Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kod P049B

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    W końcu temat błędu p049b rozwiązany
    I tak jak przypuszczlem problemem okazał się jeden z zaworów egr ,w tym przypadku strony pierwotnej ,czyli egr wysokiego ciśnienia ten z tyłu, a raczej boku silnika
    Zakupiłem zamiennik i po mozolnej wymianie wszystko wróciło di normy .Auto nie wyrzuca żadnych błędów prY szybkiej jeździe autostradowej
    Wcześniej po podmianach egr niskiego ciśnienia, czujników podcisnienia ,map i innego ustrojstwa nie było żadnej poprawy i problem cały czas z tym samym błędem p049b
    Reasumując w moim przypadku zadziałała wymiana ,ewentualnie czyszczenie zaworu egr wysokiego ciśnienia i wszystko hula jak powinno
    Dodam ,że dostanie się do tego zaworu jest karkołomne i nawet doświadczony mechanik miał z tym sporo problemów, auto stało blisko tydzień w serwisie
    Koszt samej robocizny 600zl wcześniej demontaż egr niskiego ciśnienia 180,podpięcie i pełna diagnostyka 150 .Więc swoje trzeba przełknąć
    Dodam tylko ,że oba egry nie były mocno zanieczyszczone ,znagarowane

    Comment


    • #17
      20230908_173354.jpg20230908_173354.jpg

      Comment


      • #18
        Cześć, niestety, ale EGR nie musi być mocno zasyfiony, żeby się uszkodził, w tym przypadku winą nie był nagar, tylko usterka elektroniczna.
        Notabene w 1.6 i-DTEC nie ma problemu z nagarem i ogólnie z EGR-ami, tak jak to bywa w przypadku rodziny VAG. Szkoda, że nie spróbowałeś (jeżeli taka opcja by wchodziła u Ciebie w grę), jeżeli EGR już sie popsuł, to go wyprogramować, aby komputer nie wiedział o jego istnieniu. Dopiero teraz zobaczyłem Twóje wiadomośći, bo Marcowe były już 'zasypane' przez inne.
        Osobiście, wyprogramowałem EGR w swojej Hondzie i jak na razie odczuwam same plusy. Jedyna kwestia przeglądu, ale to planuję wyciągnąć zaślepkę i zrobić sobie drugi komputer, tylko na wypadek, jeżeli diagnosta mi będzie sprawdzał spaliny, który mialby EGRy włączone.

        Comment


        • #19
          Mogło tak być gdyż oba egry nie nosiły oznak dużego znagarowania
          Jednak muszę dodać, że nie do konca jest wszystko ok
          Gdyż ostatnio jadąc na lotnisko do Katowic znowu wywaliło ten sam błąd I auto przeszło w tryb awaryjny i miałem zjechać wyłączyć silnik i znowu jechać na zasadzie ciągłego przyśpieszania i zwalniania w tedy możn auto jedzie z dowolna prędkością autostradowa
          Ciekawe bo odbierając po tygodniu auto z parkingu w Katowicach skasowałem błąd auto w powrotną drogę jechało normalnie bez błędu na tempomacie i bez

          Comment


          • #20
            Jeżeli dalej jest to samo, to fajnie byłoby podpiąć komputer i zrobić logi z parametrów tego EGR, mianowicie sprawdzić jak ma się realny procent otwarcia do zadanego. Może należy przeprowadzic adaptację EGRu? Najlepiej jakbyś miał HDS i posprawdzał sobie. Musisz sprawdzic ten parametr:
            EGR.jpg
            Możliwe, że winne też jest okablowanie, sprawdzałeś zaśniedzenie wtyczki?

            Szczerze, to na Twoim miejscu, tak jak innych użytkowników, którzy mają chęć i podstawową wiedzę, radzę kupić HDS z aliexpress, koszt 400-500zł i sam sobie auto sprawdzasz, przeskanujesz od dołu do góry. Bo tak każda diagnostyka 150-200zł, wiec 2 jakieś pierdoły i sprzęt Ci się zwróci. Sam tak mam i mogę polecić, działa bez problemu.
            Last edited by Adam723; 18-09-2023, 08:37.

            Comment


            • #21
              Jeżeli nowy EGR, to powinien otwierać się już prawidłowo, może wyczyść jeszcze sensor MAF i faktycznie warto by było poobserwować powyższe parametry - docelowe położenie EGR, a faktyczne- przez HDS. To by dużo powiedziało, gdzie szukać przyczyny. Zastanawia mnie jedna rzecz.. na zdjęciu EGR które zamieściłeś powyżej, tam jest odcięta kostka ? To jak w takim razie został podpięty nowy EGR, było coś lutowane ? Może coś w miejscu połączenia "nie styka"... ???
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #22
                Nie nie wtyczka już była przy nowym egr .Instalacja jest oryginalna nie cięta
                Egry zostały zaadoptowane w serwisie w którym buła prowadzona naprawa ,w każdym razie tak mi powiedzieć,iano a serwis ma licencję boscha więc coś tam chyba wiedzą heheh
                Egr hp kupiłem chyba z modelu crv ,ale to te same silniki i nastawy pewnie także
                Na razie pojeździłem trochę i wydaje się być dobrze ,nie wyr nie wywala błędu jeździ płynnie .Jedynie jak mam jechać autostradą to zaraz mi się myśli kłębią, że zaraz będą problemy
                Dam znać po pewnym czasie ,czy wszystko gra

                Comment


                • #23
                  No ja nie jestem pewny czy to wszytko jest dokładnie to samo: 1.6 i-DTEC Hondzie Civic. W Hondzie CR-V od 2015 r.bi-turbo z turbodo sekwencyjne innja moc. To EGR ten sam?
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #24
                    Pytanie czy to od CRV 1.6i-DTEC 120km czy od 160km. Dla 120km EGRy są te same, jedynie różnica może być w mapach, którymi steruje komputer silnika. Podejrzewam, że 160km będzie miała te same EGRy, bo to element, który ma tylko przekierowywać spaliny, a ich sterowanie zależy od map. Każdy koncern, jeżeli nie ma potrzeby, będzie używał tych samych podzespołów do produkcji silników, aby kosztowo to się opłacało.
                    BTW, to nie są te same silniki, 1.6i-DTEC w CIVICu to N16A1 a CR-V to N16A4, inne mocowania/miejsca montażu podzespołów, jak chociażby filtr oleju, osobiście posiadam i CIVIC i CR-V to mechanik mi to potwierdził.
                    Last edited by Adam723; 19-09-2023, 15:06.

                    Comment


                    • #25
                      Jasne zadawałem sobie z tego sprawę, że silniki różnią się detalami ,jednak sam osprzęt jest identyczny ,przerabiałem te tematy w różnych Markach
                      Tu kupiłem od crv 120KM zwyczajnie był tańszy
                      Dzisiaj także zrobiłem dość sporą trasę i wszystko było jak trzeba
                      Poprawka egr był od civic X generacji
                      Last edited by Hondaniel; 19-09-2023, 18:18.

                      Comment


                      • #26
                        Miałem dać znać jak sytuacja będzie wyglądała i powiem ,że jest w kratkę raz wyskakując na autostradę nic się nie dzieje auto jedzie poprawnie wyprzedza utrzymuje zadana prędkość na tempomacie ,podczas nie obciążonego silnika przy wyższych prędkościach także błąd nie występuje
                        Jednak zdarzyło mi się już 2 razy ,że wywaliło ten sam błąd czyli p049B ,na przykład na obwodnicy wyjeżdżając z centrum jadąc powiedzmy Ok 100km/h wyskoczył błąd, po czym zjechałem na pobocze ,zgasiłem silnik i pojechał normalnie bez problemów dalej
                        Co o tym sądzicie,popytałem mechanika i mówi, że można by jeszcze spróbować podmienić przeplywomierz

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez Hondaniel Zobacz posta
                          popytałem mechanika i mówi, że można by jeszcze spróbować podmienić przeplywomierz
                          ale to jest opinia mechanika od wieśwagena chyba ... jaki argument przemawia za takim działaniem? jakikolwiek komunikat CE był na ten temat? nie. Więc chyba że ten mechanik to sobie podmieni sam jak taki przepływomierz ma i to za darmo wszystko zrobi to tak. Natomiast jak Ty masz płacić to odpuść, bo to działanie sensu nie ma.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            ale to jest opinia mechanika od wieśwagena chyba ... jaki argument przemawia za takim działaniem? jakikolwiek komunikat CE był na ten temat? nie. Więc chyba że ten mechanik to sobie podmieni sam jak taki przepływomierz ma i to za darmo wszystko zrobi to tak. Natomiast jak Ty masz płacić to odpuść, bo to działanie sensu nie ma.
                            To była luźna rozmowa że znajomym mechanikiem ,który nie był powiązanych z naprawą tego diesla .

                            Comment


                            • #29
                              W zaprzyjaźnionym sklepie zamówili mi przepływomierz, zamiennik i po podmiance silnik w ogóle nie chciał odpalić, dopiero za którymś razem załapał i chodził bardzo nierówno. Po paru min trochę się unormował, ale bardzi słabo wchodził na obroty ,wiec nawet na podmiance nie próbowałem jeździć
                              Przy okazji wyciągnięty stary przepływomierz przepłukałem preparatem do gaźników bo oporniki w nim były przybrudzone .
                              Jak na azie jest spokój jeździ ,ale człowiek ma cały czas z tyłu głowy, że mu numer zaraz wywinie

                              Comment

                              Working...
                              X