Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Check engine i świece żarowe.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Check engine i świece żarowe.

    Po nagrzaniu silnika Civic 1.7cdti 2003r hanka gaśnie
    Gdy ostygnie pali normalnie ale świecą się na stałe kontrolki check i świece żarowe. Przejadę kilka km i znów to samo.
    Nie mam programu diagnostycznego tylko jakaś okrojona wersję obd auto doctor udało mi się sczytać kody usterek
    P1401,p1331i p0237.
    Proszę o porady.
    Czy to może być czujnik położenia wału?

  • #2
    Piszesz w 6 generacji. a masz bolid z 7 generacji, do tego w nieodpowiednim dziale - przenoszę.

    Na temat definicji kodów jest specjalny temat - przeczytaj. Jeśli w liście kodów diesla tj. w tym spec temacie znajdziesz Kod DTC to znajdziesz też definicję tzn że taki kod i problem z nim związany jest opisany od A do Z.
    Korzystaj w wyszukiwarki tematów lub od razu szukaj odpowiedniego tytułu w Dziale Diesla.

    wpisz w pasku szukania "P1331" lub poszukaj w jakim temacie w Tytule jest "P1331", podobnie zrób z pozostałymi kodami. Tu sprawa jest banalna.

    w HC nie ma silnika CDTI jest CTDI ma to znaczenie bo albo nie znajdziesz albo wyskoczy Opel a to nie jest zupełnie to samo.
    Last edited by rambo7; 28-10-2019, 13:55.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Dobra wymieniłem czujnik położenia wału i już nie gaśnie. Mam teraz inny problem a mianowicie ciężko pali na zimnym silniku. Jak zaskoczy to jest już ok.
      Od czego zacząć szukając przyczyny?

      Comment


      • #4
        Zakładam że czujnik wału założyłeś oryginalny boscha? nadmieniam o tym bo bywały czujniki (zamienniki) i wpływało to na uruchamianie silnika.
        Zacząłbym od świec żarowych. Zerknij na tematy o świecach żarowych, to jest podpowiedź i traktuj jako podpowiedź a nie zbywanie, bo nie ma sensu byśmy się tu powtarzali. Tematy powinieneś poczytać bo zbierzesz niezbędne informacje, w jaki sposób odkręcić, jakie dobrać świece, jakie napotkasz problemy związane z operacją wymiany świec itd. Im więcej przyswoisz informacji technicznych tym sprawniej Ci pójdzie i nic nie popsujesz. Dowiesz się też jak działają świece i kiedy.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Tak wymieniłem na oryginalny.
          Zauważyłem że rozrusznik potrafi się sliznac.
          Czy to może być również przyczyną?

          Comment


          • #6
            trudno mi powiedzieć, bo jeśli rozrusznik kręci a silnik ciężko się uruchamia to nie rozrusznik.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Aku nowy A kręci ociężale.(w focusie 1.6tdci wali jak dziki). Tu nawet jak jest taka pogoda jak dziś +8 zaskoczy ale musi zrobić z 4 obroty. Potrafi już zalapywac,rozrusznik śliznie i dupa.
              Próbowałem podpompowac gruszka do momentu aż zrobi się twarda ale ona jest względnie twarda tzn że nigdy nie była twarda jak kamień.
              Zauważyłem że gdy wcisne pedał gazu prawie na maksa pali lepiej ale to była druga próba odpalenia może dlatego?
              Sam nie wiem.
              Przeglądałem forum i powodów słabego odpalania może być wiele.
              Mam spory wyciek z pod wtrysku tego od strony korka.
              Tyle jest cieczy tam że

              Rozprzestrzenia się od korka do wtrysku.
              Nie wiem czy ktoś to zrozumie.
              Może mieć to wpływ na odpalanie?
              Last edited by rambo7; 05-11-2019, 08:49.

              Comment


              • #8
                obserwacje o których piszesz ogarnie tylko ktoś kto ma doświadczenie z tym modelem, bo zeznania są niepełne i tylko osoby które posiadają taki bolid moga coś wyłapać z treści.

                postaraj się dokłądnie mnie czytać, tzn. jeśli o czymś piszę to traktuj to jako "zalecenie" do przyjrzenia się w pierwszej kolejności. Czyli pisałem o świecach żarowych sugerowałem poczytanie o zasadach działania świec żarowych w tym silniku.
                To jest zadanie do wykonania dla Ciebie i spodziewam się odpowiedzi, komentarza na ten temat - a jest cisza. Musisz zrozumieć że ja tu nie będę kolejny rz pisał instrukcji i opisywał zasad działania silnika - to jest opisane.
                Problem, ciężko pali. tak?.
                Dlatego jak poczytasz świecach to się zorientujesz że nie działają tylko wtedy gdy uruchamiasz sinik.
                Zatem nadal ciężko pali ale o świecach nie wiem nic. Dlatego nie będę rozkminał kolejnych przyczyn skoro podstawowa sprawa świec jest niepodjęta. Nie znam stanu świec, jakości, modelu kiedy były ostatnio wymieniane.
                Dopóki z całą 100% pewnością nie ustalisz co jest z świecami opowieści na temat od czego może ciężko palić nie mają sensu.
                dalej,
                nie porównuj pracy rozrusznika Hondy i Forda bo ja nie wiem jak działa rozrusznik forda jakie ma przełożone i jak szybko kręci przy rozruchu. Wiem natomiast jak kręci honda i wiem że kręci wolniej niż by mogło się wydawać wcale to jeszcze nie świadczy o usterce.
                Jeśli rozrusznik się uślizguje to jest do sprawdzenia. Trudno mi powiedzieć o jego stanie skoro słyszysz jakieś niedomagania - poczytaj tematy, są opisy, jest foto i treści jak się do niego dostać, kto jak się dostawał i jakie napotkał problemy, którędy wygodniej się do niego dostać itd. wsio opisane.
                Gruszka - ręczna pompa paliwa, jest temat "jak powinna działać ręczna pompa paliwa" jest od A do Z opisane co jest prawidłowe, jakie mają być efekty i co się dzieje z gruszką, przed pompowaniem po pompowaniu czy twarda kiedy i kiedy miękka co jest prawidłowo a co nie, od A do Z.
                Zamieszczone przez Batman Zobacz posta
                Zauważyłem że gdy wcisne pedał gazu prawie na maksa pali lepiej ale to była druga próba odpalenia może dlatego?
                zgadza się ale jak zauważyłeś jeśli to jest 2-gie kręcenie to już częściowo pompa wstępna dobiła ciśnienie i jest mu lżej odpalić.
                Pedał gazu przy uruchamianiu tego diesla - zgodnie z instrukcją obsługi - nie dotykamy przy uruchamianiu silnika. Jedyny przypadek wciskania pedału gazu do połowy jest konieczne przy tęgich mrozach powiedzmy przy -27stC. Czyli praktycznie od 10 lat w ogóle nawet w zimę nie wciskamy pedału gazu.
                Prawidłowo odpalający diesel 1,7CTDi to wciskasz sprzęgło, spirala gaśnie świec, i 1,5 do 2 obr wału i silnik pracuje nawet w mrozy. Jeśli jest inaczej to najczęściej brakuje regularnego serwisu jakiegoś elementu, świec, filtra paliwa, itp.
                Zamieszczone przez Batman Zobacz posta
                Mam spory wyciek z pod wtrysku tego od strony korka.
                Tyle jest ciec
                bardzo niejasny zapis. taki zapis zrozumie tylko ktoś kto ma to przed oczami, pisz bardzo precyzyjnie na tyle ile to możliwe.
                Ciecz. Nie potrafisz ustalić co to za ciecz?? przecież ta infrmacja jest kluczowa, tu jasnowidzów nie ma . Wyciek wokół wtrysku może mieć 2 przyczyny albo olej napędowy - barwa jasna przeźroczysta, albo barwa czarna jak smoła olej silnikowy. Nie ma innej opcji.
                Jak czarna ciecz - to uszczelniacz wtrysku.
                Jak jasna ciecz to pęknięty wężyk powrotny paliwa lub jakiś króciec obiegu powrotnego paliwa.
                Jeśli oceniasz to tak:
                Zamieszczone przez Batman Zobacz posta
                Rozprzestrzenia się od korka do wtrysku.
                trudno powiedzieć, wystarczy że to stary zaciek i ktoś rozlał olej nie trafił do otworu.
                Zamieszczone przez Batman Zobacz posta
                Nie wiem czy ktoś to zrozumie.
                Może mieć to wpływ na odpalanie?
                no nie jest łatwo.
                częściowo ma częściowo nie ma.
                Aby oszczędzić na mechanikach musisz mieć wiedzę na temat "jak to działa" wtedy będzie łatwiej dojść do przyczyn i taniej rozwiążesz problem.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Ok.
                  Zacznę od świec.
                  Nie wiem kiedy były wymieniane,
                  Czy da się sprawdzić miernikiem bez wykręcania w jakim są stanie?
                  Czy od razu kupić nowe?
                  Jakiej marki?
                  Boje się trochę o wymianę,
                  Kiedy zmieniałem w mondeo i poszlo dosyć łatwo.

                  Comment


                  • #10


                    Była różnica jakaś jak było gorąco na zewnątrz?

                    Comment


                    • #11
                      na wszystkie pytania masz odpowiedzi w tematach których opisano i sfotografowane co trzeba od A do Z.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Mam samochód od miesiąca.

                        Sprawdziłem dziś świece bez wykręcania miernikiem.
                        Dwie pokazują opór 0.00 jedna 0.27 i jedna nie reaguje .
                        Last edited by rambo7; 07-11-2019, 20:09.

                        Comment


                        • #13
                          a forum jest od 10 lat , dlatego już dawno powstały tematy: jakie świece model oznaczenie, jak poradzić z ich odkręcaniem, jak i kiedy powinny działać, jak sprawdzić ich działanie, itd itd. Masz ciekawą lekturę przed sobą . To się przyda, bo napisane na naszych doświadczeniach a Ty masz to na gotowo, dlatego nie ma co tu się powielać.
                          Nie ma co mierzyć, wymień je. I naprawdę poczytaj bo wiedzy jest trochę i im więcej sie dowiesz tym mniej popełnisz błędów i mniej wydasz kasy.
                          Last edited by rambo7; 07-11-2019, 20:10.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Rambo 7 teraz trzymaj kciuki żeby udało mi się bezinwazyjnie je wymienić. Jutro zamówię i w weekend wymieniam. Zobaczymy czy to pomoże.
                            P.S. muszę kierować się Twoją wiedzą i radami. A nie moimi domysłami.

                            Comment


                            • #15
                              Świece wymienione na nowe, poszło w miarę gładko.
                              Te zużyte ciężej się wykrecalo. Teraz pali lepiej ale to nie jest to. Rozrusznik musi w taką pogodę jak dzis +10 zakręcić z trzy obroty zanim zaskoczy.

                              Comment

                              Working...
                              X