Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Check Engine + spadek mocy 1.7 CTDi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Check Engine + spadek mocy 1.7 CTDi

    Witam,
    Jestem (nie)szczęśliwą posiadaczką Hondy Civic od 2 tygodni. Samochód kupiłam, żeby jeździć na dłuższe trasy. Z tego co mi wiadomo, przez ostatnie 3 lata służył jako samochód do jazdy do pracy, a przez ostatnie 3 miesiące był jezdżony bardzo sporadycznie i na krótkich odcinkach. Pierwsze 150 km trasy - wszystko ok. Turbina działa, samochód na ekspresówce spokojnie wyciąga 140km/h.
    Droga powrotna - pierwsze 50 km w miarę spokojniej jazdy i też ok. Przy wyprzedzaniu na liczniku około 140km/h i zaraz po tym kontrolka Check Engine. Zaraz po tym totalny spadek mocy, max 90-100 km, obroty około 2 tysięcy. Wyłączenie i włączenie silnika na postoju nic nie pomogło.
    Poprzedni właściciele nie wspominali o tym problemie, chociaż teraz zastanawiam się, czy to nie bylo powodem sprzedaży.
    Co radzicie zrobić? Czytałam, ze nie jestem z tym problemem jedyna. Dziś planujemy odpiąć klemy i zresetować komputer, a co naprawiać, żeby problemu pozbyć się na stałe?
    Umówiona wizyta u mechanika, obawiam się tylko, że on nie zrobi nic, poza skasowaniem ewentualnych błędów a pieniądze weźmie takie, jakby co najmniej wymienił turbinę.
    Panowie, pomocy :-(

    Edit tytułu tematu: CDTi zmieniłem na CTDi.
    r7
    Last edited by rambo7; 18-07-2018, 13:38. Powód: edit

  • #2
    Najważniejsze będzie tu odczytanie kodu błędu. Silnik przełącza się z jakiegoś powodu w tryb awaryjny, więc skasowanie błędu (czyt. odpięcie klem i reset) niewiele tu pomoże. Oczywiście jeżeli chodzi tylko o wykasowanie błędów to śmiało, jednak prawdopodobne jest, że niedługo znowu stanie się podobna sytuacja.
    Poczytaj o skanerze OBDII https://www.civicforum.pl/forumdispl...m-Kontroli-DTC
    Odczytaj kod błędu - da radę to zrobić najprostszy skaner za 25zł z allegro + aplikacja np. Piston na smartfona, całość działa na bluetooth. Dolanie płynu do spryskiwacza jest chyba trudniejsze niż ta czynność Jak już będziesz mieć kod błędu sprawdź czy nie ma go tutaj wspomnianego: https://www.civicforum.pl/showthread...i-CIVIC-OBD-II, albo po prostu wklej kod błędu w wyszukiwarkę działu diesla - może rozwiązanie już gdzieś jest.
    Bez kodu błędu ani rusz, bo kontrolka CE to sygnał bardzo z grubsza, że coś jest nie tak. Żeby dowiedzieć się w jakim rejonie szukać, albo od czego zacząć - kod błędu jest niezbędny.
    Moja VII gen

    Comment


    • #3
      Kod błędu P0238.
      Z tego co już zdarzyłam zobaczyć na forum - problem nie leży w samochodzie, a w kierowcy ;-)
      Najwidoczniej ostatnie kilka miesięcy, kiedy Hania jeździła tylko po mieście z poprzednimi właścicielami dały się we znaki :-(
      Jutro Hanię czeka długa trasa, na ekspresówce będziemy regenerować turbinę
      W razie CE i spadku mocy - mamy interfejs i za pomocą apki skasujemy błąd :-)
      Myślę jeszcze, żeby oddać samochód, by mechanik wyczyścił turninę z sadzy. Jakie to koszty?
      I nasz mechanik wspominał, że gdy spotykał Hondę 1.7 CDTi z takim samym problemem, wymieniał czujnik doładowania turbosprężarki. Ale za sprawą porad z forum, wstrzymam się z wymianą czujnika ☺

      Comment


      • #4
        w wyszukiwarce tematów trzeba pisać poprawnie, bo nie ma silnika w Hondzie CDTi ...jest CTDi drobny błąd powoduje że nie trudno znaleźć odpowiednie informacje.
        Zamieszczone przez monika0405 Zobacz posta
        nasz mechanik wspominał, że gdy spotykał Hondę 1.7 CDTi z takim samym problemem, wymieniał czujnik doładowania turbosprężarki.
        trzeba powiedzieć że dobrze kojarzy ten mechanik, czyli wie że pojawienie się przeładowania (P238 czujnik Boscha) jest wtedy gdy nie ma prawidłowej regulacji turbiny, a regulacja prowadzona jest Pierburgiem od turbiny. W związku z tym go wymieniał. (wymiana bez sensu). Może trafił, jeśli Pierburg nie potrfił regulować turbiny która dawała przeładowanie, które spowodowało komunikat P0238.
        Natomiast jeśli turbina fizycznie jest zaczadzona, to nie ma takiego czujnika co by ją potrafił regulować. Więc przypuszczam że użytkownik za jakiś czas się zdziwi że "no przecież wymienił mi Pierburga i nadal to samo" - nooo nie ma opcji, sadzy, nagaru żaden czujnik nie jest wstanie wyczyścić.
        Zamieszczone przez monika0405 Zobacz posta
        Z tego co już zdarzyłam zobaczyć na forum - problem nie leży w samochodzie, a w kierowcy ;-)
        Najwidoczniej ostatnie kilka miesięcy, kiedy Hania jeździła tylko po mieście z poprzednimi właścicielami dały się we znaki :-(
        .... no i to jest klu sprawy ! . Warto czytać forum zanim się pojedzie do mechanika na bezsensowne i niepotrzebne koszta .
        Kierownik Działu Diesla

        Comment

        Working...
        X