Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Uszkodzona turbina 2,2CTDi , wycie, brak mocy.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Uszkodzona turbina 2,2CTDi , wycie, brak mocy.

    Cześć!

    Civic 2.2, z przebiegiem 215k na liczniku.

    Po wyjściu z ronda i gwałtownym przyśpieszeniu, turbina zaczęła wydawać następujący dźwięk:

    Według mechanika do wymiany rura łącząca turbinę z filtrem powietrza + sama turbina (podobno to jej ostatnie chwile).

    Czy uszkodzenie turbiny przy takim przebiegu jest możliwe?

    Dotychczas co 2-3 miesiące (nawet w okresie letnim) przy gwałtownym przyśpieszaniu wyskakiwał P1236, jednak za każdym razem reset błędu pomagał. Obecnie nie pali się kontrolka check engine, lecz samochód nie ma mocy.

  • #2
    Nie mam podglądu na YT ale skoro masz bląd p1236 to auto zostało przeładowane.Jest luz na samym wirniku,brakuje łopatek,albo puszcza olej ? Zajrzyj tam i pomacaj.
    Zamieszczone przez rderbis Zobacz posta
    Czy uszkodzenie turbiny przy takim przebiegu jest możliwe?
    Uszkodzenie turbiny jest możliwe przy każdym przebiegu,to bardzo precyzyjnie wykonany i wrażliwy podzespół,a warunki pracy tak piekielne że ziarno piachu potrafi doprowadzić do oberwania łopatki w wirniku,a co dopiero uszkodzona rura od filtra.

    Comment


    • #3
      Film jest publiczny, więc dostęp do niego powinien być
      Obecnie nie mam do niej fizycznego dostępu, jednak mechanik twierdzi, że jej dni są już policzone.
      Warto ładować się w używkę?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez rderbis Zobacz posta
        Film jest publiczny, więc dostęp do niego powinien być
        Pod warunkiem ze masz na czym odtworzyć.

        Comment


        • #5
          Turbina wymieniona (w starej doszło do wyszczerbienia łopatki)

          Comment


          • #6
            A jednak. Szkoda,bo skoro tyle chodziła z niewyważonym wirnikiem to jeszcze żyła by lata gdyby nie to zdarzenie.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              skoro masz bląd p1236 to auto zostało przeładowane
              dla porządku tylko dodam że to jest informacja "brak regulacji turbiny". Przeładowanie na inny symbol kodu. Z wyszczerbieniem turbina nie potrafi się płynnie regulować.

              usterka turbiny przy 215tys km to jest zdecydowanie za szybko. Należy się zastanowić nad potencjalnymi przyczynami, np.
              - zbyt rzadko wymieniany filtr powietrza, lub filtr powietrza słabej jakości,
              - warunki zimy piaskarki, solarki dużo zanieczyszczeń mineralnych, bryłki lodu, soli i grudki piachu, (turbina ssie jak porządny odkurzacz, wciąga wszystko).
              - zbyt mało uwagi przykładanej w trakcie wymiany filtra powietrza, może coś wpadło do dolotu,
              - skoro rura kolektor turbiny do wymiany jak twierdzi mechanik to może coś zauważył że urwało się z niej np jakiś kawałek?
              - ocenić stan kolektora wydechowego, część spalin jest zawracana do silnika, przez turbinę właśnie, może jakiś rdzawy kawałek się urwał i wrócił do obiegu egr.

              Sama z siebie turbina się nie wyszczerbia, to jest uszkodzenie mechaniczne.
              Last edited by rambo7; 24-07-2018, 07:38.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                dla porządku tylko dodam że to jest informacja "brak regulacji turbiny"
                Masz rację w 100%,zostaje na wysterowaniu do masymalne wydajności i się nie cofa jak osiągnie ciśnienie,potem żeby nie doszło do większych uszkodzeń to jest odcinana moc .

                Comment


                • #9
                  skoro rura kolektor turbiny do wymiany jak twierdzi mechanik to może coś zauważył że urwało się z niej np jakiś kawałek?
                  tak, odleciał kawałek rury (pękła na połowie obwodu), który uszkodził fizycznie turbinę.

                  Comment


                  • #10
                    Istnieje możliwość wzrostu spalania po wymianie turbiny??

                    Comment


                    • #11
                      jeśli turbina była uszkodzona, a nowa jest sprawna to tak, jest to normalne.
                      Z powodu uszkodzonej turbiny odcinało moc, nie uzyskiwałeś pełnych parametrów pracy paliwa szło niej, to oczywiste, teraz korzystasz z pełni mocy, nie ma trybu notlauf dawkujesz paliwo tak długo jak ciśniesz w pędzel, no to musi palić więcej.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment

                      Working...
                      X