie pracuje EGR, jest wyłączony! ..dlatego masz pełny ładunek mieszanki paliwowej do silnika bez sadzy.
    Ja osobiście (jak jadę sam, bo z pasażerami tego nie stosuję by ich nie męczyć) to jadę jak kierowca PKSu w cyklu: gaz - odpust, gaz - odpust, gaz - odpust, prawie non stop. EGR nie wpuszcza spalin w momencie dodawania gazu i gdy paliwo nie jest dawkowane (jak zdejmiemy nogę całkowicie z pedału gazu) on się wtedy nie otwiera. To jest metoda na utrzymywanie w czystości dolot, nie czadzenia łopatek VTG turbiny i nie odkładania sadzy w filtrze wydechu.
    Zamieszczone przez jacekk90 Zobacz posta
    140 w mieście się nie da, ale nikt ci nie zabrania przyspieszania
    nie rozumiemy się, ja opisałem tylko sytuację gdy można trzymać nieruchomo nogę na pedale gazu, takie warunki są tylko na autostradzie, opory są takie przy takiej prędkości że silnik ma non stop wysilenie a sadza nie dawkowana jest dawkowana przy wysileniu silnika. Czy to jest jasne?
    W mieście możesz jechać nawet na 2ce i 3-ce i nawet 30km/h byle (po uzyskaniu tej prędkości) nie trzymać nogi nieruchomo na pedale przyspieszania bo silnik już stracił warunki wysilenia, osiągnął łątwo 30/km/h i siębuja, tylko przez 2-3 sek trwały warunki wysilenia w momencie przyspieszania do 30km/h i już ..lecisz 30/km/h i wtedy sadza zaczyna też być dawkowana z EGR leci ..jak utrzymujesz taką prędkość.
    Czy się rozumiemy...?
    Zamieszczone przez jacekk90 Zobacz posta
    Rozwiałeś moje pewne wątpliwości no i czegoś nowego też się dowiedziałem.
    no, od tego jest forum w Instrukcji Obsługi o tym nie przeczytasz.

    Zamieszczone przez jacekk90 Zobacz posta
    nie wpadłem na to, że gas to jest benzyna Prędzej podejrzewałem, że to wersja dla diesel+gaz
    no to z angielskiego, na opakowaniach jest "uniwersalne" pisanie i "gas" "gasoline" - to benzyna a gaz to LPG lub LPG/CNG.
    Last edited by rambo7; 20-11-2019, 12:02.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      Czytałem już kiedyś jakiś artykuł o EGR i piszą, że skutki wymontowania tego mogą być różne zależnie od samochodu. Zauważyłem, a może tylko subiektywne odczucie jakby mniej paliło gumę przy przerzucaniu na 2 bieg. Ja raczej drugi raz go do takiego stanu nie doprowadzę jak był. Masa sadzy z niego wyleciała przez te kilka miesięcy i to czuć.

      Comment

      Working...
      X