Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

System Check, VSA Check, SRS check, PGM-FI brak błędu w komputerze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • System Check, VSA Check, SRS check, PGM-FI brak błędu w komputerze

    Brak mi pomysłu co jest przyczyną takiego zachowania Civic.
    Slnik 2.2 CDTI Diesel 2007r
    Objawy:
    Po przkręceniu kluczyka system pokazuje
    -Check system
    -VSA check system
    -SRS check system
    Przy próbie uruchomienia silnika nie można uruchomić samochodu, rozrusznik kręci ale silnik nie uruchamia się.
    Film -> https://streamable.com/3hmamr

    Po okolo 10 minutach, ponownie po włożeniu kluczyka i przekręceniu, samochód uruchamia się bezproblemowo, na desce nie pojawia się żaden błąd.
    To samo zdarzyło się gdy wieczorem po jeździe, zaparkowałem pod domem samochód i próbowałem uruchomić - bez powodzenia. Rano po przekreceniu kluczyka silnik odpalił na dotyk, na desce nie było żadnych błędow, jak gdyby problem nie istniał.
    Podłączyłem HDSa i jedyny błąd jaki pozostał to w SRS 56-11 Undefined Data Received from the PCM (PGM-FI system) ale nic poza tym! Jak na zdj poniżej:
    Honda DTC.JPG

    sytuacja na przestrzeni ostatnich 3 dni wystąpiła czterokrotnie, za każdym razem silnik nie chciał się włączyć ponownie gdy był rozgrzany.
    Za każdym razem na zimnym uruchamia się bez problemu

    Z nietypowych sytuajci jeśli ma to znaczenie: Kilka dni wcześniej ładowałem akumulator. po ładowaniu klemy są dokręciłem poprawnie - nie ma luzu, po pierwszej awarii sprawdziłem czy klemy są dokręcone.
    Dziękuję z góry za sugestie!

  • #2
    Kilka tematów o Check System jest, prześledź co tam pisano:
    Komunikat PGM-FI 2,2CTDi

    Komunikat PGM-FI oraz Kod błędu P1065 Civic 2,2 i-CTDi

    tankowałeś gdzieś na podejrzanej stacji?
    Były jakieś naprawy w ostatnim czasie (roku)?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      tankowałeś gdzieś na podejrzanej stacji?
      Były jakieś naprawy w ostatnim czasie (roku)?
      1. Tankuje zawsze na tym samym orlenie paliwo verva
      2. 2tys km temu, późną jesienią wymieniany był olej i filtry w tym filtr paliwa.


      Samochód ostatnimi czasy był rzadko używany, czasami nie jeżdżony >2tyg.

      Akumulator ładowany tydzień temu, przed wystąpieniem usterki.

      W temacie błędu PGM-FI 56-11 taki opis błędu jest wyświetlany:
      Honda pgm-fi.jpg
      Last edited by Pawel_0; 18-05-2021, 20:51.

      Comment


      • #4
        niby prozaiczna sprawa wymiana filtra paliwa.... ale ja w tym obszarze upatruję niedomagania.
        Trzeba się przyjrzeć obszarowi paliwa, wskazuje na to fakt że:
        Zamieszczone przez Pawel_0 Zobacz posta
        Przy próbie uruchomienia silnika nie można uruchomić samochodu, rozrusznik kręci ale silnik nie uruchamia się.
        następnie
        Zamieszczone przez Pawel_0 Zobacz posta
        Po okolo 10 minutach, ponownie po włożeniu kluczyka i przekręceniu, samochód uruchamia się bezproblemowo, na desce nie pojawia się żaden błąd.
        to świadczy jednoznacznie że paliwo przy dłuższym postoju cofa się na odcinku filtr -> pompa CR.
        Ten silnik ma pompę Common Rail która działa w ten sposób że zanim wytworzy wysokie ciśnienie musi zaciągnąć paliwo z baku. Dzieje się to za pomocą pompy niskiego ciśnienia (te obie pompy stanowią jeden element).
        Wymieniany był filtr paliwa, zatem z Twojego opisu wynika że silnik odpala za 2gim razem, po tym jak wcześniej kręcąc rozrusznikiem czyli również pompą niskiego ciśnienia która ssie paliwo z baku. Jak już nassie odpowiednią ilość to 10 min nie musisz czekać wystarczy chwila przerwy. Odpuszczenie i ponowne kręcenie rozrusznikiem i odpala i do tego nie ma żdnych kodów. No oczywiście że nie ma bo jak System Diagnostyki po uruchomieniu silnika już nie ma powodów aby "krzyczeć" kodami DTC to ich po prostu już nie generuje. Kody nie generują sie w okresie gdy silnik nie pracuje. Kody mogą powstać jedynie wtedy gdy silnik pracuje. Diagnostyka działania silnika prowadzona jest wyłącznie gdy silnik pracuje, wtedy nadzorowane są jego parametry.
        Problem polega wiec na tym że zanim silnik się nie uruchomi brakuje mu paliwa. Taka jest moja teoria.
        To czarne z żeberkami na 4 śruby to pompa wstępna ona ssie paliwo z baku poprzez filtr aż trafi do sekcji wysokiego ciśnienia (tam w niej w środku).

        a potem jak zrobi 20Mpa
        tym metalowym przewodem (ze skorodowaną nakrętką) leci paliwo do listwy wtryskowej


        Aby ją zweryfikować to proponuję test:
        Jak silnik będzie stał dłużej, tzn tyle czasu że spodziewasz się że nie odpali za 1 razem to: najpierw podnieś maskę, odnajdź przy filtrze paliwa - czarną ręczną pompkę "gruszkę", naciskaj ją kilka- kilkanaście razy aż będzie wyraźnie twarda, postaraj się aby była naprawdę twarda i zachowała twardość .... i wtedy szybciutko do auta i uruchom silnik. Zwłoka od napompowania do uruchomienia musi być krótka.
        Rozrusznikiem kręć ciut dłużej tak ze 3 sekundy, Jak silnik odpali no to się zastanowimy co dalej.
        Najlepiej by byłoby gdybyś do tego zadania było 2 osoby, czyli jedna przed rozruchem pompuje gruszkę na twardo, i nadal pompuje, i krzyknie "twarda" nie przestaje pompuje cały czas, wtedy w tym momencie uruchamiasz silnik.

        Komunikaty:
        -VSA check system
        -SRS check system
        nie mają związku z sytuacją, występują wtedy gdy jest mało prądu w sieci civica, skro mówiłeś że akumulator ładowałeś to oznacza że nie ma odpowiedniej pojemności. Na pewno nie jest świeży i stawiam że ma więcej jak 2 lata???
        W momencie rozruchu jest spory rozbiór prądu i systemy energochłonne są "odcinane" i system komunikuje informację "sprawdź system" ale nie mówi co sprawdzić?
        Akumulator do tego silnika a jest to 2,2 jest stosunkowo i tak mały, (jak to w hondach) ale musi być mocny, jego pojemność z czasem się wypłyca, aku się zasiarcza.
        Zakładając żę nowy ma 65Ah to po roku ma 57Ah po 5 latach ma 37Ah, więc mimo że go naładujesz to jego pojemność jest mała, czyli za niska oczywiście on pozwoli uruchomić silnik, ale pobór prądu w momencie rozruchu jak i prąd rozruchem w dieslu jest tak duży że "klękają" systemy .. a jest w tym aucie kilka systemów, stąd one jako pierwsze wywalają komunikaty "Sprawdź System" nie komunikując po uruchomianiu żadnego Kodu DTC.
        Czyli przed uruchomieniem silnika jest za mało prądu Systemy zostają odłączone - zauważony został problem przez diagnostykę, po uruchomieniu alternator zapewnia wystarczającą ilość prądu Systemy się nie odzywają, bo uznały że było źle, ale jest dobrze wiec, nie ma problemu. Silnik dostał w końcu paliwo to nie generuje informacji Check Engine. Paliwo już leci jest ssane i dawkowane - nie ma problemu.
        Moim zdaniem tak wygląda obraz twojej sytuacji.
        Auto jest rzadko jeżdżone to nie jest dobrze dla żadnego auta a szczególnie dla diesla.
        Auto ma słaby aku mimo naładowania.
        Auto ma nieszczelność w układzie paliwowym gdzie siorbie powietrze stąd problem z uruchomieniem. Gdzieś jest problem po stronie nieszczelnych obejm gruszki, ręcznej pompy, bywały takie przypadki, albo nieszczelnie założono obejmy na króciec filtra, albo mimo jego wymiany w baku masz tyle H2O że po tym staniu filtr zaciągnął wodę, ten filtr na dole ma kranik, po testach (nie wcześniej) dopiero po testach jak się sprawdzą przyjrzałbym się jeszcze raz filtrowi, tzn, jeśli będziesz z całej siły ile tylko masz pary w ścisku dłonią ściskał gruszkę i nie pojawią się żadne ślady paliwa na obejmach to można uznać żę jest okolica szczelna.
        Czyli zostanie jeszcze kwestia tego co masz w baku?
        Ile paliwa jest w baku?
        Jak mało to jest duże prawdopodobieństwo kondensacji H2O czyli mimo wymiany filtra nic to nie dało.
        Jak diesel stoi długo to bak musi być pełny lub prawie pełny aby zapobiegać kondensacji H2O.
        Taki diesel nie lubi też krótkich odcinków, czyli po tej wymianie filtra to dobrze by był zrobić co najmniej 300km 100km to za mało to raptem 5L przeleci przez filtr z czego zasiorbać może 1L wody jak auto jest niejeżone.
        Tak że "Sprawdź System" to oznacza że kilka rzeczy może się nakładać na raz. I dokładnie tak u ciebie jest.
        Informacji jest sporo, masz co sprawdzić i liczę na odzew i opowieści co i jak poszło.
        Last edited by rambo7; 19-05-2021, 07:51.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Dziękuję za wszystkie sugestie, sprawdziłem je i syt
          Minęło trochę czasu ale niestety problem wciąż pozostaje nierozwiązany.

          Akumulator - sprawdzony naładowany, 12,5V - nie jest to przyczyna akumulatora gdy samochód po kilku pzekręceniach kluczyka uzdrawia się lub umiera ;-)
          Układ paliwa - sprawdzony - nie ma wody, paliwo premium zalane - gdy usterki nie ma pali od strzału.
          Więc co się dzieje?
          Zachowanie samochodu udokumentowałem na filmie gdzie widać stan OK i pojawiający się z nikąd błąd--> https://streamable.com/lrftbj
          W losowych momentach pojawiają się błędy lub "jak gdyby nic się nie stało"
          Różnica między tymi stanami jest taka , co widać na filmie, po przekręceniu kluczyka w pozycje II
          - Gdy mignie na ułamek sekundy ikonka zielonego kluczyka immobilisera - samochód uruchamia się bez problemów
          - Gdy nie pojawi się zielony kluczyk - wszystkie błędy oraz brak możliwości uruchomienia samochodu. Dodatkowo brak informacji z komputera na deskę takie jak informacje o średniej prędkości czy jak widać na filmie paliwie pozostałym do tankowania

          Obstawiam, że coś z immobiliserem -
          1. Użyłem zapasowego kluczyka - nie rozwiązało problemu, pojawia sie błąd.
          Co teraz?
          Jak ustalić przyczynę problemu?
          - Uszkodzony transponder / moduł immobilisera?
          - Okablowanie
          - Alarm?

          Comment


          • #6
            jest kilka tematów w których użytkownicy nie uruchomili silnika, bo zielony kluczyk miga cały czas, okazywało się że immobiliser się "zawiesił" i jedyną metoda była laweta do ASO i musieli programować na nowo immobiliser.
            Zamieszczone przez Pawel_0 Zobacz posta
            Gdy nie pojawi się zielony kluczyk - wszystkie błędy oraz brak możliwości uruchomienia samochodu
            zielony kluczyk musi się pojawić i zniknąć. Taka jest prawidłowa sekwencja.
            to jedno,
            drugie to VSA zobacz co? ...spowodowało komunikaty o błędach VSA itd, w obszarach które były sprawne:
            świecą kontrolki ABS i VSA i co teraz?

            wpis #174.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Po kilku godzinach podmian części z bliźniaczego civica problemem okazał się uszkodzony komputer ECU

              Prawidłową sekwencją jest zapalenie na 0,2sek zielonego kluczyka.
              Gdy samochód sypał wszystkimi błędami to deska rozdzielcza nie miała komunikacji z komputerem. HDS również nie widział ECU.
              Potwierdziłem to wypinając ECU i włączając stacyjke - te same objawy, brak kontrolki immo + wszystkie błędy na desce obrotomierza.

              Po podłączeniu kupionego na szybko ECU i przekręceniu kluczyka, za każdym razem ikonka immo pojawiała się i oczywiście migała bo nie rozpoznawała modułu immo/kluczyków.
              Dodatkowo nie pojawiał się żaden inny błąd na desce.

              Zrobiłem test i włożyłem stary ECU do lodówki, pozwoliłem się mu schłodzic po czym od razu podłączyłem do samochodu. ECU zagadał.
              Z jakiegoś powodu być może zimny lut przy wyższej temperaturze traci kontakt z resztą samochodu.

              Co jest lepszym rozwiązaniem:
              - Naprawa starego ECU
              - Zaprogramowanie nabytego "nowego" ecu?

              Dziękuję za dotychczasową pomoc rambo7.

              Comment


              • #8
                jeśli tak to wygląda to nie naprawiałbym komputera. Musisz się udać do ASO celem zaprogramowania immobilisera do nowego ECU.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment

                Working...
                X