Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kod P049B

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kod P049B

    Witam kolegów po dłuższej nieobecności
    Jak w tytule ,wywaliło kod P049B wychodzi na to że, ma to związek z recyrkulacją spalin ,czyli co egr do czyszczenia i dolot i całe ustrojstwo,czy może pierburg któryś nawala ,albo turbina siada -kierowniczki
    Pytam bo nie znalazłem tego błędu na forum ,jakieś sugestie

  • #2
    ten kod wygenerował diesel 1,6 D-tec??
    Takiego kodu znaleźć nie potrafię ale ... jest coś na rzeczy bo kody z grupy "P049x" to kody EGR czyli np P0490 - Zwarcie obwodu elektrozaworu sterowania EGR do zasilania
    Ogólnie zawsze to samo: sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach elektrozaworu sterowania EGR, i wszystko co połączone jest wtyczkami elektrycznymi.
    No ale nic nie piszesz co się dzieje z pracą silnika? ...nie gdybaj co siada ,,, napisz co się dzieje i nie dodawaj od siebie .
    Na razie nie ma co panikować EGR to ekologia nie usterka. Kod trochę podejrzany, jak masz czym OBDII - to skasuj go, jeździj i obserwuj liczymy na to że dokładnie taki sam kod ponownie się wygeneruje. Jak taki kod wygeneruje się tak ze 3-4 razy z rzędu ...no to będziemy szukać przyczyn.
    Last edited by rambo7; 26-01-2023, 14:44.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Cały czas wywala ten sam kod p049b
      Dzieje się tak przy obciążonym silniku na wysokich biegach 5 6 zwłaszcza na podjazdach ,wywala błąd i auto przestaje praktycznie jechać, traci całkowicie moc .
      Muszę odpuszczać jakby odprężać jednostkę gazem aby moc wyjechać na wzniesienie ,trochę to wygląda jak przeladowanie turbiny

      Comment


      • #4
        notlauf - tryb awaryjny nie wynika z jakiejś zapowiadającej się usterki turbiny a z powodu zanieczyszczenia środowiska. Mniej gazu to mniej sadzy do środowiska, stąd utrata mocy. Silnik jest prawdopodobnie całkowicie sprawny, jedynie system EGR jest powodem sytuacji czyli: "smrodzisz- to nie dam mocy". Takie czasy, że nie ma jazdy sprawnym silnikiem jak on w jakimś stopniu przyczynia się do większego niż powinien zanieczyszczenia środowiska.
        Z sytuacji wynika że usterka ujawnia się gdy EGR zmuszony jest do pracy, a nie pracuje on tylko w dwóch przypadkach: gdy obciążasz silnik i gdy hamujesz silnikiem. W pozostałych przypadkach im stabilniejsza jazda bez obciążenia - tym więcej się otwiera i dawkuje.
        Czyli, np. jadąc autostradą 160km/h jest obciążenie opory toczenia i opór wiatru - nie ma dawkowania. Jazda krajówką bądź autostradą 110km/h stopa na gazie stabilnie dawkuje 90%. Każde depnięcie lub odpuszczenie pedału gazu zmniejsza dawkowanie nawet o 90%.
        WIęc
        1 -gdy silnik pracuje na wolnych obrotach EGR jest zamknięty (nie dawkuje sadzy). I gdy gwałtownie lub gdy rozpędzasz (wtedy gdy silnik ciągnie prosto mówiąc) nie dawkuje sadzy. Gdy schodzisz z wysokich obrotów zwalniając silnikiem - nie dawkuje. 2- jazda w zakresie normalnych obrotów roboczych przy stabilnie trzymanej stopie na pedale gazu, czyli przy stabilnych obrotach silnika - tylko wtedy dawkuje sadzę.
        Na podjazdach dojeżdżasz dość wolno, ale w momencie dodając gazu zwiększasz obroty (obciążenie jest) EGR się zamyka, ale ...jak to trwa tylko gdy rozpędzasz wskazówka rośnie do tych 5-6 tys obr i jak osiągnie te obroty łopatki VTG zmniejszają obciążenie dla turbiny i EGR zaczyna dawkować. (kluczowe jest tylko to kiedy występuje obciążenie lub odciążenie turbiny, czyli potencjalnie zdecydowanie więcej czasu występuje dawkowanie sadzy przez EGR.
        Więc warunki by nie dawkował sadzy są 2. Warunki codziennej jazdy to 90% czasu z sadzą, stąd silniki diesla w mieście 98% są zaczadzone, ale jest na to sposób, absolutne unikanie trzymania pedału gazu stabilnie, więc jazda tylko i wyłącznie "but-odpust" but-odpust" i tak cały czas, zapewnia że EGR nie zdąży się otworzyć wiec i się nie zamknie, bo cały cas zamknięty. Taka sytuacja nie ma miejsca na autostradzie gdy masz cały czas obciążenie silnika pod warunkiem że zapewniasz to obciążenie -czyli musi być wyczuwalny non stop ciąg, czyli tak te 150km/h to minimum. Wtedy możesz trzymać pedał gazu nieruchomo. egr nie dawkuje.
        Tak to trochę dla obrazu jak to działa i uzmysłowić że to nie turbina.

        Jak odetnie moc, o ile to możliwe, od razu się zatrzymaj (bezpiecznie) zgaś motor wyjmij kluczyk ze stacyjki odczekaj min 40 sek. i odpal silnik - moc wróci. Sprawdź kody jeśli to będzie możliwe szybko do uzyskania.
        I tak "ratuj" się w kółko zmuszaj go do generowania się kodu staraj się nie jeździć na notlaufie (bez mocy) nawet nie 200m.

        Co do kodu P049B, to na pewno "P" - Powertrain to usterka po str silnika. Kod uważany jest w dieslach za tzw "ogólny" niewystarczający przepływ spalin EGR. Występuje tez w Fordach. Więc potraktuj to jak podpowiedź gdzie szukać. Wszystko co znajdziesz a będzie o silniku diesla i tym kodzie to czytaj - bo zasada działania EGR we wszystkich dieslach jest identyczna.
        np.
        СодержаниеP049B Обнаружен недостаточный расход рециркуляции выхлопных газов BКод неисправности OBD-II Техническое описаниеЧто это значит?Какова серьезность этого кода неисправности?Каковы некоторые симптомы кода?Каковы некоторые из распространенных причин появления кода?Каковы некоторые шаги по устранению неполадок P049B?Связанные обсуждения DTCНужна дополнительная помощь с кодом P049B? P049B Обнаружен недостаточный расход рециркуляции выхлопных газов B Код неисправности OBD-II Техническое описание Обнаружен недостаточный расход рециркуляции отработавших газов B Что это значит? Это общий диагностический код неисправности трансмиссии (DTC), который обычно применяется к автомобилям OBD-II, которые имеют систему рециркуляции выхлопных газов (EGR). Это может включать, но не ограничивается автомобилями Dodge, Ford, Toyota, Chevrolet, Nissan, VW, Audi, Mazda, Mitsubishi, Subaru и т. Д. Несмотря на общий характер, точные этапы ремонта могут различаться в зависимости от года выпуска, марки, модели и конфигурации трансмиссии. Сохраненный код P049B означает, что модуль управления трансмиссией (PCM) обнаружил неисправность в потоке «B» системы рециркуляции выхлопных газов (EGR) для конкретной понижающей настройки. Обозначение «B» относится к определенному положению понижающего клапана EGR. Либо электрическая проблема, либо механическая проблема может вызвать сохранение кода P049B. Система понижающих клапанов системы рециркуляции ОГ имеет решающее значение для уменьшения количества частиц закиси азота (NOx), которые выбрасываются в атмосферу в результате внутреннего сгорания и работы дизельного двигателя. Было доказано, что NOx способствует истощению озонового слоя выхлопными газами. Выбросы NOx регулируются федеральным законодательством в Северной Америке. Понижающая система рециркуляции отработавших газов предназначена для доставки части отработавших выхлопных газов обратно во впускной коллектор с определенными приращениями. Как только выхлопные газы возвращаются во впускной коллектор, они сжигаются во второй раз. Поток системы рециркуляции отработавших газов контролируется одним из нескольких различных методов, в том числе: Датчик системы рециркуляции отработавших газов (DPFE) с обратной связью по перепаду давления расположен внутри или рядом с трубкой, которая соединяет клапан рециркуляции ОГ и выпускной коллектор. Когда клапан рециркуляции ОГ открывается, давление в трубке рециркуляции ОГ и датчике DPFE повышается. Напряжение датчика DPFE отражает изменение соответственно Датчик абсолютного давления в коллекторе (MAP) используется для контроля расхода системы рециркуляции ОГ в других транспортных средствах. В системе этого типа, когда PCM подает команду на открытие понижающей системы рециркуляции отработавших газов до определенной ступени, также ожидается пропорциональное изменение напряжения датчика MAP. Некоторые автомобили используют датчик температуры воздуха в коллекторе (MAT) для контроля потока системы рециркуляции ОГ. Когда EGR открывается до желаемой величины (и горячие выхлопные газы могут поступать во впускной коллектор), ожидается соответствующее изменение напряжения датчика MAT. Код P049B будет сохранен, и контрольная лампа неисправности (MIL) может загореться, если PCM не сможет увидеть желаемую степень изменения от соответствующей системы датчика контроля потока EGR «B». В этом случае будет обнаружен поток ниже ожидаемого. В некоторых транспортных средствах для включения MIL требуется несколько циклов зажигания (с отказом). Фотография клапана рециркуляции выхлопных газов (EGR): Какова серьезность этого кода неисправности? На общую производительность двигателя и топливную экономичность могут отрицательно повлиять условия, которые способствуют возникновению кода P049B. Его следует отнести к категории тяжелых. Каковы некоторые симптомы кода? Симптомы кода неисправности P049B могут включать: Сниженная мощность двигателя Чрезмерно богатый или обедненный выхлоп Задержка пуска двигателя (особенно холодного) Сниженная топливная эффективность Каковы некоторые из распространенных причин появления кода? Причины этого кода двигателя P049B могут включать: Неисправный клапан рециркуляции ОГ Канал системы рециркуляции ОГ забит углеродом Сломанные или треснувшие шланги DPFE Неисправный датчик DPFE, MAP или MAT Обрыв или короткое замыкание в цепи клапана рециркуляции ОГ или связанных с ним датчиков Каковы некоторые шаги по устранению неполадок P049B? Начните диагностику с поиска диагностического разъема автомобиля и извлечения всех сохраненных кодов с помощью сканера. Запишите эту информацию на случай, если она вам понадобится по мере развития диагноза. Теперь проведите тест-драйв автомобиля, чтобы убедиться, что код сброшен немедленно. Вы можете найти решение проблем с вашей системой рециркуляции отработавших газов, выполнив поиск в бюллетенях технического обслуживания автомобилей (TSB) на предмет записей, которые соответствуют автомобилю, сохраненным кодам и проявленным симптомам. Записи TSB получены от тысяч специалистов по ремонту и могут содержать очень полезные диагностические подсказки. Вам понадобится доступ к диагностическому сканеру, цифровому вольт / омметру (DVOM) и надежному источнику информации о транспортном средстве, если P049B сохраняется сразу после очистки кодов. Далее следует визуальный осмотр клапана рециркуляции ОГ и всей связанной проводки и разъемов. Обратите внимание на жгуты проводов, проложенные рядом с горячими выпускными коллекторами, и зазубренные края, часто связанные с выхлопными щитками. Чтобы предотвратить повреждение контроллера, отключите все связанные модули управления от цепи перед проверкой сопротивления / целостности с DVOM. Используйте сканер, чтобы вручную активировать систему рециркуляции отработавших газов. Большинству систем рециркуляции отработавших газов требуется определенная скорость, прежде чем произойдет автоматическая активация. Используя электрические схемы и схемы контактов разъемов, расположенные в источнике информации о вашем автомобиле, проверьте каждую отдельную цепь разъема клапана рециркуляции отработавших газов (с DVOM). Схемы, которые не соответствуют спецификациям производителя, необходимо будет проследить до источника (обычно разъем PCM) и повторно протестировать. Если выходной сигнал от PCM не обнаружен, подозревайте неисправный PCM или ошибку программирования PCM. При необходимости отремонтируйте или замените разомкнутые / закороченные цепи. Используйте DVOM для проверки фактического клапана EGR и связанных датчиков, если все цепи соответствуют спецификациям производителя. Ваш источник информации о транспортном средстве снова предоставит информацию для тестирования этих частей. Если понижающий клапан рециркуляции ОГ и / или любые связанные датчики не соответствуют спецификациям производителя, их следует заменить. Этот код должен отображаться только в транспортных средствах, оборудованных понижающей системой клапана рециркуляции ОГ. Связанные обсуждения DTC В настоящее время на наших форумах нет связанных тем. Разместите новую тему на форуме сейчас. Нужна дополнительная помощь с кодом P049B? Если вам все еще нужна помощь по поводу кода неисправности P049B, задайте вопрос в комментариях под этой статьей.. ПРИМЕЧАНИЕ. Эта информация представлена ​​только в информационных целях. Он не предназначен для использования в качестве рекомендаций по ремонту, и мы не несем ответственности за любые действия, которые вы предпринимаете с каким-либо автомобилем. Вся информация на этом сайте защищена авторским правом.


        co mówią zapisy?
        "Oznaczenie „B” odnosi się do określonego położenia dolnego zaworu EGR. Problem elektryczny lub problem mechaniczny może spowodować utrzymywanie się kodu P049B."
        Mówią to co opisałem we wstępie, czyli o mechanicznym położeniu zaworu - otwarty / zamknięty. Wytłumaczyłem kiedy on jest On a kiedy OFF. lub, jak to podali po stronie elektrycznej.
        Co do elektryki - to odrzucam tą teorię bo ... elektryczne usterki są zawsze lub najczęściej występują nieregularnie czyli nie ma reguły jego powstawiana.
        Ty jednak twierdzisz że reguła jest ... piszesz:
        Zamieszczone przez Hondaniel Zobacz posta
        Dzieje się tak przy obciążonym silniku na wysokich biegach 5 6 zwłaszcza na podjazdach
        no i to jest cenna obserwacja która z definicji wyklucza stronę elektryczną.
        Jeśli tak się dzieje że tylko i wyłącznie gdy rozpędzasz obr. silnika to przy 5-6 tys obr min to występuje - no to dla mnie to jest sprawa mechaniczna.
        I żebyś nie wpadł na pomysł wymiany zaworu EGR? bo tak też pisze w opisie, by dokonać wzrokowych oględzin zaworu. Idzie o to że jak on jest zawalony sadzą, do tego stopnia że nie pracuje płynnie w całym 100% zakresie jego pracy - to nie oznacza że on jest popsuty!!! bo wymiana zawody sprawnego zaczadzonego na takie sam sprawny i czysty to niczego nie zmienia, brudy zawór jest sprawny ...tylko brudny co nie pozwala mu prawidłowo działać.
        Dlatego moje zalecania byłyby takie:
        - jak najmniej jazdy z stabilnym trzymaniem stopy na pedale gazu, (jak sam będziesz jeździł to nie będzie to nikomu wadzić). Co do takiej jazdy to ona nie będzie obciążeniem dla uczestników drogi bo jak zrobisz to tak że: jedziesz 90km/h - pedał w podłogę i rozpędzasz do 95km/h - odpust stopy z pedału całkowity. prędkość spadnie do 90km/h pedał w podłogę do 95km/h przy tej jeździe czasem pozmieniać biegi tak... by były różne obroty czyli raz to robisz na 3cim biegu czasem na 5 tym ponownie na 3 cim - czyli jak najmniej stabilności pracy obrotów silnika, i tak w kółko przez np. 40km na krajówce. Po takiej "akcji" sprawdź jak podjeżdża pod podjazd i czy wywali P049B ??
        - jak najwięcej tras na około gdzie można pojechać te 150km/h przez dłuższy czas.
        - doraźnie sprawdź - lub rozważ czy ktoś tak przypadkiem nie grzebał w obwodach elektrycznych EGR? nie wyjmował go nie rozpinał wtyczek nie dotykał kabli itd.
        - całą tą sytuację sprawdzić na rozgrzanym silniku po długiej jeździe np min 40-50km i jak to się ma po np 7 km jazdy gdy silnik jest jeszcze zimny.
        Tu uwaga taka że zimny silnik to taki gdy turbina nie osiągnęła 600stC. oceń sam... kiedy to będzie, bo niech Ci się nie wydaje że po 7 czy 15km w zimę ona tyle ma...nie, niema wiec mimo wskazówki na połowie wskazania - to silnik diesla jest "zimny". Rozgrzany silnik diesla to taki kiedy turbo ma 650stC.
        Więc tu sobie musisz sam zadać pytanie - a to jest też kluczowe!
        Czy ... P049B wyskakuje gdy silnik jest zimny? - jak tak - to kod traktuj jak incydent, silnik jest całkowicie sprawny, po prostu użytkownik nie zapewnił silnikowi optymalnych warunków pracy - tu nie ma nic do naprawy.
        Jeśli natomiast zrobisz 100km trasy w tym część dynamicznie jest na katalizatorze 650stC bo takie spaliny po turbinie wpadają na DPF to pytanie czy podjeżdżając pod podjazd - jest P049B ? - jak nie ...
        No to masz odpowiedź.
        Trochę czasu Ci zajmie to wypróbować, i chętnie posłucham co masz do opowiedzenia, tylko proszę bądź w zeznaniach bardziej wylewny.
        Last edited by rambo7; 27-01-2023, 13:03.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Dzięki za szersze pochylenie się nad tematem ,doceniam merytoryczne podejście
          Sytuacja wygląda następująco. Po incydencie z checkiem wykasowałem błąd i podstawiłem do znajomego zakładu mechaniki .Dodam że w tym samym serwisie "ściągali " mi DPF
          Wytłumaczyłem co jest grane jak auto sie zachowuje ,co się z nim dzieje .Przetrzymaywali samochód tydzień po czym dostałem info ze auto było testowane na różnych prędkościach obciążeniach i nic im nie wyskoczyło, nie byli w stanie szczytach kodu .Więc odebrałem pojazd i faktycznie do wczorajszego dnia było o dziwo wszystko gi ,obojętnie czy pod obciążeniem szybko wolno ,noga w podłogę, czy delikatnie ,nic kompletnie się złego nie działo, samochodzik pięknie się spisywał
          Tak jak pisałem do wczoraj ,gdy wracałem z Krakowa zaraz po wjeździe na autoban ,bum cudowna kontrolka silnika znowu przypomniała o swoim istnieniu
          Wiec nauczony doświadczeniem i wyposażony prewencyjnie w Lma zjechałem na pobocze i skasowałem błąd po tym zabiegu dojechałem normalnym tempem czyli ok 130km do domu w tym czasie potestowalem przyspieszałem zwalniałem ,i nic nie udało się mi wymusic trybu awaryjnego .Dodam jeszcze ,że check wyskoczył niedługo jak zaloczylem tempomat ,tak przy ok 135km1

          Comment


          • #6
            jakie wnioski?
            Moim zdaniem może to mieć też związek z specyfikacją paliwa w sensie chodzi o okres pory roku. Od jutra jest zmiana paliwa na przejściowy chodzi o ilość depresatora w paliwie zima -20stC udział depresatora największy, przejściowy -10stC średnia ilość i lato 0% udziału tego gówna. Od 1 maja do 30 września trwa okres letni, od 1 marca do 30 kwietnia oraz od 1 do 31 października – przejściowy, a od 1 listopada do ostatniego dnia lutego – zimowy.

            ...ale, myk polega na tym, że nie jest to uregulowane prawnie, czyli nie ma obowiązku dawkowania depresatorów i różnie to może być na różnych stacjach i nawet za każdą dostawą inaczej. Powiem tak, diesel najlepiej jeździ w lato, i wtedy praktycznie pewne że żadnego dodatku na niezamarzanie nie ma, i wtedy najlepiej sprawdzać różne usterki mające związek z paliwem. Sugerowałbym na razie nic z tym nie robić, kontrolować, przemyśleć gdzie tankujesz i sprawdzać jak to jest za każdym tankowaniem. Oczywiście tu trzeba by jeździć do głębokiej rezerwy by nie mieszać paliwa ze sobą z róznych stacji (a nawet partii dostawy).
            Last edited by rambo7; 28-02-2023, 08:51.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zainstaluj sobie torque pro i ustaw dawkowanie paliwa, egr, przepustnice, ciśnienie w kolektorze, temp dolotu i testuj przy jakich parametrach wywali ten błąd.
              4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

              If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
              Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


              Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

              Comment


              • #8
                można tak zrobić, ale aby tylko na tej podstawie wyciągać wnioski do napraw - to za mało.
                Moje doświadczenia z dieslami od 2006r dały mi takie wnioski że pora roku może mieć wpływ na działanie silnika diesla. W przypadku diesla jest sporo inaczej niż w przypadku benzyniaka. Pora roku to nie tylko klimat niesprzyjający pracy diesla, ale i właśnie paliwo. Trzeba pamiętać i innym "powietrzu" jest gęstsze, paliwo inne, temp powietrza dolotu inna i jeszcze kilka innych rzeczy wynikających z konstrukcji silnika... to wszystko do kupy robi różnicę.
                Czyli nic nie robiąc, przez kilka lat ...tylko cierpiąc w zimę... auto (silnik) ma incydentalne "choroby" to nazwę. I teraz, w zimę bywają cuda ...tzw. "usterka z dupy wzięta", przychodzi lato samo przeszło, i kompletnie zapomniałem i nic sie nie dzieje. Przychodzi kolejna zima powtórki incydentalne, więc olewam. Przychodzi lato znowu mu sie poprawiło i zero kłopotów, i tak w kółko. Więc q..na leśna ... o co kaman?
                Po parametrach pracy niby nic nie wykazuje, żadnych anomalii ale czasem coś się dzieje w zimę, w lato kompletnie nic zero incydentów, przecież samo się nie naprawia.
                Last edited by rambo7; 01-03-2023, 10:39.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Biorę wszystkie sugestie pod uwagę, jednak już ładnych kilkanaście lat użytkuje diesle i wszystkie znaki na niebie wskazują mi ,że może to być zawalony zasyfiony EGR ,oczywiście tak jak piszecie mogą być cuda na kiju ,lub wielkie nic ,coś przejściowego fanaberi
                  Dzisiaj jeszcze raz byłem u mecha podpiął profesjonalny skaner i wychodzi powyższym błąd związany z recyrkulacją spalin
                  Teraz prośba kto z Was wymontował w tym silniku 1,6 dtec EGR ,jakby mi mógł ułatwić sprawę i to pokrótce opisać, co czyścił i co najważniejsze czy pomogło
                  Last edited by rambo7; 03-03-2023, 14:40. Powód: edit egr.

                  Comment


                  • #10
                    Jak już wyczyscisz EGR , to też wyczyść map sensor - czujnik ciśnienia doładowania , nie dużo pracy, 1 śrubka , silnik lepiej reaguje .
                    Przed wymiana oleju warto wyczyscic dysza od Liqiu Molly caly kokejtor dolotu z tego syfu co keci orzez EGR plus pary oleju.

                    A jeski chcesz by twój diesel lepiej spalał ON nawet w jismich temperaturach 8 nniej sadzy generowal to zastosuj fodatek caloroczny do ON Kleen Flo dodatek wielofunkcyjny taka bialo zielona butelka .
                    Jego skkad to 3 zwiazki , a jeden z nich zapala sie jiz w 65⁰C co dziala jak aktywator zaplonu ON , zelaszcza zimnego jeszcze. Latem u mnie interesky wypalania DPF wydłużyły sie z 1200km do 2400km c9 oznacza ze działa.

                    Dodatek ma też ochrone przed wytracaniem parafiny . Na butelce jest tabelka jaka dawka dla temperatury pracy.

                    Jeśli okaze sie ze DPF jest zapchany to jest to skutek że cos źle działa, najszcześciej wtryskiwacze, ktore leją . Moze byc zabrudzony kub uszkodzony jeden z 2 czujników cisnienia w DPF, na podstawie ich pomiarow i danych komputer oblicza jego zapelnienie i decyduje jiedy włączać wypalanie.
                    DPF moze być zapelniony sadzami z procesow wypalania te pipiolu usuniesz tylko mecha icznie w myjce do DPF w warsztscie ktory proeadzi taka usługę



                    Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • #11
                      Dzieki Bodex1 za sugestie , z tym ,że ja potrzebuje się dobrac własnoręcznie do EGR I przydałaby mi się wiedza kogoś ,kto już to robił, zawsze wtedy jest łatwiej szybciej itd.
                      Więc będę wdzięczny za krótki opis demontażu EGR ,ale kogoś kto faktycznie !! W tym silniku go rozbierał, jakiej chemii używał do wyczyszczenia i konkluzję z naprawy
                      A ha i dodam jeszcze raz ,że mój pojazd nie posiada już cudownego wynalazku jakim jest DPF

                      Comment


                      • #12
                        EGR jest na wlocie dolotu do kolektora ssacego tak wiec duzo rozbierania jest. Ja jeszcze nie rozbierałem ale przyjrzałem sie.

                        A kontynuując temat to jesli nie masz dpf to znaczy ze sadza szybciej osadza sie w egr bo nie jest filtrowana przez dpf. Te błędy faktycznie moga dotyczyć zapchania egra.
                        4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                        If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                        Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                        Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez Hondaniel Zobacz posta
                          wszystkie znaki na niebie wskazują mi ,że może to być zawalony zasyfiony dpf
                          niby tak można wnioskować ale, diagnostyka pokładowa tego nie potwierdza kodami. A mi z doświadczenia wychodzi że diagnostyka pokładowa nigdy się nie myli, bynajmniej tu na forum nie było takiego przypadku.
                          Zamieszczone przez Hondaniel Zobacz posta
                          jeszcze raz byłem u mecha podpiął profesjonalny skaner i wychodzi powyższym błąd związany z recyrkulacją spalin
                          no, więc właśnie, cały czas to co się dzieje wpisuje się w to co napisałeś na początku:
                          Zamieszczone przez Hondaniel Zobacz posta
                          wywaliło kod P049B wychodzi na to że, ma to związek z recyrkulacją spalin ,czyli co egr do czyszczenia i dolot i całe ustrojstwo
                          Skoro kod dot tego obszaru, to na pewno gdzieś tu jakaś zależność nie działa prawidłowo.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Dzięki za wasze sugestie ,jednak w dalszym ciągu szukam kogoś kto sam wyciągał i czyścił egr .To nie jest skomplikowana operacja ,ale uciążliwa i mozolna ,a spora część mechaników podchodzi do tego po łebkach ,więc sam chce to zrobić porządnie .W miarę możliwości sam postaram się taki manual zrobić
                            Prośba Rambo 7 zedytuj proszę ten wątek o zasyfionym DPF ,gdyż myślałem oczywiście o EGR, a ten błąd sporo zmienia w całym problemie

                            Comment


                            • #15
                              W końcu się zmusiłem i rozebrałem cale ustrojstwo ,czyli dolot wraz z egr ,zaskoczyłem się, że dolot jak i sam egr nie był zasyfiony delikatnie znagarowany .Jednak wcześniej kupiłem używkę, którą podmieniłem
                              Posprawdzałem wszystkie złącza elektryczne ,wężyki. Wyglądało, że jest ok
                              Poskładałem do kupy i pojechałem na autostrade
                              I niestety to samo dup check i utrata mocy przy jednostajnej jeździe
                              Jednak poszperałem i okazuje się, że ten silnik ma 2 egr y
                              Niskiego i wysokiego ciśnienia
                              Niestety do drugiego egr nie ma szans dojść w domowych warunkach
                              Co myślicie ,czy to może ten drugi egr ,czy może coś z zaworem podcisnienia ,czujnikiem map

                              Comment

                              Working...
                              X