Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Komunikat PGM-FI oraz Kod błędu P1065 Civic 2,2 i-CTDi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    w tym wątku https://www.civicforum.pl/showthread...65-P0087/page3 wpis #30 i wpis #2. Widzisz że z 1 węza zsunięta jest opaska samozaciskowa? Wystarczy kombinerki i ścisnąć "wąsy" przesunąć zacisk - zdjąć (ściągnąć) węża z króćca pompy CR i w to miejsce wpiąć na ciasno (nie trzeba niczym ściskać jeśli wsuniesz na ciasno) wężyk na metry który kupisz o średnicy fi 8. drugi koniec do butelki i musi sięgać dna by powietrza nie zaciągnęło.
    Przed założeniem fabrycznego węża zatkaj palcem wylot gumowego węża i dopompuj gruszką (ręczną pompką) tak by wypełnić węzyk paliwem wtedy dopiero załóż go do pompy i potem zaciśnij samozaciskiem. Jak będzie chwile dłużej kręcił to sie nie przejmuj, przejdzie mu.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      Muszę ten temat doprowadzić do końca. Póki co czytam wszystko co związane z tematem (już od listopada) i drogą eliminacji wykluczam potencjalne usterki. Nie zrobiłem testu z butelką ale wymieniłem cały zespół pływaka (nie ma tam pompy jak w benzyniaku). Kupiłem używkę wyczyściłem najlepiej jak mogłem, wyglądała jak nowa, na końcu jest taki mały filterek który też wyczyściłem, można było przez niego że się tak wyrażę dmuchnąć i był drożny. Mój oryginalny zespół był bardzo brudny a filterek całkowicie czarny zawalony czymś jakby smołą. Niestety nic kompletnie to nie zmieniło, dalej wywala P1065 - wiem że ma to związek z obciążeniem i zapotrzebowaniem na paliwo. Na autostradzie po prostej pojawia się przy 140km/h i 3000 obr/min a w innej sytuacji innym miejscu przy jeździe pod górkę (gaz do oporu) pojawia się przy około 115km/h i 2500 obr/min. Tak więc zależne jest od obciążenia.
      Kiedyś podłączyłem skaner Autel i na postoju na biegu jałowym gazowałem go sprawdzając do ilu wzrośnie ciśnienie paliwa no i wzrasta spokojnie do ponad 160000 kPa a w trakcie jazdy wywala błąd i wchodzi w tryb awaryjny przy ciśnieniu około 130000 kPa. Wychodzi więc na to że niby wszystko ok z tym ciśnieniem, może z przepływem paliwa coś jest nie tak? Dwa miesiące temu wymieniłem pewien zawór który jest na końcu listwy CR i odpowiada za powrót paliwa w przypadku gdy ciśnienie jest za wysokie. Ktoś na brytyjskim forum opisywał identyczny przypadek jak mój i pomogła wymiana tego właśnie zaworu który podobno się zacinał i przepuszczał paliwo czy coś w tym stylu, u mnie nic to nie dało (FUEL RAIL PRESSURE RELIEF LIMITER VALVE - tak to się nazywało).
      Jest jeszcze jedna rzecz którą mogę wymienić zanim skończą mi się pomysły, jest to czujnik wydatku pompy który znajduje się na CP3. Nie mam tylko numeru ale wiem że istnieją dwa różne czujniki, różnią się końcówką nie wiem który będzie do mojej pompy tzn czy silnik i-CTDI ma taką samą pompę CP3 i ten sam czujnik wydatku co silnik 2.2 i-DTEC?

      zawór 2.jpgzawór CR 2.2 ctdi.jpg

      Wpisując numer 0928400707 pojawiają się te dwa zawory. Różnią się mocowaniem i tą końcówką wysokiego ciśnienia, tylko który jest u mnie (2007 i-CTDI).

      Mam jeszcze prośbę, niech mi ktoś powie:
      1. Jakie mogą być objawy uszkodzenia pompy CR.
      2. Jeszcze jedna rzecz przychodzi mi do głowy a może mam coś namieszane z tzw mapami silnika? Przedtem był Passat 1.8T 150KM a ta Honda 2.2 140KM jest odczuwalnie sporo szybsza i zrywniejsza, jest to wyraźne. Może ktoś wgrał kiedyś jakieś gotowe
      ustawienia inne mapy do komputera, wiem że są takie gotowce - pseudo tuning, czy było by możliwe takie zachowanie auta??? Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi i sugestie
      Last edited by rambo7; 14-06-2017, 06:46. Powód: po sobie stosuj Edycję.

      Comment


      • #18
        W dziale (diesla) Układ Paliwowy I Emisji Spalin jest kilka tematów które mówią o objawach pompy CR. (nie ma znaczenia który silnik bo pompa CP3 jest w 1,7 i w 2,2 taka sama co do zasady działania). Honda jest zrywniejsza od Paseratti bo technologicznie jest nowsza a przy tym lżejsza.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          W ramach aktualizacji:
          Problem rozwiazany. Okazalo sie ze jeden z wtryskiwaczy strasznie przelewal ponad 100ml na minute chyba cos kolo tego gdzie pozostale trzy byly w normie (sprawdzalem prostym zestawem przelewowym z ebaya koszt chyba 30 euro). Byc moze dlatego komputer widzial problem z za niskim cisnieniem na listwie. Czyli cala zabawa z zaworami, filtrami, pompa i filtrem paliwa to nie wszystko, wtryskiwacze tez maja w tym udzial. Zreszta sam skrot PGM-FI znaczy chyba Programmable Fuel Injection czy cos takiego nie pamietam juz - sama nazwa podpowiada.
          Na zagranicznym forum znalazlem identyczny przypadek i tak samo facetowi wymienil wtryskiwacz i wszystko ok.
          Przepraszam za brak polskich znakow.

          Comment


          • #20
            Mi z ogromną pomocą raf3378 również udało się rozwiązać problem. Dostawałem ten sam kod błędu P1065- zbyt niskie ciśnienie w listwie paliwowej (common rail). Na moje szczęście przyczyną nie był wtryskiwacz, tylko zapchany filtr/sitko paliwa, ten który znajduje się w baku. Kilka miesięcy wczesniej wymienialem skorodowane przewody paliwowe i to ich resztki musiały zapchać filtr.
            Nie ma większych problemów z wyjęciem filtra. Bak znajduje się pod siedzeniami. Trzeba odkręcić podłokietnik (cały ten plastikowy element wokół dźwigni hamulca ręcznego), następnie zdjąć dekielek, odpiąć przewody i odkręcić filtr. Na tym etapie trzeba bardzo uważać żeby nie uszkodzić dość delikatnego pływaka. Należy filtr wyciągać bardzo ostrożnie. Następnie można go przemyć benzyna/ropą przy użyciu pędzelka. Dodatkowo przedmuchalem go kompresorem.
            Postaram się później dorzucić fotki.

            Comment

            Working...
            X