Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Tracę doładowanie turbiny- 2.2 I-ctdi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Tracę doładowanie turbiny- 2.2 I-ctdi

    Witajcie

    Mam taki problem. Honda 2.2 ictdi. Podczas jazdy przy około 3 tysiącach słyszę, jak turbina zaczyna ciszej dmuchać... Myślałem, że ten typ tak ma po prostu i wybrałem sie na hamownie w celu sprawdzenia mocy samochodu... Wynik 142km i 343momentu, ale ale, przy drugim hamowniu przy większym obciążeniu spadło doładowanie z 1,2 bara do 0,8 i wykazał niecałe 100 koni... Po konsultacjach na hamowni okazało się, że ten słyszalny spadek ciśnienia podczas jazdy przy 3 tysiącach pokrywa się z tym, który ukazał sie nam na hamowni... Teraz stoję przed znakiem zapytania co za tym może stać, zamówiłem zawór 139700-0870 Denso na podmiane ,sterujący ciśnieniem doładowania, jak to nie pomoże to wiem, że może za tym stać gruszka, ale tutaj pojawia sie kolejna adnotacja, że czasami jak zacznę przyspieszać z zwyższych obrotów to uda mi się uniknąć tego problemu- to znaczy, że nie zawsze musi sie on pojawić...

    Przepływomierz, egr, map sensor- czyszczone, filtry paliwa+powietrza nowe.

    Poszukuję jakiś informacji, czy moga za tym stać jeszcze jakieś czynniki zanim dojdę do rozbierania połowy auta. Tak jak wspomniałem turbina trzyma ciśnienie jak jest wszystko dobrze. Dodatkowo mam nowy FMIC i nowe silikony, wiec to tez jest sprawdzone

  • #2
    jako czytający (a mający jakąś wiedzę) trochę mam nieklarowny obraz sytuacji. Piszesz o hamowni o cichszym głośniejszym dmuchaniu turbiny.
    Nie wiem w jakim stopniu rozgrzania był silnik? a to ma znaczenie dla dokonywania prób na hamowni. Pisząc o dmuchaniu turbiny - jeśli to słyszysz no to rozumiem musiałeś stać z boku tuż przy silniku bo w normalnych warunkach jazdy turbiny nie usłyszysz. Dlatego jak to czytam to to nie jest takie oczywiste, co gdzie jak (warunki).
    Nie bardzo rozumiem treść:
    Zamieszczone przez Emil_sz Zobacz posta
    przy drugim hamowniu przy większym obciążeniu
    co to znaczy? że przy pierwszym hamowaniu było mniejsze obciążenie?
    Tu nie bardzo idzie skumać o jakim obciążeniu mowa?
    Obciążenie pedału przyspieszania i odczycie z pedału przyspieszania?
    Czy obciążenie silnika na podstawie odczytów turbiny?
    Czy obciążenie silnika na podstawie dawki paliwa na wtryskach ??
    To są informacje z hamowni podczas prób? Czy dane z realnej trasy w czasie rzeczywistym?
    Trudno mówić o "obciążeniu" nie wiedząc co się pod tym kryje.
    ...bo ...
    jeśli masz na myśli obciążenie turbiny ...a myślisz o jej ładowaniu (pompowaniu) to ona pompuje zawsze gdy wciśniesz gaz wystarczy niewiele, a 1Bar osiągnie bez problemu.
    chyba że myślisz o dawce paliwa - czyli ilości pompowanych spalin prze VTG?
    Zamieszczone przez Emil_sz Zobacz posta
    Teraz stoję przed znakiem zapytania co za tym może stać,
    no to technika powinien dostać komunikat Check Engine.
    Rozważasz sprawy zawiłe, ale nie ma elementarnych informacji. W takim przypadku gdy silnik wchodzi w notlauf masz zawsze Check Engine.
    Absolutnie nie wymieniamy niczego! Hamownia to warunki sztuczne.
    Zamieszczone przez Emil_sz Zobacz posta
    zamówiłem zawór 139700-0870 Denso na podmiane ,sterujący ciśnieniem doładowania,
    nie masz co z kasą robić widzę , ...a po jaką cholerę!? pytanie pod stawowe po co? ..po co wymieniać czujnik dobry na dobry?? wytłumacz to? czy to zasugerował technik czy sam na to wpadłeś? Pytam bo ten obraz tej całej operacji jest jakiś niejasny.
    Zamieszczone przez Emil_sz Zobacz posta
    jak to nie pomoże to wiem, że może za tym stać (...)
    jak u mechanika od wieśwagena ...tragedia, po prostu tragedia.
    za takim działaniem może jedynie stać głupota i brak wiedzy, no bo nie wiem co innego. Jak można grzebać w silniku wymieniać cokolwiek bez diagnostyki? ja tego nie pojmuję.
    Zamieszczone przez Emil_sz Zobacz posta
    czasami (...) uda mi się uniknąć tego problemu- to znaczy, że nie zawsze musi sie on pojawić...
    oooo to to,, lepiej, trochę lepiej... no i o czym to świadczy?
    o incydencie. Co System Diagnostyki Pokładowej mówi o tzw "incydentach"? ... od tego trzeba zacząć.
    W przypadku jakiegokolwiek incydentu nie dotykamy absolutnie niczego! nie wymieniamy absolutnie niczego!
    Dokonujemy diagnostyki OBD.
    Co mówi diagnostyka OBD? ...nic nie mówi? no to nie wymieniamy niczego i łap nie pchamy łap do silnika.
    Zamieszczone przez Emil_sz Zobacz posta
    Poszukuję jakiś informacji, czy moga za tym stać jeszcze jakieś czynniki zanim dojdę do rozbierania połowy auta.
    Potrzebujesz wiedzy, dziwię się tylko i nie wiem, czy sam to analizujesz? czy technik nie mógł Ci wyjaśnić co się dzieje? czy nie wytłumaczył co jak i dlaczego tak się dzieje?
    Wygląda na to że nie.
    No to inaczej, bo jak pisałem cała sytuacja jest niejasna, czytałeś instrukcję obsługi dla diesla, to powiedz ile trzeba zrobić km aby uznać silnik diesla za rozgrzany? ile to jest konkretnie km?
    Dlaczego nie dostałeś od technika informacji na temat odcięcia turbiny? Jakiego rodzaju Kody DTC zostały wygenerowane?
    Nie ma w tym aucie czegoś takiego że "coś się dzieje z silnikiem" i Ty jako użytkownik nie masz informacji. Takiej opcji nie ma.
    Zatem próby w warunkach sztucznych nie mogą mieć konsekwencji w postaci wymiany "czegokolwiek", bo "może to", "a może tamto" albo to" ,"albo tamto" to jest działanie amatora! kogoś kto kompletnie nie ogarnia sytuacji.
    Zamieszczone przez Emil_sz Zobacz posta
    Tak jak wspomniałem turbina trzyma ciśnienie jak jest wszystko dobrze
    zatem jest wszystko dobrze, a jak jest źle to System Samodiagnostyki w tym aucie natychmiast informuje Cię komunikatem i nie może być inaczej. Jest to jedyny moment gdy jest możliwośc przeanalizowania danych, wyciągnięcia wniosków na podstawie Procedury dot. konkretnego Kodu DTC. Dopiero wniosków, ale w życiu pchania łap a już wymiany czegokolwiek nigdy dopóki nie ma regularności w występowaniu danego incydentu.
    Czy to co napisałem, rzuca światło na sprawę nieco inaczej? Czy będziesz wymieniał po kolei części dobre ..na dobre?
    ElektroZawóru 139700-0870 OEM który wyjmiesz nie wyrzucaj ... masz już 2 zawory.
    Mówiąc krótko, podaj kod błędu?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Mówiąc o dźwięku miałem na myśli dźwięk powietrza, który jest bardzo słyszalny w tym silniku. Komputer był podpinany niejednokrotnie i nie wykazywał najmniejszych błędów, nie mówiąc już o jakiejś kontrolce check engine. Odnosząc się do obciążenia, miałem na myśli hamownie obciążeniową, gdzie osoba hamujacą moje auto zadawała na rolkach określone obciążenie na koła- nie znam się na tym - nie prowadzę takiego serwisu. Ten człowiek podpinał się swoim komputerem do tego auta i jedynce co zauważył niepokojącego to właśnie ten spadek doładowania. Stwierdził, że to wygląda, jakby auto samo spadało z doładowania- jakby dostawało taką informację z czujnika. Oczywiście, czujnik nie był majątkiem i dlatego go zamówiłem. Auto przejechało 100km na hamownie po autostradzie i od razu na nią wjechało- nie miało prawa być niedogrzana. Teraz analizując wszystko, w warunkach drogowych- bez różnicy,czy auto jest niedogrzane, czy po dużej trasie, zawsze przy około 3 tysiącach czuje, że zaczyna słabiej ciągnąć auto, wówczas następuje spadek doładowania- ten który stwierdził "tuner" . Jeśli uważasz, że powinienem odczytać jakiś błąd, albo jakiś parametr, to jaki ? Skoro komputer, nie daje mi możliwości pokazania co go boli.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Emil_sz Zobacz posta
        Mówiąc o dźwięku miałem na myśli dźwięk powietrza, który jest bardzo słyszalny w tym silniku.
        stojąc obok maski (w pomieszczeniu hamowni- nie dodajesz istotnych szczegółów), a to może być różnie zrozumienie. Dźwięku powietrza zasysanego w tym silniku nie słychać, gdy prowadzisz siedząc za kierownicą w warunkach rzeczywistych na drodze. Jak ktoś tak przeczyta to pomyśli, kurde, nie chce auta co słychać jakieś gwizdy powietrza...
        ...ale może być to istotna wskazówka??? ...bo jeśli podczas jazdy słyszysz jakikolwiek dźwięk / świst powietrza - to nie jest to normalne!
        Zamieszczone przez Emil_sz Zobacz posta
        Komputer był podpinany niejednokrotnie i nie wykazywał najmniejszych błędów, nie mówiąc już o jakiejś kontrolce check engine.
        więc, jakim cudem? Na wynikach widać było brak doładowania a "komputer" czyli urządzenie nadzorujące proces nie rejestruje istotnej zmiany niezgodnej z mapą ECU? ...nie wiem co to za sprzęt, ale nie są to podstawy jeszcze do wymiany czegokolwiek.
        Próby statyczne na hamowni to są testy obarczone wieloma błędami które dopiero weryfikuje się w warunkach rzeczywistych. Nie piszesz nic o warunkach rzeczywistych i trybie notlauf, przewija się wątek testów na hamowni, a te nie są absolutnie żadnym wyznacznikiem do "naprawy" sprawnego auta.
        Zacznijmy od tego że na hamownie pojechałeś samochodem z usterką objawiającą się odcięciem mocy? czy to jest efekt prób? ..jak efekt prób, no to bez przesadyzmu...
        Zamieszczone przez Emil_sz Zobacz posta
        Stwierdził, że to wygląda, jakby auto samo spadało z doładowania- jakby dostawało taką informację z czujnika.
        noo i jaki wniosek? czujnik? kto na to wpadł? ... tragedia z tym "fachowcem".
        Od czego jest/są czujnik(i) w tym samochodzie?
        Od nadzoru nad prawidłowym procesem działania danego obszaru, tak? tak.
        Czyli
        Zamieszczone przez Emil_sz Zobacz posta
        Oczywiście, czujnik nie był majątkiem i dlatego go zamówiłem.
        niedobrze, w słowie czujnik kryje się elektrozwór podciśnieniowy, regulator.
        Czujnikiem jest tak naprawdę czujnik ciśnienia doładowania który poinformował ECM samochodu o zbyt dużym ciśnieniu w kolektorze dolotowym (turbo za dużo pompuje) aby nie rozsadzić silnika ECM wydał polecenie odcięcia turbiny. Czujnik ciśnienia wyłapał prawidłowo, ECM analizował prawidłowo, wydał polecenie do elektrozaworu który zareagował prawidłowo. Gdzie tu jest usterka? Ani jeden element z wymienionych jak podmienisz nie zmienisz zasady działania układu. Nie da się naprawić sprawnego układu. Wymiana dobrego czujnika na doby czy gruszki dobrej na dobrą nie zmieni absolutnie niczego w tej sytuacji.
        Zamieszczone przez Emil_sz Zobacz posta
        zawsze przy około 3 tysiącach czuje, że zaczyna słabiej ciągnąć auto, wówczas następuje spadek doładowania- ten który stwierdził "tuner" .
        jeśli z jakiegoś powodu ECM silnika wydał polecenie "odłącz turbinę" musi poinformować o tym kontrolką Check Engine.
        Czy przed uruchomieniem silnika żółta klasyczna kontrolka się świeci i gaśnie natychmiast po uruchomieniu silnika?
        Zamieszczone przez Emil_sz Zobacz posta
        Jeśli uważasz, że powinienem odczytać jakiś błąd,
        no a jak, na jakiej podstawie masz dokonać powiedzmy jakiejś naprawy. To silnik o bardzo dużej kontroli nad procesami, a Ty chcesz wymieniać po kolei kolejne elementy/części? no to nie jest właściwe.
        Załóżmy wymienisz wszystko co jest do wymiany z czujników i co wtedy? co dalej..?
        Zamieszczone przez Emil_sz Zobacz posta
        Skoro komputer, nie daje mi możliwości pokazania co go boli.
        no komputer, a konkretnie chodzi o HDS tunera, daje, pokazuje że w ściśle określonych warunkach odcina turbinę. Tyle że z opisu jeszcze nie wiem czy masz ten problem non stop w warunkach rzeczywistych? czy to było jednorazowe w hamowni podczas testów?
        No i całą ta robota to chęć podniesienia mocy? czy sprawdzenia stanu silnika bez żadnych ingerencji?
        Zamieszczone przez Emil_sz Zobacz posta
        Teraz analizując wszystko, w warunkach drogowych- bez różnicy,czy auto jest niedogrzane, czy po dużej trasie, zawsze przy około 3 tysiącach czuje, że zaczyna słabiej ciągnąć auto, wówczas następuje spadek doładowania
        tak jest cały czas? tak?
        Kontrolka CE jest sprawna a mimo to nie ma żadnego komunikatu CE na zegarach a silnik wchodzi w tryb awaryjny jak tylko przekroczysz 3tys obr? / przy tym słyszysz jakieś syczenie, świszczenie turbiny czy czegokolwiek?
        Last edited by rambo7; 05-09-2017, 12:08.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Okej, więc tak :

          1. Podczas jazdy, w kabinie, słysze dźwięk zasysającego powietrza, nie wiem dokładnie jak go nazwać, ale spotakłem się z tym w każdym silniku 2.2, w którym jeździłem i dużo osób na forum tutaj porusza kwestię takiego dźwięku.
          2. Check engine działa prawidłowo, gaśnie po odpaleniu silnika, wyłapuje błędy, gdyż jak czyściłem przepływkę nie wpiałęm jej do końca i od razu miałem błąd na desce
          3. Problem mocy zauważam podczas jazdy w warunkach normalnych, gdy przyspieszam na pełnym gazie, często jak wrzucam wyższy bieg czuje jak auto zaczyna przyspieszać pełną mocą ale nagle tak jakbym odjął mu część mocy, mimo, że pedał ciągle jest w podłodze - to nie znaczy, że auto dalej nie ciągnie do końca bo można go kręcić pod 4 tysiące bez żadnego problemu i błędu.
          4. W aucie jak już wspomniałem nie ma żadnego błędu, ani na desce, ani podczas przyspieszania .
          Myślę, że punkt 3 bardzo dobrze to opisuje, z czym na codzień się spotykam, w warunkach normalnej eksploatacji

          Dziękuje za chęć pomocy

          Comment


          • #6
            Ad 1. Może mieć kluczowe znaczenie. Dźwięku zasysanego powietrza czy świstów układu podciśnienia i ciśnienia nie powinno być słychać. Jeśli słychać to jest coś nie tak. Ludzie przyzwyczajają się do pewnych rzeczy i nie wiedzą jak być powinno.
            Ad 2.ok
            Ad 3. wynikiem takiej sytuacji jak opisałeś może być właśnie jakaś nieszczelność. Do ustalenia jest czy w ukłądzie ciśnienia czy podciśnienia. ECM widzi pewne dane na bieżąco jednak w określonych warunkach nie pokrywają się dane z odczytów czujników z mapą procesu ECU. np. jeśli jest jakaś nieszczelność w obszarze ciśneinia układ widzi że po przekroczeniu 3000obr nie ma odpowiedniego ciśnienia (nie wiem gdzie?). lub nie ma w układzie np. podciśnienia sterowania turbiną, (uszkodzony wężyk podciśnieniowy) odpowiedniej siły potrzebnej do regulacji turbiny, ECM to widzi i odcina turbinę.
            Jak mówisz nie ma CE (a kontrolka sprawna) no to w diagnostyce czujników wszystko gra i nie są meldowane CE ale w układzie sterowania powietrzem może być nieszczelność OBD nie potrafi określić gdzie ona jest bo wszystkie czujniki i odczyty z nich są prawidłowe, jedynie procesowi nie są zapewnione odpowiednie warunki działania. To trzeba znaleźć. Jeśli zawór regulacji turbiny Denso 101362-4700 jest uszkodzony to ECM komunikuje CE, a go nie ma, więc tym samym sposobem możesz sprawdzić czy wyskoczy CE jak odepniesz wtyczkę? zobacz też co się stanie jak odepniesz wężyk podciśnienia?
            Obstawiam 3 obszary : układ ciśnienia w tym zawór IMRC (mimo że był robiony) lub coś innego w dolocie, nieszczelność w układzie podciśnienia turbiny, usterkę mechaniczną turbiny np osiowy luz wirnika (on nie jest w żaden sposób nadzorowany elektronicznie). To tak z rękawa, wszystkie opcje są możliwe, natomiast najbardziej podejrzane są obszary z których jest syk, świst, wyraźne słyszalne gwizdy powietrza, to nie jest normalne.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Po krótkiej przerwie wracam do problemu, zainstalowałem OBD na bluetooth do telefonu i nagrałem przyspieszenie auta i ciśnienie doładowania. Auto jechało na 4 biegu, bez żadnej zmiany biegów. Oto filmik jak zachowuje sie ciśnienie doładowania.

              Comment


              • #8
                Sprawdziłem gruchę na trubinie i pracuje, lecz po wciśnięciu gazu i odpuszczeniu dziwnie wpada w dgranie przez chwile jak auto schodzi z obrotów. Jak dodaje gazu płynnie się zmienia- tak jakby po odpuszczeniu gazu coś źle ciśnienie nią sterowało.

                Comment


                • #9
                  z przedstawionego filmiku wszystko gra, po odpuszczeniu gazu ciśnienie z turbiny spada i nie ma wpływu na drgania silnika. Nie wiązałbym turbiny z drganiami.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Czyli ciśnienie turbiny może spadać a potem znów rosnąć podczas wciśniętego do max. położenia pedału gazu ? W filmie auto przyspiesza że stałym gazem na jednym biegu i ewidentnie widać ze trubo spada do 0.8 i znów zaczyna wracać do 1.2

                    Comment


                    • #11
                      co w sprawie słychać...?
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Sprawa ustała na tym samym poziomie. Byłem u mechanika, który prowadzi niezależny serwis Hondy aby przebadał mi parametry pracy silnika, a najbardziej to chodziłoby mi o przepływkę i inne czujniki, niestety nie dysponował HDS`em na ta chwile. Ogarnicza mnie problem, którego nie moge rozwiązać a chciałbym już zrobić stage 2, w aucie założony intercooler, na sprzęgło od type-s idtec też jestem gotowy, a tu szkoda gadać. Auto ciągle śmiga przyjemnie, bez żadnych problemów, lecz tak jak zawsze przy dużym obciążeniu( wysokich obrotach) zrzuci te doładowanie o 0,4 bara żeby ponownie je od razu nabić do tych około 1.2 i utrzymać je do końca następnego odpuszczenia gazu...

                        Wlasnie wyczytałem na civicinfo, że ktoś miał identyczny problem z samochodem i jego problem była sama mapa w ECU samochodu.
                        Last edited by Emil_sz; 14-12-2017, 23:52.

                        Comment


                        • #13
                          doradzam nie jeździć do mechaników od Hondy z tym autem, oni o silniku mają blade pojęcie mimo że to Honda. Chodzi o diesla wiec tu musisz pojechać do fachowca od kopciuchów, tylko ktoś kumaty w dieslach jest w stanie tu poradzić.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Sprawa wyjaśniona? auto naprawione? Masz jakiś wykres z hamowni?

                            Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • #15
                              Udało się coś ustalić?
                              Miałem robioną turbinę, nowy IC oraz kolektor wydechowy.
                              Przed naprawą pojawiał się CE powyżej 3000 rpm i odłączało turbinę.
                              Obecnie auto pięknie ciągnie od 2000 rmp też właśnie do 3000 rpm i jest chwilowy spadek mocy, jak odpuszczę gaz i ponownie dam buta do końca to przełamie tę granicę 3000 rpm i normalnie ciągnie do końca.

                              Comment

                              Working...
                              X