Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Check engine. (błąd P1236 2,2CTDi).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #17
    Zamieszczone przez mero Zobacz posta
    Dotyczy on czegos konkretnego?
    oczywiście, czyli Dział diesla Najczęściej Generowane Kody błędów - DTC w Dieslach modeli CIVIC - OBD II
    dajemy szukaj i jest: Check Engine i błąd P1236 - N22A ufo
    czyli przede wszystkim żadna "pompa paliwa", czyli już wiesz że potwierdza się to co pisałem, to co ma do powiedzenia ktoś tam jest bzdurą, nie ma się ni jak do wygenerowanej informacji przez diagnostykę pokładową silnika.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #18
      Czytając o tym błędzie na forum, tak naprawdę jest wiele możliwości. Co tak naprawdę należałoby na początku sprawdzić? Dać go do kogoś, żeby przede wszystkim przeczyścił turbinę, doloty i katalizator?

      Comment


      • #19
        Jest kilka obszarów generujących ten kod a ściśle mówiąc:
        - usterka elektrozaworu sterowania turbiny,
        - nieszczelność przewodów podciśnieniowych,
        - niska temp. zewnętrzna a zbyt szybka dynamiczna jazda (minimum to 16km zanim się depnie na gaz),
        - zaczopowana turbina sadzą, mało jeżdżony nie regularnie silnik po trasach (definicja trasy dla diesla to 1 raz w tygodniu 100km non stop z prędkością 150km/h),
        - uszkodzony turbo siłownik (gruszka turbiny),
        - uszkodzona wtyczka 12v 2 pinowa elektrozaworu sterowania turbiną,

        Kod co do zasady pracy jest identyczny z przyczynami i potencjalnymi obszarami jak w modeli 1,7ctdi. Tak że w tematach - treść jest identyczna, obszary, przyczyny i naprawy są identyczne.

        Oczywiście wyczyszczenie turbiny pomoże, tylko jeśli diesel nie będzie jeździł po trasach to na nic to czyszczenie, problem powróci.

        CE świeci? kod skasowany? nie daje sie skasować? CE nie świeci ? Jak jest obecnie?
        Last edited by rambo7; 23-04-2017, 20:18.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #20
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Oczywiście wyczyszczenie turbiny pomoże, tylko jeśli diesel nie będzie jeździł po trasach to na nic to czyszczenie, problem powróci.
          Samochód kupiłem od warszawiaka, więc z tego co piszesz wszystko się zgadza - był jeżdżony głównie po mieście. Ja kupiłem diesla z tego powodu, że co ok. dwa tygodnie robię sporą trasę ( 200-300 km w jedną stronę), więc będzie systematycznie przeganiany.


          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          CE świeci? kod skasowany? nie daje sie skasować? CE nie świeci ? Jak jest obecnie?
          Obecnie kod skasowany i się nie świeci. Daje się skasować, ale wywala po ok. 200 km trasy.

          Comment


          • #21
            Jak mówiłem poczytaj wątki z kodami P1236 i P1237, są jednolite co do zasad przyczynowo skutkowych. Diesla traktuj normalnie, ale raczej unikaj jazdy statecznej. Jednak -unikaj deptania dynamicznie zanim nie zrobisz min. 16km daj mu się zagrzać. Jeśli wygenerują się kody z tej ww omawianej grupy i dają się skasować to traktuj je jako incydenty. To jeszcze nie nie jest powód do interwencji mechanika. Zapewnij dieslowi optymalne warunki pracy, w trasie jedź dynamicznie, dynamicznie nie znaczy zawsze szybko, chodzi o to by unikać trzymania nieruchomo obrotów. Oczywiście na autostradzie jadąc 140km/h możesz jechać stabilnie, w takich warunkach jest ok, ale nie 90km/h na krajówce to trochę czopuje turbinę. Szukaj okazji do redukcji biegów, nie bój się pokręcić czasem wyżej na obrotach, szukaj sytuacji do tego by obroty nie stały w miejscu za długo. Turbina pracując pod różnym obciążeniem dokładniej będzie usuwać sadze, czyli samooczyszczać.
            Cierpliwości idzie lato wiec się poprawi, diesel lubi ciepło, im cieplej tym lepiej. Jak złapiesz notlauf to zatrzymaj na poboczu wyjmij kluczyk odczekaj minimum 30 sek moc powróci CE zniknie sam za jakiś czas ale w pamięci nieulotnej ECM będzie, ale tym sie nie przejmuj. Pod koniec wakacji powinno mu się poprawić . To tak jak z miażdżycą jak ktoś ją hodował przez lata to po jednym bieganiu na bieżni (jedna jazda po autostradzie) to nie przejdzie, trzeba trenować.
            edit:
            Diesel jeżdżony po mieście ma w sobie sporo sadzy, spróbuj w najbliższym czasie częściej niż przewiduje to interwał, wymieć olej przy 10 tys km, max. czyli najbliższe 2 wymiany co 10 tys km. to pozwoli trochę oczyścić silnik. Olej stosuj wyłącznie ACEA B3/B4, API CF.
            Last edited by rambo7; 24-04-2017, 09:24.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #22
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              To tak jak z miażdżycą jak ktoś ją hodował przez lata to po jednym bieganiu na bieżni (jedna jazda po autostradzie) to nie przejdzie, trzeba trenować.
              OK to tak zrobię - będę trenował


              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Diesel jeżdżony po mieście ma w sobie sporo sadzy, spróbuj w najbliższym czasie częściej niż przewiduje to interwał, wymieć olej przy 10 tys km, max. czyli najbliższe 2 wymiany co 10 tys km. to pozwoli trochę oczyścić silnik. Olej stosuj wyłącznie ACEA B3/B4, API CF.
              A jeżeli chodzi o olej, to właśnie jestem ok. 10 tys po wymianie, więc od razu zmienie. Do tej pory był tu lany Shell Helix ultra 5W-30 ACEA C3, API SN.
              Zostać przy tym? Czy zmienić na np. castrol (w załączniku)castrol.jpg

              Comment


              • #23
                Zamieszczone przez mero Zobacz posta
                Shell Helix ultra 5W-30 ACEA C3
                Olej dobry ale jeśli masz DPF? jeśli nie masz DPF nie lej olejów C3.
                Castrol z załącznika dobry w kontekście nadchodzącego lata, jest to dedykowany olej do diesla, dobry w kontekście usunięcia sadzy z silnika, będzie lepiej chłonąć sadze, jeśli minie 7tys km i stwierdzisz na bagnecie "papkę" to go wymień. Używaj go max do listopada nawet jak nie zrobisz przebiegu i zmień. Później zmiana np. Shell Helix Ultra 5W40 A3/B4; API CF. Zmiana SAE nie zaszkodzą silnikowi.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment

                Working...
                X