Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Co to może być Kod P0616 i P0617. ufo 2.2 CTDi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Co to może być Kod P0616 i P0617. ufo 2.2 CTDi

    Witam Panowie zakładam temat ponieważ nigdzie nie widzę tych błedów.Mój samochód to Honda Civic ufo 2.2 disel, 2008rok ,problem jest następujący.Rano przy temperaturze -4 i śnieg odpalam auto i na wyswietlaczu pojawił się kod PMFI,podłączyłem kostkę ELM i pojawił się kod błedu P0616 i P0617 ,gdy je kasuje po chwili wracają obydwa a czasami jeden z tych kodów.Szukałem co to jest i wskazuje to na obwód przekaznika rozrusznika(starter relay circuit) jeden kod mówi,że jest za wysoki a drugi,że jest za niski.Samochód odpala normalnie.Czy ktoś może miał taki przypadek i może pomóc mi rozwiązać ten problem?Zgóry dziekuję.

  • #2
    W związku że to diesel, przeniosłem temat do Działu Diesla.
    Natomiast co do kodów DTC to te kody są wspólne dla diesla i benzyny.

    Fakt w bazie kodów tego jeszcze nie ma: Najczęściej Generowane Kody błędów - DTC w Dieslach modeli CIVIC - OBD II
    ale będzie. (zaktualizowałem).
    Zamieszczone przez krupier Zobacz posta
    na wyswietlaczu pojawił się kod PMFI
    raczej PGM-FI.
    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    "Programmed Fuel Injection – jest to elektroniczny układ zapłonu opracowany przez koncern Honda, polegający na wielopunktowym, sekwencyjnym programowanym wtrysku paliwa. Współpracując z innymi unikalnymi, innowacyjnymi rozwiązaniami Honda jak BLAST™ oraz ECOmo, PGM-FI zapewnia bardzo dobre przyspieszenie i płynne rozwijanie mocy w całym zakresie obrotów przy wykorzystaniu każdej kropli paliwa. W efekcie zapewnia użytkownikom komfort i przyjemność podczas sterowania jednostką napędową"
    DTC P0616 - Usterka 2. przekaźnika rozrusznika.
    mówi się tam o:
    Sprawdzić, czy nie ma luźnych przewodów lub niepewnych połączeń przy 2. przekaźniku rozrusznika i ECM.
    Jeśli się komunikat ponawia - wymienić przekaźnik.


    DTC P0617 - Usterka 1. przekaźnika rozrusznika.
    mówi się tam o:
    Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach 1. przekaźnika rozrusznika (ST CUT) oraz w module ECM.
    Jeśli się komunikat ponawia - wymienić przekaźnik.

    (powyższe to zalecenia dla benzyniaka i diesla).

    Z powyższego wynika że są 2 przekaźniki rozrusznika. (na razie nie wiem gdzie one fizycznie się znajdują).
    Last edited by rambo7; 09-02-2021, 08:30.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Czyli wychodzi na to, że to są dwa osobne problemy?PGM-FI to coś z wtryskiem a P0617 i P0616 przekaźniki? Myślałem, że te dwa błędy to jest interpretacja PGMFI.

      Comment


      • #4
        raczej to jeden problem w obszarze elektrycznym. Obszar rozrusznika to nie 1 przekaźnik, a raczej cała instalacja elektryczna z kilkoma przekaźnikami, kody wskazują na niedomaganie w ściśle konkretnych miejscach, czyli np. niedokręcony kabel rozrusznika. Prosta banalna konkretna sprawa do sprawdzenia. Do sprawdzenia też przekaźniki.
        Zamieszczone przez krupier Zobacz posta
        PGM-FI to coś z wtryskiem
        absolutnie nie! nic z wtryskiem się nie dzieje. PGM-FI to układ składający się z wielu elementów zasilania paliwem (około 20 elementów począwszy od pompy CR, wszystkie czujniki realizujące nadzór nad prawidłowym ciśnieniem paliwa).
        Zamieszczone przez krupier Zobacz posta
        a P0617 i P0616 przekaźniki?
        to że przekaźnik nie potrafi przełączać napięcia to nie jego wina jak kabel od rozrusznika lata niedokręcony.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Dziękuję za podpowiedź.

          Comment

          Working...
          X