Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Check engine. (błąd P1236 2,2CTDi).
Collapse
X
-
Zamieszczone przez mero Zobacz postaDotyczy on czegos konkretnego?
dajemy szukaj i jest: Check Engine i błąd P1236 - N22A ufo
czyli przede wszystkim żadna "pompa paliwa", czyli już wiesz że potwierdza się to co pisałem, to co ma do powiedzenia ktoś tam jest bzdurą, nie ma się ni jak do wygenerowanej informacji przez diagnostykę pokładową silnika.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Jest kilka obszarów generujących ten kod a ściśle mówiąc:
- usterka elektrozaworu sterowania turbiny,
- nieszczelność przewodów podciśnieniowych,
- niska temp. zewnętrzna a zbyt szybka dynamiczna jazda (minimum to 16km zanim się depnie na gaz),
- zaczopowana turbina sadzą, mało jeżdżony nie regularnie silnik po trasach (definicja trasy dla diesla to 1 raz w tygodniu 100km non stop z prędkością 150km/h),
- uszkodzony turbo siłownik (gruszka turbiny),
- uszkodzona wtyczka 12v 2 pinowa elektrozaworu sterowania turbiną,
Kod co do zasady pracy jest identyczny z przyczynami i potencjalnymi obszarami jak w modeli 1,7ctdi. Tak że w tematach - treść jest identyczna, obszary, przyczyny i naprawy są identyczne.
Oczywiście wyczyszczenie turbiny pomoże, tylko jeśli diesel nie będzie jeździł po trasach to na nic to czyszczenie, problem powróci.
CE świeci? kod skasowany? nie daje sie skasować? CE nie świeci ? Jak jest obecnie?Last edited by rambo7; 23-04-2017, 20:18.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaOczywiście wyczyszczenie turbiny pomoże, tylko jeśli diesel nie będzie jeździł po trasach to na nic to czyszczenie, problem powróci.
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaCE świeci? kod skasowany? nie daje sie skasować? CE nie świeci ? Jak jest obecnie?
Comment
-
Jak mówiłem poczytaj wątki z kodami P1236 i P1237, są jednolite co do zasad przyczynowo skutkowych. Diesla traktuj normalnie, ale raczej unikaj jazdy statecznej. Jednak -unikaj deptania dynamicznie zanim nie zrobisz min. 16km daj mu się zagrzać. Jeśli wygenerują się kody z tej ww omawianej grupy i dają się skasować to traktuj je jako incydenty. To jeszcze nie nie jest powód do interwencji mechanika. Zapewnij dieslowi optymalne warunki pracy, w trasie jedź dynamicznie, dynamicznie nie znaczy zawsze szybko, chodzi o to by unikać trzymania nieruchomo obrotów. Oczywiście na autostradzie jadąc 140km/h możesz jechać stabilnie, w takich warunkach jest ok, ale nie 90km/h na krajówce to trochę czopuje turbinę. Szukaj okazji do redukcji biegów, nie bój się pokręcić czasem wyżej na obrotach, szukaj sytuacji do tego by obroty nie stały w miejscu za długo. Turbina pracując pod różnym obciążeniem dokładniej będzie usuwać sadze, czyli samooczyszczać.
Cierpliwości idzie lato wiec się poprawi, diesel lubi ciepło, im cieplej tym lepiej. Jak złapiesz notlauf to zatrzymaj na poboczu wyjmij kluczyk odczekaj minimum 30 sek moc powróci CE zniknie sam za jakiś czas ale w pamięci nieulotnej ECM będzie, ale tym sie nie przejmuj. Pod koniec wakacji powinno mu się poprawić. To tak jak z miażdżycą jak ktoś ją hodował przez lata to po jednym bieganiu na bieżni (jedna jazda po autostradzie) to nie przejdzie, trzeba trenować.
edit:
Diesel jeżdżony po mieście ma w sobie sporo sadzy, spróbuj w najbliższym czasie częściej niż przewiduje to interwał, wymieć olej przy 10 tys km, max. czyli najbliższe 2 wymiany co 10 tys km. to pozwoli trochę oczyścić silnik. Olej stosuj wyłącznie ACEA B3/B4, API CF.Last edited by rambo7; 24-04-2017, 09:24.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaTo tak jak z miażdżycą jak ktoś ją hodował przez lata to po jednym bieganiu na bieżni (jedna jazda po autostradzie) to nie przejdzie, trzeba trenować.
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaDiesel jeżdżony po mieście ma w sobie sporo sadzy, spróbuj w najbliższym czasie częściej niż przewiduje to interwał, wymieć olej przy 10 tys km, max. czyli najbliższe 2 wymiany co 10 tys km. to pozwoli trochę oczyścić silnik. Olej stosuj wyłącznie ACEA B3/B4, API CF.
Zostać przy tym? Czy zmienić na np. castrol (w załączniku)castrol.jpg
Comment
-
Zamieszczone przez mero Zobacz postaShell Helix ultra 5W-30 ACEA C3
Castrol z załącznika dobry w kontekście nadchodzącego lata, jest to dedykowany olej do diesla, dobry w kontekście usunięcia sadzy z silnika, będzie lepiej chłonąć sadze, jeśli minie 7tys km i stwierdzisz na bagnecie "papkę" to go wymień. Używaj go max do listopada nawet jak nie zrobisz przebiegu i zmień. Później zmiana np. Shell Helix Ultra 5W40 A3/B4; API CF. Zmiana SAE nie zaszkodzą silnikowi.Kierownik Działu Diesla
Comment
Comment