Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Komunikat PGM-FI oraz Kod błędu P1065 Civic 2,2 i-CTDi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Komunikat PGM-FI oraz Kod błędu P1065 Civic 2,2 i-CTDi

    Witam wszystkich. Czytam różne fora już ponad 2 miesiące. Chyba ten temat będzie odpowiedni żeby się podpiąć. Problem jest niby podobny bo mam tylko P1065. Wygląda to tak: Dopiero przy prędkości powyżej 100 - 120km/h pojawia się komunikat PGM-FI i tyle - tryb awaryjny. Prawie zawsze przy 3000 obrotów. Wiadomo, jak się zatrzymam i zgaszę to później jest ok. Tu piszecie że może być ta pompa, zagraniczne fora piszą że filtr oryginalny inni że zapieczone kierowniczki turbiny. Jednak zawsze ktoś kto miał podobny problem miał też check engine i jakieś szarpanie czy gaśnięcie, no i inne błędy też. U mnie autko idzie jak przecinak np na 2 czy trójce można śmiało cisnąć nawet do ponad 4000 obrotów, nic nie szarpie, nic nie kopci, lecz jak już pisałem wcześniej, powyżej 130km/h gaz wciśnięty nawet nie do oporu, dochodzi do 3000/min i koniec. Panowie jakby ktoś miał jakieś sugestię od czego zacząć bądź co to może być, będę bardziej niż wdzięczny. Dodam że jestem zwykłym użytkownikiem auta, nie mechanikiem ale jak trzeba to czasem coś tam potrafię zrobić - prostego.

    raf, to pierwszy wpis więc powitanie w dziale przywitań Regulamin pkt 2 a w dziale technicznym tylko tematy techniczne.
    Last edited by rambo7; 22-01-2017, 19:01. Powód: Regulamin

  • #2
    Komunikat PGM-FI oraz Kod błędu P1065 Civic 2,2 i-CTDi

    Postanowiłem utworzyć nowy temat, gdyż ten w którym napisałeś jest dość personalny i wielowątkowy.

    W twoim problemie przeplatają się nieco inne przesłanki usterki, Problemy w komunikatem PGM-FI opisane były tutaj: Komunikat PGM-FI

    natomiast Kod błędu P1065 prócz tematu: Civic 2.2 ictdi nie odpala Kody: P1065 P0087

    lista kodów wymienia go tutaj: Najczęściej Generowane Kody błędów - DTC w Dieslach modeli CIVIC - OBD II


    więc jak się to przeanalizuje co napisałeś i co wynika z treści forum to mamy tak:
    1. czy jeździsz na rezerwie? czy sutuacja zachodzi gdy jedziesz z niskim stanem paliwa? generalnie problem jest po stronie nieskiego cisnienia / stanu paliwa to masz PGM-FI
    a to że pokazał się P1065 tylko to potwierdza.
    Last edited by rambo7; 22-01-2017, 19:16.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Dzięki za odpowiedź. Na rezerwę nigdy nie schodzę ale jak kupiłem auto to zrobiłem około 30km na rezerwie. PGM-FI zapala się zawsze po przekroczeniu 100km/h czasem jest to 140km/h i na biegu najczęściej 6-stym ale również na 4 i piątym bo sprawdzałem. Zakupiłem nawet urządzenie - skaner, mierzy w czasie jazdy np: temperatury, obroty, prędkość, jakieś ciśnienia, obciążene, coś z EGR i inne a w momencie pojawienia się błędu robi zapis aktualnych parametrów.
      Sugerowane tematy przeczytałem już wcześniej ale nie wszystkie, jak na mój rozum i Twoje rady, należałoby zacząć od upewnienia się że filtr paliwa jest oryginalny, że układ nie jest zapowietrzony a jak to nie pomoże to następnym krokiem byłaby podmianka pompy CR - dobrze myślę.

      Błąd zawsze ten sam P1065 najczęściej przy 3000/min ale jeżdżę po autostradzie, może pod górkę byłoby to 2500/min? Może.

      Czy ta pompa CR to to (Jak pisałem, mechanikiem nie jestem)


      O takie dane gromadzi w momencie pojawienia się błędu (niestety po angielsku):

      Calculated Load Value 99.2% (chodzi o ładunek mieszanki - (pedał gazu prawie w podłodze)).
      Engine Coolant temperature 78C (temperatura cieczy w dieslu w zime to normalna temp, mało kiedy osiąga 90stC).
      Intake Manifold Absolute Pressure 215.0 kPa (ciśnienie w kolektorze dolotowym 215kPa jest w normie ( jak przekroczy 250 odłączy turbo).
      Engine RPM 2911 rpm (obroty silnika)
      Vehicle Speed Sensor 109 km/h (prędkość pojazdu z czujnika prędkości znajdującego sięw skrzyni biegów).
      Intake Air Temperature 28C (temp. powietrza zasysanego 28stC - to jest dziwne, na polu jest zima ).
      Air Flow Rate from Mass 113.78 g/s (Air Flow Sensor) (ładunek masy tlenu z przepływomierza).
      Fuel Rail Pressure 128340 kPa (To może nas interesować, nie wiem ile powinno być) (w pompie CP4 jak w tym silniku około 18Bar-22Bar ale tu jest informacja w listwie wtryskowej jest prawie 13Bar - a to za mało i czujnik ciśnienia w listwie to wyłapał.).
      Commander EGR 4.7% (otwarcie zaworu recyrkulacji spalin)
      EGR error 0.0% (nie wiem - brak błędu - czyli ok. )

      Jak piszesz po sobie stosuj Edycję - poniżej w MENU masz taką możliwość.


      Dzięki, właśnie to ogarnąłem.
      Ta Intake Air Temperature - jeśli to z otoczenia to dziwne, było wtedy około 13 stopni na zewnątrz.
      Last edited by raf3378; 22-01-2017, 21:18. Powód: po sobie stosuj Edycję

      Comment


      • #4
        dobrze myślisz, ale podchodzisz "grubo" takie pomysły tylko na forach VAG . No więc już się nauczyłeś z własnego doświadczenia nie schodzimy z paliwem nisko i unikamy jazdy na rezerwie. Oczywiście problemy nie wynikają z rezerwy jako takiej a z tego co jest następstwem jazdy (nie tylko dieslem, ale dieslem szczególnie) na rezerwie. O następstwach jazdy na rezerwie też są tematy.
        Filtr paliwa nie musi być oryginalny!!!, wystarczy zamiennik, ważniejsze by był regularnie zmieniany i nie kupujemy chinoli. Wiesz kiedy był wymieniany? sprawdź, porównaj z tematami dot. filtra paliwa - tam generalnie zalecamy z oświadczenia częściej niż wynika z Książki obsługi. Filtr paliwa diesla 2,2 VIII gen.
        Gdyby układ był zapowietrzony to problem byłby z rozruchem po dłuższym postoju, a o tym nie meldujesz, uważam że układ nie jest zapowietrzony.
        Wymiana pompy CR to pomysł fatalny rodem z for VW, czy jest jakakolwiek przesłanka co do pompy CR? Załóżmy że wymieniłeś pompę CR i nadal będzie się generować P1065 ..co wymienisz następne ?
        Nie, nie tak, na tym forum inaczej, Kod mówi jasno: DTC P1065: Ciśnienie w listwie paliwowej mniejsze od oczekiwanego.
        Teraz tak, jak by system diagnostyki miał problem z pompa CR to by generował problem non stop, bez względu na jakim biegu jedziesz i z jaką prędkością.
        Moim zdaniem wpływ na ciśnienie w listwie może mieć słabej jakości paliwo, ssawka w baku (Butler podał link) https://www.civinfo.com/forum/how/65...placement.html
        Pompa CR również może szwankować, ale jej wymiana to ostateczność.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Czytałem nieco o odpowietrzaniu i tej gruszce nad filtrem powietrza - u mnie jest jak być powinno. Dałem auto do mechanika zaraz po kupnie i poprosiłem o wymianę wszystkich filtrów i oleju. Nie mam pewności czy mi to zrobił właściwie bo np: przed wymianą miałem oleju poniżej minimum a teraz mam powyżej maximum więc albo wymienił albo dolał. A co jak filtra nie wymienił? Najlepiej zrobię to sam. Auto jeździ w Irlandii i tam tankuję.
          Ta ssawka w baku paliwa co to jest? Nigdzie nie mogę znaleźć.
          B__0301.jpg
          Last edited by raf3378; 22-01-2017, 21:22.

          Comment


          • #6
            nie wiem jaką masz wiedzę o dieslach z systemem oczyszczania spalin wyposażonymi w DPF? DPF .. mówi Ci to coś?
            (nie ma co winić mechanika, czy znasz przyczyny zjawisko "przybywania oleju w silniku?" w silnikach z DPF?
            Wyglądać będzie że odsyłam Cię co chwila do istniejących wątków, ale nie masz wyjścia i dobrze by było poczytać, bo powtarzać się nie ma sensu. Zapoznaj się z wątkami "przybywanie oleju" z czego to wynika i czym to grozi. Upewnij się czy masz DPF? Moim zdaniem mechanik zrobił dobrze.
            Auto kupiłeś już leciwe, i nie można do niego podchodzić jak do nowego zakupu, ale musisz mieć większą wiedzę w zakresie jego działania. Trudno jest się ogarnąć gdy się kupuje leciwego diesla a nie zna jego słabych stron.
            Wróćmy jednak do P1065, więc jaki silnik ma przebieg? i kiedy wymieniany był wkład pływaka - ssawka ?

            uzupełniłem na niebiesko parametry z Diagnostyki.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Przerobiłem już wcześniej ten temat z przybywaniem oleju. Mój nie ma filtra cząstek stałych. Po 2 miesiącach jazdy wciąż mam tyle samo oleju - nieco ponad normę. Auto ma 280 tysięcy.
              Tak czy inaczej jestem wdzięczny za wszelkie sugestie i proponowane wątki.
              No właśnie leciwe, nic nie stuka nie puka nie klekocze chodzi równiutko odpala itd. Jedynie ten jeden mankament.
              Niestety nie mam żadnych informacji na temat wkładu pływaka nawet nie wiedziałem że takie coś się wymienia.
              Dzięki za przetłumaczenie z angielskiego

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez raf3378 Zobacz posta
                Niestety nie mam żadnych informacji na temat wkładu pływaka nawet nie wiedziałem że takie coś się wymienia.
                ano wymienia, i tu bym upatrywał niedomagania, przebieg 280tys km bez sprawdzenia ssaka paliwa w baku to już dużo. Niektórzy przezorni już to wymieniali przy 120tys km, no to z kolei za wcześnie.
                To jest całość z ramki oznaczone jako 2.

                Przyszła mi do głowy też sprawa byś zwrócił uwagę aby po tankowaniu dokładnie zamykać korek paliwa, musi kliknąć kilka razy dla pewności szczelności.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Wielkie dzięki za sugestię. Zacznę więc od tego pływaka. Korek zawsze klika 2x jak przekręcam Dam znać jak się z tym sprawa potoczy.
                  Zapytam jeszcze, co radzisz: To z ramki (2) jako oryginalne części kosztuje ponad 1200 PLN, natomiast używki pięć razy mniej. Wiem że jest grupa części które muszą być oryginalne albo przynajmniej bardzo dobre zamienniki a jak jest w tym przypadku, coś wiadomo na ten temat?
                  Last edited by raf3378; 23-01-2017, 10:33.

                  Comment


                  • #10
                    fabryka twierdzi że zespół pływaka (ssawka) jest niewymienny, nie znajdziesz interwału wymiany tej części w wykazie przeglądów okresowych. Natomiast niedomagania w zakresie układu paliwa mierzy HDS, i na tej podstawie jak coś nie gra to się podejmuje decyzję o wymianie tej części. Różnie to jest jedni wymieniają inni nie.

                    Jeśli obszar niskiego ciśnienia nie zapewnia odpowiedniego dawkowania do pompy CR, to pompa CR nie poda ciśnienia do listwy, więc jej wymiana niczego w tej sytuacji nie zmieni. Tu bym upatrywał problemu.
                    To przypomina pompowanie wody ze studni gdy ssawka - kosz ssawny jest zabrudzony i co chwile łapie porcję piachu, mułu, to pompa choćby miała giga wydajność to siknie ledwo. Wymiana tej pompy niczego nie zmieni, to chyba oczywiste.
                    Last edited by rambo7; 23-01-2017, 10:46.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      No dobrze, zamówię tą część i poczytam czy da radę samemu wymienić.

                      Comment


                      • #12
                        ja nie prorok, a forum to nie wyrocznia, czytaj i na podstawie tej wiedzy rozważ w jakie pójść działanie. W instrukcji jak we wpisie #4 (brytyjskie forum) ktoś tam dał radę, zasada i rozwiązanie jest takie samo. Tutaj dobrze by było wyczyścić bak przy okazji.

                        jest możliwość zrobienia testu minimalnie ryzykowny, ale jest taka opcja. Twierdzisz że w ściśle określonych sytuacjach obroty/ bieg / prędkość "czkawka" występuje nagminnie.
                        W takim razie pomińmy cały układ zasilania łącznie z bakiem i przewodami sztywnymi.
                        Czyli zorganizuj sobie 1,5-2L butelkę pustą po wodzie, wysusz ją. Zrób dziurę w korku i zalej butelkę 1,5L ON, wsadź wężyk ten który idzie bezpośrednio do pompy CR albo ten króciec tuż przed filtrem paliwa (musi on sięgać dna butelki, więc trzeba będzie kawałek kupić).
                        Butelka będzie zastępować bak paliwa, skróć jak najbardziej przewody zasilania pompy CR, a najlepiej od razu butelkę z ON podepnij do pompy CR. Chodzi o próbę, tam nie zdąży nalecieć nic do tej flaszki, przejedź się prowokując dokładnie takie same warunki w jakich występuje problem. Musisz mieć wnioski.
                        Last edited by rambo7; 24-01-2017, 07:11.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Świetny pomysł, o tym nie pomyślałem Tylko butelka musi być 1L max 1.5L bo się nie zmieści, coś wykombinuję.

                          Nie nie, czkawki nigdy nie ma, auto idzie jak burza aż w pewnym momencie zapala się PGM-FI - nic nie szarpie ani przed ani po, tylko po komunikacie prędkość max to chyba 100km/h i obroty max to 2000 czyli tryb awaryjny jak sądzę.
                          Last edited by raf3378; 23-01-2017, 15:39.

                          Comment


                          • #14
                            no tylko pamiętaj że ten silnik potrafi swoje wypić, i 1L to starcza na góra 15km. Zadanie jest jedno, sprawdzić czy pomijając ssawkę w baku i przewody sztywne oraz filtr paliwa, (czyli pompa CR zasilana praktycznie bez oporów przepływu) czy to rozwiąże problem z ciśnieniem w listwie? Zatankuj może do jakiegoś kanistra 5L ON tak by uzupełniać tę butelkę 1L.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              Za 3 dni to przetestuję. Rozumiem że odpinam ten czarny giętki przewód z napisem FUEL z taką okrągłą metalową końcówką? Jak w tym wątku "Wymiana pompy CR 2.2" tam są dwa czarne przewody.
                              Last edited by raf3378; 24-01-2017, 15:27.

                              Comment

                              Working...
                              X