Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

idzie zima, siada turbina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • idzie zima, siada turbina

    Niedawno kupiłem Civica.
    Od początku zapalała się i gasła lampka Check Engine. Poprzedni właściciel twierdził, że to EGR, nie ma się co przejmować. Po tarczach hamulcowych widać, że samochód stał jakiś czas nie używany. Do roku 2013 mam grubą książkę serwisową z niemieckiego ASO. Później podejrzewam, że póki jeździł nie było robione nic.

    Jeżdżę albo do 3 tys, albo od 3 do 4. Niedawno wybrałem się w trasę 300km celem wymiecenia sadzy pierwsze 150 pokonałem od 3-4, na miejscu w dużym mieście był taki korek, że po parkowaniu turbina już była raczej wystudzona, w drugą stronę spokojniej do 3tys.
    Przed wymianą rozrządu gwizd turbo był słyszalny powyżej 2 tys, po wymianie wcześniej - około 1,5.

    Rano jadąc do pracy w połowie drogi zauważyłem spadek przyspieszenia, zgasiłem silnik, po odpaleniu obroty falowały od 800 do 1200, po drugim odpaleniu już normalnie, ale mocy mało. Po pracy pojechałem na komputer błędy na liście widziałem 2, powiedziano mi, że układ turbosprężarki.
    Kontrolka już się nie zapala, ale turbiny nie słychać wcale, samochód jeździ normalnie, jak się na obrotach trzyma to moc jest jak wg mnie nawet zadowalająca stąd wniosek, ze silnik jest w stanie bdb.

    Sam osobiście co w tym samochodzie zrobiłem to dolałem płynu do spryskiwaczy. Jestem zielony w temacie napraw.

    Jaka jest żywotność tej seryjnej sprężarki? Jeśli sadza z głowicy przeszła przez to turbo to mogła mocno oberwać? Zatarta? Czy ma sens czyszczenie przy tym przebiegu czegokolwiek, czy od razu wymieniać na regenerowaną? Jak jest w tym samochodzie ze zaworem EGR? Czytałem, że raczej są czyszczone, ale po czyszczeniu ile jeszcze pociągnie czy jest sens płacić za nowy? Co jeszcze powinno się tam zmienić 'przy okazji', żeby już był spokój na dłużej?
    Last edited by jacekk90; 10-11-2019, 08:15.

  • #2
    Zamieszczone przez jacekk90 Zobacz posta
    Od początku zapalała się i gasła lampka Check Engine.
    jak zdążyłeś się zorientować to ważną rzeczą w tym aucie jest diagnostyka, unikaj pisania że "ktoś twierdził", że "wyszło z kodów to i tamto" że "mechanik mówił" ... to jest nic nie warte.
    Informacja mówić ma o kodzie, masz kod to jest dyskusja, nie ma kodu to jest gdybanie. nie warto jeździć na komputer, warto kupić ELM327 i samemu to kontrolować darmo.
    Hamulce to osobny temat i jest dużo na ten temat napisane w dziale 7 gen. tam doczytasz o różnicach w dieslu a benzynie co do wymiarów tarcz itd.
    Obroty w tym silniku nie zależnie od temp otoczenia mają stać na 900obr ani więcej ani mniej.
    Zapoznaj się z tematem pracy silnika w warunkach trudnych = (zima) to pozwoli Ci się dopasować do auta, jeśli tego nie przeczytasz to nie będziesz wiedział dlaczego sirnik reaguje ak a nie inaczej na warunki jazdy.
    Sam silnik w tymacie (blok) jest świetny trwały solidny i nie do zajechania, problem stanowi osprzęt silnika głównie niemiecki bo wiadomo co niemieckie to szajs. Niestety globalizacja spowodowała potrzebę takiego diesla w tamtych czasach to się taki zrobiło.
    Żywotność sprężarek Garretta jest taka sama jak innych Garrettów. Traktowana prawidłowo bez problemu robi 400tys km.
    Auto z pewnością było już grzebane wiec większa trudność w diagnostyce. Dobre by było gdybyś poczytał tematy o tytule "odcina moc" to się nieco zorientujesz o samochodzie i jego bolączkach.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Kupiłem coś takiego razem z wycieraczkami i płynami droższe wersje ładniej wyglądają, ale mają wersję bluetooh starszą. Dzięki za info będę czytał.

      Kod:
      [URL]https://allegro.pl/oferta/elm327-vgate-obd2-bt4-0-android-ios-pic18f25k80-8610908120?snapshot=MjAxOS0xMS0xMVQxNTo0Mzo1NC4wNjhaO2J1eWVyO2U5MTYyMzMxODJhZGNjNzA5ZDJmZmI2NDVjZWMwMzdhNjBjYWFiYzc3YjFhMDU4Yzc1YjU2YmFhZjU3N2NkYjE%3D[/URL]


      zalany był i wymieniony na ten sam olej SHELL HELIX HX7 10W-40 przed wymianą pytałem mechanika, mówiłem, że niby lepszy 5w-40, gdybym tak chciał to by mi tam wlali co uznam, ale subiektywna ich opinia taka, że lepiej nie ryzykować bo jeśli jakieś osady się tam odkleją to po silniku może być. To jest uniwersalny olej do wszystkiego czy to gaz czy ropa. Turbo tym samym olejem jest smarowane to może jednak lepiej, przy następnej wymianie zmienić na 5w-40? Tylko czy to jest oby bezpieczne dla silnika skoro nie wiem jak on wygląda w środku i przy tym przebiegu?
      Last edited by rambo7; 12-11-2019, 07:46.

      Comment


      • #4
        co do tematów związanych z pracą silnika i turbiny nie będę się powtarzał bo 10 lat pisania w różnych tematach o odcinaniu mocy nie da się napisać w tym 1 wpisie.
        Co do oleju, to jest dobry olej, ale w tym silniku bez względu na przebieg olej stosuj 5W nie wyżej, i bez względu co gada mechanik to odradzam lanie 10W tym bardziej że idzie zima. Oleju 10W do tego silnika nie opłaca się lać bo jest za drogi, tak, tak, za drogi, to że on jest tani w zakupie nie znaczy że wytrzyma tyle do syntetyk. Dlatego jeśli nalałeś to trudno, ale to jest góra 5000km na tym oleju, odradzam robić więcej. Używając taki olej właśnie istnieje zagrożenie odkładania się złogów sadzy w silniku, to nie jest właściwa technologia (mineralny olej z dodatkami) do tego silnika, tu ma być syntetyk. Nie ma ani jednego tematu o braniu oleju w tym Isuzu, to jest doskonały blok silnika i szkoda go zaszlamiać, a 10W temu sprzyja. Nawet jak będziesz miał 1mln km to SAE 5W-40 lub nawet 0W-40 oczywiście tylko i wyłącznie z Normą ACEA A3/B3/B4.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          dzięki koleżko, namówiłeś mnie. Oby nic się nie stało po zmianie bo poza internetem nikt mi tego nie poleca

          powiedz mi jeszcze co myślisz o takich preparatach

          Magiczny 50ml dodatek czyszczący wtryskiwacze
          Kod:
          https://allegro.pl/oferta/k2-diesel-do-czyszczenia-wtryskow-paliwa-t312-50ml-8334575505
          i płukanka do silnika. Wlać tuż przed zlaniem starego oleju, 15 minut na niskich obrotach i wylewać
          i dopiero wtedy bym wlał syntetyk
          Kod:
          https://allegro.pl/oferta/k2-motor-flush-plukanka-silnika-250ml-7690363206

          to coś do wtrysków już miałem w koszyku, ale potem stwierdziłem, że nie będę ryzykował żeby do paliwa coś dolewać
          póki co nie wiadomo czy to turbo, czy egr wyczyszczą tylko to nie kupiłem, ale będę miał to urządzenie jakoś za parę dni to może się rozjaśni i zdążę przed końcem tygodnia kupić

          Comment


          • #6
            Shell Helix Ultra Diesel 5W-40 zapewnia doskonałą ochronę silnika i wydłuża jego żywotność. Idealny do silników Diesla. Sprawdź szczegóły i dobierz olej!




            Mam niemiecką książkę serwisową i okazuje się, że ten samochód od zawsze jeździ na 10w40.
            kupiony 2002,
            2003 - 10w40
            potem rok 2008 jeden raz ktoś wlał Selenia 5w40
            i znowu aż do 2013 10w40

            i samochód trafił do polski...

            Sadza na pewno mu doskwierała, a ja do pracy po mieście nim jeżdżę, gdzieś dalej tylko czasami. to dobrze by było gdyby ten olej właśnie był wlany

            ale taka praktyka jak od 17 lat był 10w40? Ryzyko moje, ale na ile jesteś pewien, że ten blok jest taki niezniszczalny? Jak uszczelka to pół biedy, ale raczej wolałbym nie zaczynać tematu "panewki"
            Last edited by jacekk90; 13-11-2019, 04:58.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez jacekk90 Zobacz posta
              Magiczny 50ml dodatek czyszczący wtryskiwacze
              i płukanka do silnika. Wlać tuż przed zlaniem starego oleju, 15 minut na niskich obrotach i wylewać
              i dopiero wtedy bym wlał syntetyk

              to coś do wtrysków już miałem w koszyku, ale potem stwierdziłem, że nie będę ryzykował żeby do paliwa coś dolewać
              https://www.youtube.com/watch?v=BpuJE2lJYvU&vl=pl <= obejrzałem, gość gada z sensem i płukankę wlał, ale nie tej marki.
              Zmienię na tej olej do diesel'a to już jest czyszczenie i najwyżej za xxx kilometrów jak będę pewny, żeby wymyć do reszty

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez jacekk90 Zobacz posta
                namówiłeś mnie. Oby nic się nie stało po zmianie bo poza internetem nikt mi tego nie poleca
                bo poza tym forum to nikt nie ma pojęcia o tym silniku, sama amatorka. Jak chcesz o silniku Isuzu 1,7CTDi się czegoś dowiedzieć to wyłącznie z działu Diesla Civicforum, tę lekturę studiował nie jeden mechanik.
                Zamieszczone przez jacekk90 Zobacz posta
                Magiczny 50ml dodatek czyszczący wtryskiwacze
                nazwa: K2 DIESEL do czyszczenia wtrysków paliwa T312 50ml
                Kosztuje to 6zł.
                link się nie wczytuje.
                Generalnie polecam, szczególnie do starszych egzemplarzy które przelatały sporo bez specjalnego czyszczenia układu paliwowego. środka K2 nie znam ale jak coś jest za 6zł to bałbym się to nalać. Nie mówię że to jest badziew, nie znam tego preparatu. Polecić mogę takie które sam próbowałem:
                LIQUI MOLY 2666 Diesel Spulung 0.5L
                LIQUI MOLY 8343 do czyszcze SUPER DIESEL ADDITIV

                do tego:
                Zamieszczone przez jacekk90 Zobacz posta
                i płukanka do silnika. Wlać tuż przed zlaniem starego oleju, 15 minut na niskich obrotach i wylewać
                i dopiero wtedy bym wlał syntetyk
                tak, jeśli silnik ma nalatane dużo km a nie przestrzegano ściśle interwału wymiany oleju i do tego stosowane były półsyntetyki to w tym momencie (w którym jesteś) zastosowałbym płukanke mimo że jestem przeciwnikiem ich stosowania. (przeciwnikiem jestem tylko w przypadkach gdy tak jak mój motor wymiana oleju co 12tys km i wyłącznie syntetyki - takich silników nie płukam, bo jest czysty tak wygląda w środku: Garażowe Testy Olejowe.

                ) takie oleje stosuję i tak wygląda silnik w środku.
                Zamieszczone przez jacekk90 Zobacz posta
                Mam niemiecką książkę serwisową
                ja też mam niemiecką bo w PL nie był ten mogel nigdy sprzedawany i w mojej pisze wyłącznie tak jak tu:
                TABELA przeglądów okresowych CIVIC 1.7 CTDi (warunki Normalne i Trudne)

                to się trochę dziwię bo niemcy dość dbają o auta i stosowanie taniego oleju jest trochę dziwne. Generalnie to dla silnika nie jest to szkodliwe pod warunkiem że na tym oleju półsyntetycznym w dieslu z Normą Euro3 stosowano interwał co 5000km i wymiana. Czy tak często wymieniano ten olej? (bo on więcej nie wytrzymuje) za pewne nie. No i dlatego odkładała się w silniku sadza i szlam. I pod tym względem nie jest to dobry olej do tego silnika.
                Na szczęście jest to jedyny silnik stosowany w Hondzie który kompletnie nie bierze oleju, nie ma na forum ani jednego wpisu o braniu oleju w 1,7CTDi. ISUZU jako lider robienia diesli zrobił zajebisty blok, natomiast problemy stwarza jedynie niemicki osprzęt silnika.
                Podsumowując, płukanka - tak, ale zanim nalejesz ją do silnika rozgrzej silnik mocno tak by był gorący jak trzeba, bo 15 min pracy diesla biegu jałowym to taka praca go wystudzi do 60stC a wtedy ten środek nie dotrze skutecznie w zakamarki silnika.
                Po płukance stosuj tego Schela (albo to co pokazałem w testach) i wymieniaj go po 10 tys km potem kolejna wymiana nie więcej niż 12tys km z 11 letniego doświadczenia jazdy tym dieslem widzę że idealnie jest wymienić olej po 10tys km nie więcej niż 12tys km.
                Zamieszczone przez jacekk90 Zobacz posta
                ja do pracy po mieście nim jeżdżę, gdzieś dalej tylko czasami.
                no to w takich warunkach góra 10tys km, takie warunki użytkowania przyspieszają zużycie oleju, on jest przesycony sadzą wcześniej.
                Zamieszczone przez jacekk90 Zobacz posta
                ale taka praktyka jak od 17 lat był 10w40? Ryzyko moje, ale na ile jesteś pewien, że ten blok jest taki niezniszczalny?
                na 1500%, olej to nie klej. Różnica polega na tym że to są te same oleje, 10W-40 a 5W-40 (Norma A3/B4) jedyna różnica to taka że olej 10W-40 wytrzymuje góra 5000km a 5W-40 odpowiednio 10 tys km.
                Olej syntetyczny nie pozostawia szlamu, a olej mineralny nadal pozostawiasz odkładasz szlam.
                Olej syntetyczny to nie rozpuszczalnik i nie rozpuszcza ani silnika ani uszczelek.
                Ten silnik bez problemu toleruje oleje 0W-40, 5W-40, 5W-30 bez względu na przebieg. (mówimy tylko i wyłącznie o Normie ACEA A3/B3/B4).
                Last edited by rambo7; 13-11-2019, 08:54.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Wielkie dzięki za rady. To rozwiewa wątpliwości.

                  Czy było przestrzegane... Może nie było zawsze wymieniane w ASO

                  Przy kupnie się spieszyłem, żeby zdążyło przyjść do poniedziałku i wziąłem
                  LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH PŁUKANKA 2662
                  razem z tym olejem zanim przeczytałem twój wpis. Dopiero teraz domówiłem dodatek do paliwa ten mniejszy... Może bardziej skoncentrowany po prostu

                  Comment


                  • #10
                    nie ma znaczenia czy w ASO czy u pana Heńka, kluczami posługują się tak samo, idzie o to czy interwał nie był przeciągany, i tu jak na mineralnym/półsyntetyku przeciągniesz to jest niekorzystne, na syntetyku możesz przeciągnąć nawet 2 razy tyle co na mineralnym i ile syfu nie zostawi.
                    Płukanka ok, generalnie środki LM są sprawdzone. Środki do paliwa działają podobnie różnice są w opisie a filmy na YT nawet pokazują jak wypłukać wtryski samym środkiem bez oleju napędowego https://www.youtube.com/watch?v=Bgg3Y2vzWes
                    facet włożył 2 węże ssanie i powrót aby wtryski piły tylko czysty spulung. Sprytny i skuteczny sposób.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Dzisiaj się dowiedziałem od obsługi dużego sklepu, że Shell for diesel to są stare zapasy magazynowe, Shell wycofał się z produkcji tego oleju. Dostępna jest wersja dla diesel i gaz.

                      Comment


                      • #12
                        samochód wziął i się naprawił. Zrobiło się cieplej, mokro i podejrzewam, że egr się zamknął... Olej przed wizytą u mechanika do mnie dotrze, ale nie będę wywalał jeszcze starego bo zrobił się czarny dopiero. Widziałem zdjęcia spod korka oleju i zrobiłem swojego
                        1tys km i tydzień ze zamkniętym egrem
                        Nawet się zastanawiałem czy konieczna jest naprawa skoro działa Ale przynajmniej nie będzie drogo.

                        Ponawiam pytanie. Czy czyszczony EGR ( nie wiadomo ile razy już był czyszczony) nie będzie się zacinał w kółko? Czy nowy kazać montować?
                        Załączone pliki

                        Comment


                        • #13
                          silnik jest czysty, nieco na pierwszym foto masz zużytą bieżnię koła zębatego ale to pewnie przebieg.
                          Zamieszczone przez jacekk90 Zobacz posta
                          Shell for diesel to są stare zapasy magazynowe, Shell wycofał się z produkcji tego oleju. Dostępna jest wersja dla diesel i gaz.
                          nie do końca prawda. Nie wycofał się z produkcji - produkowany jest nadal. Fakt "Shell for diesel" SAE 5W-40 ma zmienioną etykietę. a "Shell Hellix" 5W-40 jest nadal. ale Jest teraz jedna Nowa etykieta dla tych dwóch produktów. Tak naprawdę to jest ten sam olej i jedna etykieta i nie do gazu tylko benzyna + diesel razem. Taki sam zabieg zrobił Mobil1 jakiś czas temu. "Mobil1 0W-40 Turbodiesel" i "Mobil1 0W-40" jest teraz w jednej etykiecie o nazwie "Mobil1 FE 0W-40".
                          Zamieszczone przez jacekk90 Zobacz posta
                          Czy czyszczony EGR ( nie wiadomo ile razy już był czyszczony) nie będzie się zacinał w kółko?
                          Dobrze wyczyszczony to nie wszystko, musi chodzić płynnie ośka i membrana musi być szczelna bez wżerów którymi puszcza lewe spaliny. Generalnie ja EGR bym nie wymieniał tak długo dopóki nie ma mechanicznego uszkodzenia. Jest to element całkowicie zbędny w silniku i nie mający wpływu na moc silnika, jedyna co on robi to wpuszcza ponownie spaliny do dolotu silnika, to ma spowodować że spaliny będą wychodzić czyste.
                          Ja "wyłączam" EGR w ten sposób że traktuję silnik tak aby on był jak najmniej załączany. EGR nie dawkuje spalin w 2 przypadkach, pracy silnika na luzie i w momencie dodawania gazu (mówiąc ogólnie). Dawkuje sadzę w momencie trzymania nieruchomo nogi na gazie przy niewielkim wysileniu silnika. Na autostradzie jest duże wysilenie silnika i jadąc 140km/h można trzymać nieruchomo nogę na gazie, ale to u nas i tak jest trudne z uwagi na to że rzadko kiedy da się tak jechać.
                          Last edited by rambo7; 18-11-2019, 07:59.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Kontrolkę mi zgasili dawno temu w czasach, gdy powietrze było gęściejsze i teraz było dochodzenie "co jest k... 123", a ja się upieram, że mocy mało

                            Tak więc za moją namową niepotrzebnie został zakupiony i nie założony pasek klinowy (bo coś piszczy bardzo rzadko przy ruszaniu jak jest bardzo duża wilgoć), sprawdzone wszystkie rolki i napinacz, potem założony z powrotem stary lekko zużyty, nie spękany Dayco. Stwierdziłem, że póki zimno to się nie będzie ślizgać, a nie dzieje się to często.

                            Turbo ponoć ideał 1 bar miał być - był. Pełna moc też ponoć idzie bez problemu.
                            Wycieków z góry zero, na dole mały prawie nic, ale miska zgnije do reszty w przeciągu 3-5 miesięcy.
                            Zanim spadnie śnieg, a możliwe, że nie spadnie wcale nowa micha i dopiero olej.

                            Przyczyna - bardzo mocno zabrudzony EGR.
                            koszt 100zł + wcześniej za zgaszenie kontrolki 50.

                            EGR zawraca spaliny i tym samym przyspiesza rozgrzanie silnika to jakąś pożyteczną funkcję dla jego działania spełnia. Myślałem o tym, że gdyby to było konieczne, a bardzo drogie to zaślepić i szkodzić bardziej środowisku, ale teraz stojąc w korku już nabiera ciepła szybciej... Przed i po tym przeglądzie nie ma różnicy dużej, może coś przy tym sprawdzaniu przedmuchali, a może to verwa + LIQUI MOLY SUPER DIESEL ADDITIV DO WTRYSKÓW 8343 w baku. Akurat ten zawór raczył się zamknąć, ale na pewno taki przegląd był konieczny. Krótko po kupnie zdarzały się sytuacje, że w momencie jak już trzeba było hamować samochód dostawał niespodziewanie przyspieszenia np. mijając rowerzystę...
                            Nie wiem dokładnie co zrobili, ani jak wygląda. Wyczyścili i był sprawdzany czy działa prawidłowo. Oby jak najmniej sadzy. Następnym razem nowy.

                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Na autostradzie jest duże wysilenie silnika i jadąc 140km/h można trzymać nieruchomo nogę na gazie, ale to u nas i tak jest trudne z uwagi na to że rzadko kiedy da się tak jechać.
                            140 w mieście się nie da, ale nikt ci nie zabrania przyspieszania

                            Dzięki za wszystkie rady jeszcze raz. Rozwiałeś moje pewne wątpliwości no i czegoś nowego też się dowiedziałem.
                            Last edited by jacekk90; 19-11-2019, 21:11.

                            Comment


                            • #15
                              "Ja, ich brauch benzin"

                              nie wpadłem na to, że gas to jest benzyna Prędzej podejrzewałem, że to wersja dla diesel+gaz

                              Comment

                              Working...
                              X