Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kody błędów 2,2iCTDi - P2004 i P1401

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kody błędów 2,2iCTDi - P2004 i P1401

    Witam wszystkich.

    Mieszkam w UK i jestem szczęśliwym posiadaczem UFO z 2007 r. z silnikiem 2,2 z przebiegiem niecałe 200 tyś.km
    W ostatnim czasie pojawiły mi się problemy, najpierw wyskoczył błąd P2004 co mi oprócz świecenia kontrolki w niczym nie przeszkadzało ale jakiś czas temu wyskoczyły mi błędy C1555, P0087, P0102, P0113, P1065, i najważniejszy P1401. Po wykasowaniu tych błędów nadal wyskakuje P2004 i P1401 i tutaj jest największy problem gdyż autko idzie tylko do 2200 obrotów jak podczas jazdy wykasuje błąd jest okey ale jak tylko się zatrzymam i autko jest na wolnych obrotach kod znowu się pojawia.

    W wrześniu byłem w Polsce tym autkiem i zawór EGR został dokładnie wymyty a było syfu co nie miara ale z braku czasu kolektor do którego jest on przykręcony nie był czyszczony. Wszystkie przewody ma bardzo ładne.
    Raczej nie myślę aby się nazbierał znowu syf bo za mało kilometrów mam zrobione co nie znaczy że tak mogło być bo tutaj w UK nie ma gdzie się rozpędzić ( max.jaką można rozwijać to 70 mil czyli około 115 km/h a radarów jest więcej jak naszych Policjantów na drodze) czyli autkiem rzadko przekraczam 3000 obr/min.
    Paliwo myślę że jest okey tutaj jest więcej diesli nie benzyniaków nawet ropa jest droższa od benzyny.
    Olej i filtry wymieniałem jakieś 4 miesiące temu na 5W-40 ( filtr paliwa maiłem jeszcze oryginalny Japoński z datą 03/06 tak tutaj dbają o stan pojazdu).

    Nie wiem od czego zacząć który element jest odpowiedzialny za tą usterkę dostęp do odpowiednich narzędzi jest tutaj bardzo utrudniony a ceny robocizny przyprawiają o zawrót głowy ( zaczynają się od 40 funtów za godz. pracy tak mi kiedyś powiedział Polski mechanik ).

    W tytule watka jest zakaz pisania słów "pomocy" i "problem". Temat zmieniam.
    Last edited by rambo7; 08-01-2017, 21:40. Powód: edit

  • #2
    Kody są zdefiniowane w temacie: Najczęściej Generowane Kody błędów - DTC w Dieslach modeli CIVIC - OBD II
    więc wystarczy poczytać. Jest nawet link do tematu w którym wyjaśniono co i jak.
    Jest też temat w którym zadałeś pytanie, być może teraz będzie kontynuacja; https://www.civicforum.pl/showthread...530#post313530

    W wątku w którym jest lista Kodów to mamy opisane kody P2004 i P1401, więc tymi na razie się nie zajmujemy bo są zdefiniowane i były opisywane. Jak ogarniesz już temat IMRC i EGR, to wszystko będzie ok.

    Mamy też
    Zamieszczone przez adama35 Zobacz posta
    C1555, P0087, P0102, P0113, P1065, i
    no to zobaczmy co Lista kodów mówi.
    DTC P0087: Zbyt niskie ciśnienie w listwie paliwowej. i jest na ten temat pisane na forum.
    DTC P0102: Niskie napięcie obwodu czujnika MAF. (prepływka)
    DTC P0113: Wysokie napięcie obwodu 1. czujnika IAT. (przepływka).
    DTC P1065: Ciśnienie w listwie paliwowej mniejsze od oczekiwanego.

    Jeśli jest na ten temat informacja - to były tematy w których o tym pisano.

    C1555 - tego nie ma ale o tym jutro coś poszukam.

    Zamieszczone przez adama35 Zobacz posta
    max.jaką można rozwijać to 70 mil czyli około 115 km/h
    to są bardzo trudne warunki dla tego diesla 2,2. na 6 tym biegu to nawet turbo sie nie załącza, EGR puszcza pewnie sporo sadzy w dolot a samoczyszczenie to w turbinie nie zachodzi. Bardzo trudne warunki dla tego silnika.

    Oczywiście nie pomogę stwierdzeniem co napisze teraz ale rozważ to bo kupując auto z silnikiem 1,0 wyjdzie taniej bo mniej spali a i tak da się takim 1,0 - 115km/h pojechać a zdecydowanie mniej problemow będzie.
    Last edited by rambo7; 08-01-2017, 22:02.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta

      W wątku w którym jest lista Kodów to mamy opisane kody P2004 i P1401
      Tak widziałem tą listę kodów jest on jednak podczepiony pod civic VII 1,7 co jednak domniemywam kody są takie same jak w UFO, jednakże w Twoim opisie tych kodów jest napisane : DTC P1401: Usterka EVRV - ujemne odchylenie sterowania zaworu EGR (Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ), (EVRV ang. Fault Electrical Vacuum Regulating Valve (usterka elektrycznego regulatora zaworu EGR) w praktyce Pierburga nr 2.(możliwe świecenie kontrolki Check Engin - bez utraty mocy).

      U mnie jak widzisz ta usterka trochę inaczej się zachowuje gdyż jest utrata mocy oraz czy silnik 2,2 ma Pierburgi aż 2 ?




      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      to są bardzo trudne warunki dla tego diesla 2,2. na 6 tym biegu to nawet turbo sie nie załącza, EGR puszcza pewnie sporo sadzy w dolot a samoczyszczenie to w turbinie nie zachodzi. Bardzo trudne warunki dla tego silnika.
      Są trudne ale tutaj jak pomykam tymi drogami to mam wrażenie że aut jest więcej jak ludzi jest olbrzymie natężenie ruchu np. na M25 licząca czasmi 6 pasów dla każdego kierunku nie można się rozpędzić do 70 mil/h a jakoś ludzie jeżdżą.


      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Oczywiście nie pomogę stwierdzeniem co napisze teraz ale rozważ to bo kupując auto z silnikiem 1,0 wyjdzie taniej bo mniej spali a i tak da się takim 1,0 - 115km/h pojechać a zdecydowanie mniej problemow będzie.
      Mylisz się że mniej spali miałem Yaris z silnikiem 1,0 i spalał 6-7 litrów benzyny oczywiście mniej jest problemów z benzyniakiem w takich warunkach jazdy.
      Jedyny plus że tutaj zimy i tak niskich temperatur tutaj nie ma teraz w dzień jest około 10 na plusie a mieszkam nad morzem Północnym.

      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Co do Kodu C1555 to równiez nie znam?
      Literka "C" wskazuje na C - podwozie (Chassis) pytanie pozostawiam b/z czy znasz historię auta? to sugeruje że jakaś część jest przesunięta względem fabrycznych ustawień w podwozu.
      Rozszyfrować to potrafię tylko do polowy:
      C: 1555
      C- podwozie, 1 - specyficzny kod producenta (Honda), 5 - ?, 55 - ?

      Co kodu C1555 już kiedyś coś pisałeś ale nie skończyłeś.
      Last edited by adama35; 08-01-2017, 23:09.

      Comment


      • #4
        Mówimy o diesel Honda N22A 2,2i-CTDi

        DTC: P2004 Nieprawidłowe położenie zaworu IMRC. Ten temat jest omówiony w jednym z tematów, jeśli coś nie jasne z obszaru IMRC to piszemy w tamtym temacie.

        DTC: P1401 Niedostateczny przepływ EGR. Temat jest co do zasady działania zbieżny by nie powiedzieć identyczny.
        Należałoby sprawdzić:
        - czy przewody podciśnieniowe nie są poluzowane lub uszkodzone,
        - czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach elektrozaworu sterowania EGR,
        - elektrozaworu sterowania ciśnieniem turbosprężarki,

        czy przewody podciśnienia sterowania zaworem EGR nie są poluzowane lub uszkodzone:
        - Pompa próżniowa vacuum i przewody do elektrozaworu sterowania EGR,
        - Elektrozawór sterowania EGR i przepona/membrana sterująca zaworem EGR,

        czy przewody podciśnienia sterowania turbosprężarką nie są poluzowane lub uszkodzone:
        - Pompa podciśnienia i przewody do elektrozaworu sterowania ciśnieniem doładowania,
        - Elektrozawór sterujący ciśnieniem doładowania i przeponą/membrana sterującą ciśnieniem doładowania turbo,

        Ta całą instalacja musi być szczelna.
        (ja zakładam że to u Ciebie jest ok, problem jest po stronie warunków użytkowania silnika. Ode mnie takie info, a zarazem pytanie: jeździsz stabilnie czy dynamicznie? dynamicznie nie znaczy szybko. O co chodzi? chodzi o to że EGR dopuszcza spaliny a robi to gdy jedziesz ze stabilnie wciśniętym gazem w warunkach gdy silnik nie jest obciążony. Z tego powodu masz nagar, smołę i syf w EGR i kolektorze. Co zrobić by tego syfu nie generować?
        Najlepiej jest jeździć dynamicznie i w taki sposób operować pedałem gazu aby "naturalnie" wyeliminować dawkowanie sadzy przez EGR. EGR nie dodaje spalin tylko w 2 sytuacjach, 1-gdy wciskasz dynamicznie pedał gazu i gdy odpuszczasz zupełnie pedał gazu. Wtedy w takich sytuacjach EGR nie wpuszcza sadzy do silnika. Wpuszcza tylko czyste powietrze. Deptać w pedał trzeba nie do dechy, ale na tyle by czuć było że auto przyspiesza nieco bardziej dynamicznie.
        Wyobrażam sobie twoją jazdę że jest normalna, typowa i płynna w warunkach takiego ruchu gdy wszyscy jadą podobną prędkością, wsadzasz 5 lub 6 i się bujasz 110km/h delikatnie operując gazem utrzymując prędkość przelotową, to są typowe warunki dawkowania sadzy do EGR i dolotu. Zmień to dodając, ujmując gaz, taka jazda "szarpana" nie jest to zbyt wygodne ale wystarczy utrzymywać prędkość 110-115 (różnica 5km/h) pedał wciskasz robisz 115km/h puszczasz robisz 110km/h / wciskasz robisz 115kmh, puszcza robisz 105km/h i tak się bujasz. Wciśnięcie musi być większe niż płynne, musi być wyraźnie dynamiczne, auto musi przyspieszać dynamicznie. Wtedy nie dawkujesz sadzy do silnika.
        Jeśli będziesz jechał 160km/h to możesz pedał gazu trzymać stabilnie, wtedy są tak duże opory toczenia że EGR też jest zamknięty, dawkowane jest tylko czyste powietrze. Cała zabawa z EGR polega na pracy jego w stabilnych warunkach jazdy, wtedy spaliny są dawkowane do układu co ma 2 zadania, zmniejszyć temp. spalin a przy okazji dopalać NOx w DPFie.

        Ok, teraz pytanie:
        Zamieszczone przez adama35 Zobacz posta
        U mnie jak widzisz ta usterka trochę inaczej się zachowuje gdyż jest utrata mocy oraz czy silnik 2,2 ma aż 2 ?
        Zawory podciśnienia DENSO są 3 sztuki. (spełniają tę samą rolę co Pierburg).
        Jak na schemacie.
        Zawory są firmy Denso i zasada działania jak w każdym dieslu.
        1 steruje EGR,
        2 steruje Turbo,
        3 steruje otwarciem kolektora ssącego IMRC

        Czerwone - podciśnienie.
        Niebieskie - powietrze atmosferyczne (sterowanie regulacja / pojawia się podciśnienie w momencie sterowania - Denso elektrozawory decydują o regulacji).


        Co do spalania i jazdy benzyniakiem w warunkach jak twoje poważnie wziąłbym pod uwagę. Ja Yarisem 1,3 przy stabilnej jeździe 125km/h (na A4) palę 5,2L/100km.


        Zamieszczone przez adama35 Zobacz posta
        Co kodu C1555 już kiedyś coś pisałeś ale nie skończyłeś.
        nie skończyłem, widać cienki jestem ;(, daj link, gdzie to pisałem, zobaczymy. "C" oznacza "Chase Auto Body" - coś z karoserią. To na pewno nie ma związku z ww. problemami.
        Załączone pliki
        Last edited by rambo7; 09-01-2017, 08:30.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          daj link, gdzie to pisałem, zobaczymy. "C" oznacza "Chase Auto Body" - coś z karoserią.
          Witajcie, wybrałem się swoją Hondą do Holandii (1100km) i droga przebiegła bez najmniejszego problemu. Dziś jadę sobie wieczorem samochodem na zakupy, przejeżdżam przez garb na drodze i od razu (bądź troszkę za) wyrzuciło mi komunikat CHECK SYSTEM. Od razu powrót do domu, diagnoza na sreberko i następujące błędy: PA 50 B1155 PA 50 B1156 PA 50 B1157 PA 50 B1159 PA 50 B1160 PA 50 B1188


          Przejrzałem dzisiaj połączenia i tyle co mogłem sięgnąć bo dostęp jest ciężki i kanału też nie mam i wszystko okazuje się że jest w porządku.


          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Ode mnie takie info, a zarazem pytanie: jeździsz stabilnie czy dynamicznie
          Jeżdżę dynamicznie czyli wciskam 3/4 pedału przyspieszania i podczas zmiany biegu puszczam go całkowicie. Wczoraj zrobiłem około 200 mil i nawet 6 biegu nie wrzucałem ciągłem na 5 w około 2500-2800 obr/min.

          Myślę że trzeba jeszcze raz rozebrać EGR i zobaczyć co w nim jest bo dużo jeździ się po mieście bardzo powoli i w korkach.

          IMG_20170110_122701.jpg

          IMG_20170110_122712.jpg

          Comment


          • #6
            nie będę się czepiał co do warunków użytkowania, jeśli tak jeździsz jak mówiłeś to nie powinno być problemów, ale jeśli nie wrzuciłeś 6-ki a na 5-tce 2500-2800 obr/min to wiesz 2200 dopiero wchodzi turbina. Ten silnik nie wykorzystuje swojej mocy. Określiłbym ten styl że ledwo złapał oddech. Rozumiem 3600-4200 obr ... ok można mówić o ciągnięciu, ale 2500 to on ledwo ruszył turbine.
            Zamieszczone przez adama35 Zobacz posta
            Myślę że trzeba jeszcze raz rozebrać EGR i zobaczyć co w nim jest bo dużo jeździ się po mieście bardzo powoli i w korkach.
            myślę że warto rozważyć zmienić auto, ten silnik jest całkowicie niewykorzystywany, po prostu go czopujesz. Męczy się ewidentnie, a Ty razem z nim.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Cześć.

              Mam podobny problem ze swoim autkiem jak kolega adama35. Wcześniej wyskakiwal tylko błąd p2004 ale dzisiaj postanowiłem powyjmować wszystkie wtyczki z zaworków sterujących i przewodzik doprowadzające powietrze aby sprawdzić czy nie ma jakiś nieszczelności. Rok temu był czyszczony zawór EGR profilaktycznie. Gdy dzisiaj odpaliłem samochód po tych czynnościach pojawił się błąd p1401 natomiast p2004 zniknął. Dodatkowo z zaworu sterującego EGR wydobywa się dziwny odgłos pokazany na filmie.



              Na filmie widać również na samym początku że po pojawieniu się błędu gruszka zaworu IMRC zmienia swoje położenie.

              Po odpięciu przewodu zaznaczonego strzałką jakby zeszło powietrze.

              IMG_20180721_194019.jpg

              Teraz kiedy zdejmuje ten przewodzik nie ma już tam podciśnienia.
              W czasie jazdy po skasowaniu błędu wszystko jest ok ale po zatrzymaniu np. na światłach pojawia się błąd p1401 natomiast jak będę trzymał lekko wciśnięty gaz ok 1100obr błąd się nie pojawi.

              Co to może byc?
              Załączone pliki
              Last edited by Gdusap; 21-07-2018, 19:51.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Gdusap Zobacz posta
                Dodatkowo z zaworu sterującego EGR wydobywa się dziwny odgłos pokazany na filmie.
                jesteś pewny że to odgłos EGR'a? nie widać tego na filmie, ale gdybyś wyjął wężyk z EGRa to ten odgłos się wyciszy, jak założysz - to się pojawia. tak? Film nie wyjaśnia tej sytuacji.
                Druga sprawa, jeśli zdejmiesz wężyk podciśnienia (czerwone to podciśnienia) z Pierburga EGRa to pozbawiasz układ podciśnienia potrzebnego do regulacji, ale jak go założysz odczekasz trochę to się podciśnienie znowu pojawi. Tego nie napisałeś. Twierdzisz że po odpięciu wężyka z podciśnienia EGRa podciśnienia już nie ma w ogóle nawet jak założysz wężyk, i pojeździsz trochę i ponownie sprawdzisz to podciśnienia nie ma, tak? (no nie wierzę).
                Zamieszczone przez Gdusap Zobacz posta
                Po odpięciu przewodu zaznaczonego strzałką jakby zeszło powietrze.
                a silnik pracuje czy stoi?
                Trudno mi tu podpowiadać, bo piszesz tylko mały skrawek informacji, większości trzeba się domyślać. Tak że sytuacja rodzi więcej pytań co do pracy układu niż wyjaśnia co się dzieje.
                Tu nie da się podpowiedzieć, " wymień to czy tamto" skoro nie wiadomo (opis tego nie wyjaśnia) jak działa dany obszar.
                Przecież nie napiszę Ci wymień pompę Vacuum, skoro nie ma podciśnienia, bo na pewno jest.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment

                Working...
                X